MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید

۴۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

🔴▪️ نحوه درست ایستادن در سخنرانی
@bazaryabimodern1987
⭕️ اولین موضوع و البته مهم‌ترین آنها حالت درست ایستادن است. شما باید یاد بگیرید مستقیم بایستید و سر خود را به میزان کمی رو به بالا بگیرید.
⭕️ اگر مجبور هستید که به جایی تکیه کنید، سعی کنید که کمی به سمت عقب متمایل باشید، این کار باعث می‌شود تا انرژی شما بیشتر از حالتی که رو به جلو خم هستید به مخاطبان شما منتقل شود.
⭕️ پاهای شما باید حدود 30 سانتی متر و یا به اندازه عرض شانه‌های خودتان باز و البته صاف باشد. مطمئناً اگر بیش از اندازه به سمت مخاطبان خم شوید اصلاً نشانی از اعتماد به نفس در شما دیده نخواهد شد.
#سخنرانی
#ایستادن_در_سخنرانی
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۳۶
دکتر حسن سبک روح

🔴 ▪️  سخنرانی خود را بیمه کنید
@bazaryabimodern1987
⭕️ اگر شما راست بایستید، لبخند بزنید، از دستان خود به صورت طبیعی و به هدف قوی‌تر کردن نقاط مثبت خود استفاده کنید، زبان بدن شما قادر خواهد بود تا سخنرانی شما را بیمه کند.
⭕️ اگر دستان شما کار غیر طبیعی انجام دهد و یا به هر روشی حواس مخاطب را پرت کند، حرکت شما بر روی سن زیاد باشد و یا بهه مخاطبان خود نگاه نکنید، این زبان بدن نه تنها کمکی برای ارائه بهتر سخنرانی شما نخواهد بود، بلکه به ضرر شما هم رفتار خواهد کرد.

#سخنرانی
#ایستادن_در_سخنرانی

@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۲ ، ۱۴:۳۰
دکتر حسن سبک روح

🔴 ▪️  مغز انسان توانایی تغییر را دارد. شهامت داشته باشید !
@bazaryabimodern1987
⭕️ علم انعطاف پذیری عصبی (neuroplasticity) رشد زیادی کرده و این علم می‌گوید که مغز انسان ویژگی انعطاف پذیری دارد و بسته به شرایط و محیط در هر سنی - از کودکی تا کهنسالی - دائما خود را به چند صورت تغییر شکل می‌دهد.
⭕️ انعطاف پذیری عصبی در حقیقت به ما می‌گوید، ما می‌توانیم با اقدامات متفاوت، نقشه ذهنی و مسیرهای عصبی قبلی خود را تغییر دهیم و از یک شخص خجول به یک شخص قاطع و با شهامت تبدیل شویم! فقط به شرطی که قوانین تغییر را بدانیم!
#رفع_خجولی
#توانایی_فن_بیان
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۲ ، ۱۲:۴۰
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️از رقابت‌ها در موارد نادر استفاده کنید تا ارزش آنها را افزایش بدهید
@bazaryabimodern1987
استراتژی فروش
⭕️رقابت‌ها و SPIFFs (پاداش‌های فوری برای فروش) مانند موارد استثنا هستند و نادر بودن آنها موجب افزایش ارزش آنها می‌شود. فرض کنید طرح حقوق و مزایایی دارید که کاملا با استراتژی شما هم‌راستاست.
🌀اگر طرح شما به نتایج مورد انتظار نمی‌رسد، تعجب نکنید زیرا هرگز فرصتی به آن نداده‌اید. به این دلیل که رقابت‌ها و پاداش‌های فوری فروش، تمرکز فروشندگان را از طرح حقوق و مزایای جامع و بنابراین از استراتژی شما دور کرده است. شرایط خاصی وجود دارد که در آنها رقابت‌ها و پاداش‌های فوری فروش می‌توانند بسیار مؤثر باشند، مانند عرضه‌ی محصولی جدید یا در عمل متقابل در برابر ورود رقیبی به بازار.
🔰برای به حداکثر رساندن اثربخشی، رقابت‌هایتان را فقط به چنین رویدادهای پیش‌بینی‌نشده و یک‌باره‌ای اختصاص بدهید و اطمینان یابید که این ترفیع‌های ویژه، در تضاد با طرح اصلی‌تان نباشند. اگر طراحی طرح حقوق و مزایایی را که هم‌راستا با استراتژی شماست، به درستی انجام داده‌اید نباید برای SPIFFs و رقابت‌ها پولی هزینه کنید.
#ارتباط_با_مشتری
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۰۲ ، ۰۶:۱۹
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️سوالات متداول را فهرست کنید
@bazaryabimodern1987
⭕️گاهی اوقات مشتریان سوالات تکراری می‌پرسند. بنابراین، بهتر است که پاسخ سوال‌های متداول را یادداشت کرده و در اختیار اعضای تیم پشتیبانی قرار دهید. این کار در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. همچنین، باعث می‌شود که مشتری‌ها زودتر به جواب خود برسند.
↙️برای مثال، شخصی که در مورد نحوه عوض کردن پسورد سوال دارد هم باید به پاسخش برسد، اما با استفاده از جواب‌های از پیش ذخیره شده می‌توان سرعت پاسخ‌دهی را افزایش داد. برای آماده کردن این فایل فقط کافی است از اعضای تیم خود بخواهید که سوال‌های متداول را برای شما یادداشت کنند.
#ارتباط_با_مشتری
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۰۲ ، ۰۶:۱۸
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️پیشنهاد کمک بیشتر بدهید
@bazaryabimodern1987
⭕️هیچ موقع در پایان صحبت با مشتری، او را تنها نگذارید. بلکه از آن‌ها بخواهید هر سوالی که دارند را با شما در میان بگذارند. برای مثال در پایان مکالمه به مشتری بگویید:
🔸اگر مشکل دیگری هم وجود دارد به من بگویید تا با کمال میل آن را برطرف کنم.
🔹این جمله به مشتری نشان می‌دهد که شما مشتاق کمک کردن هستید و هر سوالی که داشته باشند را می‌توانند از شما بپرسند. همیشه به یاد داشته باشید که همۀ مشتری‌ها در یک سطح از آگاهی نیستند. بنابراین، طوری با مشتری برخورد نکنید که احساس احمق بودن کند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۰۲ ، ۱۴:۴۳
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️اشتباهات خود را بپذیرید
@bazaryabimodern1987
⭕️تصور کنید یک مشکل جزئی، به تنظیمات کاربر صدمه رسانده یا سایت شما به دلیل مشکلاتی در دسترس نیست. در چنین شرایطی، سعی کنید مسئله را برای کاربر باز نکنید. تشریح اطلاعات فنی هیچ کمکی به کاربر نخواهد کرد. در عوض، بهتر است کارهای زیر را پی‌گیری کنید:
✳️معذرت خواهی کنید.به او توضیح دهید چگونه مشکلش را برطرف می‌کنید.به آن‌ها بگویید که از چه طریقی می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند.بعد از برطرف شدن مشکل، وضعیت را به آن‌ها اعلام کنید.
❇️برای مثال یک ایمیل تهیه کرده و آن را برای تمام مشتریان ارسال کنید. در متن ایمیل خود بابت مشکل پیش آمده معذرت خواهی و با آن‌ها همدردی کنید. همچنین به آن‌ها بگویید که از این تجربه چیزهای زیادی یاد گرفته‌اید و در آینده چنین مشکلاتی پیش نخواهد آمد.
 @bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۰۲ ، ۱۴:۴۳
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️مهارت همراهی با مشتری
@bazaryabimodern1987
⭕️مشتری دوست دارد فروشنده با او همراهی کند و تا زمانی که از ابعاد مختلف محصول اطلاعات کسب نکرده است و پاسخ تک تک سوالاتش را از او نگرفته همراهش باقی بماند.
〰️یکی از موارد عجیب و اشتباه رفتاری که در برخی از فروشندگان فروشگاه های بزرگ به چشم می خورد، این است که فروشنده با ورود یک مشتری، با او همراه می شود و او را راهنمایی می کند ولی این همراهی تا زمانی است که مشتری دیگری او را صدا نزده است.
〰️به محض ورود مشتری جدید، نفر اول را که چه بسا هنوز سوالات و درخواست هایی از فروشنده دارد رها کرده و به سراغ مشتری دوم می رود.
〰️وقتی خودمان را در جایگاه مشتری قرار دهیم متوجه خواهیم شد که همیشه سوالاتی هستند که مرحله به مرحله و پس از دریافتِ پاسخِ پرسشِ قبلی به ذهن مشتری می رسد. پس لازم است تا ارائه پاسخ همه سوالات در کنار مشتری باقی بمانیم.
〰️رها کردن یک مشتری پیش از پاسخ دادن به همه پرسش های قطعی و احتمالی او، در حکم رها کردن ناگهانی کسی است که هنوز دارد با ما سخن می گوید.
#همراهی_با_مشتری
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۰۲ ، ۱۱:۴۶
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️نمونه هایی از رفتارهایی که کارمندان نباید در نمایشگاه انجام دهند
@bazaryabimodern1987
⭕️ رفتار کارکنان در نمایشگاه نباید شامل مواردی شود که علاوه بر هدر دادن انرژی خود، بازدیدکننده را نیز دفع کند.
🔸سعی کنید از علاقه مشتری ها برای خرید آگاه شوید و سپس وقت خود را برای معرفی بیشتر محصول بگذارید.
🔹در غرفه یک گوشه ننشینید و کتاب بخوانید.
🔸با صدای بلند و سریع صحبت نکنید.
🔹سعی کنید سخنان شما شمرده و در عین آرامش بیان شوند.
🔸سعی نکنید این نکته را به مخاطب بگویید که این کار شغل اصلی شما نیست و از سر اجبار این کار را انجام می دهید.
🔹غرفه را یک محیط خصوصی و محل استراحت خود ندانید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۰۲ ، ۱۱:۴۶
دکتر حسن سبک روح

