MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

۳۲ مطلب در آبان ۱۴۰۴ ثبت شده است

❤️در نظر گرفتن تصویر ذهنی دیگران از شما به‌عنوان برند شخصی بسیار مهم است.

❤️در نظر گرفتن تصویر ذهنی دیگران از شما به‌عنوان برند شخصی بسیار مهم است. 
@bazaryabimodern1987
🔻در هر مجموعه‌ای محبت و صمیمیت بیش از حد، جنبه‌هایی از ابهت شما را کاهش می‌دهد، اما افراط در اقتدار نیز مشکلات خودش را دارد. 
🔺همواره سعی کنید که تعادلی بین احترام و محبت پیدا کنید و برای خلق شخصیتی که می‌خواهید به‌عنوان رهبر نمایش دهید، از هر دو جنبه استفاده کنید.
 @bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢«بله» مشتری را پیگیری کنیم

💢«بله» مشتری را پیگیری کنیم
@bazaryabimodern1987
👈یکی از اشتباهات مرگبار فروشندگان آماتور، وقت گذاشتن بیش از حد برای مشتری بالقوه‌ای است که می‌دانند به احتمال زیاد نمی‌خرند
👈نتیجۀ ناملموس و پنهان این اشتباه، آن است که وقت، انرژی و حوصلۀ پیگیری از مشتریان بالقوه‌ای که احتمالاً از ما می‌خرند را نخواهیم داشت
👈بنابراین، مرز بین موفقیت در فروشندگی، در تشخیص بین مشتری بالقوۀ سرکاری و مشتری بالقوۀ واقعی قرار دارد
👈بر این اساس، اگر می‌خواهیم به یک فروشندۀ حرفه‌ای تبدیل شویم، باید مهارت‌مان در شناسایی مشتریان بالقوه‌ای که احتمال خریدن او بالاست را افزایش بدهیم
👈برای این منظور باید در کنار «نه»های مشتریان، به «بله»های آنها هم دقت کنیم و این «بله»ها را پیگیری کنیم
👈بعضی از این «بله‌»ها عبارتند از: بله می‌توانیم سه‌شنبۀ آینده ساعت 3 جلسه داشته باشیم؛ بله می‌توانم شما را به رییس‌مان معرفی کنم؛ بله در حال بررسی پیشنهادتان هستم و تا سه روز دیگر نظرم را به شما اعلام می‌کنم
👈فروشندگان حرفه‌ای وقتی این قبیل «بله»ها را از مشتری بالقوه می‌شنوند، به این نتیجه می‌رسند که احتمال زیاد این مشتری قصد خرید دارد
👈بر این اساس، تلاش می‌کنند تا مشتری را به مرحلۀ بعدی خرید هدایت کنند. مثلاً وقتی مشتری می‌گوید «بله می‌توانم شما را به رییس‌مان معرفی کنم»، از این جمله به سادگی عبور نمی‌کنند، بلکه همان‌جا تلاش می‌کنند وقت جلسه با رییس شرکت مشتری را تنظیم کنند
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢قانون جهانی مذاکره

💢قانون جهانی مذاکره
@bazaryabimodern1987
👈خریداران حرفه‌ای یک ضرب‌المثلی دارند که می‌گوید: قیمت‌ها و شرایط فروش توسط یک انسان تنظیم شده‌اند، بنابراین می‌توانند توسط یک انسان دیگر تغییر کنند
👈طبق این ضرب‌المثل، همیشه شانسی برای تغییر شرایط از طریق مذاکره وجود دارد که ما به این واقعیت، اصطلاحاً قانون جهانی مذاکره می‌گوییم
👈بر اساس این قانون، باید زندگی را همانند یک فرایند طولانی و وسیع مذاکره ببینیم. آن گاه متوجه می‌شویم که تقریباً در تمام شرایط و موقعیت‌ها، می‌توانیم روی موضوعات گوناگون مذاکره کنیم و شرایط را به نفع خودمان و دیگران بهبود بدهیم
👈اما در واقعیت، بسیاری از مردم این قانون را نادیده می‌گیرند و برای شرایط بهتر و منافع بیشتر، مذاکره نمی‌کنند
👈عدم تمایل به مذاکره ریشه در ضمیر نیمه‌هوشیار انسان‌ها دارد، چون تمام ما ترس عمیقی از تایید نشدن و رد شدن درخوا‌ست‌مان داریم
👈تنها راه غلبه بر این ترس، روبه‌رو شدن با آن است. پس از این به بعد تلاش کنیم در هر شرایطی، با اعتماد به نفس کامل، درخواست‌مان را مطرح و دربارۀ آن مذاکره کنیم
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢فروش روز به روز سخت‌تر می‌شود

💢فروش روز به روز سخت‌تر می‌شود
@bazaryabimodern1987
👈موفقیت در فروش به این دلایل روز به روز سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود:
1️⃣تعداد رقبا روز به روز بیشتر می‌شود و در نتیجه مشتریان گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارند
2️⃣با گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، مشتریان راه‌های بیشتری برای بررسی پیشنهادات فروشندگان دارند. در نتیجه حرف‌ها و ادعاهای فروشندگان را به راحتی باور نمی‌کنند
3️⃣به دلیل تلاش رقبا برای تمایز خلاقانه از یکدیگر، انتظارات مشتریان روز به روز افزایش می‌یابد و برآورده کردن این انتظارات روز به روز سخت‌تر می‌شود
4️⃣به دلیل تشابه رقبا به یکدیگر، میزان وفاداری مشتریان به یک برند یا محصول روز به روز کاهش می‌یابد
5️⃣فشارهای مدیران ارشد شرکت‌ها به فروشندگان برای افزایش فروش روز به روز بیشتر می‌شود
6️⃣سرعت تغییرات بازارها روز به روز بیشتر می‌شود و در نتیجه فروشندگان باید مرتب تلاش کنند خودشان را با شرایط روز بازار تطبیق بدهند
7️⃣با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات در دسترس مشتریان روز به روز بیشتر می‌شود و در نتیجه، فروشندگان اطلاعات کمتری برای تاثیرگذاری بر مشتریان در اختیار دارند
8️⃣با توجه به افزایش تعداد رقبا و تلاش آنها برای تعامل مستقیم با افراد تصمیم‌گیر اصلی در سازمان‌ها، دسترسی به این افراد روز به روز سخت‌تر می‌شود
👈با این شرایط، مهم‌ترین کاری که یک فروشنده می‌تواند انجام بدهد تا موفق باشد، چیست؟
👈خیلی از فروشندگان به اشتباه تصور می‌کنند باید روی مواردی مثل روابط دوستانه‌تر با مشتریان یا تغییر شرکت و صنعتی که در آن هستند، تمرکز کنند
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢رفتار ما موثرتر از گفتارمان است

