MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید

ابعاد مارکتینگ:

دوشنبه, ۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵ ق.ظ

ابعاد مارکتینگ:
@bazaryabimodern1987
1- بازارگرایی: تمام واحدهای یک شرکت باید براساس اصول «رضایت مشتری» و «خلق مزیت رقابتی برای شرکت» عمل کنند و هر برنامه ای باید از این 2 منظر ارزیابی شود که آیا باعث افزایش رضایت مشتری می شود یا خیر؟ و آیا باعث افزایش تمایز شرکت از رقبایش می شود یا خیر؟
2- بازارشناسی: پیروی از اصل بازارگرایی مستلزم شناخت دقیق بازار و رصد تغییرات آن به صورت مستمر است. در مارکتینگ شرکتی موفق تر است که بتواند مشتریان و نیازهای آنان را بهتر از رقبا بشناسد و ارضاء کند. ضرب المثلی در مارکتینگ می گوید: «مارکتینگ بدون داشتن اطلاعات، مثل رانندگی با چشمان بسته است»!
3- بازاریابی: پس از شناخت دقیق بازار، شرکت باید تصمیم بگیرد که در کدام بازار می تواند بهتر رقابت کند. انتخاب بازار هدف مناسب یکی از اصول مهم در مارکتینگ است
4- بازارسازی: پس از انتخاب بازار هدف مناسب، باید برنامه هایی برای نفوذ در آن طراحی و اجرا کرد و با معرفی درست محصول و مزایا و منافع آن، قیمت گذاری درست و توزیع هدفمند، بازار را برای پذیرش محصول آماده کرد.
5- بازارگردی: حضور مستمر و مستقیم در بازار در زمان اجرای برنامه های مارکتینگ و سنجش بازخوردهای اجزای مختلف بازار مانند مشتریان، رقبا، شبکه های واسطه ای و غیره لازمه اجرای موفق و اصلاح به موقع برنامه های مارکتینگ است.
6- بازارسنجی: سنجش میزان موفقیت یک برنامه بازاریابی از حیث دستیابی به اهداف تعیین شده و هزینه مصرف شده و نیز سنجش مستمر موقعیت شرکت در بازار و به ویژه در مقایسه با رقبا یکی از وظایف مهم هر مدیر مارکتینگ است.
7- بازارداری: مشتریان، شبکه های توزیع و شرکای بازاریابی وفادار یکی از مهم ترین دارایی های هر شرکتی است. این هدف به وسیلۀ حفظ و گسترش روابط با آنها به دست می آید.
8- بازارگرمی: مارکتینگ را به جریان آب تشبیه می کنند که نباید راکد بماند زیرا عدم اجرای مستمر برنامه های مارکتینگ باعث تنزل جایگاه شرکت در بازار می شود. طراحی و اجرای برنامه های مختلف تبلیغاتی و پروموشن باعث گرم ماندن بازار شرکت می شود.
9- بازارگردانی: انجام 8 وظیفه بالا نیازمند برنامه ریزی، اجرا، کنترل و اصلاح مستمر استراتژی ها و برنامه های مختلف برای شرکت است که اصطلاحا به آن بازارگردانی یا مدیریت مارکتینگ می گویند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی