🔆 پنج ویژگی بازاریابی بد
@bazaryabimodern1987
1️⃣بخشبندی نادرست بازار
🔸 بازاریابها بر خلاف توصیههای مختلف، بازار را بر اساس متغیرهایی مثل ویژگیها یا قیمت محصول، ویژگیهای مشتری و غیره بخشبندی میکنند
2️⃣عرضه محصول غیرجذاب
🔸 بازاریابها محصولات جدید را نه بر اساس آرزوها و اهداف مشتریان، بلکه بر اساس سلیقه و برداشتهای شخصی خودشان طراحی میکنند
3️⃣خلق برند ضعیف
🔸 بازاریابها یک «برند عمومی» خلق میکنند در نتیجه، مشتری هیچ وقت موقع خرید یاد آن برند نمیافتد. در حالی که وظیفه بازاریابها خلق یک «برند مقصود» است
4️⃣گسترش نادرست برند
🔸 بازاریابها برند جا افتادهشان را برای عرضه محصولات بیربط به وعده اصلی برند، توسعه میدهند
5️⃣طراحی تبلیغات غیرجذاب
🔸 بازاریابها در تبلیغات، به جای صحبت درباره مشکلات، اهداف و آرزوهای مشتریان، درباره محصول حرف میزنند
@bazaryabimodern1987