💢متقاعدسازی با کنترل اطلاعات
💢متقاعدسازی با کنترل اطلاعات
@bazaryabimodern1987
1️⃣تاکتیک کارتهای یکدست
در این تاکتیک، شواهد و دلایل به صورت جانبدارانه بیان میشوند و دلایل و شواهد مخالف را پنهان میکنند. برای مثال، نظرات افراد موافق به دفعات تکرار میشود در حالی که نظرات افراد مخالف به هیچ وجه مطرح نمیشود. برای همین است که همۀ ما وقتی میبینیم تعداد زیادی از افراد از یک محصول تعریف میکنند، ناخودآگاه متقاعد میشویم که آن محصول قطعاً محصول خوبی است
2️⃣تاکتیک توصیه
در این تاکتیک، از توصیه افراد صاحب اعتبار استفاده میشود و این افراد شروع به تعریف و تمجید کردن از موضوع مدنظر میکنند. برای همین است که بسیاری از شرکتها در تبلیغاتشان از افراد مشهور و اثرگذار کمک میگیرند، چون میدانند اطلاعاتی که این افراد ارائه میدهند، باورپذیرتر و اثرگذارترند
3️⃣تاکتیک تعلق
در این تاکتیک، فرد خودش را متعلق به یک طبقۀ مهم معرفی میکند و از این طریق، روی مخاطبان خود اثر میگذارد. برای مثال، مدیری را در نظر بگیرید که به همکارانش میگوید: «چون جزء دوستان صمیمی مدیرعامل هستم و با او رفت و آمد خانوادگی دارم، به او تذکر دادهام که باید حقوق کارمندان را افزایش بدهد»
@bazaryabimodern1987