MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید

۲۸ مطلب در اسفند ۱۴۰۲ ثبت شده است

عوامل تعیین کننده رضایت شغلی
@bazaryabimodern1987
رضایت یا عدم رضایت شغلی حاصل نگرش کلی فرد درباره کارش است یا همان مجموعه احساسات منفی یا مثبت فرد نسبت به شغلش:
✅ رضایت شغلی: نگرش مثبت نسبت به شغل
❌ نارضایتی شغلی: نگرش منفی نسبت به شغل
🔺 رابطه رضایت شغلی و بهره وری
🔹کارکنان راضی همیشه کارکنانی بهره‌ورتر نیستند (تاثیر متغیرهای مداخله گر)
🔹بهره‌وری کارمند در سازمانهای دارای کارمندان راضی تر بیشتر است.
🔹بهره وری موجب افزایش رضایت شغلی می شود: بهره وری بیشتر موجب ایجاد احساس موفقیت و افزایش دریافتی فرد و در نتیجه رضایت شغلی فرد می شود.
🔺 رابطه رضایت شغلی و غیبت
🔹 کارکنان راضی غیبت اجتناب پذیر کمتری دارند.
🔺 رابطه رضایت شغلی و ترک شغل
🔹کارکنان راضی به احتمال کمتری سازمان یا گروه و تیم را ترک می کنند.
🔹سازمان ها تلاش می کنند که کارکنان دارای عملکرد بالا را حفظ کنند و کارکنان دارای عملکرد پایین را برکنار کنند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۱۱
دکتر حسن سبک روح

🔴 مهارت فروشندگی را در خود تقویت کنید..
@bazaryabimodern1987
👤به عقیده والت دیزنی بزرگترین مهارت یک فرد فعال در حوزه کسب وکار، قدرت فروش است.
〰درواقع این مهارت باعث می شود تا مشتری نسبت به خرید محصول ترغیب شده و تمایل پیدا کند. بدون شک هیچ کسب وکاری بدون مشتری نمی تواند به کار خود ادامه دهد.
☝️به همین خاطر لازم است تا این مهارت را به شکلی درست در خود تقویت کنید. برای رسیدن به این هدف، تمرین عملی فروشندگی می تواند حاوی نکات بسیار مفیدی باشد.
📝به همین خاطر نباید خود را تنها به مطالب تئوری محدود کنید. درواقع از جمله ویژگی هایی که باعث می شد تا آقای دیزنی بتواند مسیر موفقیت خود را هموار کند، قدرت وی در زمینه متقاعد کردن افراد بوده است.
💡برای مثال هنگامی که پروژه ساخت انیمیشن سفیدبرفی با مشکل مواجه شد، وی به خوبی توانست تا هیات مدیره را نسبت به سودآور بودن طرح و اختصاص بودجه بیشتر، مطمئن کند. جالب است بدانید که همین انیمیشن نیز به سکوی پرتابی برای شرکت تبدیل شد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۵
دکتر حسن سبک روح

⭕️10 عادت اصلیِ افراد کاریزماتیک
@bazaryabimodern1987
➖ بیشتر از آنکه سخن بگویند، می‌شنوند.
➖ صرف‌نظر از افراد به دیدگاه‌هایشان خوب گوش می‌دهند.
➖ در هنگام ارتباط خود را مشغول حاشیه و لوازم شخصی نمی‌کنند.
➖به جای تمرکز بر چیزهایی که به دست می‌آورند، به چیزهایی که برای دیگران می‌توانند فراهم کنند فکر می‌کنند.
➖به گونه‌ی افراد از خود راضی که خود را مهم می‌پندارند عمل نمی‌کنند.
➖مردمان دیگر را مهم می‌دانند، چون می‌توان از آنان آموخت.
➖نقاط مثبت دیگران را می‌بینند و آن را تقدیر می‌کنند.
➖ در انتخاب کلماتی که به کار می‌برند دقت می‌کنند.
➖ بر نقاط ضعف دیگران تمرکز و پافشاری نمی‌کنند.
➖ نقاط ضعف خود را با گشاده‌رویی می‌پذیرند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۲۱
دکتر حسن سبک روح

✴️خصوصیات منتور خوب :
@bazaryabimodern1987
➖سابقه کار قابل توجه
➖علاقمند به آموزش و انتقال تجربیات خود به دیگران
➖دارای ارتباطات قابل توجه
➖اهل دانش
➖تشویق می‌کند
➖با علاقه به سؤالات و نگرانی‌های فرد پاسخ می‌دهد
➖صادق و انتقادپذیر
➖حمایت کننده
➖روی رشد همه‌جانبه‌ی فرد تمرکز دارد
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۲۰
دکتر حسن سبک روح

