💢 نظم دادن به جلسه معرفی محصول
💢 نظم دادن به جلسه معرفی محصول
@bazaryabimodern1987
👈 یکی از هنرهای فروشندگان حرفهای این است که جلسه معرفی محصول را به گونهای برگزار میکنند که مشتری هدف، از ابتدا تا انتهای جلسه را با دقت گوش میکند
👈 سوساک برای برگزاری یک جلسه خوب معرفی محصول، پیشنهاد میکند چنین جلساتی را بر اساس این الگوی پنج مرحلهای تنظیم کنیم:
1️⃣ جلسه را با نکتهای جالب مثل یک نقل قول، حکایت یا مثال واقعی آغاز کنیم. فقط هیچ وقت جلسه معرفی محصول را با عذرخواهی از مشتری بابت گرفتن وقت او شروع نکنید. خود شما به حرف کسی که مزاحمتان شده است، گوش میکنید؟
2️⃣ قبل از ورود به بحث تفصیلی، ابتدا نکات و سرفصلهای اصلی را به صورت تیترهای خلاصه بیان کنید تا مشتری متوجه شود که قرار است راجع به چه موضوعاتی صحبت شود
3️⃣ برای متصل کردن یک بخش به بخش بعدی، از عبارات انتقالی خوبی استفاده کنیم تا مشتری متوجه بشود که یک موضوع تمام شد و وارد موضوعی جدید شدیم
4️⃣ بخش اصلی ارائهتان را به ارتباط بین محصولتان و حل مشکل مشتری اختصاص بدهید و بیشتر از آن که بر ویژگیهای فنی محصولتان تمرکز کنید، روی توانایی آن برای حل مشکل مشتری مانور بدهید
5️⃣ در پایان بحث، ضمن جمعبندی مطالب ارائه شده، به مشتری این دو نکته را یادآوری کنید: اول، چقدر کسب و کار یا زندگیاش با محصولتان راحتتر، ایمنتر، سریعتر، بهصرفهتر، پیشرفتهتر و غیره خواهد شد. دوم، برای داشتن چنین محصولی چه اقداماتی را باید انجام بدهد
@bazaryabimodern1987