سه تکنیک برای ساخت سخنرانی بداهه وجود دارد:
@bazaryabimodern1987
🔻تکنیک PREP:
۱- یک نکته مرتبط با موضوع بداهه را عنوان می‌کنید (Point)
۲- توضیح یا دلیلی برای آن بیان می‌کنید (Reason)
۳- مثالی در ارتباط با موضوع و نکته خود می‌زنید (Example)
۴- دوباره نکته را تکرار می‌کنید یا نتیجه می‌گیرید (Point)
🔻تکنیک IPCC:
۱- یک مشکل، معضل یا مسئله مرتبط با موضوع بداهه را عنوان می‌کنید (Issue)
۲- مزایا و معایب مسئله را بیان می‌کنید یا از جهات مختلف به آن می‌پردازید. (Pros or Cons)
۳- نتیجه‌گیری می‌کنید. (Conclusion)
🔻تکنیک 5 تاW:
در این تکنیک شما باید 5 سوال زیر را در مورد موضوعتان بپرسید:
۱- چه کسی؟ (Who)
۲- چه چیزی؟ (What)
۳- چه زمانی؟ (When)
۴- کجا؟ (Where)
۵- چرا؟ (Why)
▫️دقت کنید
که لازم نیست بیان کنید از چه تکنیکی استفاده می‌کنید؛ بلکه هرچه زیرکانه‌تر و هوشمندانه‌تر از تکنیک‌ها استفاده کنید، جذاب‌تر خواهد بود. حتی اگر بتوانید ساختار را طوری بچینید که ترکیبی از تکنیک‌ها باشد یا ایده خودتان باشد، زیباتر خواهد بود. ولی اگر برایتان سخت است، همین تکنیک‌ها را انتخاب کنید.
▫️با استفاده از یکی از این ساختارها  یک سخنرانی 3 دقیقه‌ای بداهه بسازید. روی نقاط شروع و پایان خود کار کنید تا جملاتی جذاب و شنیدنی بسازید.
▫️به طور اتفاقی یک کلمه انتخاب کنید و تمرین کنید. برای اینکه پیشینه ذهنی در مورد کلمات نداشته باشید، می‌توانید از دوستان خود بخواهید کلمات را برایتان انتخاب کنند. بهتر است بایستید و سخنرانی کنید، از خود فیلم بگیرید و بعد نقاط ضعف و قوت خود را بررسی کنید.
▫️با اعتماد به نفس حرف بزنید.
اگر هنوز استرس دارید به روش بازیگران به مخاطب نشان دهید که استرس ندارید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۰۱
دکتر حسن سبک روح

⭕️۱۰ نکته ساده برای مدیریت کردن مدیران!
@bazaryabimodern1987
🔸اگر همه مدیران مهربان بودند، دنیا گلستان می‌شد، اما حقیقت این است که آنها با هم فرق دارند و برخی بهتر از دیگری هستند. این افراد گاهی بدون آنکه آموزش خاصی دیده باشند برای این پست ها انتخاب می شوند و از تجربه، مهارت و استعداد کافی برای مدیریت کردن دیگران برخوردار نیستند.
🔸با این حال چالش اصلی در هنگام کار کردن با این افراد، پیش روی کارمندانی قرار می گیرد که سعی می‌کنند انتظارات بیش از حد آنها را عملی کنند. در این مطلب شما را با ۱۰ نکته مهم برای مدیریت کردن مدیرتان آشنا می کنیم.
1️⃣ به شکلی پویا با آنها ارتباط برقرار کنید
اگر همواره منتظر رئیستان هستید که به شما دستور بدهد لازم است که هر چه سریعتر کنترل اوضاع را در دست بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را مدیریت نمایید. از غر زدن جلوگیری کنید و یک جدول زمانی منطقی را برای انجام کارهایتان تنظیم کنید.
2️⃣ به وعده‌های خود عمل کنید
اگر برای رسیدن به اهدافی که وعده اش را داده‌اید با مشکل روبرو هستید، رئیس شما احتمالا بیشتر تمرکزش را روی نالایق بودنتان می‌گذارد. توقعاتی که از شما وجود دارند را مدیریت نمایید و در مورد منطقی بودن یا نبودن یک هدف با مدیرتان صحبت کنید. بیش از توان خود وعده ندهید تا بتوانید همواره به قول هایتان عمل کنید.
3️⃣ شفاف باشید
برای آنکه مدیرتان فضای لازم را برای فعالیت های شما فراهم نماید لازم است که اعتماد او را به خود جلب نمایید. زمانی که مشکلی پیش می آید سعی نکنید که آن را پنهان نمایید. بدون هیچگونه عذر و بهانه ای حقیقت را به مدیر خود بگویید و صرفا به گفتن حقایق و یک عذرخواهی مودبانه اکتفا کنید.
4️⃣ نکات مهم از دیدگاه مدیرتان را شناسایی کنید
اگر درک خوبی از انتظارات مدیرتان ندارید احتمالا برای برآورده ساختن آنها با مشکل روبرو خواهید بود. مسائل مهم برای شرکت را تشخیص داده و اولویت ها را تعیین نمایید و به مدیرتان نشان دهید که به چیزی بیشتر از منفعت و پیشرفت شخصی تان می اندیشید.
5️⃣ نکات مهم از دیدگاه خودتان را مشخص نمایید
اگر درک درستی از نقات ضعف و قوت خود نداشته باشید با مشکلات زیادی در محیط کار روبرو می شوید. برای درک توانمندی ها و خصوصیات شخصیتی خود می‌توانید از تست‌های شخصیت‌شناسی استفاده کنید و به مدیرتان بگویید که چگونه بهتر می تواند شما را هدایت کند.
6️⃣ جلسات را پیش بینی کنید و برای آنها آماده باشید
هر مدیری از آمادگی نداشتن کارکنانش در جلسات از قبل برنامه ریزی شده عصبانی می شود. اگر می‌دانید جلسه ای قرار است برگزار شود، از قبل اطلاعات لازم برای شرکت در آن را کسب نمایید. اطلاعات خود را به شیوه مناسب سازماندهی کنید تا در صورت نیاز آن را به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار دیگران بگذارید.
7️⃣ به جای گلایه، راهکار بدهید
بسیاری از افراد تصمیم گیری های دشوار و حل مشکلات را به مدیر خود محول می کنند. اما اگر مدیر مجبور باشد که برای رفع یک مشکل به دنبال راهکارهای مبتکرانه باشد، این مساله صرفا باعث ایجاد نوعی حس تنهایی در او می شود. لذا بهتر است که از خلاقیت خود بهره بگیرید و با همفکری همکارانتان، در کنار مساله، راهکارهای لازم را نیز به مدیر خود ارائه دهید.
8️⃣ سطح معلوماتتان را بالا ببرید
بسیاری از افراد زمانی که ایده های خلاقانه خود را با مدیرشان در میان می گذارند و به نتیجه‌ای نمی‌رسند دچار احساس یاس می‌شوند. برای پشتیبانی از عقاید خود و معرفی اهداف استراتژیک‌تان لازم است که اطلاعات کافی داشته باشید.
9️⃣ باعث بهتر شدن وجهه مدیرتان شوید
در هر سازمانی افرادی هستند که همواره عملکرد مدیران را مورد انتقاد قرار می دهند. حتی کارآفرینان نیز باید به سرمایه گذاران و اعضای خانواده شان جواب پس بدهند. لذا بهتر است که با کسب اجازه های لازم، کاری کنید که مدیرتان در نظر این افراد مفید و کارآمد جلوه کند.
🔟 شوخ‌طبعی را فراموش نکنید
نمی توان شوخ طبعی را به همه جنبه های کاری وارد کرد، به خصوص زمانی که پست‌های شغلی بالاتری را در اختیار داشته باشید. اما افراد در محیط های کاری خود زندگی می کنند و دوست دارند از کارشان لذت ببرند و همین خواسته را در قبال همکارانشان دارند. همواره تعدادی موضوع خنده دار را در نظر داشته باشید تا در مواقع نیاز از آنها استفاده کنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۰۲ ، ۰۸:۰۲
دکتر حسن سبک روح