📌 رهبری برنده
@bazaryabimodern1987
1️⃣ فرایندها، سیستم‌ها، ساختار وحتی ساعات کاری انعطاف‌پذیری دارند
2️⃣ به شدت مشتری‌مدارند و جلب رضایت مشتریان اولویت اول همه واحدهای شرکت است
3️⃣ به شدت تیم‌ محور هستند و برای اجرای هر برنامه و پروژه‌ای، یک تیم ویژه تشکیل می‌دهند
4️⃣ مدیران ارشد اهداف شرکت و انتظارات‌شان از کارمندان را خیلی شفاف و روشن بیان می‌کنند و در این کار، با هیچ کسی تعارف ندارند
5️⃣ هر کسی در شرکت به خوبی می‌داند که وظایف اصلی‌اش چیست. وظیفه اصلی مدیران ارشد هم فراهم کردن بسترها و ابزارهای لازم برای کارمندان است تا وظایف‌شان را به خوبی انجام بدهند
6️⃣ ارتقاء مهارت‌ها و توانایی‌های کارمندان و تاکید بر یادگیری مستمر، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت است
7️⃣ شرکت از ابزارهای مختلفی برای افزایش همدلی و علاقه بین کارمندانش استفاده می‌کند
8️⃣ مدیران ارشد شرکت در کنار مشوق‌های مالی، از مشوق‌های غیرمالی هم به میزان قابل توجهی استفاده می‌کنند
9️⃣ مدیران ارشد شرکت به جای روش‌های دیکتاتورمآبانه، از روش‌های مشارکتی و دموکراتیک برای جلب مشارکت کارمندان استفاده می‌کنند. در این قبیل شرکت‌ها، همه کارمندان می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی‌درباره استراتژی‌ها و برنامه‌های اصلی شرکت اظهار نظر کنند
🔟 مدیران ارشد موظفند کارمندان‌شان را به گونه‌ای تربیت کنند که بتوانند بدون هیچ گونه نظارتی، کارشان را انجام بدهند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۲۰
دکتر حسن سبک روح

✴️چهار  تکنیک جانشین پروری ویژه مدیران
@bazaryabimodern1987
🔸مدیران متولد نمی شوند، بلکه باید آن ها را پرورش داد و به تعالی رساند.

🔸در فرایند پرورش مدیران، تاکید اصلی باید بر مهارت ها و قابلیت های مورد نیاز کسب  و کار آینده سازمان ها قرار گیرد.

🔸استعدادیابی و جانشین پروری نیاز به برنامه منظم و سیستماتیک دارد.

🔸مدیران ارشد سازمانی باید متولی، حامی و مشتری اصلی این برنامه ها باشند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۱۷
دکتر حسن سبک روح

⭕️ هشت جمله ای که هر نیروی سخت‌کوش دوست دارد از مدیر خود بشنود
@bazaryabimodern1987
🔸شما به عنوان یک مدیر یا کارفرما باید همواره جملات و یا عباراتی را در ذهن خود برای انگیزه بخشی به نیروها، بخصوص نیروهای سخت کوش خود داشته باشید.
➖ من کاملا به تو اطمینان دارم
➖این چیزی است که دوست دارم با هم به آن برسیم
➖دفعه بعد چکار کنیم تا بهتر نتیجه بگیریم؟
➖می خواهم از استعدادهایت استفاده کنم
➖نظر تو چیست؟
➖چطور می توانم به تو کمک کنم؟
➖اگر سوالی داشتی از خودم بپرس.
➖ کارت را خوب انجام دادی
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۱۶
دکتر حسن سبک روح

🔳⭕️بهترین راه برای تبدیل شدن به یک مدیر صاحب نفوذ
@bazaryabimodern1987
🔴در اینجا لازم است به چند نکته پرداخته شود:
1⃣ ایجاد ارتباطات
کلارک می‌گوید در یک سطح اساسی یکی از دلایلی که مردم برای شما کاری انجام می‌دهند این است که شما را دوست دارند.
2⃣ قبل از تلاش برای متقاعد کردن گوش دهید
بهترین راه برای اینکه همکاران از شما پشتیبانی کنند اینست که آنها احساس کنند شما شنونده نظرات آنها هستید.
3⃣ مراقبت از زبان بدن
زبان بدن شما در درستی شکل انتقال پیام مدنظر شما، نقش بسیار مهمی دارد.
4⃣ توسعه تخصص
راه دیگر برای افزایش نفوذ در محل کار این است که در صنعت یا سازمان خود به ‌عنوان یک متخصص شناخته شوید.
5⃣ نقشه راه استراتژیک
یک نمودار سازمانی از تصمیم‌گیرندگان مرتبط با موضوع مد نظر خود ایجاد کنید و از خود بپرسید بر چه کسی می‌توانید نفوذ داشته باشید؟
6⃣ به مردم آنچه می‌خواهند ارائه دهید
شما می‌توانید به‌وسیله شرح صادقانه به‌عنوان یک مزیت برای افرادی که می‌خواهید در کنار شما باشند، نفوذ خود را افزایش دهید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ اسفند ۰۲ ، ۰۶:۳۷
دکتر حسن سبک روح

🔴 چند نکته مهم زبان بدن برای موفقیت در کسب و کار
@bazaryabimodern1987

1️⃣ از روش های تماس چشمی و گوش سپاری فعالانه استفاده کنید:

با داشتن تماس چشمی مداوم با دیگران در زمانی که صحبت می کنند، تکان دادن سر به صورت گاه گاه و استفاده از دیگر نشانه های توجه مشتاقانه شما به عنوان یک فرد حرفه-ای به همکاران دیگرتان احترام می گذارید
2️⃣ کف دستانتان را به سمت پایین نگه دارید
این کار باعث می شود همگی در مورد شما یک نظر مشترک داشته باشند. زمانی که افراد کف هر دو دستشان را بر روی میز، جایگاه ویژه و یا پیشخوان قرار می دهند احساس قدرت و رهبری را نمایش می دهند.
3️⃣ به صورت هماهنگ عمل کنید
تقلید کردن یا منعکس کردن زبان بدن دیگران نشان می دهد که شما از نظر فلسفی با آنان هماهنگ هستید.
4️⃣ جایگاه وسیعی داشته باشید
اگر در زمان صحبت با دیگران یا در برابر آنها جایگاه وسیعی داشته باشید باعث می شود دیافراگم شما منبسط شود و صدای شما را به طور موثری منعکس می کند.
5️⃣ زبان بدنتان را باز نگه دارید و محدودیت های ممکن را حذف کنید
افراد از طرف صحبتشان سرنخ های احساسی دریافت می کنند. بنابراین، اگر خمیده باشید، دست به سینه بایستید یا به هر طریقی در برابر دیگران بسته به نظر برسید شنونده به همان صورت به شما پاسخ می دهد. زبان بدنتان باید آرام باشد و دستانتان در دوطرف آویزان باشند تا نشان دهد در برابر کسانی که با آنها در حال تعاملید باز هستید.
6️⃣خالصانه لبخند بزنید
7️⃣ حرکاتتان را کاهش دهید:
حرف زدن با حرکات بیش از اندازه دست وصورت نیز باعث می شود طرف مقابل از نکات مهم پرت شود.
8️⃣ با دیگران محکم دست دهید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۱
دکتر حسن سبک روح

✴️ ایده‌هایی در رابطه با فروش
@bazaryabimodern1987
🔸 روزنامه‌ها و نشریات تخصصی را برای به دست آوردن فرصت های تازه تجاری و آگاهی یافتن از عزل و نصب های شرکت‌ها بخوانید.
🔸 شعارها و استراتژی های بازاریابی تان را به اطلاع وکیل، حسابدار، بانکدار، تعمیرکار و کانون تبلیغاتی تان برسانید و بدین ترتیب نیروی فروش خود را به رایگان گسترش دهید.
🔸ساعات فعالیت خود را افزایش دهید.
🔸 حتی در ایام تعطیل گروهی را جهت ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید.
🔸نمونه‌های محصولات خود را در دفترتان به نمایش بگذارید.
🔸 به مشتریان سابق تلفن بزنید یا برایشان نامه بفرستید تا آنها را دوباره جذب کنید.
🔸 از طریق اینترنت سفارش بگیرید.
🔸 به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شما قابل اعتماد است.
🔸 از زمان پاسخگویی به سفارش‌ها بکاهید و روند سفارش مجدد را تسهیل کنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۱۰
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️سیگنال ابدی
@bazaryabimodern1987
1⃣ اعتمادبه‌نفس: آدم‌ها تحت تاثیر کسانی قرار می‌گیرند که اعتماد‌به نفس دارند. یعنی به این طریق احتمال نفوذ شما افزایش پیدا می‌کند.

2⃣خشنودی: انسان اگر مشاهده کند که کسی در حضور او خوشحال است، به او علاقمند می‌شود و آسانتر تحت تاثیر وی قرار می‌گیرد.

3⃣امنیت: زمانی که شما لبخند می‌زنید، اتمسفر ارتباط را برای طرف مقابلتان امن می‌سازید. مطالعات علمی ثابت‌ کرده‌اند که انسان‌ها به کسانی که لبخند می‌زنند، بیشتر و راحتتر اطلاعات می‌دهند. بدیهی است وقتی کسی خود را برای شما افشا کند، مسیر متقاعد ساختن او هموارتر می‌گردد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۹
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️چگونه "جلسات موثر" برگزار کنیم؟
@bazaryabimodern1987
1⃣جلسه موثر نباید بیش از یک و نیم ساعت طول داشته باشد.
2⃣دستور جلسه باید روشن و شفاف باشد و ابهام ایجاد نکند.
3⃣افراد مرتبط با موضوع جلسه دعوت شوند. افرادی که دانش کافی در رابطه موضوع جلسه را دارند.
4⃣نباید در جلسه از صندلی‌های بلند که جلوی دید را می‌گیرد استفاده کرد.
5⃣اندازه اتاق جلسه باید متناسب تعداد اعضا پیش بینی شود.
6⃣اتاق جلسه از نور کافی و تهویه مناسب برخوردار باشد.
7⃣اطلاعات لازم برای تصمیم گیری از قبل و به همراه دستور جلسه به اعضا ارسال شود تا زمان کافی برای مطالعه وحضور در جلسه داشته باشند.
8⃣برای جلسات غیر رسمی که زیر 3 نفر است؛نیازی به دستور جلسه نیست.
9⃣جلسه برای قدرت نمایی از سوی مدیریت برگزار نشود.
🔟جلسه به منظور احاله تبعات منفی تصمیم تشکیل نشده باشد؛ بدین شکل که مدیر به تنهایی امکان تصمیم گیری را داشته است، ولی به جهت تبعات منفی آن بدنبال درگیر کردن گروه است.
1⃣1⃣برای هر موضوعی جلسه تشکیل ندهید. در آن صورت، اثربخشی جلسات از بین خواهد رفت.
@bazaryabimodern1987

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۱۶
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️دنیای فروش
@bazaryabimodern1987
🔅امروزه هر کسی که توانایی نشستن پشت فرمان را دارد می‌گوید من راننده هستم اما چند نفر توانایی رانندگی با سرعت بالا در پیست را دارند؟ دنیای فروش هم مانند رانندگی است همه می‌گویند فروشندگی بلدند اما چند نفر فروشنده خوب هستند و در کار خود الگو هستند؟
🔅شغل فروشندگی به قدری اهمیت دارد که آن را به تمام کننده تیم(فوروارد) تشبیه کرده‌اند. فروش به زبان ساده، مبادله اطلاعات بین فروشنده و خریدار است. یک فروشنده خلاق و ماهر کسی است که به بهترین نحو بتواند اطلاعات مربوط به نیاز مشتری را کسب کرده و سپس اطلاعات مربوط به محصول خود را در اختیار وی قرار دهد. به بیان دیگر فروشنده نخست نیازهای خریدار را شناسایی و تجزیه و تحلیل می‌کند، سپس خصوصیات و مزایای استفاده از محصول را به خریدار اعلام کرده، به سوال‌ها و انتقادهای وی پاسخ می‌‌دهد و در نهایت قرارداد فروش را منعقد می‌کند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۷
دکتر حسن سبک روح

✴️ارزشها و روشهای مشارکت افراد در سازمان جهانی تویوتا
@bazaryabimodern1987
🔸 تصمیمات مدیریتی را بر اساس فلسفه بلندمدت شرکت اتخاذ کنید حتی اگر اهداف مالی کوتاه مدت را پاسخ نگوید.
🔸فرایند مستمری برای به سطح آمدن و کشف و شناخته شدن مسائل و مشکلات ایجاد کنید.
🔸برای اجتناب از تولید بیش از حد، از سیستم تولید ناب استفاده کنید.
🔸فشار کار را متعادل کنید ( مثل لاک پشت کار کنید نه مثل خرگوش ).
🔸فرهنگ توقف کار برای حل مشکل را ایجاد کنید تا کیفیت عالی درهمان اولین زمان تولید به دست آید.
🔸اهداف و فرایندهای استاندارد شده، اساس بهبود مستمر و توانمندسازی کارکنان است.
🔸از کنترل چشمی استفاده کنید تا مسئله و مشکلی پنهان نماند.
🔸 تنها از فناوری پایدار و آزموده شده استفاده کنید تا به افراد و فرایندهای شما خدمت کند.
🔸 رهبرانی پرورش دهید که کار را کاملا درک کنند، برای زندگی فلسفه داشته باشند و آن را به دیگران تعلیم دهند.
🔸افراد و تیم‎هایی که فلسفه شرکت شما را دنبال می‎کنند توسعه دهید.
🔸 با کمک به توسعه شبکه وسیع شرکا و تامین کنندگان خود به آنها احترام بگذارید.
🔸 راه بیفتید و برای درک موقعیت ها ، خودتان آنها را ببینید.
🔸 در هنگام تصمیم‎گیری همه راه های ممکن را ببینید و به اجماع و توافق جمعی برسید و گرچه آهسته تصمیم می‎گیرید اما پس از آن سریعا تصمیم را اجرا کنید.
🔸 از طریق انعکاس بی رحمانه مشکلات و بهبود مستمر، یک سازمان یادگیرنده ایجاد کنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۶
دکتر حسن سبک روح

⭕️سرمایه­ گذار سنتی چند تا ویژگی کلیدی دارد که می­تواند برای استارتاپها ویرانگر باشد:
@bazaryabimodern1987
🔸سود نقدی می­خواهد و مفهوم سود سرمایه­ ای یا capital gain را درک نمیکند.
🔸با سرمایه ­گذاری های جایگزین در بازارهای دیگر مقایسه می­کند.
🔸پرتفولیوی استارتاپی ندارد و عموما به صورت تکی در استارتاپها سرمایه گذاری می­کند لذا فشار زیادی به استارتاپ خواهد آورد.
🔸توان صبر کردن ندارد و دنبال سود کوتاه مدت است.
🔸با ادبیات و زبان اکوسیستم استارتاپی آشنایی ندارد و بعضا ممکن است تغییرات ناخواسته­ای در نقشه راه استارتاپها بخواهد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۵
دکتر حسن سبک روح

⭕️ چه محصولاتی را انتخاب کنیم تا مشتریانی وفادار جذب کنیم؟
@bazaryabimodern1987
🔸محصولی که خودتان مصرف‌کننده‌ی آن هستید و کیفیتش مورد تأییدتان است؛ وقتی مشتری بداند خود شما نیز مصرف‌کننده‌ی آن محصول هستید،در رضایتش تأثیر زیادی دارد.

