💢جایگاهیابی برند واقعا چیست؟
💢جایگاهیابی برند واقعا چیست؟
@bazaryabimodern1987
👈مدیران برند موظفند پیام و جوهرۀ برند را در ذهن مشتریان هدف آن جا بیاندازد. ما به این کار اصطلاحاً جایگاهیابی برند میگوییم
👈برای جایگاهیابی بسیار بسیار مهم است که مدیر برند تمامی تجربیات مرتبط با برند را به گونهای طراحی و خلق کند که همواره با پیام و جوهرۀ برند همخوانی داشته باشد
👈برای جایگاهیابی درست یک برند، باید جایگاه برند را به صورت مستمر و یکسان تکرار کنیم به این معنا که تمام فعالیتهای برندینگ ما باید همواره با پیام و جوهرۀ اصلی آن برند سازگاری داشته باشد
👈به بیان دیگر، هر برندی سعی میکند جای ثابتی را برای خود در ذهن مشتریان هدفش دست و پا کند. از اینرو، پیدا کردن جای ثابت در ذهن مشتریان هدف، گام اول در جایگاهیابی است
👈دومین گام در جایگاهیابی، خلق مفاهیم مرتبط با برند است. خلق مفاهیم اثرگذار پیرامون یک برند مستلزم داشتن برنامههایی بر اساس این دو اصل روانشناسی است:
1️⃣پیام برند باید تا حد امکان ساده باشد زیرا ذهنهای درگیر و پر از مشغلۀ مشتریان، اطلاعات ساده را بهتر تحلیل میکند
2️⃣برند باید در طول زمان ثابت قدم باشد زیرا ثبات، ارتباط بین برند و مفاهیمی را که میخواهید پیرامون آن بسازید، تقویت میکند
👈برای مثال، موضع شامپوی هِد اَند شولدِرز روی مفهوم سادهای بنا شده است: شامپوی هِد اَند شولدِرز به درمان شورۀ سر کمک میکند. از آنجایی که این برند در طول سالهای فعالیت خود روی همین مفهوم ساده پافشاری کرده و ثبات داشته است، بنابراین در ذهن مشتریان، هِد اَند شولدِرز مساوی است با رفع شورۀ سر
@bazaryabimodern1987