MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید

۳۰ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

⭕️ دلایلی که نشان می‌دهد زمان استعفا از شغل‌تان فرارسیده است:
@bazaryabimodern1987
⁣1️⃣ شرکت شما در حال ورشکستگی است.
⁣2️⃣ هیچ جایی برای پیشرفت وجود ندارد. درجازدن و حس ناخوشایند روزمرگی، به مرور زمان مایوس و دلمرده‌تان خواهد کرد.
⁣3️⃣ اهمیت کاری که می‌کنید، نادیده گرفته می‌شود.
⁣4️⃣ شما بیشتر از مدیرتان می‌دانید.
⁣5️⃣ مدیر بداخلاقی دارید که تغییر نمی‌کند. حتما در شرایطی کار کنید که کرامت انسانی‌تان حفظ شود؛ این از حقوق اولیه شما در محیط کاری است.
⁣6️⃣ سلامت شما در معرض خطر است. علاوه بر مشاغل پرخطر، استرس شغلی می‌تواند منجر به افسردگی، بی‌خوابی، سردرد، بیماری‌های حاد و بسیار خطرناک‌تر شود.
⁣7️⃣ شغل‌تان تاثیر منفی بر زندگی شخصی‌تان گذاشته است و زندگی خانوادگی‌تان در معرض خطر است.
◀️ ⁣⁣تجربه ثابت کرده پس از استعفا از یک شغل ناراحت‌کننده، اغلب فرصت‌های بهتری پیش‌ روی ماست، پس شجاع باشیم!
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۴:۲۰
دکتر حسن سبک روح

💢شش قابلیت کلیدی در بازاریابی مدرن
@bazaryabimodern1987
1️⃣مشتری‌محوری (Customer centricity)
👈بازاریابی مدرن به ما کمک می‌کند با کمک داده‌ها و اطلاعاتی که از مشتریان‌ در پایگاه‌های داده خود جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کنیم، نیازها، خواسته‌ها و رفتارهای مشتریان‌مان را به خوبی بشناسیم و بر اساس آن تصمیم بگیریم که هر مشتری را چگونه جذب و حفظ کنیم

2️⃣بازاریابی قیفی (Funnel marketing)
👈بازاریابی مدرن به ما کمک می‌کند با در نظر گرفتن آمادگی مشتریان شامل سه مرحله اصلی آشنایی با برند، علاقه‌مندی به برند و آمادگی برای خرید برند، کمپین‌های متفاوتی را برای هر مشتری در هر مرحله طراحی و اجرا کنیم و به این ترتیب اثربخشی بودجه‌های تبلیغاتی‌مان را افزایش بدهیم

3️⃣بازاریابی چابک (Agile marketing)
👈بازاریابی مدرن بر اساس این اصل بنیادین شکل گرفته است که شرکت‌ها باید فاصله بین طراحی یک استراتژی، برنامه و کمپین بازاریابی تا اجرای آن را به شدت کاهش بدهند تا بتوانند سریع‌تر از رقبا به تغییرات بازار واکنش نشان بدهند و از فرصت‌های بازار استفاده کنند. برای رسیدن به این هدف، واحد بازاریابی باید تعاملات گسترده و قوی‌ای با سایر واحدهای شرکت داشته باشد

4️⃣بازاریابی چندشبکه‌ای (Multichannel marketing)
👈در بازاریابی مدرن از تمام کانال‌های ممکن برای عرضه محصولات و خدمات‌مان به مشتریان استفاده می‌کنیم. مثلا کوکاکولا علاوه بر فروش محصولاتش در سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، آنها را در دستگاه‌های فروش خودکار، فروشگاه‌های اینترنتی و حتی به صورت مستقیم هم به فروش می‌رساند. این وضعیت به بحث خدمات‌رسانی به مشتریان هم کشیده شده است و مثلا شرکت‌ها علاوه بر تلفن شکایات مشتریان، از وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی‌شان هم برای دریافت شکایات مشتریان استفاده می‌کنند

5️⃣سنجش در لحظه (Realtime measurement)
👈ابزارهای بازاریابی مدرن مثل کنترل لحظه‌ای و آنلاین میزان فروش، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا اثربخشی استراتژی‌ها، برنامه‌ها و کمپین‌های بازاریابی‌شان را به صورت لحظه‌ای بسنجند و برای اصلاح، تغییر یا توقف آنها تصمیم‌گیری کنند تا منابع‌شان به هدر نرود

6️⃣تکنولوژی بازاریابی (Marketing technology)
👈شرکت‌های که از بازاریابی مدرن استفاده می‌کنند باید توجه ویژه‌ای به تکنولوژی‌های جدید مثل هوش مصنوعی، خودکارسازی فروش، تبلیغات هوشمند و غیره داشته باشند و برای استفاده از این تکنولوژی‌ها پیشقدم باشند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۴:۲۰
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️راه کارهایی برای داشتن ارتباط مؤثر
@bazaryabimodern1987
9️⃣شوخ طبعی:
حس طنز و شوخ طبعی را (حتی در مواقع بحرانی) در خود زنده نگه دارید. اکثر افراد خندیدن را دوست دارند و در کل خوش خلقی استرس را از بین برده و میزان اندورفین را در بدن افزایش می‌دهد. حس شوخ طبعی به بحث منتقل شده و حالت کلی آن را بهبود می‌بخشد. فقط در نظر داشته باشید که شوخ طبعی شما مناسب موقعیتی که در آن هستید باشد.
🔟صداقت داشتن در ارتباط مؤثر:
داشتن صداقت در ارتباط بسیار حائز اهمیت است و در عین حال به راحتی قابل اجراست.
اعتماد از ارکان اصلی یک ارتباط مؤثر و مفید به حساب می‌آید و شما باید به طرف مقابل گفتگوی خود اعتماد داشته باشید تا اطلاعات به‌طور صحیح و راحت و با رفتاری مناسب منتقل شوند.
شما به‌عنوان شنونده به طرف مقابل خود اعتماد کرده‌اید که با صحبت‌هایش شما را به بی‌راهه نبرد.
اگر هرجا نیاز آن را در خود یا در موقعیت دیدید که دروغ بگویید، خودتان را برای لحظاتی از موقعیت خارج سازید.
دلیل اصلی این نیاز را واکاوی کنید و مجدداً بهترین تصمیم را برای اینکه چه رفتاری داشته باشید بگیرید.

@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۶:۳۱
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️در فروش تلفنی سعی نکنید در اولین بار تماس تلفنی چیزی به مشتری بفروشید
@bazaryabimodern1987
⭕️در اولین تماس تلفنی‌تان هرگز نباید سعی در فروش چیزی داشته باشید.
⬅️روی گردآوری اطلاعات متمرکز شوید. باید در ابتدا با مشتری گفت‌وگو کنید و سوالاتتان را بپرسید؛ مگر آنکه محصولی که می‌فروشید‌، ارزان‌قیمت بوده و نیاز به تفکر زیادی نداشته باشد.
⬅️ یادداشت‌برداری کنید و به مشتری بگویید باز با او تماس خواهید گرفت. سعی کنید با مشتری ارتباط برقرار کنید و رفتاری مهربان و دوستانه داشته باشید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۶:۳۰
دکتر حسن سبک روح

⭕️ ۱۰ روش آسان برای بهتر شدن در شغل خود
@bazaryabimodern1987
▫️رفتن به سر کار مانند رفتن به باشگاه است. همیشه تمرین جدیدی برای رشد عضلات جدید وجود دارد. شما می‌توانید در کار تفریح بیشتری داشته باشید، در شغل خود موفق‌تر باشید و از کار هر روز به عنوان وسیله‌ای برای تقویت اعتماد به نفس خود استفاده کنید. در ادامه، ۱۰ روش برای انجام این کار را معرفی خواهیم کرد.
1️⃣ از قبل برنامه ریزی کنید.
هر شب قبل از رفتن به خانه از محل کار و یا زمانی که در خانه بیکارید، لیستی از اولویت‌های خود را برای روز بعد آماده کنید.
2️⃣ یک نقشه اولویت ایجاد کنید.
یک ورق کاغذ ساده را بیرون بیاورید و ابتکارات و پروژه‌های مهم خود را بر روی آن بنویسید و هر کدام را به شکلی بر روی کاغذ ترسیم کنید. به دنبال اتصالات و ارتباط میان آن‌ها باشید. اولویت اول خود را به شکل بزرگ‌تری نسبت به پروژه‌های کوچک ترسیم کنید. حالا، آن‌ها را سازمان‌دهی کنید.
3️⃣ دفترچه یادداشت داشته باشید.
نوشتن ایده‌های خود در کاغذ، یک‌ راه عالی برای دیدن فرصت‌ها، مشکلات، چالش‌ها و کارهایی است که می‌توانید برای برطرف کردن آن‌ها انجام دهید.
4️⃣ یاد بگیرید که بگویید "ای کاش می‌توانستم کمک کنم، اما نمی‌توانم."
یاد بگیرید در محل کار خود مرزهایی تعیین کنید. هیچ کس به مرزهایی که تنظیم نشده‌اند احترام نخواهد گذاشت. رئیس و همکاران خود را نباید برای سپردن کار بیش از حد به شما سرزنش کنید. شما کسی هستید که باید بگوید "کافی است!" 
5️⃣ در مورد آینده فکر کنید.
یکی از بزرگترین مشکلات مردم در کار، این است که دیدگاه بلندمدت را نادیده می‌گیرند. آن‌ها فکر می‌کنند "هنگامی که به آن رسیدم، به آن فکر خواهم کرد!" موفق‌ترین افراد مردمی هستند که همیشه شش ماه، یک سال و چند سال آینده خود را می‌بینند.
6️⃣ مشاوره بگیرید.
محل کار می‌تواند مکانی رقابتی باشد. این امر درخواست کمک از همکاران را دشوار می‌کند، اما زمانی که غرور خود را کنار می‌گذارید تا بپرسید "اگر شما بودید، این وضعیت را چگونه حل می‌کردید؟" اعتماد ایجاد می‌شود.
هنگامی که از همکارانتان مشاوره بخواهید، احتمال اینکه همکارانتان نیز از شما درخواست مشاوره و کمک کند را افزایش می‌دهد.
7️⃣ به لیست کارهای خود احترام بگذارید، اما آن را تنها تمرکز خود قرار ندهید.
شرایط می‌توانند در یک لحظه تغییر کنند و اولویت‌های شما می‌تواند با یک تماس تلفنی به طور گسترده‌ای عوض شود. لیست کارها  ابزاری مفید است، اما نباید زندگی کاری شما را مدیریت کند.
8️⃣ با رئیس خود هماهنگ باشید.
بسیاری از مردم تصور می‌کنند که مدیرشان از فعالیت‌هایشان آگاه است، اما این درست نیست. یک بار در ماه و یا بیشتر، با مدیر خود بنشینید و اولویت‌ها و پروژه‌های خود را عنوان کنید.
این امر به ارتباط شما کمک خواهد کرد و به مدیرتان نشان می‌دهد که چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهید.
9️⃣ استراحت کنید.
کار بدون استراحت و یک سره، راهی عالی برای بیمار شدن و اشتباه کردن است.
🔟 خود را قبول داشته باشید.
بررسی عملکرد سالانه نباید تنها زمانی باشد که برای کار سخت به خود اعتبار می‌دهید. شما می‌توانید هر روز آن را انجام دهید! هنگامی که یک مهارت جدید را یاد می‌گیرید، یا یک مشکل پیچیده را حل می‌کنید، به خود پاداش دهید و از خودتان قدردانی کنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۶:۳۰
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️راه کارهایی برای داشتن ارتباط مؤثر (بخش آخر)
@bazaryabimodern1987
5️⃣مشاهده:
اگر شما در ارتباط شفاهی و ارتباط غیر کلامی مشکل دارید، “مشاهده” تاکتیک خوبی برای بهبود شما در این دو بخش از ارتباط خواهد بود. خود را در میان جمعی از افراد یا گروه‌هایی که نمی‌شناسید و کاملاً با شما غریبه هستند، قرار دهید.
در نظر داشته باشید که این افراد باید در ارتباط گیری خبره و خوش مشرب باشند. بشنوید و ببینید که این افراد چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. رفتارهای ارتباطی آنها را الگوی رفتاری خود قرار دهید و آنچه‌که مشاهده کردید را در ارتباطات خود نیز به‌کار گیرید.
6️⃣مطالعه:
معمولاً مردم مطالعه کمی دارند و این امر در نگارش و ارتباط کتبی آنها کاملاً مشهود است. این مشکل در جوانترها که با کامپیوترها و دستگاه‌های موبایل رشد کرده‌اند بیشتر دیده می‌شود. علاوه بر کتاب، خواندن مجله یا روزنامه هم می‌تواند یاری رسان باشد و با خواندن مطالبشان نه تنها دانش عمومی خود را بالا برده بلکه نحوه‌ی ارتباط گیری خود از طریق نوشتار را نیز می‌توانید بهبود ببخشید. به کمک مطالعه مهارت‌های شفاهی شما نیز ارتقاء می‌یابند.
7️⃣ مدیریت استرس:
برقراری ارتباط مؤثر می‌تواند استرس‌زا باشد به خصوص اگر مهارت کافی در آن را نداشته باشید.
استرس هنگامی مشکل‌ساز می‌شود که نگذارد شما پیام خود را به خوبی به طرف مقابل منتقل کنید.
در مواقعی مثل بحث با رئیس یا کارمند که استرس زا هستند، خودتان را از آن موقعیت دور کنید و وقتی خود را دوباره پیدا کردید و آرام شدید، می‌توانید با ذهن بازتری برگردید و ارتباط راحت‌تر و به دور از هر گونه فشاری را داشته باشید.
8️⃣ اشتیاق:
اگر خود را مشتاق به آن چیزی که طرف مقابل می‌خواهد به شما بگوید نشان دهید، نتایج مثبت و بهتری را تجربه خواهید کرد.
اگر مدام آه بکشید، سر بگردانید، کسل باشید، یا به گونه‌ای خود را عجول نشان دهید، هیچ کس حاضر به صحبت کردن و تبادل اطلاعات با شما نخواهد بود.
برای مشتاق نشان دادن خود، ارتباط چشمی را کاملاً حفظ کنید و زبان بدن را به گونه‌ای مدیریت کنید که نشان دهد شما متوجه و علاقه‌مند به صحبت‌های طرف مقابل هستید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۶:۴۷
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️  هدف‌تان را بیان کنید
@bazaryabimodern1987
⭕️  وقتی سخنرانی‌تان را آغاز می‌کنید و توجه مخاطب را برمی‌انگیزید، به‌روشنی بیان کنید که آنها دقیقا چرا باید به سخنان شما گوش دهند. شاید سخنرانی‌تان بحث درباره‌ی نکته‌ای مشخص باشد. شاید سخنرانی آموزنده‌ای درباره‌ی موضوعی خاص ارائه می‌دهید. حتی سخنرانی‌تان می‌تواند در رویدادی ویژه مانند ضیافت اهدای جوایز، عروسی یا رویدادی سیاسی باشد. صرف‌نظر از زمینه‌ی سخنرانی‌تان، مهم است که هدف سخن خود را برای مخاطبان‌تان شفاف کنید تا آنها دقیقا بدانند که چرا باید به سخنان شما گوش دهند.
#بیان_هدف
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۶:۴۷
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️دستورالعمل‌ها را به ترتیب زمانی مشخص کنید
@bazaryabimodern1987
⭕️هر چقدر پاسخ به سوالات مشتری را دقیق‌تر انجام دهید، رتبه‌ی بهتری برای خدمات پشتیبانی از مشتری‌ها دریافت خواهید کرد. هر زمان احتیاج بود که کاربر یکسری کارها را به ترتیب انجام دهد، این موارد را به‌صورت لیست‌های ترتیبی به او اعلام کنید.
✅به عنوان مثال زمانی که کاربر از شما می‌پرسد چرا یک صفحه با سرعت پایین بارگذاری می‌شود به‌صورت زیر به او پاسخ دهید:
🔹سلام .ممنون از اینکه مشکل خود را با ما در میان گذاشتید. لطفاً مراحل زیر را در کامپیوتر خود انجام دهید تا سریع‌تر بتوانیم شما را راهنمایی کنیم:
🔹به منوی Start در گوشه‌ی سمت چپ پایین صفحه مراجعه کنید.روی Run کلیک کنید.کلمه‌ی CMD را تایپ کنید.بعد از انجام این کار صفحه‌‌ای برای شما باز خواهد شد. داخل آن عبارت tracert [SUBDOMAIN].[site].com را تایپ کنید.
🔸چند دقیقه زمان می‌برد تا دستور اجرا شود. نتیجه‌ی اجرای این دستور یکسری متن است که در خروجی ظاهر می‌شود. این متن را کپی کرده و برای ما ارسال کنید تا مشکل آن را بررسی کرده و نتیجه را به شما اعلام کنیم.
🔹با تشکر – تیم پشتیبانی
#ارتباط_با_مشتری
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۹:۴۴
دکتر حسن سبک روح

💢۱۲ نقل قول الهام‌بخش از "هنری فورد" بنیان‌گذار خودروسازی مدرن
@bazaryabimodern1987
🔰شکست، موقعیتی است برای این که روند هوشمندانه‌تری انتخاب کنید.
🔰به دنبال ایراد نگردید، راه چاره را بیابید.
🔰مهم نیست می‌توانید یا نمی توانید اما راه درست را انتخاب کنید و در پیش بگیرید.
🔰فکر کردن، سخت‌ترین کار ممکن در دنیا به حساب می‌آید. به همین دلیل است که بسیاری سراغ آن نمی‌روند.
🔰اگر فعالیت‌های بزرگ یا سخت را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید، هیچ وقت سخت نخواهد بود.
🔰اگر چشم‌ خود را از هدفتان بردارید، آنگاه موانع ترسناکی پیش رویتان می‌بینید.
🔰وقتی همه نظری بر خلاف تفکر شما دارند، فراموش نکنید که هواپیما نیز بر خلاف جهت باد از زمین بلند می‌شود.
🔰بهترین دوست من کسی است که موجب شود من بهترین رفتار را در پیش بگیرم.
🔰از مشتریان پرسیدم که آنها چه چیزی لازم دارند. آنها گفتند اسبی سریع‌تر، من هم ماشین ساختم!
🔰افراد موفق از زمانی که دیگران تلف می‌کنند، استفاده می‌کنند و از آنها جلو می‌افتند.
🔰کیفیت کار شما زمانی اثبات می‌شود که وقتی کسی بر شما نظارت ندارد، کار درست را انجام دهید.
🔰وقتی شما کاری را انجام نداده باشید، نمی‌توانید برای خود تجربه و اعتبار کسب کنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۹:۴۳
دکتر حسن سبک روح

🔴 ▪️  به صورت تان دست نزنید
⭕️ دست نزدن به صورت آوردن دست به سمت صورت، معمولاً باعث ایجاد حس خوبی در مخاطبان نمی‌شود
⛔️  در حقیقت تفسیر زبان بدن چنین حرکتی معمولاً توأم با عدم اعتماد  به حرف گفته شده یا دروغ گفتن است.
⛔️ کودک پس از بزرگ شدن، کم کم به این درک می‌رسد که با آوردن دست جلوی دهان باعث می‌شود که دیگران به سادگی متوجه می‌شوند که او دروغ می‌گوید و این حرکت باعث می‌شود که افراد مخاطب متوجه دروغ گفتن او بشوند
#زبان_بدن
 @Bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۷:۰۶
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️لحن مکالمه را یک طیف در نظر بگیرید
@bazaryabimodern1987
⭕️همان مثال بالا و ۲ عبارت "امری باشه؟" و "کمک دیگری از دست من ساخته ‌است؟" را در نظر بگیرید.
🌀استفاده از عبارت اول، مشتری را به سمت محدوده‌ی قرمز رنگ هدایت می‌کند (که محدوده‌ای است که نشان‌دهندۀ بدخلقی طرف گفتگو است). عبارت دوم، مشتری را وارد منطقه‌ی سبز رنگ می‌کند. استفاده از این نوع عبارات هم دوستانه است و هم حرفه‌ای به نظر می‌رسد. بنابراین، نحوه برخورد با مشتری را طوری انتخاب کنید که در طیف سبز قرار بگیرد.
↙️برای مثال پیام زیر را در نظر بگیرید:
🔸سلام رامین عزیز،
🔹متاسفیم که سفارش شما با تاخیر ارسال شد. ما بسته سفارشی شما را (با هزینه‌ی خود) برایتان ارسال کردیم و تصور می‌کنیم که سفارش شما تا 1 ساعت دیگر به دست شما خواهد رسید. از پیک خود خواستیم که برای تحویل سفارش تاییدیه دریافت کند، پس یادتان باشد که برگه سفارش را برای ما امضا کنید. راستی، تولدت هم مبارک!
🔸با تشکر
#لحن_مکالمه
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۷:۰۶
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️زبان قدرتمند
@bazaryabimodern1987
⭕️فروشندگان حرفه‌ای دقت می کنند که برخی کلمات به اثر پیام شما شدت می‌دهند، در حالی‌ که بقیه از اثر آن می‌کاهند. در حین یک تماس فروش، سوالاتی بپرسید که هیجانات مثبتی مانند «شوق و ذوق، همدلی، امید و سورپرایز» در مشتری ‌بالقوه ایجاد کند. از احساسات منفی مانند «ترس، استرس، آزردگی و تحریک و تنفر» دور بمانید.
1️⃣کوچک‌کننده‌ها
از به کار بردن کلماتی مانند، «فقط»، «دقیقا»، «صرفا» یا کلمات دیگر که تاثیر عبارت شما را کم می‌کنند، بپرهیزید؛ به عنوان مثال: «من فقط می‌خواهم در مورد … » قدرت لازم را ندارد. در عوض گفت‌وگو را با یک عبارت دقیق و قدرتمند شروع کنید: «این اطلاعات مهمی است، مشتری‌های ما از خدمات ما استفاده می‌کنند تا این سه مشکل کلیدی، که احتمالا شما هم‌اکنون با آن‌ها روبه‌رو هستید را برطرف کنند».
2️⃣ولی …
یک جمله با این کلمه تمام گفته‌های قبلی را بی‌اثر می‌کند.
3️⃣شاید، احتمالا
این کلمات نشانگر ضعف هستند؛ به عنوان مثال، «شاید بتوانم به شما تخفیف دهم». مطمئن نبودنچ شما را القا می‌کند. به ‌جای آن، توضیح دهید که چگونه می‌توانید با هم مذاکره کنید.
4️⃣پیش‌فرض‌ها
کلمه‌ «اگر» فرض را بر آن می‌گذارد که نتیجه غیر‌قطعی خواهد بود، «وقتی» یک باور راسخ را نشان می‌دهد. «اگر شما مشتری ما شوید» بسیار ضعیف‌تر جمله‌ «وقتی شما مشتری ما شوید» است. عبارت دوم قطعی بودن رسیدن به نتیجه را القا می‌کند.
5️⃣استفاده از حسن تعبیر
مردم از کلمات طفره‌‌ای استفاده می‌کنند تا از واقعیت دور بمانند؛ اما، از آنجایی که حسن‌تعبیر‌ها مبهم هستند، می‌‌توانند باعث سو‌ء‌تعبیرهای جدی شوند و فروش را خراب کنند، مگر بتوانید از آن‌ها به نفع خود استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید بپرسید: «منظور شما این است که از شرکتی که ‌هم‌اکنون از آن خرید می‌کنید، از هر‌ لحاظ راضی هستید؟»
6️⃣چرا؟
پرسیدن این سوال هوش  و درک مشتری احتمالی را به چالش می‌کشد. پرسیدن این سوال که «چرا علاقه‌مند نیستید که بتوانید زمان مشتری‌یابی تیم فروشتان را 40 درصد کاهش دهید؟» می‌تواند حالتی تهاجمی داشته باشد. در عوض با احترام و با «چگونه» سوال کنید.
7️⃣خواندن ذهن
هرگز فرض نکنید که می‌دانید در درون ذهن خریدارتان چه می‌گذرد.
#زبان_قدرتمند
#بخش_دوم
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۷:۰۴
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️مودب باشید
@bazaryabimodern1987
⭕️یکی از ویژگی‌های افراد مودب که موجب می‌شود به آن‌ها اعتماد کنیم این است که رفتار خوشایند، شایسته و پسندیده آن‌ها باعث محبوبیتشان می‌شود.
✔️آن‌ها دوست‌داشتنی‌تر به نظر می‌رسند و ما مشتاق انجام معامله با آن‌ها هستیم حتی اگر موفق به فروش نشدید یا مشتری با لحن نامناسبی با شما صحبت کرد، باز ادب و نزاکت خود را حفظ کنید.
❌هرگز نگذارید مشتری احساس رنجش یا ناراحتی کند. خونسردی خود را حفظ کرده و سعی کنید به طور عاقلانه کشف کنید که عیب کار کجا بوده است. فقط به این علت که بازنده شده‌اید پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید، در غیر این صورت موقعیت‌های دیگری را هم در آینده از دست خواهید داد.
#مودب_باشید
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۷:۰۱
دکتر حسن سبک روح

آدم ها در مقابل تغییر ٤ گروهند:
@bazaryabimodern1987
١- تغییر را می سازند
٢- تغییر را پیش بینی می کنند
٣- با تغییر، تغییر می کنند
٤- در برابر تغییر مقاومت می کنند
گروه اول کار آفرینان
گروه دوم مدیران
گروه سوم طبقه متوسط
گروه چهارم افراد نادان
همیشه شما انتخاب میکنید کدام باشید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۷:۰۱
دکتر حسن سبک روح

هفت زمینه مهم و تعیین کننده در تجارت
@bazaryabimodern1987
1️⃣بهره وری
2️⃣رضایت مشتریان
3️⃣سوددهی و کنترل هزینه
4️⃣کیفیت
5️⃣آموزش نیروی انسانی
6️⃣رشد سازمانی
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۶:۴۶
دکتر حسن سبک روح

۱۲ نکته برای موفقیت در کار تیمی:
@bazaryabimodern1987
۱ - به کار گرفتن افراد مناسب
۲ - شناخت همه‌ی اعضای تیم
۳ - توجه به مهارت‌های خاص هر فرد
۴ - تعیین اصول و قوانین اساسی
۵‌ - توافق بر سر مأموریت تیم
۶ - ترغیب اعضا به ابراز نظر
۷ - هدایت جریان گفت‌وگو
۸ - تعیین جدول زمانی برای اهداف
۹ - توجه به همکاری‌ گروهی برای ارزیابی عملکرد
۱۰ - تقویت روابطِ بیرون از محل کار
۱۱ - برقراری ارتباطات شفاف
۱۲ - رفتار منصفانه
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۶:۴۶
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️در فروش تلفنی آرامش مشتری را حفظ کنید
@bazaryabimodern1987
⭕️هر چه مشتری به مدت طولانی‌تری آرامش خود را حفظ کند و هر چه رویکرد بازتری نسبت به شما داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که بتواند در طولانی‌مدت رابطه کاری‌تان را با او حفظ کنید.
⬅️یکی از اولین شرط‌ها در فروش تلفنی این است که خودتان آرامش داشته باشید و این آرامش را به مشتریان نیز منتقل کنید
#فروش_تلفنی
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۶:۴۶
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️شل دست دادن
@bazaryabimodern1987
⭕️در بیشتر کشورهای دنیا دست دادن یکی از روشهای احوال‌پرسی پیش از شروع مکالمه است.
💢نوع دست دادن شما که پیامی غیرکلامی به طرف مقابلتان می‌دهد بخشی از شخصیت شما را فاش می‌کند. دست دادن محکم و قوی نشان می‌دهد شما فردی استوار و برای برقراری ارتباط مصمم هستید.
💢نوع دست دادن می‌تواند میزان اشتیاق شما به این ارتباط را در نخستین ملاقات نشان دهد. اگر شل و بی‌روح دست دهید غیرمستقیم به فرد گفته‌اید من تمایل به دست دادن ندارم، تمایلی چندانی به صمیمیت با شما ندارم یا من مقابل شما احساس ضعف و تسلیم می‌کنم.
#شل_دست_دادن
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۶:۴۶
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️فروش؛ بازی با احساسات است ، مشتریان بر اساس احساساتشان خرید می کنند.
@bazaryabimodern1987
✔️ افراد احساسی تصمیم می گیرند و منطقی توجیه می کنند.پس هنگام فروش سعی کنید محصولات خودرا با هیجان پرزنت کنید و تلنگری به احساسات مشتریان بزنید تا به خرید کردن ترغیب شوند .
✔️مثلا ً زمانی که از شما می پرسد که آیا این محصول آموزشی به درد من می خورد یا نه با هیجان و البته صادقانه از اینکه چه تأثیری در زندگی او خواهد گذاشت بگوئید.
#ارتباط_با_مشتری
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۳:۱۳
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️  توجه مخاطب را جلب کنید
@bazaryabimodern1987
⭕️  وقتی در حال تدوین سخنرانی‌تان هستید، بکوشید جلب‌ِتوجه‌کننده‌ای را در مقدمه‌تان بگنجانید که فورا از همان آغاز صحبت، توجه مخاطب را به شما جلب کند و کاملا او را بر صندلی هشیار سازد. تکنیک‌های گوناگونی برای جلب توجه مخاطبان در سخنرانی وجود دارند؛ مانند شوخی و مزاح، بیان حکایت یا نقل‌قول یا اشاره‌ای ضمنی به رویدادهای تاریخی یا کنونی.

⭕️ راهی ساده و مؤثر برای جلب توجه مخاطب، بهره‌گیری از ارجاع است. شاید به رویدادی اشاره کنید که در آن در حال سخنرانی هستید یا ارجاعی شخصی به موضوعی کنید که درباره‌اش حرف می‌زنید. مهم است جلب‌توجه‌کننده‌ای را برگزینید که مناسب موضوع، مخاطب‌تان و محل یا موقعیتی که در آن سخن می‌گویید باشد.

#ارجاع
#جلب_توجه
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۵:۴۶
دکتر حسن سبک روح

⭕️ ۸ کاری که مدیران انجام می‌دهند و باعث بی‌انگیزگی در کارمندان خود می‌شوند:
@bazaryabimodern1987
۱.  خیلی ریزبین هستند.
۲.  روی اشتباهات آن‌ها تمرکز می‌کنند.
۳.  ایده‌های آن‌ها را نادیده می‌گیرند.
۴.  جلسه‌های بی‌هدف تشکیل می‌دهند.
۵.  قول‌های توخالی می‌دهند.
۶.  موفقیت‌های آن‌ها را نادیده می‌گیرند.
۷.  کاری که برای آن‌ها تعیین می‌کنند خیلی بیشتر از توان یک نیروی کاری است و از آن‌ها توقع زیادی دارند.
۸.  به برخی نیروهای خود بیش‌ازحد بها می‌دهند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۵:۴۵
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️  لحن گفتارتان را مشخص کنید:

⭕️ با مقدمه، شما می‌توانید توجه و علاقه‌ی مخاطب‌تان را برانگیزید و هم‌زمان آنها را از آنچه قرار است در ۵، ۱۰، یا حتی ۶۰ دقیقه‌ی بعدی بشنوند، آگاه کنید. مقدمه می‌تواند یک سخنرانی را بسازد یا ویران کند؛ چون اگر نتوانید از همان آغاز توجه مخاطب‌تان را جلب کنید، چطور ممکن است آنها را در طول سخنرانی‌تان مشتاق نگاه دارید؟
#لحن_گفتار

@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۵:۴۳
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️ از موفقیت می ترسم!!!
@bazaryabimodern1987
⭕️  بسیاری از افراد ناخودآگاه از مسئولیت و تعهد بیشتر می ترسند که نتیجه پیشرفت شغلی است. مردم احترام بیشتری برای شما قائل خواهند بود زمانی که افکارو ایده هایتان راشجاعانه مطرح می کنید. حتی زمانی که آنها با نظرات شما مخالفند بازهم آنها برای داشتن اعتماد به نفس در صحبت کردن به شما احترام خواهند گذاشت. دراین صورت شما احترام بیشتری هم برای خود قائل شدید و عزت نفس تان نیز افزایش پیدا می کند.
#ترس_از_موفقیت
#تله_های_شناختی
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۵:۴۲
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️ ترس از شکست های گذشته
@bazaryabimodern1987
⭕️ به عنوان مثال اگر حرفی زدید که با مخالفت دیگران روبرو شدید یا به هر دلیلی حرفتان برای شما گران تمام شده بود ، در این صورت ممکن است که شما از اشتباه کردن ترس زیادی داشته باشید . دراین صورت به این نتیجه رسیده باشید که حرکت کردن ارزش تحمل رنجش ها را ندارد. ولی در حقیقت حرکت نکردن و وارد عمل نشدن بسیار بدتر از اشتباه کردن است.
#ترس_از_سخنرانی
#فن_بیان_و_موفقیت
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۵:۴۲
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️ پیشرفت های شغلی برای افرادی که خوب صحبت می کنند
@bazaryabimodern1987
⭕️ افرادی که خوب صحبت می کنند فرصت های بیشتری سراغشان می آید. از جمله موقعیت های اضافه حقوق، ارتقاء شغلی و….خلاصه این که درهای بیشتری برای افرادی باز می شودکه با اعتمادبه نفس هستند وخوب صحبت می کنند. خوب صحبت کردن شما به اطرافیانتان نشان می دهد که شما به خودتان اعتماد دارید و همین مسئله باعث می شود که اطرافیانتان هم به شما اعتماد کنند.
⭕️ اگر شما در محیط کار خوب صحبت نکنید و همیشه در پشت صحنه و در سکوت باشید در این صرورت در نهایت شغل شما به خطر می افتد و یا نمی توانید به آن نتیجه و پیشرفت دلخواه خود برسید.
⭕️ وقتی صحبت نمی کنید، عقاید و نظرتان را مطرح نمی کنید..مردم به راحتی خودشان بر اساس حدس و گمان خودشان( گاهاً اشتباه) درباره شما و آنچه که می اندیشید قضاوت می کنند. باید خودتان را آنطور که شایسته شماست در شغل خود تعریف کنید تا اطرافیانتان بتوانند شما را در آن جایگاه بپذیرند و زمینه پیشرفتتان فراهم شود.
#توانایی_صحبت
#موفقیت_شغلی
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۶:۳۸
دکتر حسن سبک روح

⭕️ هفت مشکل که شما را در محل کار غمگین می‌کند
@bazaryabimodern1987
▫️به جرات می‌توان گفت که هر کارمند، کارگر یا مدیر موفقی در جهان به بقیه توصیه می‌کند همان کاری را انجام دهند که دوستش دارند؛ چرا که آنها بر این اعتقادند کار کردن یک نوع سرگرمی و تفریح است که باعث شادی و لذت بردن افراد می‌شود.
حال سوال اینجاست که چه عواملی باعث ناشادی افراد در محل کار می‌شوند؟

مشکل شماره ۱: در محل کار این فرصت را ندارید که خودتان باشید
گاهی مدیران و روسا از این بیم دارند که خود واقعی افرادشان آن چیزی نیست که آنها بخواهند و اینکه ممکن است این شخصیت واقعی با وظایف شغلی شان منافات داشته باشد. برای حل این مشکل باید به مدیران این اطمینان خاطر را داد که بروز منِ واقعی افرادشان نه تنها مزاحم کار کردن آنها نخواهد شد، بلکه از طریق افزودن بر شادکاری آنها به افزایش بهره‌وری شان کمک می‌کند.