🔸محصولات مصرفی عرضه کنید؛ با فروش محصولاتی که در ماه‌بیش از یک‌بار خرید می‌شوند و از ملزومات اساسی زندگی افراد هستند،می‌توانید مشتریان دائمی داشته باشید.

🔸 محصولی را عرضه کنید که مزایای خوبی دارد و برای فروش آن نیاز به متقاعد کردن مشتریان ندارید.

🔸 محصولی را انتخاب کنید که بازار خوبی برای فروش آن وجود دارد.

🔸 محصولی را عرضه کنید که می‌تواند ادعاهای مطرح شده در مورد آن را برآورده کند؛ قبل از ادعا کردن در رابطه با محصول،از واقعی بودن آن مطمئن شوید.
@bazaryabimodern1987

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۴
دکتر حسن سبک روح

✴️چگونه کارمندی مشتری مدار باشیم
.@bazaryabimodern1987
➖مردم داری را سرلوحه خود بدانید.
➖همیشه به حق، جانب مشتری را بگیرید.
➖همواره پاسخی شفاف برای سوالات مشتری داشته باشید.
➖هنر گوش دادن را فراموش نکنید.
➖شیک پوش بودن اولیت شما باید باشد.
➖مشتریان راغب هستند با فروشندگان و کارمندان آراسته و وارسته برخورد داشته باشند.
➖بیشتر به فکر ارائه خدمات باشید تا منفعت شخصی.
➖کمی تنها کمی بیشتر از حد انتظار مشتری اگر برخورد کنید مطئنا نتیجه معجزه گر خواهد بود.
➖در ارائه خدمات و یا کالا همیشه در جایگاه مشاور باشید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۹
دکتر حسن سبک روح

⭕️ برند یعنی تمایز تمرکز، تداوم...
@bazaryabimodern1987
هویت برند ( Brand Identity )
پایه اصلیِ قدرت یک برند است

برند شما یک هویت دارد که البته نباید با تصویر برند اشتباه گرفت BrandImage
(هویت بصری برند، فقط بخشی از آن است)
این هویتی که برند شما دارد، بخش عمده‌ای از
« تصور مخاطبان نسبت به برند شما » را نیز می‌سازد.
هویت برند یک مجموعه از تداعی‌کننده‌های منحصر به‌فرد یک برند است. این تداعی‌کننده‌ها دلیل وجودی برند هستند و بر قول و وعده ای که از طرف سازمان به مخاطبین داده شده، دلالت دارند/
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۷
دکتر حسن سبک روح

💢۱۲ توصیه برای اولین روز شغل جدید
@bazaryabimodern1987
🔺درباره محل کار جدیدتان اطلاعات کافی به دست آورید
اگر قبل از اولین روز شغل جدید سایت و شبکه‌های اجتماعی شرکت را بررسی کنید، تا حدودی با محیط کارتان آشنا می‌شوید و دیگر نیازی نیست همه‌چیز را از همکارانتان بپرسید.
🔺تصمیم بگیرید که خودتان را چطور معرفی کنید
پیش از حضور در محیط جدید، برای معرفی خودتان در چند جمله کوتاه تمرین کنید و تصمیم بگیرید که چه رفتاری خواهید داشت. مثلا بعد از معرفی، با همکاران جدید دست می‌دهید یا نه؟
🔺لباس مناسب انتخاب کنید
در اولین روز شغل جدید، همکاران با کنجکاوی بیشتری به شما توجه می‌کنند؛ به همین دلیل ظاهرتان بیشتر از هر روز دیگری اهمیت دارد. لباسی که انتخاب می‌کنید، باید متناسب با جایگاه شغلی شما و عرف محل کار جدید باشد.
🔺به‌موقع در محل کار حاضر شوید
از روزهای قبل بهترین مسیر رسیدن به محل کارتان را مشخص کنید و بسنجید که برای آماده‌شدن و طی‌کردن مسافت خانه تا محل کار چقدر زمان نیاز دارید. بهتر است ۵ تا ۱۰ دقیقه زودتر از زمان مقرر به محل کارتان برسید.
🔺با دیگران ارتباط برقرار کنید
در شرکت‌های کوچک احتمالا به‌راحتی می‌توانید با همه همکاران آشنا شوید، اما در شرکت‌های بزرگ نیازی نیست با همه آشنا باشید و شناخت تیم همکارانتان کافی است. لبخندزدن را فراموش نکنید، به همه افراد حاضر در محیط به یک اندازه توجه کنید و احوالپرسی و آشنایی را طولانی نکنید.
🔺میز کارتان را بچینید
بعد از آشنایی با همکاران، احتمالا میز کارتان به شما نشان داده می‌شود. وسایلتان را روی میز بچینید، محیط را بررسی کنید و اگر سؤالی درباره قوانین و فرایندهای شرکت دارید، از همکاران خود بپرسید.
🔺فعال باشید
شما می‌دانید در سازمان چه جایگاهی دارید و در کل باید چه وظایفی را انجام دهید، پس از همان ابتدا مشغول به کار شوید و خودکار باشید. اگر در انجام وظایفتان سؤالی دارید، از همکاران‌تان بپرسید. بهتر است در روزهای اول کار، از ارائه انتقاد و پیشنهاد خودداری کنید.
🔺به‌اندازه سؤال بپرسید
وقتی تازه‌واردید، همکاران شما می‌دانند که باید به سؤالات‌تان پاسخ بدهند و به شما برای آشنایی با محیط جدید کمک کنند، اما این بدان معنا نیست که درباره هرچیز کوچکی سؤال بپرسید. به یاد داشته باشید که سؤال‌نپرسیدن و بیش از اندازه سؤال‌پرسیدن به یک اندازه مشکل ایجاد می‌کنند.
🔺به همه‌چیز توجه کنید
در اولین روزهای شغل جدید باید سراپا چشم و گوش باشید و به جزئیات توجه کنید. مثلا بررسی کنید همکارانتان چه زمانی ناهار می‌خورند یا کدام افراد با هم صمیمی‌ترند.
🔺خودتان باشید
نیازی نیست برای تحت‌تأثیر قراردادن دیگران خودتان را تغییر دهید. به یاد داشته باشید که کارفرما شما را استخدام کرده است و تصور می‌کند برای جایگاه مدنظر مناسبید. پس خودتان باشید و به هیچ‌چیز تظاهر نکنید.
🔺از زبان بدن استفاده کنید
بخش مهمی از برقراری ارتباط در اولین روز شغل جدید، به زبان بدن شما برمی‌گردد. با زبان بدنتان به دیگران نشان دهید در دسترس هستید و از صحبت‌کردن و برقراری ارتباط با آنها استقبال می‌کنید.
🔺در پایان اولین روز کاری، خداحافظی کنید و بازخورد مثبت بدهید
بعد از پایان اولین روز کاری احتمالا مافوق شما یا همکارانتان نظرتان را می‌پرسند. بازخورد مثبت بدهید و از آنها بابت پاسخگویی به سوالات‌تان و کمک آنها تشکر کنید. پیش از خروج از محل کار نیز با مافوق و همکاران نزدیک خود خداحافظی کنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۵
دکتر حسن سبک روح

⭕️ 6 علت که چرا مشتری زیادی ندارید؟!
@bazaryabimodern1987
🔸 قیمت هایتان خیلی بالا و یا خیلی پایین است: قیمت‌های خیلی بالا باعث می‌شود مشتریانتان شما را گران فروش خطاب کنند و قیمت‌های خیلی پایین نیز محصول شما را در چشم مشتری بی کیفیت جلوه می‌دهند.
🔸 محصولات/خدمات ارائه شده توسط شما قدیمی شده‌است: امکان دارد رقبایتان از شما پیشی گرفته‌باشند و محصولات باکیفیت تری به بازار عرضه کنند.
🔸 محل کسب‌و‌کارتان نیاز به بازبینی مجدد دارد: یکی از مهم‌ترین عوامل شکست مشاغل خرده فروشی آفلاین، مکان‌های قدیمی و نامناسب است.
🔸 خدمات مشتریان ضعیفی دارید: شاید شما از نظر خودتان به همه نیازهای مشتریانتان پاسخ می‌دهید، اما آیا آن‌ها هم نسبت به خدمات شما همین نظر را دارند؟
🔸 برای محصولات/خدماتتان به اندازه کافی بازاریابی نکرده‌اید: عدم بازاریابی و یا بازاریابی به روشی اشتباه یکی از مهم‌ترین موانع جذب مشتری است.
🔸 بازار محصولات/خدمات شما ناپدید شده‌است: به دلیل تغییر در سلیقه، خواسته و نیاز مشتریان، متاسفانه گاهی بازار بعضی محصولات به پایان می‌رسند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۵
دکتر حسن سبک روح

✴️ فاکتورهای اصلی جذب مشتری
@bazaryabimodern1987
🔸یک تولیدکننده وقتی می تواند به این امر مهم دست یابد که در رأس آن مدیریتی لایق، کارآمد، متبحر، آشنا و مطلع نسبت به نوع کالا و بازار موجود برای آن کالا وجود داشته باشد.

🔸فاکتورهای دیگری چون نیروی کار ارزان، بالا بردن بهداشت، دسترسی آسان، خدمات گسترده وسریع، استفاده از بسته بندی های به روز، تبلیغات گسترده و خلاقانه و گذاشتن جوایزی جهت خرید بیشتر مشتری یا راههای ترغیب بیشتر مشتری(یکی بخر، دوتا ببر) که مورد توجه عموم و اقشارمردم یک محل، یک شهر و حتی کشورهای دیگر قرار می دهد، می تواند نسبت به رقبای دیگر، بازارتقاضا را در دست گرفته، مشتریان زیادتری را بخاطر قیمت پایین تر و کیفیت بالاتر خود جذب نماید

🔸حتی چنانچه شرکت ها و تولیدکنندگان دیگری جنس تولیدی این شرکت را تولید کنند، نمی توانند در مدت زمان طولانی در کورس رقابت بوده و به قول آدام اسمیت(یکی از بزرگترین اقتصاد دان های دنیا) خود به خود از چرخه تولید خارج و محو می گردد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۲۹
دکتر حسن سبک روح

⭕️8 کاری که افراد موفق وقتشان را برای آن‌ها تلف نمی‌کنند
@bazaryabimodern1987
➖افراد موفق در شبکه‌های اجتماعی بیش‌ازحد وقت نمی‌گذرانند
➖ افراد موفق بدون نقشه، روز خود را آغاز نمی‌کنند
➖افراد موفق از انجام فعالیت‌هایی که به آن باور ندارند، پرهیز می‌کنند
➖ افراد موفق برای اموری که در کنترل آنها نیست، نگران نمی‌شوند
➖ افراد موفق با افراد منفی معاشرت نمی‌کنند
➖ افراد موفق به اشتباهات گذشته فکر نمی‌کنند
➖افراد موفق تمرکز خود را روی کارهای دیگران نمی‌گذارند
➖افراد موفق خود را در اولویت قرار می‌دهند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۲
دکتر حسن سبک روح

✴️ویژگی های نوابغ فروش:
@bazaryabimodern1987
➖ احترام به مشتری و احترام به او                                       
➖ استقامت و بردباری
➖ پیگیری
➖آمادگی و انگیزه فروش
➖انتقاد پذیر باشین
➖ احساس مسولیت داشته باشید
➖ خدمت فراگیر
➖ نو آوری و ابتکار
➖ درک نیاز مشتری
➖ کمک کردن به مشتری برای پیدا کردن نیاز
➖ سوالات مناسب پرسیده شود
➖ وقت صرف کردن برای پیدا کردن سلیقه فروش
➖و اینکه هیچ گاه حدس نزنید
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ اسفند ۰۲ ، ۱۶:۵۳
دکتر حسن سبک روح

✴️ نکاتی که افراد بانفوذ، خوب می دانند
@bazaryabimodern1987
🔸آن ها سخنران های عمومی فوق العاده ای هستند
قدرت نفوذ در افراد می تواند موجب برقراری ارتباط بین ایده ها و مبدل ساختن آن به ایده هایی ماندگار شود. برای بسیاری از افراد بانفوذ، سخنرانی های عمومی بهترین راه برای انجام رساندن این هدف است.

🔸 دارای مهارت های فردی استثنایی هستند
بسیاری از این افراد دارای توانایی منحصر به فردی هستند، آن ها قادرند تا در حال صحبت کردن با دیگران از احساس خاص بودن را به آن ها القا کنند.

🔸 قابلیت حفظ تمرکز بسیار بالا
آن ها نیازی ندارند تا همانند دیگر افراد خود را درگیر کارهای خسته کننده و بیهوده چون مقدمه سازی های سطحی و خارج از موضوع سازند. قرار گرفتن در یک جایگاه شناخته شده و مطرح در چگونگی رفتار اجتماعی و موقعیت و انتخاب های آنان نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

🔸جاذبه بیشتر یکی از ویژگی های مهم شخصیتی در این افراد است
یکی از ویژگی های افراد با نفوذ کاریزما و گیرایی طبیعی در آن هاست که این افراد را در زمینه متقاعد کردن و هم آرا کردن دیگر افراد با خود یاری می دهد.

🔸آن ها به تک بعد بودن محدود نشده و از استعدادها و توانایی های گوناگونی برخوردار هستند
ممکن است این افراد در حین صحبت کردن با شما، حداقل ۲۵ درصد از فکرشان مشغول موضوع دیگری باشد، اما نگران نباشید، چرا که ۷۵ درصد، بیشترین حد از توجه است که هر فرد می تواند به شما تعلق دهد! بیشتر این افراد بسیار پرمشغله هستند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۵
دکتر حسن سبک روح

✴️۳۰ نکته‌ی طلایی برای موفقیت در زندگی و کسب‌وکار 
@bazaryabimodern1987
۱. به خودتان و توانایی‌تان باور داشته باشید
۲. بیش از حد کمال‌گرا نباشید
۳. برای ثبات بکوشید
۴. هرگز ناامید نشوید
۵. اهداف روزانه را مکتوب کنید تا حتما انجام دهید
۶. نخستین گام را با اعتمادبه‌نفس و بدون ترس بردارید
۷. نفرت را از زندگی‌تان دور کنید
۸. روابط مناسبی با اطرافیان خود برقرار کنید
۹. عمل‌گرا باشید
۱۰. انرژی مثبت داشته باشید
۱۱. شک و تردید را از خودتان دور کنید
۱۲. برای سلامت‌تان اهمیت قائل شوید
۱۳. ترس از خطر کردن را به خودتان راه ندهید
۱۴. از تقلب و مکر و حیله دوری کنید
۱۵. مدیتیشن و تفکر عمیق را فراموش نکنید
۱۶. به ارزش‌های درونی‌تان اهمیت دهید
۱۷. ذهن باز و رو به آینده‌ای داشته باشید
۱۸. با افراد موفق معاشرت کنید
۱۹. اراده و خواست شما مهم است
۲۰. به پیشرفت‌های کوچک بها بدهید که به نتایج بزرگ می‌رسند
۲۱. صبور باشید و زمان کافی را صرف کنید
۲۲. همیشه عصبانیت خود را کنترل کنید
۲۳. سحرخیزی را سرلوحه برنامه زندگیتان بگذارید
۲۴. شما همان چیزی خواهید بود که فکر می‌کنید
۲۵. سرتان را از مشغولیات مختلف خلوت کنید
۲۶. نگرش صحیح و کنترل بر زندگیتان داشته باشید
۲۷. بدانید که همه حامی شما نخواهند بود
۲۸. به موضوعات پیش پا افتاده توجه نکنید
۲۹. به تغییر اهمیت دهید
۳۰. ارزش‌های زندگی‌تان را بشناسید
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۴
دکتر حسن سبک روح

⭕️ 8 وظیفه اصلی روابط عمومی بازاریابی
@bazaryabimodern1987
🔸 ارتباط با مطبوعات و خبرنگاران و تشویق آنها به درج اخبار مثبت درباره شرکت، برندها و محصولات آن
🔸 حمایت از برنامه‌های عام‌المنفعه، ورزشی، علمی، هنری و غیره با هدف افزایش شهرت شرکت، برندها و محصولات آن
🔸 ارتباط با گروه‌های مرجع، افراد سرشناس، تصمیم‌گیران دولتی و غیره با هدف بهبود تصویر شرکت نزد آنها
🔸 برقراری رابطه با مراجع قانونی و دولتی با هدف پیشنهاد و دفاع از قوانین و مقررات مطلوب شرکت
🔸 ارائه مشاوره به مدیران ارشد شرکت درباره موضع‌گیری در خصوص مسائل عمومی جامعه
🔸 کمک به معرفی بهتر محصول جدید شرکت از طریق خبرسازی پیرامون آن
🔸 افزایش علاقه مشتریان به برندها و محصولات شرکت از طریق انتشار اخبار و محتواهای مطلوب درباره آنها
🔸 دفاع از برندها و محصولات شرکت در زمان‌های بحرانی
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۳
دکتر حسن سبک روح

💢ویژگی افرادی که در مسیر استراتژی پیش می‌روند چیست؟
@bazaryabimodern1987
🔰علاقه‌مندی:
حساس بودن به آنچه که در واحد، شرکت، صنعت و محیط کسب و کار می‌گذرد.
🔰انعطاف پذیری:
وقتی لازم است، می‌توانند رویکردها و ایده‌های خود را تغییر دهند.
🔰آینده‌نگری:
همواره به این می‌اندیشند که گروه کاری و یا شرکت در چند ماه آتی چه تغییراتی خواهد کرد.
🔰مثبت اندیشی:
چالش ها و فرصت‌ها را می‌دانند و معتقدند موفقیت ممکن است.
🔰استقبال از تغییر:
از ایده‌های جدید سرپرست‌ها، همکاران، کارکنان و ذینفعان بیرونی مثل مشتری‌ها و شرکای تجاری استقبال می‌کنند.
همچنین به انتقادها واکنش منفی نشان نمی‌دهند.
🔰عمق بخشی:
پیوسته دانش و تجربه خود را توسعه می‌دهند. بنابراین می‌توانند ارتباطات و الگوهای نامشهود میان حوزه‌های مختلف را درک کنند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۱۰
دکتر حسن سبک روح

⭕️‍چهار بُعد یک برند قوی  
@bazaryabimodern1987
 🔸باید مشخصه و ویژگی بارزی را در اذهان زنده کند
 🔸باید بتوانیم مشخصات برند را تجسم کنیم. درست مثل اینکه بخواهیم یک نفر را توصیف کنیم.
 🔸یک یا دو منفعت کلیدی محصول را بیان کند. به طور مثال ابزارمهدی تداعی کننده ابزارآلات با کیفیت است. و برند کاله تداعی کننده طعم های جدید
 🔸برند باید نشان دهنده ارزش های سازمانی هم باشد. به طور مثال آیا شرکت نوآور است یا مشتری مدار یا حساس به مسئولیت های اجتماعی و بالاخره نشان دهنده خصوصیات مصرف کنندگان و مشتریان خود نیز باشد
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ اسفند ۰۲ ، ۰۷:۰۱
دکتر حسن سبک روح