💢 زرنگیم یا تنبل؟
💢 زرنگیم یا تنبل؟
@bazaryabimodern1987
👈 شرکتهای تنبل، بازاریابی را در تبلیغات، تخفیفهای مستمر یا تقلید از محصولات رقبای موفق خلاصه میکنند
👈 شرکتهای زرنگ، شرکتهایی هستند که تمام تلاششان را میکنند تا به صورتی «هیجانانگیز» و «انقلابی» از رقبایشان متمایز شوند
👈 دیب معتقد است شرکتهای زرنگ برای ایجاد تمایزی «هیجانانگیز» و «انقلابی» از رقبا، به این سوالات مهم پاسخ میدهند:
1️⃣ ما در حل کدام مشکل مشتری یا کمک به او برای رسیدن به کدام هدف یا آرزویش، واقعا کارآمد هستیم؟
2️⃣ مشتریان هدفمان واقعا چه چیزی میخرند؟ (برای مثال، مشتریان یک شرکت بیمه، بیمه نمیخرند، بلکه آسایش خاطر میخرند) و چگونه میتوانیم به مشتریان هدفمان ثابت کنیم میتوانیم آنها را به هدف اصلیشان برسانیم؟
3️⃣ دلیل اصلی خرید مشتریانمان را با چه «کلمات» و «واژهها»ی احساسی میتوانیم توصیف و به محصولمان مرتبط کنیم؟
4️⃣ مشتریان هدفمان چه نگرانیهایی دارند و چگونه میتوانیم آنها را برطرف کنیم؟
5️⃣ به جز محصول اصلیمان، چه خدمات جانبی جذابی را در مراحل قبل از خرید، حین خرید و پس از خرید میتوانیم به مشتریانمان ارائه کنیم؟
6️⃣ چه داستانهایی را از رضایت مشتریان کنونیمان میتوانیم تعریف کنیم؟
@bazaryabimodern1987