💢رفتار ما موثرتر از گفتارمان است
@bazaryabimodern1987
👈مدیران حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که: صدای رفتارشان بلندتر از گفتارشان است
👈به بیان دیگر، کارمندان بیشتر از آن که به سخنان یک مدیر توجه کنند، به رفتار او دقت می‌کنند و آن را ملاک ارزیابی‌شان از آن مدیر قرار می‌دهند
👈در حقیقت، مدیران، الگوی کارمندان‌شان هستند به این معنا که کارمندان از رفتارهای واقعی مدیرشان تقلید می‌کنند
👈این واقعیت بدین معنا نیست که کارمندان به حرف‌ها و نظرات مدیرشان گوش نمی‌دهند، بلکه در کنار گوش دادن به حرف‌ها و نظرات مدیر، رفتار او را هم زیرنظر می‌گیرند و بیشتر از حرف‌های مدیر به رفتار او اهمیت می‌دهند
👈برای مثال، مدیری را در نظر بگیرید که در جلسات مرتب می‌گوید: کارکنان، ارزشمندترین سرمایۀ سازمان ما هستند
👈اما وقتی این مدیر از جلسه خارج می‌شود، به شکایات کارمندان گوش نمی‌دهد، به مشکلات شخصی کارمندان اهمیت نمی‌دهد یا برای حفظ کارمندان خوب شرکت هیچ تلاش نمی‌کند
👈کاملاً طبیعی است که بعد از مدتی، این مدیر هر چقدر هم که دربارۀ ارزشمند بودن کارمندان سخنرانی کند، دیگر کسی باور نمی‌کند
👈پس یادمان باشد که تضاد بین گفتار و رفتار ما، مهم‌ترین عامل نابودکنندۀ اعتماد متقابل بین مدیر و کارمندانش است
👈وقتی که اعتماد بین یک مدیر و کارمندانش از بین برود، آن مدیر دیگر نمی‌تواند کارمندانش را مدیریت کند
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

در مکالمه با همکاران‌تان از قدرت کلمات برای برقراری ارتباط بهتر استفاده کنید.

در مکالمه با همکاران‌تان از قدرت کلمات برای برقراری ارتباط بهتر استفاده کنید.
@bazaryabimodern1987
🔅آیا از همکاران‌تان به‌خاطر پیشرفت و موفقیت‌شان تعریف می‌کنید؟ چقدر این کار را انجام می‌دهید؟ آیا از هم‌گروهی‌های خود به‌خاطر تلاش‌های‌شان قدردانی می‌کنید؟ 
🔺اکثر ما بیشترین زمان خود را در محل کار سپری می‌کنیم؛ باوجود این، بیشتر اوقات با همکاران‌مان مثل غریبه‌ها برخورد می‌کنیم. عباراتی وجود دارند که استفاده از آن‌ها در مکالمات، اعتماد بین همکاران را افزایش می‌دهد:
1⃣مسئولیت اشتباهم را خودم برعهده می‌گیرم.
2⃣از نحوه رسیدگی شما به شکایت آن مشتری خوشم آمد.
3⃣برای برخورد با موقعیت فعلی، به راهنمایی شما نیاز دارم.
4⃣به تشخیص شما اعتماد دارم.
5⃣بدون کمک شما از پسِ حل این مشکل برنمی‌آمدم.
6⃣چه کمکی از دست من برمی‌آید؟
7⃣وقتی که برای این پروژه صرف کرده‌اید واقعا ارزشمند و قابل‌تقدیر است.
8⃣نگرانی‌های شما را درک می‌کنم؛ اجازه بدهید درباره این مشکل هم‌فکری کنیم تا شاید به راه‌حل بهتری برسیم.
9⃣کار با شما بسیار لذت‌بخش است.
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

راهکار UX برای مجاب کردن مشتری به خرید

راهکار UX برای مجاب کردن مشتری به خرید  
@bazaryabimodern1987
۱ - هر چه چیزی واقعی‌تر باشد، ما بیشتر بابت آن می‌پردازیم.
▫️نتیجۀ چندین تحقیق مختلف نشان داده است که وقتی یک جنس بیشتر برایشان واقعی باشد، حاضرند مبلغ بیشتری را برای بدست آوردن آن هزینه کنند. 
▫️برای مثال، جنسی که بتوانند لمس کنند برایشان از جنسی که فقط بتوانند ببینند (مثلاً پشت پنجره) بیشتر ارزش دارد. 
▫️این موضوع در مورد زمانی که بتوانند تصویر یک محصول را ببینند، در مقاسه با زمانی که فقط توضیحات متنی در موردش بخوانند هم صادق است. 
▫️به همین خاطر است که زندگی بخشیدن به محصولات و خدمات در فضای آنلاین اهمیّت دارد. 
▫️تصاویر متنوع، داشتن یک نگاه ۳۶۰ درجه به محصولات، توضیحات مناسب و ... همه می‌توانند بروی ذهن مخاطب تاثیر بگذارند. 
▫️پس سعی کنید از هر روش ممکن برای واقعی‌تر کردن فضای وب‌سایت، محصولات و خدمات خود استفاده کنید. 
▫️مثلاً اگر یک شرکت خدماتی هستید، چند تصویر از کارمندان خود در حال فعالیّت بگذارید.
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢مراقب تصمیم‌گیری بر اساس تنوع‌طلبی باشید

💢مراقب تصمیم‌گیری بر اساس تنوع‌طلبی باشید
@bazaryabimodern1987
👈خیلی از ما همیشه برای تعطیلات تابستانی به یک ویلای خاص می‌رویم؛ صاحب سوپرمارکت سر کوچه را می‌شناسیم؛ و می‌دانیم برای یک صبحانۀ خوب باید به کدام کافه برویم
👈اما بعد از مدتی دلزده می‌شویم و تصمیم می‌گیریم گزینه‌های جدید و متفاوتی را امتحان کنیم
👈اما واقعیت این است که امتحان کردن گزینه‌های متفاوت و جدید، سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم
👈نخستین مانع ما، منحنی یادگیری است. طبق این تئوری، مدت زمان زیادی می‌گذرد تا از انتخاب جدیدمان بیشترین استفاده را ببریم
👈برای مثال، وقتی به شهر جدیدی برای تعطیلات تابستانی می‌رویم، مدت زیادی طول می‌کشد تا با تمام امکانات و مکان‌های گردشگری آن شهر آشنا شویم
👈از آنجایی که خیلی وقت‌ها فرصت این کار را نداریم، در نهایت هم احساس می‌کنیم که شهر جدید به اندازۀ شهری که همیشه به آنجا می‌رفتیم، خوب نیست
👈پس برای تصمیم‌گیری درست باید مراقب اثرات منفی تنوع‌طلبی باشیم، چون اگر بخواهیم بر اساس تنوع‌طلبی تصمیم‌گیری کنیم، بسیاری از منابع‌مان را از دست می‌دهیم
👈در حقیقت، اگر وضعیت‌ فعلی‌مان رضایت‌بخش است، ولی دنبال تغییر هستیم، به احتمال زیاد می‌خواهیم بر اساس تنوع‌طلبی تصمیم بگیریم، نه بر اساس واقعیت
👈برای دوری از تصمیم‌گیری بر اساس تنوع‌طلبی، باید به این قبیل سوالات فکر کنیم: آیا انتخاب جدیدمان در مقایسه با انتخاب کنونی‌مان، برتری خاصی دارد؟ یا تنها مزیت آن در ایجاد تنوع است؟ آیا روش دیگری برای ارضای نیاز تنوع‌طلبی‌مان وجود ندارد؟ 
👈یادم می‌آید که یک بار مدیر شرکت بزرگی را به شهربازی بردم و حسابی بازی کردیم، پس از آن متوجه شدم که حس تنوع‌طلبی‌اش کاملاً ارضا شده و برای همین از به‌هم ریختن ساختار سازمانی آن شرکت که خوب کار می‌کرد، منصرف شد
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢بستۀ به هم پیوسته