✅ یک تیم بازاریابی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
@bazaryabimodern1987
1- حفظ مشتریان قدیمی برایش اولویت دارد.
2- به ثبت نتایج فعالیت‌ها و ارزیابی آن‌ها عادت دارد.
3- به نظرات و بازخوردهای مشتریان اهمیت می‌دهد.
4- به مطالعه و تحقیق اهمیت می‌دهد.
5- به شناختن نیازهای مشتریان بالقوه اهمیت می‌دهد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۰۲ ، ۰۸:۰۲
دکتر حسن سبک روح

⭕️ ۹ اشتباهی که ممکن است شما هم در حوزه کسب و کار مرتکب شوید‎
@bazaryabimodern1987
۱- شروع با شرکای نامناسب
در خیلی از موارد، کارآفرینان در انتخاب شریک اشتباه می‌کنند. صرف اینکه با کسی دوست هستید یا فردی اشتیاق شراکت با شما دارد نمی‌تواند ملاک درستی برای انتخاب شریک باشد.
برای انتخاب شریک باید وقت بیشتری صرف کنید و افراد مناسب را پیدا کنید.
۲- جذب سرمایه فقط به خاطر اینکه می‌توانند
شرکت‌هایی که با یک کارآفرین موفق راه اندازی می‌شوند با پیشنهادهای زیادی از سوی سرمایه‌گذارها روبرو می‌شوند. افزایش سرمایه وقتی یک شرکت به آن نیازی ندارد یکی از اشتباهات معمول کارآفرینان است. این کار بر سهم خود کارآفرین تأثیر می‌گذارد و علاوه بر آن، انباشت سرمایه‌ای به وجود می‌آورد که نمی‌دانند با آن چکار کنند و تمرکز شرکت را بر هم می‌زند.
۳- جذب نیروی انسانی به خاطر شخصیت و شهرت فرد کارآفرین
جذابیت همکاری با شرکتی که مدیر آن فردی مشهور و موفق است برای نیروی انسانی بالاست. اما گره زدن یک شرکت به یک فرد خاص خطرناک است.
این باعث می‌شود افراد به دلایل اشتباه تمایل به استخدام در شرکت داشته باشند. بهتر است وقتی افراد به شرکت شما فکر می‌کنند به خاطر مسائلی که حل می‌کنید یا پاسخ می‌دهید باشد نه به خاطر افرادی که راه حل ها را ارائه می‌کنند.
۴- استخدام نیروی انسانی که مناسب شرکت نیستند
یکی از دام‌های معمول برای کارآفرینان، استخدام یک فرد به خاطر فشار هیئت مدیره یا سرمایه‌گذار یا به خاطر اعتبار خود فرد استخدام‎شونده است. معیار استخدام باید تناسب فرد با شرکت باشد. آیا فرد برای نقش در نظر گرفته شده مناسب است؟ آیا با فرهنگ سازمانی شرکت تناسب دارد؟ بعد از یک سال هنوز با شرکت تناسب منطقی خواهد داشت؟
۵- گیر کردن در گذشته
بعضی مدیران فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند. آنان معتقدند از بهترین فناوری استفاده می‌کنند، بهترین جهت را انتخاب کرده اند و به بهترین شکل شرکت را سازماندهی کرده‌اند.
به عنوان بنیان گذار شرکت، این افراد حرف آخر را می‌زنند و کارکنان اغلب خواسته‌های آنان را محقق می‌کنند. روش ها و مفاهیم همیشه در حال تغییر هستند و ضروری است که همواره به دنبال روش‌هایی برای بهبود و پذیرای اجرای آنها بود.
۶- با خود صادق نبودن
خیلی از کارآفرینان به اشتباه خود را متقاعد می‌کنند که همه چیز به خوبی پیش می‌رود. وانمود کردن به اینکه همه چیز و خوب و مثبت هست خیلی ساده‌تر از با خود صادق بودن است. بعد از صرف زمان نسبتاً زیاد برای شرکت، سخت خواهد بود که تشخیص دهند جهت شرکت در راستای مناسب نیست.
خوش‌بین بودن قطعاً خوب است اما برای کارآفرینان شرایط کشنده‌ای است اگر نتوانند تشخیص دهند که شرکت در جهت موفقیت حرکت نمی‌کند.
۷- بیش از حد سر خود را شلوغ کردن
وقتی می‌خواهید کارها به روش خاصی انجام شوند تفویض کار، خیلی دشوار خواهد بود. وقتی شرکت بزرگ می‌شود کارآفرینانی که کارها را تفویض نمی‌کنند به مشکل بر می‌خورند؛ در هر کاری، به عنوان مثال کار با شبکه های اجتماعی، ایجاد وب سایت، صدور فاکتور و تصمیم برای هر استخدام. این کارآفرینان کارکنان خوب را که نیازمند آزادی عمل هستند از دست می‌دهند.
در عوض، باید تمرکز اصلی آنان باید بر استخدام و نگهداشت بهترین افراد باشد و اجازه دهند که آنان ایده ها و کارها را اجرا کنند.
۸- دل نکندن از هزینه‌های هدر رفته و اصرار به ادامه شرایط فعلی
زمان و پول صرف ایده، کار، پروژه یا نیروی انسانی شده است و حالا متوجه شده‌ایم که به دلایل مختلف، اقتصادی یا سودمند نیست. باید تصمیم بگیریم که آن را رها کنیم اما این کار را نمی‌کنیم به این دلیل که هزینه زیادی برای آن کرده‌ایم.
با این رویکرد، علاوه بر اینکه دوباره برای چیز بی‌فایده‌ای هزینه می‌کنیم از پرداختن به ایده های دیگر باز می‌مانیم.
۹- شکست در ایجاد و حفظ تعادل بین کار و زندگی
بعضی کارآفرینان فکر می‌کنند که کارشان مهمترین چیز در جهان است و بیشتر زمانشان صرف فکر کردن و فعالیت مربوط به کارشان می‌شود. ادامه این شرایط موجب کاهش توان و انرژی و در نتیجه کارایی و اثربخشی فرد خواهد شد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۳۸
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️استفهام انکاری
@bazaryabimodern1987
⭕️ درواقع سؤالاتی هستند که شما از حضار می‌پرسید و بدون اینکه دنبال پاسخ مورد انتظار خود باشید، قصد دارید تا تأثیر نمایشی و مهیجی را نشان حضار دهید.
🌀چیزهایی شبیه به اینکه “آیا می‌دانستید که این سرنخ، چگونه می‌تواند برای شما راه‌حل خوب و تأثیرگذاری باشد؟” یا “چه تعدادی از شما فکر می‌کنند که شبیه به شخصیت مرد این داستان هستند؟”
🌀درواقع شما انتظاری ندارید که آنها دستشان را بلند کنند، (اگر چه ممکن است آنها دستشان را بلند کنند).
🌀دلیل اینکه این سؤالات خیلی تأثیرگذار هستند این است که درواقع آنها، ذهن افراد را درگیر و فعال می‌کند.
〰️قصد ما بر این است تا به این سؤالاتی که ذهن آنان را مغشوش و درگیر می‌کند، پاسخ دهیم.
#استفهام_انکاری
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۰۲ ، ۰۶:۵۵
دکتر حسن سبک روح

📖 13 کاری که افراد هوشمند انجام نمی‌دهند
(قدرت خود را بازیابید به استقبال تغییر بروید باهراس هایتان روبرو شوید و ذهنتان را برای رسیدن به شادی و خوشبختی آموزش دهید.)
@Bazaryabimodern1987
❏زمان را برای تاسف خوردن به حال خود تلف نمی کنند.
❏نیروهایشان را هدر نمی‌دهند.
❏از تغییر روی برنمی تابند
❏بر کارهایی که نمیتوانند بکنند متمرکز نمیشوند
❏نگران راضی کردن همه نیستند
❏از خطرات حساب شده نمی‌ترسند
❏به گذشته کاری ندارند
❏یک اشتباه واحد را بارها و بارها تکرار نمی کنند
❏از کامیابی دیگران ناراحت نمی‌شوند
❏پس از نخستین شکست تسلیم نمی‌شوند
❏از تنها بودن نمی ترسند
❏احساس نمی‌کنند دنیا به انها مدیون است
❏منتظر نتیجه های فوری نیستند
@Bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۰۴
دکتر حسن سبک روح

انرژی خواران اطرافمان را بشناسیم
و از آن ها فاصله بگیریم :
@bazaryabimodern1987
۱ . کسانیکه همیشه شکایت می‌کنند و غر می‌زنند .
۲ . کسانیکه دائما از مشکلاتشان می‌گویند بدون هیچ راه حلی .
۳ . کسانی که دائم پشت سر دیگران حرف می‌زنند .
۴ . کسانیکه فقط منتشر کننده خبرهای بد هستند .
۵ . افرادی که وقتی به شما انرژی منفی می‌دهند خودشان احساس سبکی می‌کنند .
۶ . کسانی که با شوخی شما را مسخره می‌کنند .
۷ . افرادی که دائم دروغ می‌گویند ، غلو می‌کنند و خود واقعیشان نیستند .
۸ . افرادی که وقتی کنارشان هستی احساس خستگی‌ می‌کنی چرا که دائم انرژی منفی می‌دهند .
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۰۷
دکتر حسن سبک روح

🔱بکار گیری این ۷ عبارت اثر گذار را فراموش نکنید
@bazaryabimodern1987
۱. نمی‌دانم، اما اجازه بدهید درباره‌اش تحقیق کنم
از این عبارت زمانی استفاده می‌کنیم که مشتری سوالی از ما می‌کند ولی جواب آن را نمی‌دانیم. در چنین موقعیتی بهتر است به جای ارائه اطلاعات نادرست یا دست به سر کردن مشتری، صادقانه بگوییم که پاسخ مشتری را نمی‌دانیم ولی تلاش می‌کنیم پاسخ سوالش را پیدا کنیم
۲. ممنون که این نکته را به ما یادآوری کردید
از این عبارت زمانی استفاده می‌کنیم که مشتری بابت یک موضوعی از ما شکایت می‌کند یا ایده مهمی را با ما در میان می‌گذارد و می‌خواهیم او تشکر کنیم
۳. مطمئنا درخواست‌تان را پیگیری می‌کنم
از این عبارت زمانی استفاده می‌کنیم که مشتری یک درخواست ویژه دارد که فراتر از اختیارات ماست یا برای بررسی آن به زمان بیشتری نیاز داریم و نمی‌خواهیم خیلی زود به مشتری جواب بدهیم
۴. از شما بابت این مشکل عذرخواهی می‌کنم
از این عبارت برای عذرخواهی از مشتری شاکی، به خصوص زمانی که متوجه شده‌ایم اشکال از شرکت ماست، استفاده می‌کنیم
۵. خیلی زود شما را مطلع می‌کنم
از این عبارت برای پاسخگویی به یک مشتری عجول و کم حوصله استفاده می‌کنیم
۶. خوشحال میشم کمک‌تون کنم
از این عبارت برای خوشامدگویی به مشتری و اعلام آمادگی برای کمک به او استفاده می‌کنیم
۷. خیلی دوست داشتم کمک‌تون کنم ولی ...
از این عبارت برای عذرخواهی از مشتری بابت این که نتوانسته‌ایم خواسته‌اش را برآورده کنیم، استفاده می‌کنیم
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۱۱
دکتر حسن سبک روح

💢خلاصه ۴۵ کتاب مدیریت در ۴۰ جمله :
١-اجرا بزرگ‌ترین مساله  مطرح نشده در مدیریت امروز است و نبود آن بزرگ‌ترین مانع موفقیت و بیش‌تر ناکامی‌هایی است که به اشتباه به گردن علل دیگر گذاشته می‌شود.
۲- شرکت‌هایی که برای کارهای درست وقف شده‌اند و برای مسوولیت‌های اجتماعی خود تعهدنامه‌ای دارند که براساس آن کار کنند سودآورتر از آن‌ها‌یی هستند که این کارها را نمی‌کنند.
۳-به جای پرداختن به برنامهء استراتژیک, به تفکر و ایده‌های استراتژیک روی آورید.
۴-در بازاریابی نوین (بازاردانی)به جای داشتن سبد محصولات باید به داشتن سبد مشتریان توجه داشت.
۵- رمز برد و پیروزی روشن است: بکوشیم تا در یک زمینه دوبار بازنده نشویم.
۶- انسان در بازی گاهی می‌برد و گاهی چیز یاد می‌گیرد.
۷- هنر بازاریابی امروز ,فروش یخچال به اسکیمو نیست, بلکه اسکیمو را به عنوان یک مشتری خشنود همواره در کنار داشتن است.
۸- مشتریان زبان گویایی دارند, اگر بی‌واسطه با آن‌ها در ارتباط بوده و گوشی شنوا داشته باشیم می‌توان از ایشان چیزهای زیادی یاد گرفت.
۹- مسیر ناهموار تحول باید به‌کوشش خود مدیر پیموده شود, زیرا تحول چیزی نیست که مدیر فرمان دهد و دیگران اجرا کنند.
۱۰- به جای شغل, در پی مشتری باشید, اگر انسان بتواند محصولی عرضه کند که خواهان داشته باشد, از بیکاری نجات‌یافته است.
۱۱- دنیا را دوگونه می‌توان تغییر داد: با قلم(کاربست اندیشه) و با شمشیر (کاربست زور)
۱۲- می‌توان مدیر مردم نبود ولی آنان را دوست داشت,‌اما بدون عشق به مردم نمی‌توان آن‌ها را مدیریت کرد.
۱۳- مدیریت یعنی هنر جلب پیروی داوطلبانهء دیگران.
۱۴- موفقیت اغلب باعث غرور شده و غرور باعث شکست می‌شود.
۱۵- برای پیروزی ابلیس, کافی است آدم‌های خوب دست روی دست بگذارند.
۱۶- هزینهء به دست آوردن یک مشتری تازه, حداقل پنج برابر هزینه خشنود نگه‌داشتن مشتریان کنونی است.
۱۷- هر کس می‌تواند سررشته  کار خویش را به دست گرفته و آن را به مسیر دلخواه ببرد.
۱۸- مدیریت هنر گوش دادن به دیگران است. چنانچه به سخنان کسی خوب گوش فراندهید, نمی‌توانید درون او را بشناسید.
۱۹- توان یادگیری و به کار بستن با شتاب آموخته‌ها, بزرگ‌ترین امتیاز رقابتی را در اختیار سازمان می‌گذارد.
۲۰- اولین روش برآورد هوش یک فرمانروا این است که به آن‌هایی که در اطرافش گرد آمده‌اند بنگریم.
۲۱- اگر بتوانید همهء کارکنان یک سازمان را به سوی یک هدف مشترک بسیج کنید, در هر رشته و در هر بازار و در برابر هر رقیبی, در هر زمانی موفق خواهید شد.
۲۲- بیش‌تر انسان‌ها ترجیح می‌دهند بمیرند اما فکر نکنند, خیلی‌ها هم فکر کردن را بر مرگ ترجیح می‌دهند.
۲۳- مدیر عامل آگاه کسی است که به جای رویین‌تن شدن, به همکاران خود اعتماد کند.
۲۴- تمایز یک محصول باید در راستای ذهنیت مصرف‌کننده صورت گیرد, نه مخالف آن.
۲۵- در طول تاریخ بیش‌تر کامیابی در دست‌یابی به منابع طبیعی مانند زمین, طلا و نفت بوده است, اما اکنون ناگهان ورق برگشته و دانش به جای آن نشسته است.
۲۶- در بیش‌تر موارد, کشورهای فقیر از نظر دارایی‌ها ، ثروتمند اما از نظر سرمایه فقیرند, دارایی را نمی‌توان تبدیل به سرمایه کرد مگر آن که قانون حاکم باشد.
۲۷- آن‌هایی که از جای خود می‌جنبند, گاهی می‌بازند و آن‌هایی که نمی‌جنبند, همیشه می‌بازند.
۲۸- اگر همه چیز مهم باشد, پس بدان که هیچ چیز مهم نیست.
۲۹- مدیران پیروزمند دنیای امروز, رمز پیروزی سازمان خود را بهره‌مندی از انسان‌ها فرهیخته می‌دانند.
۳۰- حداکثر شادی و خشنودی انسان‌ها زمانی به دست می‌آید که در شغل هم‌ راستا با شخصیت (هوشمندی)خود, به کار گمارده شوند.
۳۱- نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.
۳۲- مدیران برجسته نه تنها تفاوت کارکنان را می‌پذیرند, بلکه بر این تفاوت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. شاگرد تنبل, احمق یا ضعیف وجود ندارد, تنها چیزی که وجود دارد معلم خوب یا ضعیف است.
۳۴- زندگی ارزشمندتر از آن است که تنها به امید فرارسیدن دوران بازنشستگی کار کنیم.
۳۵- نه پیروزی پایدار است و نه شکست مرگ‌آور.
۳۶- به کارکنانتان بگویید هیچ‌گاه اجازه ندهند قربانی واقع شوند; امت اگر چنین احساسی دارند بهتر است بروند جای دیگری کارکنند.
۳۷- صدای کردار, از صدای گفتار بلندتر است.
۳۸- هرگاه در بازی شطرنج در حال باختن هستم, به طور پیوسته از جای خود بلند شده و سعی می‌کنم صفحه را از پشت سر رقیبم نگاه کنم, آن گاه به حرکت‌های احمقانه‌ای که انجام داده‌ام پی می‌برم.
۳۹- دانستن کافی نیست, باید اقدام کرد. خواستن کافی نیست, باید کاری کرد.
۴۰- اگر می‌خواهید دلیل خوب کار نکردن کارکنانتان را بدانید, کنار آینه بروید و دزدانه بدان نگاه کنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۱۰
دکتر حسن سبک روح

