MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید

۲۹ مطلب در دی ۱۴۰۲ ثبت شده است

📌مهمترین نکات مدیریتی سال ۲۰۲۴
@bazaryabimodern1987
 
فناوری را در آغوش بگیرید: در مورد جدیدترین فن آوری ها به روز باشید و از آنها برای افزایش کارایی و بهره وری استفاده کنید.
سازگاری: انعطاف پذیر و سازگار با تغییرات در محیط کسب و کار، روند صنعت و پویایی بازار باشید.
بر رفاه کارکنان تمرکز کنید: رفاه اعضای تیم خود را با در نظر گرفتن سلامت جسمی و روانی در اولویت قرار دهید. نیروی کار سالم اغلب بازده بیشتری دارد.
استراتژی‌های کار از راه دور: در صورت امکان، به اصلاح استراتژی‌ها برای مدیریت تیم‌های راه دور و حفظ ارتباطات و همکاری مؤثر ادامه دهید.
توسعه رهبری: برای پرورش و رشد مهارت های تیم مدیریت خود، روی برنامه های توسعه رهبری سرمایه گذاری کنید.
تصمیم گیری مبتنی بر داده: از تجزیه و تحلیل داده ها برای اطلاع رسانی به فرآیندهای تصمیم گیری و کسب بینش در مورد عملکرد کسب و کار استفاده کنید.
رویکرد مشتری محور: تمرکز قوی بر درک و برآوردن نیازهای مشتری داشته باشید. رویکرد مشتری محور می تواند منجر به افزایش رضایت و وفاداری شود.
فرهنگ نوآوری: فرهنگ نوآوری را پرورش دهید که در آن کارکنان احساس می‌کنند برای مشارکت در ایده‌ها و پذیرش ذهنیت بهبود مستمر تشویق می‌شوند.
مسئولیت زیست محیطی و اجتماعی: ادغام شیوه های پایدار و مسئولیت پذیر اجتماعی را در استراتژی کسب و کار خود در نظر بگیرید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ دی ۰۲ ، ۰۷:۳۲
دکتر حسن سبک روح

💢ویژگی های کلیدی مدیریت استراتژیک
@bazaryabimodern1987
1⃣  قبل از هر چیز مدیریت استراتژیک یک وظیفه مدیریتی عالی (بلند پایه) است: مدیریت استراتژیک چون بطور کامل مربوط به متوجه آینده سازمان بوده و سعی در مشخص کردن راستا و جهت برای آن دارد، بدان جهت وظیفه اصلی مدیران بلند پایه است.
2⃣  معطوف به آینده بوده و به هدفهای بلند مدت سازمان مربوط است: به این می اندیشد که در افق زمانی مشخص شده سازمان چه خواهد شد و برای گرفتن این نتایج چه کارهایی را باید انجام داد.
3⃣ مدیریت استراتژیک سازمان ره به صورت یک سیستم باز می نگرد: سازمانها با محیطی که در آن قرار دارند در داخل هم بستگی و تعامل می باشند. در محیط هر تغییری صورت می گیرد سازمان نیز از آن تأثیر خواهد پذیرفت. بدین سبب مدیریت استرتژیک محیط را از نزدیک تعقیب می کند.
4⃣ مدیریت استراتژیک مدیران رده پایین را راهنمایی می کند: به عبارت دیگر مدیریت استراتژیک اهداف، تصمیم و فعالیتهایی را که مشخص می کند در داخل سازمان تا پایین ترین سطوح برای هر کس نقطه شروع حرکت را تعیین می کند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ دی ۰۲ ، ۰۷:۳۱
دکتر حسن سبک روح

⭕️ به سوی کارآفرینی باید ها و نباید ها
@bazaryabimodern1987
🔸 پیدا کردن منبع مالی: قبل از اینکه درخواست وام بدهید، از مشاوران حرفه‌ای درخواست کنید طرح کسب‌وکارتان را مرور کنند تا مطمئن شوید چیز مهمی را از قلم نینداخته‌اید و فرضیات‌تان دقیق است.
علاوه بر تامین مالی برای بنگاه جدید، اگر نتوانستید پیش‌بینی‌های درآمدی اولیه خود را محقق کنید، یک برنامه مالی پشتیبان، هم برای کسب‌وکارتان و هم امور مالی شخصی ایجاد کنید. همچنین باید ذخایر نقدی داشته باشید تا به اندازه ۶ تا ۱۲ ماه بودجه کافی برای پرداخت‌ ضروری‌ترین بدهی‌های خود را (اجاره، حق بیمه و...) داشته باشید.
🔸  بازاریابی هوشمندانه: وقتی اقتصادی در وضعیت نابسامان به سر می‌برد، شروع یک کسب‌وکار جدید به خلاقیت و نبوغ نیاز دارد. عناصر بازاریابی را در طرح کسب‌وکارتان بیشتر مورد توجه قرار دهید. قرار است دقیقا چه چیزی بفروشید، مشتریان هدف شما چه کسانی هستند، محصولات یا خدمات خود را چگونه قیمت‌گذاری می‌کنید و برنامه شما برای توسعه کسب‌وکار چیست؟
باید بدانید رقبایتان کجا قرار گرفته‌اند و سپس برای به‌دست آوردن سهم بازار، خودتان را متمایز کنید. به عنوان مثال، بررسی کنید که رقبا کجا فعالیتی ندارند و کدام مشتریان احتمالی را از دست داده‌اند، سپس آن بخش از بازار را در دست خودتان بگیرید.
🔸  کوچک شروع کنید: انتظارات و هزینه‌های خود را تا جایی که ممکن است از مقیاس کوچکی شروع کنید و سپس وقتی کسب‌وکارتان رونق گرفت، برای توسعه برنامه بریزید. به عنوان مثال ببینید آیا می‌توانید از مکان کوچک‌تر و ارزان‌تری کارتان را شروع کنید یا فعلا دفتر فیزیکی نداشته باشید و مجازی فعالیت کنید؟ قبل از استخدام نیروهای تمام وقت، فکر کنید چه پست‌هایی باید پر شوند و آیا می‌توان از نیروهای موقت یا نیمه‌وقت استفاده کرد؟
🔸 استفاده از تکنولوژی به نفع خود: تکنولوژی می‌تواند راه‌های زیادی را برای پس‌انداز پول و افزایش سود، پیش پای شما بگذارد
▪️بازار خود را با فروش از طریق کانال‌های آنلاین توسعه دهید.
▪️به‌جای تبلیغات چاپی یا الکترونیکی گران‌، از بازاریابی ایمیلی یا شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.
▪️از وبت‌سایت‌ها و روزنامه‌هایی که مطالبی در مورد کارآفرینان و رهبران کسب‌وکار موفق منتشر می‌کنند، بهره ببرید.
▪️وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید تا وقتی مشتری موضوع مشابهی در مورد محصول شما جستجو می‌کند، جزو اولین‌ سایت‌ها در مرورگرها بالا بیاید.
▪️ابزارهای بازاریابی مقرون به‌صرفه مثل پادکست‌ها یا وبینارها را از طریق وب‌سایت خود تولید کنید.
🔸شبکه، شبکه و شبکه: تا جایی که می‌توانید با افراد فعال در جامعه خود که شما را به مشتریان جدید ارجاع می‌دهند و در توسعه کسب‌وکارتان نقش دارند، ارتباط برقرار کنید.
🔸 ایده‌هایی برای کاهش هزینه‌ها: یک اقتصاد ضعیف می‌تواند روش‌های خوبی که برای پس‌انداز پول وجود دارد را پنهان کند اما ایده‌های خلاقانه‌ای وجود دارد تا بتوانید هزینه‌های استارت‌آپ خود را به حداقل برسانید
▪️خریدن ملزومات و مواد اولیه از کسب‌وکارهایی که در آستانه تعطیلی هستند یا می‌خواهند موجودی کالای خود را کم کنند.
▪️تهاتر کردن با دیگر صاحبان کسب‌وکار. امکان اتحادهای کاری را بررسی کنید و با تجارت محصولات یا خدمات با کسب‌وکارهای دیگر، خیلی از هزینه‌های خود را جبران کنید.
▪️اگر پول کافی برای پرداخت هزینه مشاور حقوقی ندارید، از منابع آنلاین که اطلاعات حقوقی کافی در امور بازرگانی کشورتان را در اختیار می‌گذارند، استفاده کنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ دی ۰۲ ، ۰۷:۱۴
دکتر حسن سبک روح

⭕️ پنج چیزی که کارمندهای درجه یک در محیط کار به دنبالش هستند
@bazaryabimodern1987
🔸 آدمها : عالی ها میخواهند با عالی ها کار کنند. خیلی از کسانی که به گوگل و اپل می پیوندند به خاطر این است که می دانند عالی ها آنجا کار میکنند.
🔸چالش : عالی ها میخواهند بخشی از یک چیز عالی باشند. استعداد، جذب چالش های فوق العاده میشود، فقط روی ویژگی های یک شغل خوب مانور ندهید، آن ها را با ویژگی های کار با کیفیت وسوسه کنید.
🔸 موقعیت : عالی ها موقعیتی برای پیشرفت می خواهند. می خواهند بدانند شما سازمانی رو به جلو هستید با نگرشی به سمت اهداف بزرگ، جاه طلبی ها و برنامه های توسعه دارید. آنها نمیخواهند فقط تماشاگر باشند، دوست دارند در پیشرفت شرکت نقش داشته باشند و به اتفاق افتادنش کمک کنند.
🔸 رشد : عالی ها میخواهند در سازمان هایی باشند که برای رشد و توسعه کارکنانشان سرمایه گذاری میکنند. اگر به شرکتی معروف شوید که به زندگی کارکنانش اهمیت می دهد، آنچنان زنگ بارانتان میکنند که نمی دانید با آن ها چه کنید.
🔸 پول : البته که عالی ها میخواند در ازای کار عالی که انجام می دهند، پول خوبی هم بگیرند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۰۲ ، ۰۷:۲۶
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️ ۹ جمله با تاثیر جادویی بر ناخودآگاه مشتری:
@bazaryabimodern1987
 ۱چطور می‌تونم  به شما خدمت کنم؟
۲ من می‌تونم این مشکل رو حل کنم
۳ نمی‌دونم، ولی جواب‌اش را پیدا می‌کنم و خدمتتون میگم
۴ من مسوولیت این کار رو برعهده می‌گیرم
۵ من شما رو لحظه به لحظه در جریان کار قرار میدم
۶ من در زمان تعیین شده کالا رو تحویل شما خواهم داد
۷ کالا مطابق سفارش شما خواهد بود
۸ کار کامل انجام خواهد شد
۹ از خرید شما سپاسگزارم
این جملات رو با لحن و زبان بدن مناسب بگید و تاثیر اونها رو بر ناخودآگاه مشتری ببینید.
یکی از تفاوتهای اساسی بین فروشندگان کارکشته و فروشندگان پیش پاافتاده، در روش گفتار اونهاست.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ دی ۰۲ ، ۰۷:۲۵
دکتر حسن سبک روح

⭕️ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺧﺮﯾﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ:
@bazaryabimodern1987
🔸 ﺧﺮﯾﺪﻫﺎی ﺁﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮی ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﻫﯿﭻ ﺩﻟﯿﻞ ﺧﺎﺻﯽ ﺧﺮﯾﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﺮﯾﺪﻫﺎی ﺑﭽﻪ ﮔﺎﻧﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ.
🔸 ﺧﺮﯾﺪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﻨﻄﻖ
🔸 ﺧﺮﯾﺪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻭﺟﺪﺍﻥ ﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﭼﻪ ﮐﺎﺭی ﺩﺭﺳﺖ ﻭ ﭼﻪ ﮐﺎﺭی ﻏﻠﻂ ﺍﺳﺖ.
👈 ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺑﯿﻦ ﺳﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺑﺎﻻ ﺩﺭ ﻧﻮﺳﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﮐﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺧﺮﯾﺪ ﻫﺎ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﺍﻭﻝ ﺍﺳﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﻪ ﻓﺮﺩ ﯾﮏ ﻣﺤﺮﻙ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺁﻧﯽ ﺧﺮﯾﺪ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻭ ﻣﻨﻄﻖ ﻭ ﺍﺳﺘﺪﻻﻟﯽ ﺩﺭ ﮐﺎﺭ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﺎﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺩﻫﻨﺪ.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ دی ۰۲ ، ۰۸:۲۰
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️زمانی که مشتری درباره عیب محصولتان صحبت می‌کند با او موافقت کنید.
@bazaryabimodern1987
🔺امروزه دیگر ادبیات فروش با اصرار( hard- selling یا به عبارتی فروش با چرب زبانی و فشار)، در کسب و کارها کمرنگ شده است. زمان فروش محصول، در کنار مشتری و در جبهه او قرار بگیرید. اگر مشتری از معایب محصولتان صحبت کرد با او موافقت کنید. البته این به آن معنا نیست که شما تسلیم شوید، در کنار تصدیق او از مزایای محصول حرف بزنید. در آخر برای او اینگونه استدلال کنید که چرا با وجود این معایب باز هم این محصول انتخاب خوبی برای او خواهد بود.
🔻بعنوان مثال اگر در حال فروش خودرو هستید و مشتری فکر کند خودرویی که شما پیشنهاد کردید کوچک است. شما با این موضوع موافقت کنید، او نیز متعجب شده و به شما اعتماد خواهد کرد. در این زمان به دنبال راهی بگردید تا به او توضیح دهید با وجود همه این مشکلات و نگرانی‌ها، چرا این محصول برای او انتخاب مناسبی است. برای مثال یکی از استدلال‌هایی که می‌توانید بیاورید اینگونه است که بگویید: درست است که خودرو کوچک است اما این باعث می شود، پارک کردن آن در خیابان راحت‌تر باشد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۰۲ ، ۰۷:۲۷
دکتر حسن سبک روح

💎8 جمله مدیران موفق
@bazaryabimodern1987
🔸 من کاملا به تو اعتماد دارم
هیچ چیز بیشتر از عدم اعتماد و باور مدیر به قابلیت های یک کارمند نمی تواند انگیزه را در او از بین ببرد. به گفته تئودور روزولت، بهترین رهبر شخصی است که آنقدر از قوه تشخیص برخوردار است که بهترین فرد را برای انجام امور انتخاب می کند، و آنقدر خویشتندار است که در حین انجام امور از مداخله در کار آنها به شدت پرهیز می کند.

🔸 کاری که باید انجام دهیم این است...
رهبران بزرگ با اعلام علت انجام امور در افراد ایجاد انگیزه می کنند. این همان هدف است که کلید اصلی دستیابی به نتیجه ای کاملا متفاوت است.

🔸دفعه بعد چطور می توانیم کار را بهتر انجام دهیم؟
همانطور که آریانا هافینگتون گفته اشتباهات بهترین معلم هستند. باید بپذیریم که همیشه تصمیمات ما درست نیستند و گاهی هم اشتباهات بزرگی مرتکب می شویم. درک شکست هیچ تضادی با موفقیت ندارد و بخشی از آن محسوب می شود.

🔸 می خواهم از نقاط قوت تو استفاده کنم
بسیاری از کمپانی ها اعتقاد دارند که کارمندان خود را می توانند در موقعیت ها و مسئولیت های مختلف جابجا کنند. افرادی که واقعا با استعداد و با هوش باشند معمولا اینگونه نیستند چرا که از استعدادهای خاصی برخوردارند. این افراد را نمی توانید به تقبل نقش هایی وادار کنید که مناسب آن نیستند.

🔸 نظر شما در این مورد چیست؟
مدیران برجسته اجازه نمی دهند منیتشان مانع نوآوری شود و به همین دلیل نظر دیگران را جویا می شوند. یکی از روش هایی که می توانید به کارمندان خود نشان دهید به آنها اطمینان دارید و به نظراتشان اهمیت می دهید این است که نظر آنها را بطور مستقیم جویا شوید. بعلاوه، معمولا بهترین نظرات را از افرادی می شنوید که کمترین انتظار را از آنها دارید.

🔸چطور می توانم بهتر حمایتت کنم؟
یک روش عالی برای کاهش آمار نقل و انتقال کارمندان از شرکت شما این است که رویکردی حمایتی نسبت به آنها اتخاذ کنید. زمانی را برای مذاکره و ملاقات با کارمندان خود اختصاص دهید. از آنها بپرسید که چه کاری را در دست دارند و شما چطور می توانید به موفقیت آنها کمک کنید.

🔸اگر پرسشی دارید از من بپرسید
 پیروی از سیاست درهای باز به دیگران نشان می دهد که در دسترس اعضا گروه خود هستید و به تعامل با آنها و کارآیی آنها اهمیت می دهید. هر چه سریعتر به پرسش هایی که برای کارمندان پیش می آید پاسخ دهید، آنها هم سریعتر می توانند به ادامه کار بپردازند و نتیجه مورد نظر را کسب کنند.

🔸 کارت عالی بود
ابراز قدردانی به مراتب کم هزینه تر و موثرتر از قرار دادن چند میز پینگ پونگ یا تخت های استراحت در محل کار است. هیچ فرقی ندارد که حقوق و مزایای دریافتی کارمندان شما چقدر است، آنها دوست دارند بدانند که کارشان مورد توجه شخص دیگری قرار گرفته است. بنابراین چند دقیقه از زمان خود را صرف قدردانی از عملکردهای خوب کنید. مطمئن باشید اعضا گروه ارزش آن را خواهند دانست
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ دی ۰۲ ، ۰۷:۱۷
دکتر حسن سبک روح

💎 اصول موفقیت در فروش از دیدگاه بزرگان
@bazaryabimodern1987
🔸دید بلند مدت داشته باشد و اجازه ندهید موانع زود گذر شما را نگران کند و تمرکزتان را از اهداف بلندمدت منحرف نماید.

🔸هر چیزی را که امروز در زندگی تان دارید خودتان به دلیل ویژگی های شخصیتی تان به سوی خود جذب کرده اید و بعد از این هم همینطور خواهد بود.
🔸برای خودتان مشخص کنید که به عنوان یک فروشنده حرفه ای به چه ارزش هایی متعهد هستید و به خاطر هیچ کس و هیچ چیز و هیچ عاملی آنها را زیرپا نگذارید.
🔸در تمام لحظات و در هر فرصتی با خودتان گفتگوی درونی مثبت داشته باشید
🔸فروشندگان برتر با سایر فروشندگان رقابت نمی کنند آنها در واقع با عملکردهای گذشته خودشان رقابت می کنند و آنها رقیب جدی خودشان هستند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ دی ۰۲ ، ۰۷:۱۳
دکتر حسن سبک روح

⭕️ از کجا بفهمیم مدیرعامل از کار ما راضی است؟
@bazaryabimodern1987
👈 با توجه به اینکه شما در شغل جدیدتان به یک نیاز فوری سازمان پاسخ می دهید مورد توجه مدیران قرار می گیرید. مدیری که تا دیروز منتظر بوده کسی کارهای مربوط به شما را برایش انجام دهد و مجبور بوده خودش آنها را دنبال کند، امروز می بیند که شما همه آن کارها را برایش انجام داده اید. به همین جهت است که در این روزها شما خیلی بیشتر از معمول مورد توجه او قرار می گیرید و او مرتبا از شما تعریف می کند.
✅نشانه های رضایت :
➖بیش از قبل به شما اشکالات کارتان را یادآور می شوند
➖ همکارانتان سوالاتشان را ترجیحا از شما می پرسند
➖نظر شما را می پرسد
➖ رییس تان روی شما حساب می کند
➖ کسی روی شما نظارت نمیکند
➖ شما را به عنوان نماینده شرکت معرفی می کنند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ دی ۰۲ ، ۰۷:۱۵
دکتر حسن سبک روح

⭕️خلاقیت در کسب و کار
@bazaryabimodern1987
🔸کسب و کار شما نتیجه تفکرات و برنامه ریزی ها و تصمیمات شماست.
🔸دورو بر شما پر است از کسب و کارهای مشابه یا هم راستا، یا مشابه سازی کنید یا متفاوت عمل نمایید.
🔸در مشابه سازی احتمال شبیه شدن کسب و کارتان به الگو زیاد است اما ۱۰۰درصد شبیه نخواهد بود اما در خلاقیت و مدل سازی تصمیمات و برنامه های شما کاملا متفاوت جذاب تر و کارا تر خواهد بود
🔸در آمریکا دو برادر تصمیم گرفتند به دلیل علاقه وافر به بازیگر هالیوود، برد ، تن به عمل های پر هزینه و خطرناک دهند. بیش از بیست عمل این دوبرادر تنها ۱۱درصد شباهت ایجاد کرد نه بیشتر.
🔸کسب و کار شما منحصر به شماست.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۰۲ ، ۰۷:۳۸
دکتر حسن سبک روح

💎سازمانهای موفق در دوران رکود چه می کنند؟
@bazaryabimodern1987
➖ تغییر زودهنگام و مداوم
➖ به استقبال ایده های جذاب و کارکنان توانمند بروید
➖ به مشتریان خود گوش فرا دهید
➖ تعیین ضرب الاجل
➖ به گذشته احترام بگذارید و پلی به سوی آینده بسازید
➖ تعیین اهدافی که بر توسعه مستمر تمرکز دارند
➖ نتایج ملموس را ارزیابی کنید
➖ به شکست های خود افتخار کنید
➖ جشن بگیرید
➖ رقبا را در نظر داشته باشید
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۰۲ ، ۰۷:۲۰
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️چطور سؤال‌های بهتری بپرسیم؟
@bazaryabimodern1987
⭕️ با طرح سؤال درست در موقعیت مناسب می‌توانید مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشید.
✳️سؤالات بسته و باز: سؤال بسته معمولا با جواب کوتاه و یا تک‌ کلمه‌ای پاسخ داده می‌شوند و سؤالات باز که معمولا با چه، چرا و چگونه آغاز می‌شوند، جواب‌های طولانی‌تری دارند.
✳️سؤالات مخروطی: این تکنیک با سؤالات کلی شروع شده و به سمت مشخصی هدایت می‌شود و در هر مرحله جزئیات بیشتر و بیشتری پرسیده می‌شود.
✳️سؤالات کاوشی: روشی دیگر برای رسیدن به جزئیات بیشتر استفاده از سؤالات کاوشی است. گاهی‌ اوقات این کار به سادگیِ درخواست یک مثال برای شفاف‌سازی مطلبی است که برای‌تان تعریف کرده‌اند.
✳️سؤالات هدایت‌کننده: سؤالات هدایت‌کننده سعی دارند تا پاسخ‌دهنده را به سمت چیزی که در ذهن شما می‌گذرد هدایت کنند.
✳️سؤالات بدیهی: سؤالات بدیهی در حقیقت اصلا سؤال به حساب نمی‌آیند، زیرا نیاز به پاسخ ندارند. آنها جملات تأییدی هستند که با آهنگ پرسشی ادا می‌شوند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ دی ۰۲ ، ۰۷:۲۲
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️چهار منبع قدرت برای حاضر شدن در پای میز مذاکره
@bazaryabimodern1987
🔅هدف اصلی یک مذاکره‌کننده پشت میز مذاکره این است که به بهترین نتیجه ممکن برسد. این نتیجه می‌تواند حقوق بالاتر، قطعات جانبی بیشتر هنگام خرید یک خودرو یا تملک یک شرکت با قیمتی پایین‌تر از معمول باشد.
صرف‌نظر از اینکه فرد در مورد چه چیزی مذاکره می‌کند، مهم‌ترین عامل پیش‌بینی‌کننده نتیجه مذاکره، میزان قدرتی است که یک نفر دارد. این قدرت به دو روش اساسی‌تر می‌تواند به نفع مذاکره‌کنندگان باشد.
1⃣قدرت افراد را به مذاکره‌کنندگانی جسور و با اعتمادبنفس تبدیل می‌کند.
2⃣قدرت از فرد مذاکره‌کننده در برابر تاکتیک‌های طرف مقابل حفاظت می‌کند. افرادی که قدرت بیشتری دارند، کمتر با عقاید دیگران همراه می‌شوند.
🔅چهار منبع قدرت مذاکره‌کننده
با توجه به مزیت‌های متعدد قدرت داشتن در یک مذاکره، بسیار مهم است که بدانیم چطور این مزیت‌ها را به دست آوریم. در اینجا چهار منبع مهم قدرت در مذاکره شناسایی و معرفی می‌شوند:
🔹منبع قدرت اول: پیشنهاد جایگزین‌
داشتن گزینه‌های دوم و سوم و... یا داشتن بهترین گزینه در یک توافق مورد مذاکره، شاید مهم‌ترین منبع قدرت باشد. یک پیشنهاد جایگزین ارزشمند، به کسی که آن را مطرح کرده قدرت می‌دهد که طرف مقابل را تحت فشار بگذارد.
🔹منبع قدرت دوم: اطلاعات
دومین منبع قدرت از اطلاعاتی نشات می‌گیرد که به مذاکره ربط پیدا می‌کند. به عنوان مثال، داشتن اطلاعات در مورد اولویت‌های طرف مقابل یا قیمت کلام آخر او، بسیار ارزشمند است. مذاکره‌کننده‌ها به روش‌های مختلفی مانند سوال پیچ کردن طرف مقابل یا قرار دادن خود جای طرف مقابل و ادراک اولویت‌های او می‌توانند اطلاعات به دست آورند.
🔹منبع قدرت سوم: جایگاه
افراد با جایگاه بالا و پایین با هم فرق دارند و تقاضاهای گروه اول معمولا بیشتر اجابت می‌شود. همچنین مذاکره‌کنندگانی که جایگاه بالا دارند معمولا شایسته‌تر به چشم می‌آیند و افرادی که در تیم مذاکره حضور دارند، بیشتر به سمت آن‌ها متمایل هستند.
🔹منبع قدرت چهارم: سرمایه اجتماعی
هر چقدر یک مذاکره‌کننده ارتباطات اجتماعی یا حرفه‌ای بیشتری داشته باشد، از نظر دیگران بانفوذ‌تر است. سرمایه اجتماعی به عنوان تسهیل‌گری برای سه منبع قدرت دیگر هم کاربرد دارد. به عنوان مثال، مذاکره‌کنندگانی که شبکه اجتماعی بزرگی دارند، از شانس بیشتری برای ارائه پیشنهادهای جایگزین، گرفتن اطلاعات ارزشمند و دیده شدن به عنوان پیش‌شرط جایگاه بالا، برخوردارند.
در اختیار داشتن هر چهار منبع قدرت، بهترین حالت است، اما همیشه ضروری نیست. به عنوان مثال، مذاکره‌کننده‌ای که پیشنهاد جایگزین مهمی ندارد، همچنان می‌تواند با تکیه بر اطلاعاتی که از طرف مقابل دارد یا به کمک جایگاه ویژه خود، به دستاوردی سودمند برسد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۰۲ ، ۰۷:۲۲
دکتر حسن سبک روح

💢 برای نگهداشت نیروی انسانی نقشه راه داشته باشید
@bazaryabimodern1987
☄معمولاً علت اصلی عدم موفقیت یک کارمند در محیط کار، نداشتن آموزش‌های مناسب است. تیم منابع انسانی باید مطمئن شود که آموزش‌های لازم برای کارکنان فراهم شده است و به آن‌ها قدرت لازم برای انجام درست کارها را می‌دهد. کارکنان باید همیشه ابزارهای لازم برای عملکرد بهینه را داشته باشند. ضروری است برای حفظ و نگهداشت کارکنان به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود.
🍃پیشرفت حرفه‌ای و گرفتن ترفیع برای هر کارمندی بخشی مهم از روند کاری او است. باید فرصت‌های جدید و وظایف چالش‌برانگیز بیشتری برای کارکنان ایجاد شود، زمانی که این فرصت‌ها برای کارکنان در سازمان فراهم شود، آن‌ها هرگز تمایل به ترک محل کار نخواهند داشت.
🔸مسائل و مشکلاتشان به بحث گذاشته شود.
همه کارکنان به‌نوعی از مشکلات موجود در محل کار خود، مثل مسائل مربوط به حضوروغیاب یا تعارض با سرپرست و همکاران شاکی هستند. دپارتمان منابع انسانی باید ارتباطی روشن و مستقیم با کارکنان برای حل مشکل آن‌ها داشته باشد. پس از شناسایی مشکلات، ضروری است که اقداماتی برای رفع مشکل و ریشه مسائل انجام شود.
🔹کارکنان مناسب انتخاب شوند.
هر کارمندی باید مسئولیت‌ها و اعمالی را بپذیرد که متناسب با علایق و تخصص‌های او است. هرزمان که یک شخص مناسب، کاری را انجام دهد که متناسب با او، چه به لحاظ علاقه و چه به لحاظ تخصص نیست، طبیعی است که علاقه‌ای به جایگاه شغلی خود نشان ندهد و به دنبال روش‌هایی باشد که جایگزینی برای آن پیدا کند.
🖌نتیجه کلی:
👌مطابق آمارهای موسسه گلوپ، هزینه انتقال یک کارمند می‌تواند برابر با یک‌دوم تا دو برابر هزینه سالانه یک کارمند باشد.
البته این برآورد بسیار خوش‌بینانه انجام شده است. این امر نه‌فقط به خاطر فقدانی است که بخشی از درآمدزایی شرکت را معطل می‌کند بلکه به خاطر هزینه‌های استخدام مجدد و تربیت نیروی انسانی برای سازمان است.
🔹استخدام نیرو برای پست‌های اداری ارشد که ممکن است به درخواست از کاریابی‌ها منجر شود، می‌تواند تا یک‌سوم درآمد سالانه این پست را به خود اختصاص دهد. مصاحبه‌های خروجی (Exit Interview)، یک پاسخ مهم و اطلاعات بسیار ارزشمندی برای شما دارند زیرا می‌توانند سبب حفظ و نگهداری منابع انسانی و نیروهای باقی‌مانده شوند(مشروط براینکه قدرت تصمیم گیری باشد)
نتایج این مصاحبه‌ها را با دقت دنبال کنید زیرا شما هرگز منبعی موثق‌تر از این درباره سلامت و رفاه سازمان خودتان پیدا نخواهید کرد. کارمندان شاد به‌ندرت به دنبال شغل جدید دیگر می‌گردند.
و بهتر از این کار،
🔸استفاده از مصاحبه در زمان حضور کارکنان در سازمان است به‌گونه‌ای که شما بتوانید متوجه شوید که چرا این افراد در کنار شما و در سازمان شما وجود دارند. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا محیط کاری و فرهنگ کاری موردنیاز برای ابقای کارکنان نمونه خودتان را ایجاد کنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ دی ۰۲ ، ۰۷:۴۹
دکتر حسن سبک روح

⭕️ صندلی خالی مشتری
@bazaryabimodern1987
➖مدیر عامل آمازون از مدیرانش خواسته است هر وقت بناست در موردی تصمیم بگیرند که مستقیم یا غیر مستقیم و کم یا زیاد به مشتری مربوط است و بر مشتری اثر می گذارد یک صندلی را در جلسه خالی نگه دارند و فرض کنند که مشتری روی آن نشسته و در جلسه حضور دارد.
➖انگیزه این دستور این است که به مدیران سازمانش بگوید مشتری مهم است و تصمیماتی که می گیرید باید با درک و در راستای منافع و نیاز و خواست و نگرانی های او باشد.
➖یکی از گله مندی های کارکنان سازمان های ما این است که فکر می کنند مدیران در زمان اتخاذ تصمیماتی که روی کارکنان موثر است، منافع و نگرانی های آنها را در نظر نمی گیرند و یکجانبه تصمیم گیری می کنند. چرا از همین ایده "صندلی خالی" در جلساتی که در باره کارکنان داریم استفاده نکنیم؟
➖البته پیشنهاد بهتر آن است که کارکنان یا نمایندگانی از آنها واقعا در چنین جلساتی حضور یابند و شنیده شوند. به نظرم چنین تدبیری تصمیمات بهتری خلق می کند، حال و روز کارکنان را بهبود می دهد و از سوء تفاهم ها به شدت کم می کند. امتحان کنیم!
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ دی ۰۲ ، ۰۷:۴۷
دکتر حسن سبک روح

✴️ هفت قدم اساسی برای فروش هر محصول :
@bazaryabimodern1987
➖تحقیق در مورد نیاز مشتری
➖از خریدار در مورد اهداف و مقاصدی که از خرید محصول شما دنبال می‌کند، سؤال کنید.
➖ از دانش خود برای پرسیدن سوالات عمیق و بینشمند استفاده کنید.
➖به دقت گوش کنید.
➖همانند یک مشاور رفتار کنید.
➖اگر با یک تیم خریدار سر و کار دارید با هر یک از اعضا تیم به طور جداگانه صحبت کنید.
➖محصول خود را به عنوان راه حلی برای مشکلات مشتری ارائه و معرفی کنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ دی ۰۲ ، ۰۷:۴۶
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️استیو جابز میگه نحوه ارائه هر چیز، اهمیت اون رو نشون میده؛
@bazaryabimodern1987
⭕️مهم نیست چی میگیم،مهم اینه که چطور اون رو بیان کنیم.
⬅️فن بیان یعنی ما بتونیم توی موقعیت های مختلف بیان و صدای استاندارد رو داشته باشیم و مهمتر اینکه خودمون باشیم.
↙️از مزایای فن بیان خوب اینه که می تونیم فرد تاثیر گذاری باشیم و احترام دیگران رو بدست بیاریم.
⬅️از طرفی باعث بهتر شدن روابط خانوادگی و اجتماعیمون میشه.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ دی ۰۲ ، ۰۷:۲۳
دکتر حسن سبک روح