💢بستۀ به هم پیوسته
@bazaryabimodern1987
👈بسته به هم پیوسته (Banded pack) یکی دیگر از ابزارهای ترویج فروش است که در آن بسته‌ای شامل چند محصول شرکت را به مشتری پیشنهاد می‌کنیم. ویژگی این بسته آن است که قیمتش کمتر از مجموع قیمت تک تک محصولات داخل آن بسته است
👈برای مثال، فرض کنید بسته‌ای شامل سه محصول با قیمت‌های 1، 2 و 3 میلیون تومان را به مشتری با قیمت 5 میلیون تومان پیشنهاد می‌کنیم
👈شرکت‌ها معمولا سه نوع محصول زیر را در یک بسته به هم پیوسته قرار می‌دهند:
1️⃣یک محصول پرفروش و پرطرفدار 
2️⃣یک محصول با فروش متوسط 
3️⃣یک محصول جدید
👈وقتی از این فرمول برای بسته به هم پیوسته استفاده می‌کنیم، مشتری را با کمک محصول پرطرفدارمان جذب بسته می‌کنیم، فروش محصول متوسط‌مان را افزایش می‌دهیم و محصول جدیدمان را به مشتریان معرفی می‌کنیم
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢بازاریابی واقعاً چیست؟

💢بازاریابی واقعاً چیست؟
@bazaryabimodern1987
👈خیلی‌ها فکر می‌کنند بازاریابی یعنی تبلیغات، برندینگ، پروموشن و یا سایر مفاهیم گُنگ دیگری از این دست. در حالی که بازاریابی را خیلی ساده می‌توانیم این گونه تعریف کنیم:
👈بازاریابی، مجموعه‌ای از روش‌هایی است که با کمک آنها، کاری می‌کنیم که مشتری بالقوه ما را بشناسد، به ما علاقه‌مند بشود و به حدی به ما اطمینان پیدا کند که تصمیم بگیرد از ما خرید کند
👈با توجه به این تعریف، برای نگارش یک برنامۀ بازاریابی موثر باید این دو نکتۀ مهم را در نظر بگیریم:
1️⃣مفهوم بازاریابی تغییر نکرده، ولی ابزارهای آن تغییر کرده‌اند. برای مثال، فرض کنید 30 سال پیش وقتی می‌خواستیم اطلاعات تماس یک مشتری بالقوه را پیدا کنیم، یا باید به مرکز راهنمای تلفن زنگ می‌زدیم یا نام مشتری را در کتابچه راهنما جستجو می‌کردیم. ولی امروزه، با جستجوی نام مشتری در گوگل، علاوه بر یافتن اطلاعات تماس‌ مشتری، اطلاعات متعدد دیگری را هم پیدا می‌کنیم. این مثال نشان می‌دهد که هدف ما همان هدف 30 سال پیش است، ولی ابزارهای ما متفاوت شده‌اند
2️⃣یک برنامۀ بازاریابی شامل یک یا تعداد محدودی استراتژی بازاریابی و تعداد زیادی تاکتیک بازاریابی است. برای همین باید فرق بین استراتژی و تاکتیک را خوب متوجه بشویم. استراتژی، تصویری بزرگ از کاری است که می‌خواهیم انجام بدهیم. در مقابل، تاکتیک، روش عملیاتی کردن آن تصویر بزرگی است که در ذهن داریم. برای مثال، فرض کنید تصمیم گرفته‌ایم به دلیل قدیمی شدن محصول‌مان، آن را به‌روز کنیم. این تصویر بزرگ، استراتژی بازاریابی ما را تشکیل می‌دهد. حال این که کدام ویژگی‌های محصول را تغییر بدهیم، کدام‌‌ها را حذف کنیم و چه ویژگی‌های جدیدی به محصول اضافه کنیم، تاکتیک ما را تشکیل می‌دهند. برای نوشتن یک برنامۀ بازاریابی موثر، هم باید استراتژی مناسبی داشته باشیم و هم این که آن استراتژی را به تاکتیک‌های اجرایی مناسبی تبدیل کنیم
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢9 استراتژی افزایش فروش

💢9 استراتژی افزایش فروش
@bazaryabimodern1987
1️⃣فروش بیشتر محصولات و خدمات فعلی شرکت به مشتریان فعلی آن
2️⃣بهسازی محصولات و خدمات فعلی شرکت و فروش مجدد آنها به مشتریان فعلی 
3️⃣طراحی و عرضۀ محصولات و خدمات جدید به مشتریان فعلی 
4️⃣ورود به بازارهای جغرافیایی جدید و فروش محصولات و خدمات کنونی شرکت در آنها 
5️⃣معرفی محصولات و خدمات بهسازی شدۀ شرکت به بازارهای جغرافیایی جدید 
6️⃣طراحی و عرضۀ محصولات و خدمات جدید برای مناطق جغرافیایی جدید
7️⃣فروش محصولات و خدمات کنونی شرکت به بخش‌های جدیدی از بازار 
8️⃣معرفی محصولات و خدمات بهسازی شدۀ شرکت به بخش‌های جدیدی از بازار
9️⃣طراحی و عرضۀ محصولات و خدمات جدید برای بخش‌های جدیدی از بازار
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

❤️رفتار خود را تغییر دهید، لازم نیست احساسات خود را تغییر دهید.

❤️رفتار خود را تغییر دهید، لازم نیست احساسات خود را تغییر دهید.
@bazaryabimodern1987
⭕️این کاملا طبیعی است که نسبت به کسی، احساس ناراحتی یا نفرت داشته باشید. لااقل فعلا تلاش نکنید که آن احساس را تغییر دهید. در عوض بکوشید رفتار خود را تغییر دهید. 
✅ به برخی از این کارها فکر کنید: 
🔸شاید بتوانید در دفتر او توقفی کوتاه داشته و در کنار هم چای بنوشید.
🔸شاید بتوانید برای کارمند آن شخص، یک ایمیل بفرستید و از یکی از رفتارهای تحسین برانگیز او تشکر کنید.
🔸شاید بتوانید با رییس آن شخص صحبت کرده و از خوبیهای او بگویید.
🔸یک بار می توانید بدون هدف کاری و صرفا با هدف دیدار یکدیگر، او را به یک نهار یا شام دعوت کنید.
🔸فیلم یا کتابی که فکر میکنید موردعلاقه اش است را برایش ارسال کنید.
حتی میتوانید یک گام بیشتر در مسیر مسئولیت پذیری بردارید: دفعه بعد که با آن شخص صحبت میکنید، با او در مورد اینکه چطور می توان روابط موجود را بهتر کرد، صحبت کنید.
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢3 دشمن تغییر

💢3 دشمن تغییر
@bazaryabimodern1987
1️⃣منطقۀ راحتی 
منطقۀ راحتی به این معناست که انسان‌ها و سازمان‌ها دوست دارند کاری که از قبل انجام می‌دهند را ادامه بدهند و هیچ تغییری در آن ایجاد نکنند. وقتی انسان‌ها و سازمان‌ها در منطقۀ راحتی‌شان گیر می‌کنند، توجه‌شان به محیط اطراف و تغییرات آن به شدت کاهش می‌یابد و در نتیجه، توانایی‌‌شان برای تغییر را از دست می‌دهند
2️⃣درماندگی آموخته شده 
درماندگی آموخته شده به این معناست که انسان‌ها و سازمان‌ها باور می‌کنند که نمی‌توانند تغییری در شرایط ایجاد کنند و باید با تغییرات به وجود آمده در محیط و بازار کنار بیایند. این حالت زمانی رخ می‌دهد که انسان‌ها و سازمان‌ها احساس می‌کنند زمان، منابع، انرژی و مهارت کافی برای ایجاد تغییرات لازم را ندارند
3️⃣مسیر کمترین مقاومت
بسیاری از انسان‌ها و سازمان‌ها متوجه ضروت تغییر هستند، ولی می‌خواهند کوتاه‌ترین، ساده‌ترین و سریع‌ترین مسیر برای تغییر را پیدا کنند. برای همین، معمولاً در مسیری می‌افتند که آنها را به بیراهه می‌برد، چون اصولاً هیچ میان‌بُری برای ایجاد تغییرات بزرگ وجود ندارد
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