⭕️ دلایلی که نشان می‌دهد زمان استعفا از شغل‌تان فرارسیده است:
@bazaryabimodern1987
⁣1️⃣ شرکت شما در حال ورشکستگی است.
⁣2️⃣ هیچ جایی برای پیشرفت وجود ندارد. درجازدن و حس ناخوشایند روزمرگی، به مرور زمان مایوس و دلمرده‌تان خواهد کرد.
⁣3️⃣ اهمیت کاری که می‌کنید، نادیده گرفته می‌شود.
⁣4️⃣ شما بیشتر از مدیرتان می‌دانید.
⁣5️⃣ مدیر بداخلاقی دارید که تغییر نمی‌کند. حتما در شرایطی کار کنید که کرامت انسانی‌تان حفظ شود؛ این از حقوق اولیه شما در محیط کاری است.
⁣6️⃣ سلامت شما در معرض خطر است. علاوه بر مشاغل پرخطر، استرس شغلی می‌تواند منجر به افسردگی، بی‌خوابی، سردرد، بیماری‌های حاد و بسیار خطرناک‌تر شود.
⁣7️⃣ شغل‌تان تاثیر منفی بر زندگی شخصی‌تان گذاشته است و زندگی خانوادگی‌تان در معرض خطر است.
◀️ ⁣⁣تجربه ثابت کرده پس از استعفا از یک شغل ناراحت‌کننده، اغلب فرصت‌های بهتری پیش‌ روی ماست، پس شجاع باشیم!
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۱۰
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️قدردان باشید
@bazaryabimodern1987
⭕️ارتباطات مستمر موجب می‌شود تا روابط، عادی و بی‌اهمیت فرض نشوند. برای مشتریان پیام تشکر بفرستید:
⬅️«ما به خرید شما ارج می‌نهیم و از شیوه شما در برخورد با ما بسیار سپاسگزاریم.» قدرت پیام تشکر فوق‌العاده است؛ زیرا یک قدم فراتر از تلفن کردن است و دریافت‌کننده پیام، متوجه می‌شود که برای تهیه پیام تشکر وقت و انرژی بیشتری نسبت به تلفن کردن، صرف کرده‌اید و از این‌رو محبت شما را فراموش نخواهد کرد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۰۹
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️تمایز
@bazaryabimodern1987
⭕️ مشتریانی که بر اساس وجه تمایز و برتری‌تان به احتمال زیاد از شما خرید می‌کنند را مشخص کنید.
🌀هر مشتری تصمیمی برای خرید می‌گیرد و معمولا بر اساس یک مزیت یا منفعت مهم که از دریافت آن مطمئن است، از میان محصولات رقبا یکی را انتخاب می‌کند.
⬅️ وظیفه شما این است که ارزش‌افزوده منحصربه‌فرد یا مزیت خاص محصول یا خدمت خود را مشخص کنید و تعیین کنید کدام نوع از مشتریان آن‌قدر برای این مزیت ارزش قائلند که باعث می‌شود از میان همه رقبا و محصولات موجود، شما را انتخاب کنند.
↙️در حوزه دانش محصول نیز متمایز شوید. یکی از دلایلی که مردم محصول یا خدمتی را می‌خرند این است که متقاعد می‌شوند فروشنده در حوزه آن محصول یا خدمت تخصص دارد.
*️⃣آ‌‌ن‌‌ها بیشتر به خرید از شخصی اعتماد می‌کنند که به نظر می‌رسد مطالب بیشتری درباره محصول یا خدمتش می‌داند.
⬅️همچنین می‌توانید بر اساس برتری در مهارت‌های فروش متمایز شوید. بزرگ‌ترین و بهترین شرکت‌ها سال‌ها قبل دریافتند که کیفیت آموزش به فروشندگان‌ تا حد زیادی تعیین‌کننده موفقیت این افراد در مقابل رقبا است.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۰۲ ، ۰۶:۵۶
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️اولین جایی که باید تاثیر مثبت بگذارید، بر روی خودتان است .
@bazaryabimodern1987
نحوه‌ مدیریت هفت نقطه‌ پر‌فشار مشترک، مستقیما بر توانایی فروش شما تاثیر خواهد گذاشت (بخش اول)
1️⃣جواب رد
90 درصد از تعاملات فروش به نوعی شامل انواع جواب‌های رد می‌شوند. آماده شدن برای مدیریت جواب‌های رد برای موفقیت فروش شما حیاتی است. این‌گونه فکر کنید: یا جواب مثبت می‌گیرید، یا جواب رد می‌گیرید و به سراغ مشتری بعدی می‌روید تا از او جواب بگیرید.
2️⃣انعطاف‌پذیری
افراد انعطاف‌پذیر همواره مثبت و آرام می‌مانند و در مسیر درست می‌مانند.
3️⃣هدف‌ها
مقصود‌های مشخص و طرح‌هایی با جزیات برای دست‌یافتن به آن‌ها، داشته باشید. اهداف شما باید: خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دست‌یابی، واقع‌بینانه و دارای سررسید باشند. آینده‌ای را مجسم کنید که به آن اهداف رسیده باشید.
4️⃣ اولویت‌ها
برای استفاده بهینه و موثر از زمان خود اولویت‌های خاصی قرار دهید. اولویت‌ها اجازه می‌دهند که بر روی مهم‌ترین کار متمرکز شوید. مهم‌ترین کار شما فروش است.
5️⃣ تعادل
برای اینکه در کار خود بهترین عملکرد را داشته باشید، برای استراحت وقت بگذارید و نفسی تازه کنید.
6️⃣ طرز فکر
همواره مثبت باشید و از هر کسی که به نوعی باعث بهبود زندگی شما می‌شود قدر‌دان باشید.
7️⃣ گفت‌وگوی درون
فکرهایی که در سر می‌پرورانید تاثیر عظیمی بر احساسی که از خود دارید می‌گذارند. یاد بگیرید که این گفت‌وگو‌ها را مدیریت کنید. افکار منفی را با واقعیت‌ها مقایسه کنید.
#توانایی_فروش
#بخش_دوم
@bazaryabimodern1987
#توانایی_فروش
#بخش_اول
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۰۲
دکتر حسن سبک روح

۱۰ تفاوت مدیریت و ریاست
@bazaryabimodern1987
1.  رییس فقط امر و نهی می‌کند. مدیر به صورت مداوم با پرسنل خود در تعامل است و از نظرات آن‌ها برای تصمیم‌گیری بهره‌ می‌برد.
2.  رییس بازخوردها را دریافت و تنبیه می‌کند اما مدیر بازخوردهای را دریافت و اشتباهات را تحلیل می‌کند تا بتواند راه حلی برای آن پیدا کند.
3.  رییس برای نگهداری وضع موجود از اهرم زور گاهی بهره می‌برد ولی مدیر اهرمی به نام زور را نمی شناسد. این یک تفاوت مدیریت و ریاست، بسیار کلیدی است.
4.  رییس جبهه می‌گیرد ولی مدیر مشاوره می‌دهد.
5.  رییس وابسته به قدرت است اما مدیر به اعتماد کارکنان وابستگی دارد.
6.  رییس توقع احترام دارد اما مدیر احترام را به دست می‌آورد.
7.  رییس ترس ایجاد می کند اما مدیر حس اعتماد را اشاعه می‌دهد.
8.  رییس دنبال خطاکار میگردد اما مدیر دنبال حل اشتباه است. این تفاوت مدیریت و ریاست میزان پیشرفت سازمان و حل مشکلات را تعیین می‌کند.
9.  رییس تنها از توانایی‌های کارمندان بهره می‌برد و فرصتی برای رشد آن‌ها فراهم نمی‌کند. مدیر به کارمندان بال و پر می‌دهد و فرصت رشد و پیشرفت را برایشان فراهم می‌کند.
10.  رییس کاری نمی‌کند و تنها دستور می‌دهد. در نهایت نیز می‌گوید: «من موفق شدم». مدیر به همراه تیم کار می‌کند و حتی ممکن است خودش اولین نفر برای تجربه‌های جدید باشد. در نهایت نیز موفقیت را به نام تیم می‌زند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۲۳
دکتر حسن سبک روح

📕عواملی که مدیر موفق را ازدیگر مدیران تمیز می دهد:
@bazaryabimodern1987
١- پیگیری و سرسختی و استقامت
٢- جدی بودن در هدف
٣- علاقمند بودن به پیشرفت درکار خود
٤- پرسش از همکاران درخصوص کیفیت کارها
٥- گوش فرادادن به پیشنهادها ونظرات دیگران
٦- شور و انرژی زیاد
٧- مسئول دانستن خود در قبال کاری که ارائه میدهد
٨- سخت کوشی بسیار
٩- ایجاد اشتیاق در همکاران
١٠- در دسترس بودن
📗تصویر شخصی که نقاط ضعف شخصیت خویش را از بین برده است؛
١- همه چیز زندگی را دوست دارند، وقت خود را با شِکوه و شکایت نمی گذرانند و از انجام هیچ کاری ناراحت نمی شوند. گردش، سینما، مزارع، حیوانات، کوه ها، …. و تقریبا همه چیز را دوست دارند.
٢- تظاهر به لذت بردن نمی کنند بلکه هر آنچه را که هست خردمندانه می پذیرند و توانایی غریبی در لذت بردن از واقعیت ها دارند.
٣- هرگز از کسی عصبانی نمی شوند بلکه به سادگی او را نادیده می گیرند؛ از پیش او می روند یا موضوع را عوض می کنند.
٤- نگرانی جزو برنامه زندگی شان نیست. تسلیم نگرانی نمی شوند و خود را از نگرانی دور نگه می دارند.
٥- به جای زیستن در گذشته و آینده، گرایش زیادی به زیستن در حال دارند؛ توانایی غریبی در لذت بردن از زندگی روزانه ی خود دارند.
٦- به نحو شگفت آوری مستقل هستند و در همه ی روابط استقلال را برتر از وابستگی می دانند.
٧- بر خلاف اکثر مردم درصدد کسب افتخارات نیستند. تلاش نمی کنند تا دیگران را به حیرت اندازند یا نظر تأییدآمیز آنها را جلب کنند.
٨- کاملا صداقت دارند. پاسخهای طفره امیز نمی دهند، تظاهر نمی کنند و دروغ نمی گویند. در صداقت خویش صریح و بی پرده اند. اگر نظرشان درباره چیزی بخواهید آن را به صراحت خواهند گفت.
٩- دوست دارند دیگران را به خنده وا دارند و به آسانی می توانند محیطی سرشار از خنده بیافرینند. اما هرگز کسی را تمسخر نمی کنند. انها نه به مردم بلکه با مردم می خندند. به زندگی می خندند. درعین حال که درکارهای خود دقیق هستند، کل زندگی را سرگرمی و تفریح می دانند.
١٠- خودشان را دوست دارند و همانگونه که هستند می پذیرند. به بدن خودخوب می رسند. خوب غذا می خورند و مرتب ورزش می کنند.
١١- پیگیرانه کنجکاو هستند. دانستنی هایشان کافی نیست و میخواهند در هر لحظه از زندگی خود، بیاموزند.
١٢- ارزش های آنان منطقه ای نیست و در خانواده، گروه، شهر، یا کشور محدود نمی شود؛ خود را متعلق به کل بشریت می دانند.
١٣- آنان بت و قهرمان ندارند. همه را به دیده ی برابر می نگرند و هیچکس را بالاتر و مهمتر از خود نمی دانند.
@bazaryabimodern1987

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۰۲ ، ۱۴:۰۰
دکتر حسن سبک روح

📕هفت نوع نامدیران
@bazaryabimodern1987
🔹چه بسیار دیده می‌شود مسئولیت شرکتها و موسسات به کسانی واگذار می‌شود که روش و منش آن‌ها تناسبی با سازمان ندارد. 
🔸با بررسی اجمالی و مختصری می توان فهمید که فرد منصوب شده  فرد صاحب صلاحیتی نیست و توانایی لازم برای اداره مطلوب موسسه را ندارد. اما با این وجود این گونه انتصاب‌ها مکرر صورت می پذیرد! مهم‌ترین دلیل واگذاری این مسئولیتها، باج و پاداش به مدیر منصوب شده و یا حامیان اوست و یا از سر ندانم‌کاری مافوق و ضعف و ناتوانی او و یا شاید هر دو!
1️⃣نامدیران معامله گر: مدیرانی که از  روش لباس پوشیدن تا تکیه کلام‌ها و طرز سخن گفتن خود را با گفتمان قدرت حاکم تنظیم می کنند و دوری و نزدیکی به گروه ها و افراد ذی نفوذ سیاسی را با شامه قوی خود می سنجند که چه زمانی راهنمای چپ و چه زمانی راهنمای راست را بفشارند. برایشان مهم نیست چه کسی در رأس کار باشد،مهم، موقعیت داشتن و تامین
منافع است. اغلب معیارهای تصمیم‌‌گیری آن‌ها، بقا خود و نفع شخصیست. 
2️⃣نامدیران پاره وقت و از راه دور:
این دسته از مدیران اگر چه به اسم مدیر تمام وقت یک سازمان یا اداره هستند اما واقعیت چیز دیگری است، کار و مشاوره و عضویت در هیات مدیره چند سازمان و شرکت، سازمان خود را از راه دور اداره می کنند، این مدیران سعی می کنند سازمان را با ساعات حضور خود تنظیم کنند. دفتر مجلل و تشریفاتی شرکت در تهران و‌کارخانه و خط تولید در شهرهای دور با صدها کیلومتر آنطرف‌تر است..
3️⃣نامدیران خویشاوندسالار و همشهری‌باز:
مدیر فقط همشهری های خود را به کار می گمارد و امور عشیره خود را رتق و فتق می کند. این مدیران درکی از مسائل ملی ندارند، و وقتی با یک ارباب رجوع یا کارمند سازمان خود مواجه می شوند که در زمره همشهریانش نیست، گویی با یک غیر ایرانی و بیگانه طرف هستند. ماحصل فامیل گرایی چیزی جز تضییع حقوق مردم و جلوگیری از شایسته سالاری نیست.
4️⃣نامدیران ایده‌پرداز و غیر اجرایی: این قبیل مدیران سازمان را محل اجرای ایده های صحیح و غلط  و اکثرا بی مبنای خود می کنند و با صرف منابع و زمان،  خواسته یا ناخواسته فرصت های طلایی توسعه را می سوزانند.
5️⃣نامدیران بی‌اراده: مدیرانی که می بینند و می‌دانند نتیجه تصمیم مقام مافوق آن ها چقدر زیان بار است اما به دلیل شخصیت ضعیف و منفعل، چشم بر لب مافوق دوخته‌اند و هرگز لب به نقد و نظر نمی گشایند.
6️⃣نامدیران نمایشی:
این مدیران اساساً با هدف شرکت در انتخابات و رسیدن به موقعیت بالاتر وارد یک سازمان می شوند و تلاش می‌کنند محبوب دل ها شوند، تمام کارهایی که می کنند تبلیغاتی است. سازمان را به ستاد انتخاباتی خود تبدیل می کنند. مدیریت این دسته بسیار بی ثبات، کوتاه مدت و زیان بار است.
7️⃣ نامدیران هزینه ساز:
این مدیران، اجرای برنامه های سازمان را با هزینه ‌های زیاد انجام می‌دهند
بسیاری به بهانه یک مأموریت کاری، سفرهای غیر ضروری و تشریفاتی می‌روند و با ولنگاری مالی، برای برگزاری یک جلسه ساده کاری سازمان را با هزینه های سنگین و گزاف مانند رزرو هتل های گرانقیمت با فهرستی از هزینه های غیر ضروری و تشریفاتی مواجه می‌کنند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۱۱
دکتر حسن سبک روح

