💢10 واقعیت ناگوار
💢10 واقعیت ناگوار
@bazaryabimodern1987
1️⃣واحد بازاریابی، دانش و شناخت کافی از مشتریان هدف شرکت ندارد
2️⃣واحد بازاریابی نتوانسته بازار شرکت را به درستی بخشبندی کند
3️⃣واحد بازاریابی فرایند مشخصی برای برنامهریزی و طراحی استراتژیهای بازاریابی و بازنگری در برنامهها و استراتژیهای بازاریابی شرکت ندارد
4️⃣واحد بازاریابی به جای تمرکز بر افزایش سود شرکت، روی افزایش فروش آن تمرکز کرده است
5️⃣واحد بازاریابی فرایندهای مشخصی برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف محصولات، شبکههای توزیع، خدمات و غیره شرکت در مقایسه با رقبا ندارد
6️⃣واحد بازاریابی درک درستی از تواناییهای شرکت ندارد و نمیتواند نقاط قوت شرکت را به مزیت رقابتی تبدیل کند
7️⃣واحد بازاریابی نگرش کوتاهمدت به بازار دارد و بیشتر از ابزارهای کوتاهمدتی مثل تخفیف، قرعهکشی و غیره استفاده میکند
8️⃣واحد بازاریابی معتقد است بازاریابی یعنی تبلیغات و ترویج فروش و هیچ ایده جدیدی برای بکارگیری ابزارهای نوین بازاریابی مثل بازاریابی محتوایی و غیره ندارد
9️⃣ساختار واحد بازاریابی بسیار ناقص است و بسیاری از وظایف اصلی بازاریابی در آن دیده نشده است
🔟واحد بازاریابی پیشنهاد خاصی برای سرمایهگذاریهای آتی شرکت به خصوص برای توسعه محصولات جدید ندارد
👈ویلسون بعد از بیان این 10 واقعیت تلخ مینویسد: اگر میخواهید به یک شرکت موفق در بازاریابی تبدیل شوید، از مدیر بازاریابیتان بخواهید راهکارهایی برای دوری از این 10 واقعیت تلخ به شما ارائه کند
@bazaryabimodern1987