مشکل شماره ۲: فکر می‌کنید که حقوق و مزایای کافی به شما پرداخت نمی‌شود.
هنگامی که فردی فکر کند در حال انجام دادن کاری بی‌ارزش است، آن‌گاه احساس افسردگی و ناامیدی بر او مستولی خواهد شد. برای حل این مشکل می‌توان در هر شغلی به دنبال جنبه‌های مثبت و منطبق با ایده‌آل‌ها و خواسته‌های خود شد و با برجسته‌تر کردن آنها نوعی احساس شادی خودساخته به دست آورد.

مشکل شماره ۳: کنترل اندکی بر کارتان دارید یا اصلا کنترلی بر آن ندارید.
برای پرهیز از این احساس منفی، باید به افراد یکسری اختیارات داد تا آنها احساس عاملیت و خودکارآمدی بیشتری داشته باشند.

مشکل شماره ۴: شما در کارتان هدف مشخصی را دنبال نمی‌کنید
بسیاری از افراد به این دلیل شغلی را انتخاب می‌کنند که دیگران در مورد آن کار خیلی تعریف کرده‌اند یا اینکه قصد داشته‌اند از منافع مادی آن کار منتفع شوند. اما این انگیزه‌ها پس از مدت کوتاهی رنگ می‌بازند. برای حل این مشکل لازم است که به‌طور مداوم نسبت به تعیین مسیرهای جدید و وسوسه‌کننده برای طی کردن مسیر شغلی گام برداشت.

مشکل شماره ۵: اصول اخلاقی مورد قبول شما با اخلاقیات مورد نظر شرکت تان همخوانی ندارد.
در چنین حالتی یک نوع احساس غم و اندوه وجود افراد را فرا خواهد گرفت که موجب می‌شود آنها دل و دماغ کار کردن نداشته باشند. برای حل این مشکل لازم است که پاره‌ای مذاکرات شفاف بین افراد و روسا و مالکان شرکت‌ها صورت گیرد تا عوامل مشکل ساز و تعارض‌آمیز از نظر اخلاقی بین طرفین به حداقل برسد.

مشکل شماره ۶: اولویت‌های کاری شما با اولویت‌های اعلام شده توسط شرکت مطابقت ندارد
اگر شما به این نتیجه برسید که فعالیت‌های مهمی در شرکت باید انجام پذیرند که از نظر مافوق‌هایتان فاقد اهمیت شمرده می‌شوند مشکلی بین شما و شرکت‌تان روی می‌دهد که ناشی از تفاوت در اولویت‌ها و نگرش‌هاست که برای حل آن حتما باید نقاط مشترکی بین اولویت‌های دو طرف شناسایی و پیگیری شوند.
مشکل شماره ۷: کارتان با شخصیت‌تان همخوانی ندارد
برای اجتناب از آن لازم است درخواست کنید یا به بخش جدیدی در درون شرکت منتقل شوید یا اینکه قید آن کار را زده و به سراغ کاری دیگر بروید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۶:۳۸
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️ مزیت های رسیدن به شهامت در ارتباطات
@bazaryabimodern1987
⭕️ زمان: کسی که خجول باشد، نمی‌تواند به دیگران نه بگوید، بنابراین مجبور به پذیرش حرف دیگران است و وقت زیادی از او تلف خواهد شد. (همین که یک نفر در صف حق شما را می‌خورد...)
⭕️ انرژی: فرد خجول برای کارهایی استفاده می‌شود که نمی‌خواهد! چون نمی‌تواند نه بگوید! چون حقش را به سادگی می‌توان خورد!
⭕️ احساسات منفی: احساسات منفی فرد خجول را بیچاره می‌کند زیرا افراد خجالتی دائماً از این که حق او خورده شده است ناراحت است. یا از دست خودش ناراحت است یا از دست دیگران.
⭕️ لذت نبردن: در یک مسافرت بین جاده‌ای، فرد خجول بیشتر در حال فکر کردن به این است که آیا به دیگران خواسته‌ام را بگویم یا نه تا این که بخواهد از سفر لذت ببرد.
⭕️ پول: چقدر به دلیل ناتوانی در نه گفتن پولی قرض دادید که دوست نداشتید، چقدر در وصول مطالبات مالی خود مشکل داشتید، چقدر به دلیل بروز ندادن توانمندی‌های خود فرصت‌های مالی را از دست دادید و دیگران از آنها استفاده کرده‌اند؟
#شهامت
#ارتباطات_کلامی
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۲:۵۳
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️ ارتباط موفقیت و هوش کلامی
@bazaryabimodern1987
⭕️ بین مقدار و قدرت واژگان با موفقیت شخصی و اجتماعی افراد ارتباط مستقیم وجود دارد. به عبارت دیگر هرچه هوش کلامی شما بیشتر باشد، به طور کلی درکار، زندگی اجتماعی، زندگی شخصی و تحصیل موفق تر خواهید بود.
⭕️ کسانی که  هوش کلامی بالا دارند توانایی متقاعدکردن، الهام بخش بودن، تحت تاثیرقراردادن افراد را دارند . می توانند به خوبی از طنز در صحبت هایشان استفاده کنند، لحن خوبی دارند وگوش دهنده خوبی هم هستند. در واقع افراد با هوش کلامی بالا به خوبی آگاه هستند که در هر شرایطی باید از چه جملات و واژگانی استفاده کنند که بالاترین تأثیر را دارد و به خوبی در ذهن طرف مقابل نفوذ می‌کند.
#هوش_کلامی
#موفقیت
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۲:۵۳
دکتر حسن سبک روح