چطور با کارمند بی‌انگیزه برخورد کنیم؟

چطور با کارمند بی‌انگیزه برخورد کنیم؟
@bazaryabimodern1987
۱️. علت‌یابی کن، نه قضاوت. بی‌انگیزگی یه علامته، نه جرم. ممکنه از نبود هدف، تکرار زیاد یا بی‌توجهی باشه.
۲️. گفت‌وگوی انگیزشی داشته باش. بپرس “چی باعث میشه برات این کار دوباره معنا پیدا کنه؟”
۳️. هدف رو دوباره تعریف کن. اگه کارمند حس کنه نتیجه کارش مهمه، خودش انرژی می‌گیره.
۴️. پاداش کوچک و واقعی بده. تشویق فقط مالی نیست، دیده شدن خودش پاداشه.
۵️. نظم عاطفی مدیر. وقتی تو آرامش داری، تیمت از تو ریتم می‌گیره.

@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢8 ویژگی فروشندگان موفق

💢8 ویژگی فروشندگان موفق
@bazaryabimodern1987
1️⃣فروشندگان موفق بسیار مسئولیت‌پذیرند
2️⃣فروشندگان موفق تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا به تمام وعده‌هایی که به مشتری می‌دهند، عمل کنند
3️⃣فروشندگان موفق به طور مرتب عملکردشان را ارزیابی می‌کنند و بهبود می‌دهند
4️⃣فروشندگان موفق به طور مستمر مهارت‌های جدیدی می‌آموزند و در مهارت‌های کنونی‌شان بازنگری می‌کنند
5️⃣فروشندگان موفق اطلاعات و شناخت‌‌شان از مشتری، رقبا و وضعیت بازار را به طور مرتب به‌روز می‌کنند
6️⃣فروشندگان موفق خودشان روی افزایش انگیزه‌شان کار می‌کنند
7️⃣فروشندگان موفق قبل از ملاقات هر مشتری، اطلاعات گوناگونی دربارۀ او جمع‌آوری می‌کنند
8️⃣فروشندگان موفق بسیار صبور و پرتلاش‌اند و صرفاً زمانی دست از تلاش برمی‌دارند که متوجه شوند مشتری واقعاً نمی‌‌خواهد بخرد
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

تفاوت ارتباط گیری زنان و مردان

💢تفاوت زنان و مردان در ارتباط‌گیری
@bazaryabimodern1987
👈مردان از صحبت کردن برای تاکید بر موقعیت و جایگاه‌شان استفاده می‌کنند، ولی زنان، صحبت کردن را برای کشف اشتراکات با طرف مقابل‌شان به کار می‌برند
👈به بیان دیگر، مردان در مکالمه‌هایشان همه چیز را در قالب بحث در مورد موقعیت و قدرت‌شان تفسیر می‌کنند و به دنبال راه‌حلی برای حفظ جایگاه و استقلال‌شان هستند. در نتیجه، معمولاً حرف‌شان را با صراحت بیشتری بیان می‌کنند
👈اما زنان در مکالمه‌هایشان به دنبال ارتباط نزدیک‌تر، آشنایی بیشتر و دریافت پشتیبانی دیگران هستند، برای همین، عموماً حرف‌شان را به طور غیرمستقیم مطرح می‌کنند
👈برای مثال، یک مرد ممکن است بگوید: «من فکر می‌کنم شما در این مورد اشتباه می‌کنید». اما ممکن است یک زن بگوید: «آیا به نتایج تحقیقات بازار نگاه کرده‌اید؟»
👈در این مثال، زن تلاش می‌کند به طور غیرمستقیم به مرد بگوید که «اشتباه می‌کند»، اما نمی‌خواهد این منظور را به صورت مستقیم مطرح کند، چون نگران است به رابطه‌اش با آن مرد خدشه وارد شود و پشتیبانی او را از دست بدهد
👈تفاوت دیگری که بین زنان و مردان در ارتباط‌گیری وجود دارد، این واقعیت است که زنان کمتر از مردان دچار خودبزرگ‌بینی می‌شوند و تلاش می‌کنند به گونه‌ای رفتار کنند که مغرور جلوه نکنند
👈اما متاسفانه مردان این رفتار زنان را درست تفسیر نمی‌کنند و تصور می‌کنند این رفتار بیانگر اعتماد به نفس پایین‌تر خانم‌هاست
👈پس اگر می‌خواهید کارمندان مرد و زن را به راحتی مدیریت کنید، باید به این قبیل تفاوت‌ها میان شیوۀ برقراری ارتباط توسط مردان و زنان دقت کنید
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

افزودن نام شخص

افزودن نام شخص به کلمات منجر به حس خوبی هنگام تعامل با افراد می شود.
@bazaryabimodern1987
⚫ یکی از ویژگی‌های بسیار عالی در استفاده مناسب از کلمات مناسب این است که تا حد ممکن از نام اشخاص در جملات استفاده کنیم مثلاً به جای عبارت بسیار معمولی
 از این ملاقات خوشحالم 
⚫ می‌توانیم بگوییم که سعید جان! (یا سعید عزیز)‌ از این که شما رو ملاقات می‌کنم خیلی خوشحالم

👈 هرچقدر که می‌توانید از نام افراد در صحبت‌هایتان با آنها استفاده کنید و ببینید که آنها چقدر بیشتر شما را دوست خواهند داشت.
#صدازدن_نام_شخص
#تعامل_شخصی
#ترفند_مذاکره
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

قانون انگیزه مفرط

💢قانون انگیزۀ مفرط
@bazaryabimodern1987
👈هیچ کسی دوست ندارد در یک مذاکره بازنده شود. بر همین اساس، هیچ کدام از مشتریان‌مان هم دوست ندارند فکر کنند مذاکرۀ فروش را باخته‌اند و مجبور به خرید محصول یا خدمتی شده‌اند
👈به بیان دیگر، مشتریان دوست دارند حس کنند خودشان و بر اساس اطلاعات خوبی که به آنها ارائه شده، تصمیم گرفته‌اند محصول یا خدمتی را بخرند
👈اگر نتوانیم این ذهنیت را در مشتریان‌مان ایجاد کنیم، قطعاً نمی‌توانیم در فروش موفق شویم. برای همین، باید کاری کنیم تا مشتری حس کند می‌خواهیم به او کمک کنیم، نه این که چیزی به او بفروشیم
👈در حقیقت، اگر از نظر مشتری، آموزگار، مشاور و راهنمای او باشیم، از ما استقبال می‌کند و پیشنهادمان را می‌پذیرد
👈اما اگر احساس کند قصد فروش چیزی را به او داریم، مخصوصاً چیزی که به آن نیاز ندارد، بلافاصله عقب‌نشینی می‌کند

@bazaryabimodern1987

موافقین ۱ مخالفین ۰

نکته مهم فروش

👌نکات مهم درباره فروش
@bazaryabimodern1987
فروش فریب دادن نیست
فروش دستکاری نیست
فروش ناامیدی نیست
فروش هنر درک مردم است.
گوش دادن و فهمِ نیاز جامعه است
مهارت حل مسئله جهت رفع نیاز است
نشان دادن همدلی و مذاکره مانند یک.    دوست واقعی است
بازار با حرف نمی‌چرخه، با عمل می‌چرخه
خوش‌قولی در کاسبی یعنی تبلیغ مجانی
👌هیچ‌ مانع و بحران اقتصادی،قدرت محدود کردن تیم کاری بااراده ، منظم و منضبط را ندارد.
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

فروش هوشمندانه

فروش در بازار یعنی هنر رقابت هوشمندانه
@bazaryabimodern1987
🔑 اون‌هایی که بازار رو می‌شناسن و استراتژی دارن، همیشه یک قدم جلوترن.
✅ توی بازار فقط محصول نمی‌فروشی؛ اعتماد، ارزش و تجربه می‌فروشی.
✅ مشتری توی بازار به دنبال کسیه که به نیازش جواب دقیق بده، نه کسی که فقط قیمت پایین‌تر بده.
✅ برنده بازار کسیه که به جای دویدن دنبال همه، تمرکزش رو بذاره روی بخش درست و مشتری درست.
✨ خلاصه اینکه فروش در بازار، فقط معامله نیست؛ ساختن جایگاه و برند در ذهن مشتریه
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

راهنمای از بین بردن انگیزه کارکنان

⭕️راهنمای جامع از بین بردن انگیزه کارکنان!
@bazaryabimodern1987
کارمندان ما پرهزینه ترین «دارایی‌های انسانی» شرکت‌های ما هستند و از دست دادن کارکنان شرکت، یکی از ویرانگرترین اتفاقاتی است که می تواند برای هر شرکتی رخ دهد.
مدیران باید برای حفظ بهترین کارکنانشان، به طور پیوسته نگاه دقیقی به خود و فرایندهای شرکت خود بیاندازند.
▪️فهرستی که در ادامه خواهید خواند، لیستی جامع از مهم‌ترین و پر بسامدترین عللی است که می‌توانند بهترین کارکنان شما را وادار به ترک شرکت کنند. اگر می‌خواهید انگیزه کارکنان خود را از بین ببرید، می توانید به بی‌توجهی نسبت به این موارد ادامه دهید:
🔺گوش نکردن به صحبت ها و دغدغه‌های نیروها
گوش نکردن به دغدغه ها و درد دل های نیروی انسانی شما، باعث استیصال و از بین رفتن ایمان آنها به رهبر سازمانشان خواهد شد.
یک مدیر کاربلد به خوبی می‌داند هر یک از اعضای تیمش چه اوضاعی دارد، در زمان مناسب راهنمایی‌های لازم را به او می‌کند و در صورت نیاز پشت او می‌ایستد.
🔺استفاده نکردن از استعدادهای فردی کارکنان
نیروی با استعداد شما در صورتی که احساس کند استعدادهایش بلااستفاده مانده اند، در نهایت شرکت شما را به دنبال عرصه بهتری برای درخشش بیشتر ترک خواهد کرد. 
🔺ناسپاسی بابت کارهای انجام شده
یک رهبر خوب برای شناخت و به رسمیت شناختن زحمات و موفقیت‌های اعضای تیمش زمان می‌گذارد. توجه نکردن به این زحمات و قدرناشناسی نسبت به تلاش هر یک از اعضای تیم، عملکرد آنها را کاهش خواهد داد و در نهایت بر پیشرفت سازمان شما اثر منفی خواهد داشت.
🔺پنهان‌کاری و دریغ کردن اطلاعات
دریغ کردن واقعیت ها از کارکنان، مساوی خلق نسخه های ساخته و پرداخته شده ی خود آنان از واقعیت خواهد بود.
عدم انتقال اطلاعات حیاتی و مهم به کارکنان و دور نگه داشتن آنها از آنچه در سازمان می گذرد، تنها به از بین رفتن وفاداری آنها نسبت به شما و کل سازمان منجر خواهد شد.
🔺ارائه پاسخ های سربالا
رهبران موفق، از ارائه پاسخ های صریح و سرراست و اطلاعات مثبت یا منفی به کارکنان خود ترسی ندارند. عدم توانایی در ارائه پاسخ درست در زمان درست، به بی‌اعتمادی اعضای تیم منجر خواهد شد و راه ارتباطی آنان با شما را مسدود خواهد کرد. این بی‌اعتمادی عملکرد آنها را کاهش خواهد داد و به کل سازمان آسیب خواهد رساند.
🔺عدم انتقادپذیری
رهبران کاربلد به خوبی می‌دانند اجازه انتقاد و اظهارنظر دادن به اعضای تیم تا چه حد اهمیت دارد. دریغ کردن حق نظر از اعضای تیم، اعتماد آنان را از بین خواهد برد و باعث می شود در زمان لازم همراهی آنان را نداشته باشید.
🔺مقایسه اعضای تیم با یکدیگر
به رخ کشیدن موفقیت‌های برخی اعضای تیم پیش اعضای دیگر، یا نشان دادن عملکرد ضعیف برخی از آنها به دیگران غیر از نابود کردن انگیزه کارکنان شما نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.
🔺سوگلی داشتن در میان اعضای تیم
امتیاز دادن مداوم به برخی اعضای مشخص و دعوت از آنها در جلسات و نظرخواهی‌ها، یا تقدیرهای چندباره از تلاش های آنان، حس بدی در دیگر اعضای تیم به وجود خواهد آورد. از طرف دیگر، این کار مشارکت دیگر کارکنان را به شدت کاهش خواهد داد.
🔺غرق کردن کارکنان در کاغذبازی
هرچه انجام کارهایی مثل مرخصی گرفتن یا تأیید فرایند های کاری سخت تر باشد، انگیزه کارکنان شما پایین‌تر خواهد بود. پیچیده و زمانبر کردن کارها در هر مرحله‌ای، اشتیاق کارکنان شما را از بین خواهد برد.
🔺متهم کردن کارکنان
متهم کردن کارکنان در مواقعی که اوضاع خوب پیش نمی‌رود، ریسک پذیری و خلاقیت و توان حل مسأله‌ آنان را از آنها خواهد گرفت و به خلق یک محیط کاری منفی و خالی از احترام دامن خواهد زد.
🔺بی‌عدالتی و تبعیض در پرداخت حقوق
نارضایتی کارمند از حقوق خود معمولاً با احساس ناعادلانه بودن دستمزد شروع می شود. مطالعات نشان می‌دهند حقوق ناکافی، ناعادلانه یا نابرابر، علت شماره‌ی یک ترک محل کار در میان کارکنان است.
🔺فراهم نکردن فرصت رشد و پیشرفت
ساختار سازمان خود را طوری بنا کنید که هر کسی بتواند به مسیر رشد و پیشرفت دسترسی داشته باشد. گیر انداختن نیروی انسانی در بن‌بست های شغلی، آنان را به فکر ترک شرکت شما خواهد انداخت.
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

