💢مهمترین سوال در رهبری
💢مهمترین سوال در رهبری
@bazaryabimodern1987
👈بسیاری از متخصصان رهبری معتقدند مهمترین وظیفۀ یک رهبر، پرورش و رشد افرادی است که زیردست او کار میکنند
👈با این حال، بسیاری از رهبران با آن که متوجه اهمیت جانشینپروری و آموزش نیروهایشان هستند، اما همیشه این سوال را میپرسند که «اگر نیروهای شرکتمان را آموزش دادیم و بعد شرکت ما را ترک کردند، چه؟»
👈من همیشه در پاسخ به این دسته از رهبران، این سوال را مطرح میکنم: «اگر نیروهای شرکتتان را آموزش ندادید و آنها در شرکتتان باقی ماندند، چه؟»
👈پس از طرح این سوال به رهبرانی که دربارۀ آموزش کارمندانشان تردید دارند، میگویم: شرکتهای بزرگ به این دلیل بزرگ شدهاند که آموزش کارمندان را نوعی مسئولیت اجتماعی میدانند، نه نوعی کار تجاری
👈برای همین است که شرکتی مثل آیبیاِم هر کارمند جدید خود را سه ماه آموزش میدهد، بدون آن که وظیفهای را به او محول کند. در طول یک سال هم کارمندان آیبیاِم بین 80 تا 100 ساعت آموزش میبینند
👈رهبران آیبیام برای توجیه این کارشان همواره به دو موضوع اصلی اشاره میکنند:
1️⃣وقتی کارمندان را به صورت مستمر آموزش میدهید، خود به خود میزان وفاداری آنها به شرکتتان افزایش مییابد، چون میدانند اگر شرکتتان را ترک کنند، در واقع خودشان را از این نوع آموزشها محروم کردهاند
2️⃣هنگام آموزش همواره به این موضوع فکر کنید که هدفتان بهرهوری کارمندانی است که در شرکت ماندهاند، پس نباید به بهانۀ کارمندانی که شرکتتان را ترک میکنند، کارمندان وفادارتان را تنبیه کنید
👈نکتۀ مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم، زمان آموزش کارمندان است. تحقیقات موسسۀ «انجمن مدیران منابع انسانی آمریکا» نشان میدهد بهترین زمان آموزش، پیش از شروع بهکار کارمندان جدید است
👈طبق این تحقیقات، اگر کارمندانی که تازه وارد شرکت شدهاند را به درستی و برای مدت طولانی آموزش بدهیم، میزان بهرهوری آنها حداقل 30 درصد افزایش مییابد
@bazaryabimodern1987