✅ یک تیم بازاریابی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
@bazaryabimodern1987
1- حفظ مشتریان قدیمی برایش اولویت دارد.
2- به ثبت نتایج فعالیت‌ها و ارزیابی آن‌ها عادت دارد.
3- به نظرات و بازخوردهای مشتریان اهمیت می‌دهد.
4- به مطالعه و تحقیق اهمیت می‌دهد.
5- به شناختن نیازهای مشتریان بالقوه اهمیت می‌دهد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۲:۵۲
دکتر حسن سبک روح

⚠️ده فرد سمی که
باید به هر قیمتی از آنها دوری کنید


@bazaryabimodern1987
❓آدم‌های سمّی چه نشانه‌های دارند؟ از کجا بدانید که با یک فرد سمّی معاشرت می‌کنید؟ و اگر اینطور است، بایدها و نبایدها در این خصوص کدامند؟ سروکار داشتن با افراد سمّی اجتناب‌ناپذیر است.
🔸آدم‌های سمّی همه جا حضور دارند. آنها نه‌ تنها زندگی‌تان را نابود می‌کنند و جلوی پیشرفت شما را می‌گیرند، بلکه می‌توانند شما را تا سطح خودشان پایین بیاورند و شما را نیز به یک فرد سمّی تبدیل کنند.
👈 شایعه‌پردازها
شایعه‌پردازها از بدبختی دیگران لذت می‌برند. شاید در ابتدا سرک‌ کشیدن به لغزش‌های شخصی و حرفه‌ای دیگران مایه‌ی سرگرمی باشد، اما با گذشت زمان خسته‌کننده می‌شود و به شما احساس شرم می‌دهد و دیگران را نیز می‌رنجاند.
👈دمدمی‌مزاج‌ها
برخی افراد هیچ کنترلی روی احساسات‌شان ندارند. آنها شما را به باد فحش خواهند گرفت، احساسات‌شان را به شما فرافکنی خواهند کرد و در تمام مدت تصور می‌کنند شما باعث بی‌قراری آنها شده‌اید.
👈قربانی‌ها
شناسایی قربانی‌ها دشوار است، چون شما نخست با مشکلات آنها همدردی می‌کنید، اما با گذشت زمان، متوجه می‌شوید «زمان احتیاج» آنها، همه‌ی وقت شماست. قربانی‌ها در عمل هرگونه مسؤلیتی را کنار می‌زنند و هر سرعت‌گیر پیش رویشان را یک کوه غیرقابل‌ صعود جلوه می‌دهند.
👈 خودبین‌ها
خودبین‌ها با حفظ فاصله‌ی شدید از دیگران، شما را از پای درمی‌آورند. هر زمان که کاملا احساس تنهایی می‌کنید می‌توانید حدس بزنید که دور و بر خودبین‌ها می‌پلکید. داشتن رابطه‌ی واقعی میان آنها و دیگران هیچ فایده‌ای ندارد. شما صرفا ابزاری هستید که به خودبینی آنها پر و بال بدهید.
👈حسودها
برای حسودها، همیشه مرغ همسایه غاز است. حتی وقتی اتفاق خوبی برای حسودها می‌افتد، هیچ لذتی از آن نمی‌برند. دلیلش این است که آنها بخت و اقبال خود را با بخت و اقبال تمام دنیا مقایسه می‌کنند. آنها به شما یاد می‌دهند موفقیت‌های خودتان را بی‌اهمیت بدانید.
👈 فریب‌کارها
آنها با شما مثل یک دوست رفتار می‌کنند. می‌دانند شما چه چیزهایی را دوست دارید، چه چیزهایی خوشحال‌تان می‌کند و اینکه از نظر شما چه چیزی مضحک است. فریب‌کارها همیشه از شما چیزی می‌خواهند و اگر به رابطه‌تان با آنها رجوع کنید، تماما از شما گرفته‌اند و چیزی به شما نیفزوده‌اند.
👈دیوانه‌سازها (دمنتورها)
آنها همیشه نیمه‌ی خالی لیوان را می‌بینند و می‌توانند ترس و نگرانی را حتی به بی‌خطرترین موقعیت‌ها تزریق کنند. در تحقیقی از سوی دانشگاه نوتردام مشخص شد دانشجویانی که هم‌اتاقی‌های منفی‌نگر داشتند احتمال منفی‌نگر شدن و حتی افسرده‌ شدن خودشان بسیار بیشتر بود.
👈 غیرعادی‌ها
افراد سمّیِ خاصی هستند که نیت‌های بد دارند و از درد و بدبختی دیگران لذت وافر می‌برند. هدفشان در زندگی این است که یا به شما آزار برسانند، یا کاری کنند احساس بدی پیدا کنید و یا چیزی از شما بگیرند، در غیر این صورت علاقه‌ای به شما ندارند.
👈 عیب‌جوها
عیب‌جوها همیشه آماده‌‌‌اند به شما بگویند دقیقا چه چیزی خوب و چه چیزی بد است. آنها کاری می‌کنند که نسبت به بهترین چیز مورد علاقه‌‌تان، بدترین احساس را پیدا کنید. عیب‌جوها تمایل شما به پرشور بودن و ابراز آن را خفه می‌کنند.
👈 مغرورها
مغرورها زمان شما را هدر می‌دهند، چون به هر کاری که شما انجام می‌دهید به چشم یک چالش شخصی نگاه می‌کنند. افراد مغرور معمولا عملکردی ضعیف دارند، بیشتر ناسازگار هستند و بیش از افراد معمولی، دشواری‌های شناختی دارند....
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۲:۵۱
دکتر حسن سبک روح