⭕️دلایلی که نمی‌گذارد شما ارتقای شغلی بگیرید:
@bazaryabimodern1987
⁣⁣⁣در حالی تقاضای ارتقای شغلی می‌کنید که هیچ کار قابل توجهی در راستای آن انجام نداده‌اید:
⁣بسیاری از افراد اعتقاد دارند که برای پذیرش مسئولیت‌های سنگین‌تر آماده هستند، ولی توانایی این کار را از خود نشان نداده‌اند. آنها هیچ کار خاصی انجام نداده‌اند که طی آن نیاز باشد تا قابلیت‌ها و پتانسیل‌های شغلی خود را رشد و ارتقا بدهند.
⁣شبکه‌ قابل اطمینانی از حامیان را در پیرامون خود نساخته‌اید:
برای آنکه به‌ عنوان یک کارمند برجسته شناخته شویم و بتوانیم به مراحل بالا‌تر برسیم، تلاش انفرادی کافی نیست. ما به کمک همکاران، مدیران و رهبران ارشد خود نیاز داریم تا بتوانیم به ارتقای شغلی دست پیدا کنیم.
⁣⁣درباره‌ جو و محیط سازمان‌تان شناخت کافی ندارید:
⁣یکی از اشتباهات متداول افرادی که نمی‌توانند از نردبان ترقی بالا بروند این است که کار خود را به‌صورت مستقل ارزیابی می‌کنند، بدون آنکه واقعا بدانند، سازمانی که برای آن کار می‌کنند چه سازو‌کاری دارد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ دی ۰۲ ، ۰۷:۲۲
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️در مکالمه با همکاران‌تان از قدرت کلمات برای برقراری ارتباط بهتر استفاده کنید.
@bazaryabimodern1987
🔅آیا از همکاران‌تان به‌خاطر پیشرفت و موفقیت‌شان تعریف می‌کنید؟ چقدر این کار را انجام می‌دهید؟ آیا از هم‌گروهی‌های خود به‌خاطر تلاش‌های‌شان قدردانی می‌کنید؟
🔺اکثر ما بیشترین زمان خود را در محل کار سپری می‌کنیم؛ باوجود این، بیشتر اوقات با همکاران‌مان مثل غریبه‌ها برخورد می‌کنیم. عباراتی وجود دارند که استفاده از آن‌ها در مکالمات، اعتماد بین همکاران را افزایش می‌دهد:
1⃣مسئولیت اشتباهم را خودم برعهده می‌گیرم.
2⃣از نحوه رسیدگی شما به شکایت آن مشتری خوشم آمد.
3⃣برای برخورد با موقعیت فعلی، به راهنمایی شما نیاز دارم.
4⃣به تشخیص شما اعتماد دارم.

5⃣بدون کمک شما از پسِ حل این مشکل برنمی‌آمدم.
6⃣چه کمکی از دست من برمی‌آید؟
7⃣وقتی که برای این پروژه صرف کرده‌اید واقعا ارزشمند و قابل‌تقدیر است.
8⃣نگرانی‌های شما را درک می‌کنم؛ اجازه بدهید درباره این مشکل هم‌فکری کنیم تا شاید به راه‌حل بهتری برسیم.
9⃣کار با شما بسیار لذت‌بخش است.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ دی ۰۲ ، ۰۸:۰۵
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️اصول کاری یک فروشنده موفق
@bazaryabimodern1987
1⃣تا حد ممکن کمتر صحبت کنید و با طرح سوالات مناسب خریدار را ترغیب به صحبت کنید.
2⃣به لباس و سر و وضع خود اهمیت بدهید. لباس رسمی ذهنیت بهتری ایجاد می‌کند.
3⃣هیچگاه حرف خریدار را قطع نکنید یا نگویید متوجه منظورتان شدم، بگذارید خریدار جملاتش را تمام کند.
4⃣نام خریدار را بپرسید و مرتب در صحبت‌‌هایتان از نامش استفاده کنید.
5⃣برای خریدار یک مشاور واقعی باشید، حتی گاهی پیشنهاد کنید از شما خرید نکند چون محصول شما مناسب او نیست.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ دی ۰۲ ، ۰۷:۱۶
دکتر حسن سبک روح

💢شاخصه‌های مهم تیم‌های موفق
@bazaryabimodern1987
🔴بسیاری از ما ممکن است فکر کنیم اگر استعداد چیزی را نداریم، یعنی با آن چیز متولد نشده‌ایم؛ بنابراین، هرگز نمی‌توانیم آن را به‌دست آوریم. برخی دیگر از ما فکر می‌کنیم استعداد معنایی ندارد و همه‌چیز را می‌توان با یادگیری به‌دست آورد. واقعیت این است که بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم، حق انتخاب داریم و اغلب حقیقت چیزی بین این دو تفکر است.
🟢در اینجا، این سؤال پیش می‌آید: آیا همه می‌توانند در تیمشان فرهنگی عالی و مؤثر داشته باشند یا به استعداد خاصی نیاز است؟ فرهنگ عالی از کجا می‌آید؟ چگونه می‌توان آن را در گروه خود ایجاد و آن را حفظ کرد؟ چگونه می‌توان فرهنگ تیم نیازمند اصلاح را شناسایی و تقویت کرد؟
🔵در تحقیقی به‌نام «سیب سالم» که در دانشگاه ساوت‌ولز استرالیا روی گروه‌های مختلف انجام شد، نتایج نشان داد الگویی مختصر از رفتارهای ظریف بیش از توانایی‌های اندازه‌گیری‌شدنی نظیر هوش و مهارت و تجربه‌ی افراد اهمیت دارد. در این تحقیقات، فردی به‌نام نیک به‌عنوان «سیب بد» در هر گروه حضور می‌یافت و سعی می‌کرد رفتارهایی چون بی‌مسئولیتی و از زیر کار دررفتن و رفتار عضوی دل‌سردکننده و ناامید یا رفتار فردی نادان و مخالف را به گروه تزریق کند.
🟤اغلب گروه‌ها تحت‌تأثیر رفتارهای او قرار می‌گرفتند، تا اینکه در گروه فردی به‌نام جاناتان به‌دلیل حضور احساس امنیت در فضای گروه و ارتباط یکپارچه‌ی اعضا، این رفتارها نتوانست خللی ایجاد کند. گروه جاناتان موفق شد؛ اما علت موفقیتش باهوش‌تر یا ماهرتر بودن اعضایش نبود؛ بلکه عامل اصلی احساس امنیت اعضای گروه بود که جاناتان با الگوهای ظریف رفتاری مثل گوش‌دادن دقیق، پاسخ گرم، برقراری آرامش و پرسیدن دیدگاه‌های دیگران به‌وجود آورد.
🟠برای موفقیت در کارهای گروهی و تعامل سالم در گروه، مدیران قرار نیست کارهایی را تکرار کنند که معمولا رهبران بزرگ انجام می‌دهند. نیازی نیست کارهای دیگران را به آن‌ها دیکته کنند یا مسئولیت کارهای آن‌ها را برعهده بگیرند. حتی تشویق و شرح دیدگاهی خاص هم الزامی ندارد.
🟡موضوع مهم این است که اعضای گروه ارتباط یکپارچه‌ای با یکدیگر پیدا کنند و هر یک از آن‌ها در گروهشان به احساس امنیتی پایدار دست یابند. همچنین، گروه را مثل خانواده‌شان تصور کنند و به آن احساس تعلق داشته باشند.
🟣مسئله اینجا است که تا پیش از این تحقیق، محققان فکر می‌کردند احساس امنیت صرفا حال‌و‌هوایی احساسی در گروه است و اهمیت چندانی ندارد؛ اما تحقیقات چیزی برعکس این ماجرا را نشان داد. احساس امنیت بسترساز عاملی است که تفکرات قوی براساس آن شکل می‌گیرند.
⚫اما سؤال این است: احساس امنیت از کجا به‌وجود می‌آید؟ پاسخ گروه‌های بسیار موفق به این سؤال یکسان است. همه‌ی آن‌ها گروهشان را مانند خانواده‌ی خود می‌دانند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ دی ۰۲ ، ۰۷:۰۹
دکتر حسن سبک روح