دو الگوی مدیریت نوآوری

💢2 الگوی مدیریت نوآوری
@bazaryabimodern1987
1️⃣الگوی مدیر ایده‌ها (Idea manager model)
در این الگو، یک نفر یا یک واحد سازمانی را به عنوان مرکز انتقال ایده‌های جدید در نظر می‌گیریم. تنها کار این فرد یا واحد سازمانی، کشف ایده‌های جدید در داخل سازمان یا خارج از آن و معرفی آن ایده‌ها به مدیران ارشد شرکت است. این فرد یا واحد باید منابع کافی برای ایده‌یابی و به خصوص برای تشویق صاحبان ایده به تولید ایده‌های جدید بیشتر را در اختیار داشته باشد
2️⃣الگوی اقدام‌های راهبردی نفس‌گیر (Strategic breakthrough model)
در این الگو، ابتدا شکاف بین وضعیت کنونی و وضعیت مطلوب‌مان در نوآوری را مشخص می‌کنیم. مثلاً تعیین می‌کنیم که «سال آینده باید حداقل 5 بسته‌بندی خلاقانه را به بازار عرضه کنیم». سپس از مدیران، کارمندان و واحدهای سازمانی‌مان می‌خواهیم تا ایده‌های خلاقانه‌شان برای پر کردن شکاف مدنظر را ارائه کنند. برای مثال، زمانی که مشاور بخش نوآوری جنرال الکتریک بودم، این اقدام راهبردی نفس‌گیر را در دستور کار قرار دادیم: طراحی و تولید دستگاه اسکنری که قیمت آن یک چهارم قیمت دستگاه‌های موجود در بازار باشد
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

چطور سر صحبت باز کنیم

❤️چطور سر صحبت را باز کنیم؟
@bazaryabimodern1987
⭕️شاید سر صحبت را باز کردن برای شما ترسناک باشد، شاید هم خیلی با آن راحت باشید. در هر حالت، این مهارتی است که می‌توانید یاد بگیرید و در آن پیشرفت کنید. 
🔶رای تقویت مهارت‌تان در باز کردن سر صحبت، سه قدم در پیش‌رو دارید: خودتان را آماده کنید، شروع کنید به حرف زدن، دوباره انجامش دهید!
1️⃣خودتان را آماده کنید: کمی تمرین، برای‌تان منافع بی‌پایانی به همراه می‌آورد و به شما اعتماد‌ به نفس می‌دهد تا سر صحبت را باز کنید. اگر چند تا موضوع آماده در چنته داشته باشید،اطمینان بیشتری خواهید داشت.
2️⃣شروع کنید به حرف زدن: وقتی که احساس کردید آماده‌ی خطر کردن هستید، جلو بروید و صحبت را شروع کنید! می‌توانید خودتان صحبت را شروع کنید یا وارد گفتگوی جمعی شوید که قبل از شما صحبت را شروع کرده‌اند.
3️⃣دوباره انجامش دهید!: هرچقدر بیشتر سر صحبت را با بقیه باز کنید، می‌بینید که کار برای‌تان راحت‌تر می‌شود. هر فرصتی برای حرف زدن با همکاران، دوستان، خانواده و حتی افراد کاملا غریبه را غنیمت بشمارید تا مهارت‌هایتان تقویت شود.
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

🔴▪️اصول کاری یک فروشنده موفق

🔴▪️اصول کاری یک فروشنده موفق
@bazaryabimodern1987
1⃣تا حد ممکن کمتر صحبت کنید و با طرح سوالات مناسب خریدار را ترغیب به صحبت کنید.
2⃣به لباس و سر و وضع خود اهمیت بدهید. لباس رسمی ذهنیت بهتری ایجاد می‌کند. 
3⃣هیچگاه حرف خریدار را قطع نکنید یا نگویید متوجه منظورتان شدم، بگذارید خریدار جملاتش را تمام کند. 
4⃣نام خریدار را بپرسید و مرتب در صحبت‌‌هایتان از نامش استفاده کنید. 
5⃣برای خریدار یک مشاور واقعی باشید، حتی گاهی پیشنهاد کنید از شما خرید نکند چون محصول شما مناسب او نیست.
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢دو برداشت نادرست از بازاریابی

💢دو برداشت نادرست از بازاریابی
@bazaryabimodern1987
👈یکی از مشکلات بسیاری از مدیران بازاریابی، استناد آنها به این دو برداشت نادرست ولی رایج از بازاریابی است:
1️⃣بازاریابی برابر است با فروش
👈یادمان باشد، هر چند فروش، بخشی از مدیریت بازاریابی است، ولی بازاریابی مفهومی بس گسترده‌تر از فروش است. برای همین است که پیتر دِراکِر، پدر مدیریت مدرن، معتقد است: هدف بازاریابی، از بین بردن فروش است
👈منظور دِراکِر این است که باید با کشف نیازهای برآوردۀ نشدۀ مشتریان، محصول یا خدمتی را طراحی کنیم که آن قدر جذاب باشد که خودش بتواند خودش را بفروشد
👈بنابراین، بازاریابی برخلاف فروش، قبل از طراحی و عرضۀ محصول آغاز می‌شود و با فروختن آن به مشتری هم تمام نمی‌شود بلکه با تمرکز بر حفظ رابطه با مشتریان، ادامه می‌یابد
2️⃣بازاریابی یک واحد اداری مثل بقیۀ واحدهاست
👈درست است که بیشتر فعالیت‌های بازاریابی در واحدی به نام بازاریابی متمرکزند، ولی چنان چه بازاریابی را به یک واحد اداری محدود کنیم، شرکت‌مان صدمۀ جبران‌ناپذیری را متحمل می‌شود
👈برای همین است که دیوید پاکارد، هم‌بنیانگذار شرکت اِچ‌پی، معتقد بود: بازاریابی چنان با اهمیت است که نمی‌توان آن را به یک واحد سازمانی واگذار کرد
👈منظور پاکارد این بود که همۀ واحدهای شرکت می‌توانند روی موفقیت یا شکست بازاریابی و به ویژه روی رضایت یا نارضایتی مشتریان شرکت اثر بگذارند
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢به شبکه‌های غیررسمی اهمیت بدهیم

💢به شبکه‌های غیررسمی اهمیت بدهیم
@bazaryabimodern1987
👈چند وقت پیش بود که کوکاکولا مجبور شد یک برنامۀ بزرگ تغییر ساختار را اجرا کند و برای این منظور، تصمیم گرفت تا بیش از 5200 نفر از کارمندان خود در سراسر جهان را اخراج کند
👈در میانۀ این برنامه، شایعات زیادی در شرکت رواج پیدا کرد و در نتیجه، با پخش این شایعه‌ها، انگیزۀ کارکنان شرکت به شدت کاهش یافت
👈مدیرعامل کوکاکولا برای متوقف کردن این ماشین شایعه‌سازی تصمیم گرفت تا کاملاً صادقانه، شفاف و مستقیم برخورد کند
👈برای همین پذیرفت که مدیریت ارشد در زمینۀ اطلاع‌رسانی در مورد تغییر ساختار، خوب عمل نکرده و از مدیران ارشد خواست تا در زمینۀ اطلاع‌رسانی بهتر و سریع‌تر عمل کنند
👈همان‌گونه که مدیران کوکاکولا آموختند، شبکه‌های غیررسمی در سازمان‌ها که منشأ بسیاری از شایعه‌ها و درگیری‌های سازمانی هستند، عامل مهمی در انحراف توجه کارکنان و کاهش اثربخشی آنها به شمار می‌آیند
👈برای همین، اگر می‌خواهیم یک مدیر موفق شویم، باید به حرف‌ها، شایعه‌ها و درگیری‌هایی که در شبکه‌های غیررسمی سازمان‌مان وجود دارد، اهمیت بدهیم و با آنها به شیوۀ مناسب برخورد کنیم
👈فقط باید این واقعیت را بپذیریم که هیچ وقت نمی‌توانیم شبکه‌های غیررسمی، شایعه‌پراکنی و درگیری‌های غیرعلنی در سازمان‌مان را از بین ببریم
👈پس نباید انرژی‌مان را صرف از بین بردن شبکه‌های غیررسمی کنیم، بلکه باید کاری کنیم این شبکه‌ها خوراکی برای شایعه‌سازی و اختلاف‌افکنی نداشته باشند
👈مدیران حرفه‌ای با در نظر گرفتن این واقعیت، اخبار مدنظرشان را به این شبکه‌های غیررسمی می‌دهند تا هم آنها را مشغول کنند و هم از قدرت آنها به نفع خودشان استفاده کنند
👈از سوی دیگر، مدیران حرفه‌ای معمولاً گوش‌های شنوایی در این قبیل شبکه‌های غیررسمی دارند و شایعات و درگیری‌ها در این شبکه‌ها را زودتر از بقیه متوجه می‌شوند
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

هنگامی که یک کالا فروش نمی رود، 4 دلیل عمده دارد:

هنگامی که یک کالا فروش نمی رود، 4 دلیل عمده دارد:


1️⃣ عمر فروش کالا تمام شده است. به این معنا که دیگر نیاز عمده مشتریان را برآورده نمی نماید. شاید تکنولوژی جدیدی جایگزین آن محصول شده است. مثل دوربین دیجیتال به جای دوربین عکاسی دارای نگاتیو

2️⃣ محصول به درستی به بازار هدف معرفی نشده است.

3️⃣ محصول به درستی برای بازار هدف انتخاب نشده است.

4️⃣ افراد و امکانات فروش محصول برای بازار هدف به درستی انتخاب و برنامه ریزی نشده اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰

شش نشانه گذاری برای فروشندگی

شش نشانه گذاری برای فروشندگی

 

🔶 لبخند دوستانه و مشتاق تحویل مشتری بدهید. با مشتری دم در ملاقات کنید. اگر نام مشتری را می‌دانید، آن را به‌کار گیرید.

🔹 کارهایتان را نفروشید. به شواهدی که احتمالا کمک می کند تا نیازهای وی را بشناسید توجه نمایید. سوال‌هایی بپرسیدکه درباره شخص مشتری است و به او بفهمانید مسایل او برایتان جالب است.

🔹 برای شرکت‌تان ایجاد اعتماد و اطمینان کنید. مدارک یا هر چیز دیگری راکه ثابت می‌کند متعلق به شرکتی معتبر هستید به او نشان دهید. اگر به مصرف‌کننده محصولاتی می‌فروشیدکه احتیاج به لوازم یدکی دارند، اطلاعات کافی درباره این لوازم در اختیار او بگذارید.

🔹 مشتری را آماده کنید. او را راهنمایی کنیدکه درباره نیازهایش صحبت کند. کاری کنید بداند به محصول شما نیاز دارد.

🔹 امکانات و تجهیزات را به مشتری نشان دهید. این کار در مورد هر محصولی موثر است. بگذارید مشتری اهمیت داشتن محصول شما راحس کند.

🔹 به سوالات او پاسخ دهید. نیازهای مشتری را بشناسید. سوال‌های او را یکی یکی پاسخ دهید. در‌صورت امکان با مشتری در شرایط کاملا آرام بدون سر‌و‌صدا صحبت کنید. برای فروش خود برنامه ریزی کنید...

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢همیشه عملکردمان را خودمان ارزیابی کنیم

💢همیشه عملکردمان را خودمان ارزیابی کنیم
@bazaryabimodern1987
1️⃣فهرست مهارت‌هایی را بنویسیم که باید به دست بیاوریم تا بتوانیم نقاط ضعف‌مان را کاهش و نقاط قوت‌مان را تقویت کنیم

2️⃣فهرست رفتارهایی را بنویسیم که باید تکرار کنیم تا بتوانیم نقاط ضعف‌مان را کاهش بدهیم و نقاط قوت‌مان را تقویت کنیم

3️⃣فهرست‌ رفتارهایی را بنویسیم که باید کنار بگذاریم یا تغییر بدهیم تا بتوانیم نقاط ضعف‌مان را کاهش بدهیم و نقاط قوت‌مان را تقویت کنیم

👈برای آن که بتوانیم عملکردمان را بهتر ارزیابی کنیم، می‌توانیم در پایان هر روز، هفته، ماه و سال به این سوالات فکر کنیم:

1️⃣چقدر توانسته‌ام مشتریان فعلی‌ام را حفظ کنم یا بیشتر به آنها بفروشم؟
2️⃣چقدر توانسته‌ام مشتریان بالقوه‌ام را به مشتریان واقعی تبدیل کنم؟
3️⃣چقدر توانسته‌ام فهرست مشتریان بالقوه‌ام را افزایش بدهم و موارد جدیدی را به آن اضافه کنم؟
4️⃣چقدر توانسته‌ام محصولم را بهتر و جذاب‌تر معرفی کنم؟
5️⃣چقدر توانسته‌ام به سوالات و مخالفت‌های مشتری به درستی پاسخ بدهم؟
6️⃣چقدر توانسته‌ام میزان شناخت و اطلاعاتم از مشتری، رقبا، محصولات شرکت و وضعیت بازار را به‌روز کنم؟
7️⃣چقدر توانسته‌ام مشتریان از دست رفته‌ام را برگردانم؟
8️⃣چقدر توانسته‌ام مشتریان کنونی‌ام را راضی کنم مشتری جدید معرفی کنند؟
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