⭕️ نکات(مشتری مداری)
@bazaryabimodern1987
👈مشتری اگر از شما و خدمات و محصول شما راضی نباشد، تنها خودش نیست که دیگر به مجموعه شما نیامده یا خرید نخواهد کرد؛ بلکه از این احساس خود برای چندین نفر دیگر هم صحبت خواهد کرد.
سعی کنید اگر حتی نتوانستید رضایتی حاصل کنید تجربه بدست آمده را واکاوی کنید تا دیگر این موضع تکرار نگردد.
 @bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۱۰
دکتر حسن سبک روح

📘مدیران برتر دنیا ١٦ویژگی دارند که عبارتند از:
@bazaryabimodern1987
١- مایل به کسب موفقیت
٢- ظاهری مرتب و آراسته
٣- غرور شغلی
٤- مهارت در ارتباطات
٥- صداقت و صراحت
٦- داشتن حافظه خوب
٧- ظرفیت کار سنگین
٨- تصمیمات عاقلانه
٩- اتکا به خود
١٠- غلبه بر ترس
١١- دوراندیشی و ریسک پذیری
١٢- سالم بودن
١٣- انتقادپذیری
١٤- ایجاد انرژی مثبت
١٥- تمایل به ارزشیابی از خود
١٦- علاقه به دیگران
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۱۰
دکتر حسن سبک روح

💢مذاکره با یک فرد خشمگین
@bazaryabimodern1987
خیلی وقت‌ها طرف مقابل ما در مذاکره نمی‌تواند خشنم را کنترل کند یا از خشم خود به عنوان یک ابزار مذاکره و فشار به طرف مقابل استفاده می‌کند. پیشنهاد می‌کنم در مواجهه با یک مذاکره‌کننده خشمگین:
1️⃣ابتدا اجازه بدهید خشم خود را تخلیه زیرا هیچ وقت نمی‌توانید با کسی که از نظر احساسی برانگیخته است، منطقی حرف بزنید
2️⃣صرف این که کسی آرام به نظر می‌رسد، به این معنا نیست که خشم او فروکش کرده است. پس بعد از آن که فرد خشمگین آرام شد، چند دقیقه به او مهلت بدهید یا کمی فضای مذاکره را عوض کنید یا از او یک پذیرایی مختصر بکنید تا کاملا آرام شود
3️⃣با گفتن جملاتی از این قبیل با فردی که خشمگین شده است، ابراز همدلی کنید: متوجه هستم که عصبانی هستید و حس خوبی نسبت به این موضوع ندارید
4️⃣بعد از آن که فرد خشمگین خشم خود را بروز داد، او را تشویق کنید تفکرات و نظراتش را بیان کند تا بتوانید دلیل خشمگین شدن او را برطرف کنید
5️⃣یادتان باشد در مواجهه با فرد خشمگین نباید شما هم خشمگین شوید زیرا با این کار فقط اوضاع را بدتر می‌کنید و به رابطه‌تان صدمه می‌زنید یا به طرف مقابل نشان می‌دهید که می‌تواند با خشمگین شدن از شما امتیاز بگیرد
6️⃣خشم طرف مقابل را به خودتان نگیرید. شاید طرف مقابل از دست خودش یا شرایط خودش یا عواملی که به ما مربوط نیست خشمگین شده و فقط می‌خواهد خشم خود را سر ما خالی کند
7️⃣سعی نکنید با دادن امتیاز، طرف مقابل را آرام کنید. یادتان باشد دادن امتیاز به طرف مقابل حتی اگر خیلی خشمگین باشد، فقط باید در مقابل گرفتن امتیاز باشد. پس ابتدا طرف مقابل را آرام کنید و سپس درباره امتیازی که می‌دهید و می‌گیرید، مذاکره کنید
8️⃣اگر شما دلیل خشمگین شدن طرف مقابل هستید، عذرخواهی کنید. یادتان باشد، عذرخواهی هیچ هزینه‌ای ندارد ولی احساس فوق‌العاده‌ای در طرف مقابل ایجاد می‌کند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۰۹
دکتر حسن سبک روح

‍ 🌟 اصول کلی "تفکر سیستمی" از منظر  راسل ایکاف:
@bazaryabimodern1987
1️⃣ مسائل امروز ناشی از راه‌ حل‌های دیروز است.
2️⃣ معمولا راه حل‌های ساده انگارانه راه به جایی نمی‌برند.
3️⃣ رفتارها و نتایج خوب مقطعی و زودگذر به دنبال خود نتایج بدی را به بار می‌آورند.
4️⃣ درمان می‌تواند از خود مرض بدتر باشد.
5️⃣ سعی و اجبار در رشد سریعتر نتیجه‌ای معکوس و رشدی کندتر را به بار می‌آورد.
6️⃣ نشانه‌های بیماری سیستم‌ها و اسباب و علل این بیماری‌ها به لحاظ زمانی و مکانی الزاما نزدیک به هم نیستند.
7️⃣ تغییرات کوچک نتایج بزرگی به بار می‌آورند ولی باید  دانست محدوده عمل این تغییرات الزاما بدیهی نیستند.
8️⃣ از تقسیم یک فیل بزرگ به دو قسمت، دو فیل کوچک پدید نمی‌آورد.
9️⃣ هرگز نباید شرایط محیطی را سرزنش کرد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۰۹
دکتر حسن سبک روح

بوی جان می آید اینک از نفس های بهار
دستهای پر گل اند این شاخه ها ، بهر نثار
با پیام دلکش ” نوروزتان پیروز باد ”
با سرود تازه ” هر روزتان نوروز باد ”
شهر سرشار است از لبخند ، از گل ، از امید
تا جهان باقی است این آئین جهان افروز باد .
سال نو مبارک
ارادتمند شما مهندس سبک روح
مدرس و مشاورکسب وکار

Www.hassansabokroh.blogfa.com

www.Instagram.com/Bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۰۸
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️فروش بازی با احساسات است ،مشتریان بر اساس احساساتشان خرید می کنند.
@bazaryabimodern1987
✔️ افراد احساسی تصمیم می گیرند و منطقی توجیه می کنند.پس هنگام فروش سعی کنید محصولات خودرا با هیجان پرزنت کنید و تلنگری به احساسات مشتریان بزنید تا به خرید کردن ترغیب شوند .
✔️مثلا ً زمانی که از شما می پرسد که آیا این محصول آموزشی به درد من می خورد یا نه با هیجان و البته صادقانه از اینکه چه تأثیری در زندگی او خواهد گذاشت بگوئید.
#ارتباط_با_مشتری
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۰۴
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️برای صحبت با مشتری  از پاسخ مختصر اما مؤدبانه استفاده کنید
@bazaryabimodern1987
⭕️گاهی ممکن است با مشتریانی برخورد داشته باشید که ممکن است با سئوالات متعدد شما را کلافه کنند. اما به این نکته توجه کنید که مشتری که قصد خرید نداشته باشد سئوالی هم نخواهد پرسید.
✅اینجاست که فن بیان و هنر متقاعد سازی می تواند به شما کمک کند. تا جای ممکن باید از حاشیه رفتن در پاسخ خودداری کنید و در عین حال کاملاً مؤدبانه پاسخ های مشتری را بدهید.
#صحبت_با_مشتری

@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۰۲ ، ۱۳:۴۴
دکتر حسن سبک روح

