MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید

🔴 ارزش و رضایت، کلید روابط بلندمدت با مشتریان

دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۳۱ ق.ظ

🔴 ارزش و رضایت، کلید روابط بلندمدت با مشتریان
@bazaryabimodern1987
👈 مدیریت ارتباط با مشتریان، یکی از مهم‌ترین مفاهیم و استراتژی‌های بازاریابی مدرن است که متاسفانه، برخی از بازاریاب‌ها آن را به صورت محدود، به عنوان «مدیریت داده‌های مربوط به مشتریان با کمک نرم‌افزارهای مختلف» تعریف کرده‌اند
👈 در حالی که تعریف دقیق‌تر و کامل‌تر مدیریت ارتباط با مشتریان، عبارت است از: «برقراری و حفظ رابطه با مشتریان، از طریق ارائه ارزش‌ها و منافع بیشتر و متمایزتر به آنها و تلاش برای جلب رضایت آنها». طبق این تعریف، گزینه 2، گزینه درست می‌باشد
👈 مدیریت روابط بلندمدت با مشتریان، مستلزم سه فعالیت اصلی زیر است:
1️⃣ جذب مشتریان مناسب برای شرکت و نه هر مشتری‌ای
2️⃣ نگهداری مشتریان سودآور و اصلی شرکت
3️⃣ رشد مشتریان سودآور و اصلی شرکت از طریق فروش بیشتر به آنها و یا جذب مشتری جدید از طریق آنها
👈 در تعریف مدرن از مدیریت ارتباط با مشتریان، ارزش و رضایت به معنای زیر می‌باشد:
🔵 ارزش: ارزیابی مشتری از مزایای محصول یا خدمت ما و هزینه‌های آن در مقایسه با محصولات و خدمات رقبا. به این تعریف از ارزش، اصطلاحا ارزش ادراکی نیز می‌گویند. ارزش ادراکی به زبان ساده یعنی حداکثر قیمتی که یک مشتری حاضر است برای خرید یک محصول یا خدمت بپردازد. در بازاریابی مدرن، هرچه ارزش ادراکی یک محصول یا خدمت، بیشتر باشد، سود بیشتری نصیب شرکت  عرضه‌کننده می‌شود
🔵 رضایت: میزان رضایت مشتری از مقایسه عملکرد محصول در مقایسه با انتظارات وی از محصول، تعیین می‌شود. در این مقایسه، سه حالت زیر به وجود می‌آید:
1️⃣ عدم رضایت مشتری: وقتی که عملکرد محصول، پایین‌تر از انتظارات مشتری است
2️⃣ رضایت مشتری: وقتی که عملکرد محصول، برابر با انتظارات مشتری است
3️⃣ خشنودی مشتری: وقتی که عملکرد محصول، بالاتر از انتظارات مشتری است
👈  شرکت‌های هوشمند سعی می‌کنند از طریق قول دادن به آن چه که توان انجام آن را دارند، و سپس، فراتر رفتن از قول‌های داده شده، مشتریان‌شان را خشنود کنند. پس تا می‌توانیم باید وعده‌هایی که به مشتری می‌دهیم، اندکی پایین‌تر از آن چیزی باشد که برای مشتری انجام خواهیم داد.
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۱۶
دکتر حسن سبک روح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی