💢ارزش‌آفرینی برای مشتری
@bazaryabimodern1987
👈در بازارهای به شدت رقابتی امروزی، شرکتی موفق است که بتواند ارزش‌های بیشتری را با کمک این روش‌ها برای مشتریانش خلق کند:
1️⃣محصولی را به مشتریان پیشنهاد کنید که بتواند مشکلات او را به بهترین و راحت‌ترین شکل ممکن حل کند و تا جای ممکن او را درگیر نکند. برای این منظور، روی ساده‌سازی و خودکارسازی محصول‌تان تمرکز کنید
2️⃣در هر شرایطی به وعده‌هایتان عمل کنید، حتی اگر در کوتاه‌مدت سودتان کاهش پیدا می‌کند. پایبندی به وعده‌هایی که به مشتری داده‌ایم، ارزشمندترین رفتاری است که مشتری انتظار دارد از ما ببیند
3️⃣از قیمت‌گذاری غیرواقعی بپرهیزید. یادتان باشد، محصول‌تان زمانی ارزشمند است که نسبت منافع محصول با قیمت آن، از نظر مشتری ارزشمند باشد. پس نباید انتظار داشته باشیم فقط بسته‌بندی محصول‌مان را تغییر بدهیم و مشتری حاضر باشد محصول‌مان را 50 درصد گران‌تر بخرد
4️⃣با مشتریان رو راست باشید و هیچ وقت برای منافع کوتاه‌مدت‌تان، محصولی که به دردشان نمی‌خورد را به آنها پیشنهاد ندهید. این کار نشان می‌دهد شما ارزشی برای رابطه‌تان با مشتری قائل نیستید
5️⃣واقعیت‌های محصول‌تان را بدون کم و کاست به مشتری بگویید. مشتریان به خوبی می‌دانند که هیچ محصولی بدون عیب و نقص نیست. مهم این است که مزایای محصول‌مان بیشتر از معایب آن باشد و به مشتری نشان بدهیم راهکارهایی برای کاهش معایب محصول‌مان داریم
6️⃣روحیه خدمت‌رسانی از اعماق وجود به مشتریان را در بین تمام کارمندان شرکت‌تان ترویج کنید. مهم نیست کارمندتان با مشتری سروکار دارد یا نه، مهم این است که کار او قطعا روی رضایت مشتری و ارزشی که برای او خلق می‌کنیم، اثر می‌گذارد
7️⃣برای نظرات و ایده‌های مشتریان‌تان ارزش قائل شوید و از آنها بخواهید نظرات‌شان برای بهبود محصول فعلی، طراحی محصول جدید، طراحی کمپین تبلیغاتی جدید و غیره را با شما در میان بگذارند
8️⃣سعی کنید با کمک شبکه‌های اجتماعی با مشتریان‌تان روابطی دو طرفه برقرار کنید. دوران روابط یک طرفه از تلویزیون یا بیلیبورد به سر آمده و باید به دنبال راه‌های بیشتری برای گفتگو با مشتریانی باشیم که در دنیای شلوغ امروزی بیش از هر چیزی دنبال یک گوش شنوا هستند
@bazaryabimodern1987