💢فروشنده خیانتکار
@bazaryabimodern1987
👈صداقت و امانتداری، دو بال فروشندگان برای موفقیت هستند. فروشنده‌ای که هر کدام از این دو خصوصیت را نداشته باشد، قطعا شکست می‌خورد
👈امانت‌داری در فروشندگی به این معنی است که در در مقابل اعتمادی که شرکت و مشتریان به ما دارند، احساس مسئولیت می‌کنیم
👈فروشندگان خطاکار معمولا با مرتکب شدن این خطاها به شرکت و مشتریان خود خیانت می‌کنند:
1️⃣کم کاری و پشت گوش انداختن وظایف
2️⃣عدم پیگیری جدی و به موقع وظایف محوله، به خصوص درخواست‌های مشتری
3️⃣انجام کارهای متفرقه در ساعات کاری، مثل فروختن کالای رقبا در ساعات کاری
4️⃣نداشتن ارتباط مستمر با مشتریان
5️⃣عدم توجه به خواسته‌ها و نیازهای مشتریان و نادیده گرفتن آنها
6️⃣دروغگویی به مشتریان و تلاش برای فروختن محصول نامناسب به ایشان
7️⃣پاسخ ندادن به شکایات مشتریان
8️⃣ندادن اطلاعات کامل و به‌روز به مشتریان
9️⃣بدقولی در قبال مشتریان
👈فرقی ندارد که به شرکت‌مان خیانت می‌کنیم یا به مشتریان‌مان، مهم این است که فروشنده خائن خیلی زود شکست می‌خورد و اعتبار و آبروی شخصی‌اش را هم لکه‌دار می‌کند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۰۲ ، ۱۳:۴۳
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️راهکارهای بعد از تپق زدن:
@bazaryabimodern1987
⭕️تپق زدن یک اتفاق طبیعی و غیرقابل پیش‌بینی و حتی گاهی غیرقابل کنترل است. مهم این است که بعد از تپق زدن بتوانید هر چه سریع‌تر دوباره رشته سخنرانی خود را در دست بگیرید و اجازه ندهید خنده مخاطبان، شما را از هدفتان دور کند.
↙️↙️بطور کلی در مواجه با تپق زدن دو راهکار اصلی زیر وجود دارد:
💢نادیده گرفتن
در قدم اول، پس از تپق زدن بهتر است اصلا به روی خودتان نیاورید! زیرا احتمال دارد کسی متوجه تپق‌ شما نشده باشد یا تعداد کمی متوجه شده باشند.
💢همراه شدن
اگر دید که اکثر مخاطبان متوجه تپق شما شده‌اند و یا در حال خندیدن هستند، دیگر به روی خود نیاوردن جواب نمی‌دهد! در این موقعیت بهتر است شما هم با جمع همراه شده و بخندید! می‌توانید از این اتفاق به عنوان یک شوخی و طنز برای سخنرانی خود استفاده کنید یا یک داستان یا خاطره‌ای مشابه و خنده‌دار را تعریف کنید. به این ترتیب تپق زدن شما خیلی زود فراموش می‌شود و تاثیر بدی روی روند سخنرانی نخواهد گذاشت.
#تپق_زدن
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۰۲ ، ۱۳:۴۳
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️برای صحبت با مشتری همواره نام مشتری را خطاب کن
@bazaryabimodern1987
⭕️اگر از نام مشتری در احوالپرسی یا مراوده کاری استفاده نکنید در حقیقت یکی از پارامترهای مهم روانشناختی رفتار مشتری را نادیده گرفتید.
✅به یاد داشته باشید که نام شخص شیرین ترین و مهمترین کلمه برای اوست. اگر به دلیل اینکه مشتری جدید است و شما نام مشتری را نمی دانید تلاش کنید که رابطه صمیمانه ای را با او برقرار کنید و از این طریق نام او را بپرسید.
#ارتباط_با_مشتری
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۰۲ ، ۱۳:۴۲
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️برای صحبت با مشتری خوب گوش کنیم
@bazaryabimodern1987
🎯گوش اول:
برای آن چیری است که مشتری می خواهد بگوید و آن را دقیقاً به زبان می آورد. ما نیز دقیقاً همان را می شنویم و بر اساس گفته های او برایش استراتژی فروش تعریف می کنیم.  
🎯گوش دوم:
برای آن چیزی است که مشتری بر زبان جاری می کند ولی منظورش چیز دیگری است و ما به عنوان یک فروشنده ی حرفه ای باید توانایی تشخیص منظور اصلی او را داشته باشیم. مثلاً با پرسیدن سئوال اگر ابهامی است را بر طرف کنیم تا متوجه خواسته شخص شویم. بگید اگر سئوالی دارید بپرسید..
🎯گوش سوم:
برای شنیدن حرفهایی که مشتری به زبان نمی آورد ولی ما باید آنها را بفهمیم . این گوش نقش بسیار مهمی در ارتباطات انسانی دارد . گوش سوم همان چشم شماست . چشمان شما دقیقاً کار گوش را انجام می دهند و مسئولیت بسیار سنگینی دارند. بله درست حدس زدید گوش سوم همان شناسیایی زبان بدن است.
#ارتباط_با_مشتری
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۰۲ ، ۱۳:۴۲
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️بهترین کار را برای مشتری انجام دهید
@bazaryabimodern1987
⭕️در هر موقعیتی بدون غرض بهترین کار را برای مشتری انجام دهید؛
@bazaryabimodern1987
✳️بدین معنا که چنانچه راه‌حل شما، برای مشتری مناسب نیست، موضوع را به وی بگویید و توصیه کنید که باید چه کاری انجام دهد. ممکن است در اینجا برخی معاملات را از دست بدهید اما مشتری صداقت شما را هرگز از یاد نخواهد برد.
#کار_برای_مشتری
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۰۲ ، ۱۳:۴۱
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️استفاده بی‌جا از هندزفری
@bazaryabimodern1987
⭕️اگر عادت دارید هنگام راه رفتن یا در طول مسیر هندزفری در گوشتان به موسیقی یا هر چیز صوتی دیگر گوش دهید فراموش نکنید پیش از ملاقات آن را از گوش خارج کنید.
🔰حتی اگر به چیزی گوش نمی‌کنید بودن هندزفری در گوش می‌تواند این تصور بی‌جا را در طرف مقابل به وجود آورد که تمایلی به گوش کردن حرفهای او ندارید یا توجه کمی می‌کنید.
🔰اگر این نخستین ملاقات شما باشد و طرف مقابل هیچ پیش‌زمینه‌ای از شما نداشته باشد همین کار کوچک می‌تواند ملاقات شما را با شکست مواجه کند.
#هندزفری
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۰۲ ، ۱۳:۴۱
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️ 4 تکنیک فروش که خریداران را به شما علاقه‌مند می‌کند:
@bazaryabimodern1987
❇️رویا بفروشید:
کافی‌ست به مشتریان نشان دهید که با خرید محصول شما چه اتفاقی برایشان خواهد افتاد.
❇️تعصب تان را به محصول تان نشان دهید:
به مشتریان هیجان ارایه محصول تان را نشان دهید و بگویید که چگونه قرار است محصول شما شرایط آنها را بهتر کند.
❇️کنجکاوی آنها را برانگیزید:
زمانی که با یک نفر تماس تلفنی برقرار می‌کنید، هدفتان باید جلب نظر او باشد.
❇️از موفقیت های گذشته الهام بگیرید:
یک راه برای تقویت این طرز تفکر این است که مشتریان فعلی خود تماس بگیرید و از آن‌ها درمورد اینکه چه چیز شما در تماس اول آنها را جذب کرده است سوال کنید! پاسخ آن‌ها می تواند به شما کمک کند که در مورد سایرین نیز از این شگرد استفاده کنید.
#تکنیک_فروش
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۰۲ ، ۱۳:۴۰
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️کارآفرینان موفق به طور معمول در جلسات کاری از کت و شلوار استفاده می کنند.
@bazaryabimodern1987
⭕️انتخاب رنگ مناسب برای کت و شلوار تاثیر انکارناپذیری بر روی سرمایه گذارها دارد. نکته مهم در اینجا اهمیت هماهنگی رنگ کت موردنظر ما با شلوارمان است. به این ترتیب جلوه حرفه ای ما حفظ خواهد شد.
✳️ یکی از نکات مهم در این زمانه تناسب رنگ موردنظر ما با پوست مان است. اگر ما دارای پوست تیره هستیم، باید لباس مان رنگ به نسبت روشن تری داشته باشد. این امر جلوه ظاهری ما را زیباتر خواهد کرد. به طور مشابه، در صورت روشنی رنگ پوست مان باید دست به انتخاب لباس با رنگ تیره بزنیم. این توصیه ها در عین سادگی دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.
✔️یکی از نکات بسیار کلیدی در انتخاب لباس بحث لوازم جانبی است. کارآفرینان به طور معمول از ساعت، دستمال گردن یا المان هایی مشابه استفاده می کنند. نکته مهم در اینجا عدم انتخاب الما ن های دارای رنگ بسیار درخشان است. این امر موجب اذیت مخاطب و جلب توجه مداوم وی می شود بنابراین از انتخاب چنین المان هایی خودداری کنید.
#لباس_جلسات_کاری
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۰۲ ، ۱۳:۴۰
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️نحوه ی نشستن در جلسه مذاکره
@bazaryabimodern1987
⭕️هرگز تازمانی که از شما دعوت نشده ننشینید و هیچ گاه ایستاده مذاکره نکنید.
⭕️اگر طرف مذاکره شما نسشته است وقتی از شما دعوت به نشستن شد باید چند نکته را رعایت کنید؛
🔰ابتدا باید سعی کنید طرف مذاکره کننده را از پشت میز بیرون اورده وبه نقطه ای دیگر هدایت کنید مثل میز‌کنفرانس یا کاناپه
✔️علت اول : او را در حوزه قدرتش تنها گذاشته اید پس متقاعد کردنش بسیار سخت میشود
✔️علت دوم: ممکنه روی میز یک لپ تاپ باشد که حواس شخص پرت شود! و ار توجه کامل به حرفهای شما باز بماند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۰۲ ، ۱۳:۳۹
دکتر حسن سبک روح