🔴پیگیری در فروش
@bazaryabimodern1987
✅ 2 % از فروش ها ناشی از اولین ارتباط ها هستند.
✅3 % از فروش ها مربوط به دومین ارتباط هستند.
✅ 5 % از فروش ها حاصل سومین ارتباط هستند.
✅ 10 % از فروش ها حاصل چهارمین ارتباط هستند.
✅ 80 درصد از فروش ها حاصل پنجمین تا دوازدهمین ارتباط هاست.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ دی ۰۲ ، ۲۱:۰۴
دکتر حسن سبک روح

🔳⭕️۳ تاکتیک‌ برای افزایش مسوولیت‌پذیری کارکنان
@bazaryabimodern1987
1⃣به افراد کمک کنید تا چشم اندازی از تعالی را برای خود ترسیم کنند. افرادی که چشم انداز متعالی دارند، مسوولیت پذیرترند.
2⃣از افراد انتظار عملکرد متعالی داشته باشید. سطح انتظارات عملکردی از کارکنان، تعیین‌کننده سطح مسوولیت‌پذیری آن‌ها می‌باشد.
3⃣برای اینکه کارکنان شما مسوولیت‌پذیر شوند، شما نیز به عنوان مدیر می‌بایست مسوولیت‌پذیر بوده و در این زمینه الگوی کارکنان‌تان باشید و به عنوان یک مدیر، خود را نیز متعهد به تعالی عملکرد بدانید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ دی ۰۲ ، ۰۷:۱۸
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️فیلتر کلمات مثبت
@bazaryabimodern1987
🔅دانشمندان ثابت کرده‌اند که مثبت و منفی بودن کلماتی که قبل از مواجهه با یک پدیده می‌شنویم، بر ارزیابی ما نسبت به آن پدیده تاثیر دارد.
🔺اگر‌ قبل از معرفی محصول خود، از سفری که داشته‌اید صحبت کنید و آن را دل‌انگیز، بی‌نظیر و فرح‌بخش توصیف نمایید، دقایقی بعد امکان این که مخاطب شما از محصولتان ارزیابی مثبتی داشته باشد افزایش می‌یابد. اگر کسی را به دفتر کار خود دعوت کرده‌اید، این کار را یکی از همکاران شما ممکن است انجام بدهد و برای مهمان شما پیش از جلسه یک فیلتر مثبت بسازد.
🔻خیلی از اهالی کسب‌وکار تصور می‌کنند که یک گفتگوی غیرکاری در ابتدای جلسه مذاکره یا جلسه فروش می‌تواند مفید باشد، که تا اینجا درست فکر می‌کنند؛ اما اکثر این افراد چنین گفتگوهایی را حول موضوعاتی مانند آلودگی هوا، ترافیک، شرایط ناامن کسب‌وکار و موضوعاتی منفی از این قبیل شکل می‌دهند و در نتیجه با بیان کلماتی منفی، فیلترهای نامناسبی را در ذهن مخاطب و مشتری تعبیه می‌کنند.
🔺هوشیار باشید و در مذاکره بعدیتان در دام چنین اشتباهی اسیر نشوید و در عوض، فیلترهاى ذهنى مثبت را فعال کنید.
 @bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ دی ۰۲ ، ۰۷:۰۶
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️یک گروه بازاریابی، در سوپرمارکت‌ها به دو طریق سراغ دو گروه از مردم رفتند:
@bazaryabimodern1987
گروه اول - به این گروه گفتند: 
می‌توانیم آدرس ایمیل شما را برای ارسال اطلاعات یک محصول جدید داشته باشیم؟
گروه دوم - از این گروه ابتدا یک سوال پرسیدند:

آیا شما اهل امتحان کردن چیزهای جدید ‌هستید؟
پس از دریافت پاسخ افراد، به آنان گفتند:
می‌توانیم آدرس ایمیل شما را برای ارسال اطلاعات یک محصول جدید داشته باشیم؟
🔅در گروه اول، ۳۳ درصد افراد حاضر به نوشتن آدرس ایمیل خود شدند و در گروه دوم، ۷۵ درصد!
🔸متخصصان بازاریابی در گذشته تصور می‌کردند که تنها راه متقاعد کردن مشتریان، ایجاد تغییر در باور یا نگرش آن‌ها نسبت به یک رفتار(مثلا خرید محصول) است. علم جدید متقاعدسازی ثابت کرده است که بدون نیاز به ایجاد تغییر در باور و نگرش مخاطبین(که مستلزم هزینه است)، صرفا با پدید آوردن یک حالت روان‌شناختی در لحظات تصمیم‌گیری، می‌توان رفتار آنها را تغییر داد. 
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ دی ۰۲ ، ۱۰:۳۲
دکتر حسن سبک روح

💢۶ نکته کاربردی برای مدیریت کارکنانی که عملکرد ضعیف دارند
@bazaryabimodern1987
🔸عملکرد ضعیف کارکنان می‌تواند عملکرد سازمان را تضعیف کند. بنابراین باید بدانید که چه چیزی باعث عملکرد ضعیف کارکنان می‌شود و چگونه می‌توانید کارکنان با عملکرد ضعیف را مدیریت کنید و بهره‌‌‌وری آنها را افزایش دهید. رهبران سازمانی باید بتوانند کارکنان مشکل‌‌‌دار را تشخیص دهند و به دلایل ریشه‌‌‌‌‌‌ای آن رسیدگی کنند. انجام مراحل زیر، به مدیران در این امر کمک می‌کند:
1⃣ تشخیص دهید که مشکلی وجود دارد
نسبت به رفتاری که ممکن است نشان‌دهنده مشکلات عملکردی باشد، آگاهی لازم را داشته باشید. به محض اینکه متوجه شدید یک نیروی کار عملکرد ضعیفی دارد، اقدامات لازم را انجام دهید. با مستندسازی مثال‌های خاص از اینکه کار آنها چگونه دچار آسیب شده و انتظارات را برآورده نمی‌‌‌کند، شروع کنید. سپس وقت آن است که به فرد مراجعه کنید و یک جلسه خصوصی و انفرادی برای رسیدگی به وضعیت او ترتیب دهید.
2⃣ در جلسه سوالاتی بپرسید تا مشخص شود که چه چیزی باعث کم‌کاری شده است
برای پی بردن به دلایل واقعی، باید لحن مناسبی برای جلسه تعیین کنید و سوالات درستی بپرسید. جلسه انفرادی باید در مکانی برگزار شود که بدون مزاحمت و حواس‌‌‌پرتی باشد. بدون گرفتن موضع اتهامی، جلسه را با توصیف نمونه‌‌‌های خاصی از عملکرد ضعیف فرد و نحوه تاثیر آن بر سایر اعضای تیم و شرکت شروع کنید. سپس می‌توانید به سراغ کشف این موضوع بروید که چه چیزی در عملکرد ضعیف کارکنان نقش دارد و شما به عنوان مدیر یا شرکت چگونه ممکن است در این وضعیت نقش داشته باشید.
3⃣ انتظارات شغلی را بازگو کنید
کارکنان را در مورد تمام وظایف مربوطه و استانداردهایی که آنها باید انجام دهند آموزش دهید تا آنجا که جایی برای تفسیر اشتباه وجود نداشته باشد. به طور کلی، مشخص کردن دقیق آنچه باید در کار انجام شود به فرد کمک می‌کند بر آنچه که باید برای آن تلاش کند تمرکز کند.
4⃣ با کمک هم یک برنامه عملیاتی را توسعه دهید.
هنگامی که شما و نیرویتان در مورد مسائل و علل عملکرد ضعیف صحبت کردید، می‌توانید یک برنامه عملیاتی را با هم برای رسیدن به یک راه‌حل برنامه‌‌‌ریزی کنید. می‌توانید برای رفع مشکل پیشنهادهایی ارائه دهید و او را تشویق کنید تا توصیه‌‌‌های خود را ارائه دهد. اگر مسائل ماهیت شخصی دارند، می‌توانید پیشنهاد دهید که برای رسیدگی به آنها مرخصی بگیرند.
5⃣ از بررسی و پیگیری منظم اطمینان پیدا کنید.
جلسات روزانه یا هفتگی را طوری برنامه‌‌‌ریزی کنید که پیشرفت کارکنان در برنامه کاری را تحت نظر داشته باشید. این بررسی‌‌‌ها نیروی کار را پاسخگو نگه می‌‌‌دارند و این فرصت را به شما می‌دهند تا آموزش و حمایت‌‌‌های لازم را دنبال کنید. همچنین به فرد نشان می‌‌‌دهید که واقعا می‌‌‌خواهید به بهبود او کمک کنید. وقتی عملکردش به سطح قابل قبولی رسید، موفقیت او را تبریک بگویید و در مورد اینکه چگونه می‌تواند این استاندارد کاری را حفظ کند، بحث کنید.
6⃣ اگر عملکرد بهتر نشد تصمیم بگیرید
فردی که کم‌‌‌کاری می‌کند، به طور مستقیم بر روحیه تیم و محیط کار تاثیر می‌‌‌گذارد. اگر اجازه دهید عملکرد ضعیف ادامه یابد، سایر اعضای سخت‌کوش تیم ممکن است دلسرد شوند. اگر عملکرد شغلی فرد پس از صرف زمان معقول در برنامه اقدام، هیچ‌گونه علائم پیشرفتی را نشان نمی‌‌‌دهد، باید گزینه‌‌‌های دیگری را در نظر بگیرید؛ مثل انتقال فرد به یک موقعیت کاری دیگر یا خاتمه همکاری.
 @bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ دی ۰۲ ، ۱۳:۴۶
دکتر حسن سبک روح

💢انتقادهای رایج به بازاریابی
@bazaryabimodern1987
⭕️شرکت‌ها هر جایی که فکرش را بکنید تبلیغ می‌کنند و تبلیغات‌شان عمدتا بی‌معنی، غیرجذاب، تکراری و گمراه‌کننده است
⭕️کیفیت محصولات به جای آن که ارتقاء پیدا کند، روز به روز ضعیف‌تر می‌شود؛ به خصوص وقتی یک برند یا محصول سر زبان‌ها می‌افتد و مشهور می‌شود
⭕️شرکت‌ها محصولات متنوعی دارند که بخش عمده‌ای از آنها به درد مشتری نمی‌خورند و فقط او را گیج می‌کنند
⭕️شبکه‌های توزیع و فروشگاه‌ها هزینه‌های زیادی به محصول اضافه می‌کنند بدون این که خدمت خاصی به مشتری بدهند یا ارزش خاصی به محصول بیافزایند
⭕️شرکت‌ها عمدتا به فکر مشتریان پولدار هستند و ایده‌ای برای جلب رضایت افراد معمولی و فقیر جامعه ندارند
⭕️فروشندگان و بازاریاب‌ها در مرحله جذب مشتری تا می‌توانند قول و وعده می‌دهند اما زمانی که مشتری محصول را می‌خرد و به مشکل می‌خورد، هیچ کس پاسخگو نیست
⭕️شرکت‌ها علاقه مشتریان به محصولاتی را افزایش می‌دهند که آلاینده محیط زیست هستند
⭕️شرکت‌ها از اطلاعاتی که از مشتریان‌شان دارند برای فروش محصولاتی استفاده می‌کنند که مشتری به آنها نیازی ندارد
⭕️بازاریابی باعث شده مردم بیش از حد مصرف‌گرا و اصرافکار شوند به نحوی که بیشتر مردم چیزهایی را می‌خرند که نیازی به آنها ندارند
⭕️ارائه شیوه‌های پرداخت متنوع و تسهیلات آسان به مشتریان باعث شده محصولاتی را بخرند که به آنها نیاز ندارند و با این کار فقط خودشان را مقروض می‌کنند
@bazaryabimodern1987

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۰۲ ، ۰۷:۰۵
دکتر حسن سبک روح

✴️چگونه کارمندی مشتری مدار باشیم
.@bazaryabimodern1987
➖مردم داری را سرلوحه خود بدانید.
➖همیشه به حق، جانب مشتری را بگیرید.
➖همواره پاسخی شفاف برای سوالات مشتری داشته باشید.
➖هنر گوش دادن را فراموش نکنید.
➖شیک پوش بودن اولیت شما باید باشد.
➖مشتریان راغب هستند با فروشندگان و کارمندان آراسته و وارسته برخورد داشته باشند.
➖بیشتر به فکر ارائه خدمات باشید تا منفعت شخصی.
➖کمی تنها کمی بیشتر از حد انتظار مشتری اگر برخورد کنید مطئنا نتیجه معجزه گر خواهد بود.
➖در ارائه خدمات و یا کالا همیشه در جایگاه مشاور باشید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ دی ۰۲ ، ۰۷:۳۰
دکتر حسن سبک روح