ﺳﻮﺍﺩ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟

ﺳﻮﺍﺩ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ؟
@bazaryabimodern1987
1⃣ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺧﻮﺏ ﺑﻠﺪ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ!!!
ﺍﻏﻠﺐ ﮐﺴﯽ ﺭ ﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﺰﯾﺴﺘﯽ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﻣﺸﺨﺼﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺭﺩ ﻋﻼﻗﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﯾﺎ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮐﻢ ﺩﺍﺭﺩ. 
ﺍﻣﺎ ﺗﺤﺖ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺣﺲ ﻫﺎﯼ ﻟﺤﻈﻪ ﺍﯼ، اختلالات ﻫﻮﺭﻣﻮﻧﯽ، ﺗﻌﺎﺑﯿﺮ ﻏﻠﻂ، ﺟﻮ ﺯﺩﮔﯽ ﻭ ... ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ... 
ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ، ﺁﻥ ﺣﺲ ﻟﺤﻈﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺖ، ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺑﻪ ﯾﮑﯽ ﺗﻮﯼ ﺳﺮ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺯﺩﻥ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺗﻮﯼ ﺳﺮ ﺁﻥ ﺑﯿﭽﺎﺭﻩ!!! 
" ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺧﻮﺏ " ﯾﻌﻨﯽ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪﻥ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ بیشترین ﺷﺒﺎﻫﺖ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻣﺎ ﺩﺍﺭﺩ، ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﻗﺪﺭﺕ ﺩﺭﮎ را ﺍﺯ ﺷﺮﺍﯾﻄﻤﺎﻥ. ﻭ ﻣﺘﻘﺎﺑﻼ، ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺷﺒﺎﻫﺖ ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺩﺭﮎ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ. 
ﻭ ﺷﺒﺎﻫﺖ، ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﯾﮑﺴﺎﻧﯽ ﻧﯿﺴﺖ.
2⃣ ﻓﻘﺪﺍﻥ ﻣﻄﻠﻖ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ!!! 
ﺍﮐﺜﺮﯾﺖ ﻣﻄﻠﻖ ﻣﺎ، از آنچه هستیم و دوست داریم باشیم، ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ.
ﺩﻣﺪﻣﯽ ﻣﺰﺍﺝ ﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺗﻨﺪﺧﻮ ﻭ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﺎﭘﺬﯾﺮﯾﻢ، ﺍﻣﺎ ﺗﻼﺷﯽ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﮐﻪ ﺑﺪﺍﻧﯿﻢ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﯿﻢ!!!
ﺍﺯ ﻋﻼﺋﻖ ﺧﻮﺩ، ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻫﺎ ﻭ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎ، ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻃﻠﺐ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ، شناختی نداریم. 
ﺍﯾﻦ ﻓﻘﺪﺍﻥ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺳﺒﺐ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺍﯼ ﺩﻭﺍﻡ ﻧﯿﺎﻭﺭﯾﻢ، ﺯﯾﺮﺍ ﺗﻌﺮﯾﻔﯽ ﺍﺯ ﺣﺲ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﯽ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ.
3⃣ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﻋﺪﻡ ﺗﻌﺎﺩﻝ!!!
ﺑﻠﺪ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ ﺁﻫﺴﺘﻪ ﻭ ﭘﯿﻮﺳﺘﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺪﺍﺭﯾﻢ.
ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍﯼ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺁﻧﭽﻨﺎﻥ ﺗﻨﺪ ﻣﯿﺮﺍﻧﯿﻢ ﮐﻪ ﻧﻔﺴﻤﺎﻥ ﺑﻨﺪ ﻣﯿﺎﯾﺪ.
ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﻭ ﻫﻔﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﻭﻝ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺧﺮﺝ می کنیم، ﺗﻮﻗﻊ طرف مقابل ﺭﺍ ﺑﺎﻻ ﻣﯽ ﺑﺮﯾﻢ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ ﺑﺎﺗﺮﯾﻤﺎﻥ ﮐﻪ ﺧﺎﻟﯽ ﺷﺪ، ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﮔﯿﺮﯼ ﻭ ﺗﻼﺵ ﺑﺮﺍﯼ ﻓﺮﺍﺭ ﻭ...
" ﺗﻌﺎﺩﻝ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ " ﯾﻌﻨﯽ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺭﯾﺘﻤﯽ ﻣﻼﯾﻢ ﺍﻣﺎ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﺭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﻫﯿﻢ ، ﻭ ﻧﯿﺰ، ﻧﯿﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺪﺭﯾﺞ ﺑﻪ ﺁﻥ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻧﺸﺎﻥ ﺑﺪﻫﯿﻢ. 
ﻧﻪ ﺧﻔﻪ ﺍﺵ ﮐﻨﯿﻢ و ﻧﻪ ﻭﺍﺩﺍﺭﺵ ﮐﻨﯿﻢ ﺧﻔﻪ ﻣﺎﻥ ﮐﻨﺪ.
4⃣ ﻗﺪﺭﺕ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ!!! 
ﺍﺗﻔﺎﻗﺎﺕ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﯽ، ﺟﺰﺋﯽ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻧﺎﭘﺬﯾﺮ ﺍﺯ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺍﻧﺪ.
ﻣﺜﻼ" ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ در ﻣﯿﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﯾﮏ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻋﺎﻃﻔﯽ بفهمیم ﻣﺮﺩﯼ ﯾﺎ ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﺩﺍﺭیم، ﻋﺎﺩﺗﯽ ﯾﺎ ﺍﺧﻼﻗﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ما ﺗﺤﻤﻠﺶ ﺳﺨﺖ ﺍﺳﺖ. 
آیا ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﯽ کنیم؟ 
البته که نه.... چرا که ﻭﺍﮐﻨﺶ ﻟﺤﻈﻪ ﺍﯼ ﻭ ﺁﻧﯽ ﻭ ﺳﻠﺒﯽ از خود ﻧﺸﺎﻥ می دهیم.
ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﺗﺤﻠﯿﻞ، ﺩﺳﺘﺎﻭﺭﺩ ﭘﺨﺘﮕﯿﺴﺖ ﻭ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺁﻏﺎﺯ ﻫﺮ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﭼﻨﺎﻥ ﻭﺍﻧﻤﻮﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﻧﮕﺎﺭ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﻣﺎﺳﺖ، ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺯﯼ ﺫﻫﻨﯽ ﻏﻠﻂ ﺑﺮ ﻣﺎ ﻏﻠﺒﻪ می کند ﻭ ﺍجازه نمی دهد ﮐﻪ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻭ ﺩﺭﮎ ﺩﺭﺳﺖ، ﻣﺎﻧﻊ ﺍﺯ ﺑﺮﻭﺯ ﺗﻨﺸﻬﺎ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺟﺪﺍﯾﯽ ﺷﻮﺩ.
5⃣ ﺑﻠﺪ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ ﺑﻔﻬﻤﯿﻢ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺁﺩﻣﻬﺎ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻓﺮﻕ ﺩﺍﺭﺩ!!! 
ﺗﻮﻗﻊ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﺎﺳﺖ، ﺧﻮﺩ ﻣﺎ ﺑﺎﺷﺪ. حتی ﺣﺎﺿﺮ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ ﺑﻪ ﻧﯿﺎﺯﻫﺎ، ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻫﺎ ﻭ ﻋﻼﺋﻖ ﺍﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨﯿﻢ. 
ﻏﺮﻭﺭ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯾﻢ، ﺍﻣﺎ ﺗﻮﻗﻊ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﺍﻭ ﻏﺮﻭﺭ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﻭ ﻧﯿﺎﺯ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.
ﻭ ﺩﺭﮐﺶ ﺳﺨﺖ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﮐﻪ ﺑﻔﻬﻤﯿﻢ ﺍﻭ ﺩﻧﯿﺎﯾﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺳﺎﺧﺘﻪ، ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺻﺮﻓﺎ ﺑﺎ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺍﺷﺘﺮﺍﮎ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ؛ ﻧﻪ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ی ﻣﺎ، ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺗﺎﺯﻩ ﺍﯼ ﺑﺴﺎﺯﺩ.
ﺑﻠﺪ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﺑﺎﺷﯿﻢ 
6⃣ ﻭ ﭼﻪ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ از نظر: روحی، جسمی، مالی، خانوادگی و غیره ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻣﺘﻌﺎﺩﻝ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ، ﺍﺯ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﻥ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﺑﭙﺮﻫﯿﺰﯾﻢ. 
ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻋﺪﻡ ﺗﻌﺎﺩﻝ، ﺗﻨﻬﺎ ﺁﺳﯿﺐ ﭘﺬﯾﺮﯼ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
ﻭ خوب تر ﺁﻥ ﮐﻪ، ﻫﻤﯿﺸﻪ ﯾﺎﺩﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ: ﻗﺎﻟﺐ ﺁﺩﻣﻬﺎ ﺷﺒﯿﻪ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺖ 
و ﺟﺎﯼ ﺧﺎﻟﯽ ﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﺎ ﺑﻮﺩﻥ ﮐﺴﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﭘﺮ ﮐﺮﺩ
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

🔴▪️برای فروش بیشتر از مشتری بپرسید.

🔴▪️برای فروش بیشتر از مشتری بپرسید. 
@bazaryabimodern1987
🔸به دیدن نحوه استفاده از محصول خود بروید.
🔸پرسش هایی درباره معایب و مزایای آن بپرسید.
🔸بپرسید چه چیزی را بیشتر دوست دارند.
🔸بپرسید چه چیزی را کمتر دوست دارند.
🔸بپرسید چه چیز را باید تغییر دهند و چگونه باید تغییر دهند. 
🔸درباره خدمات پس از فروشی که دریافت کرده اید، بپرسید.
🔸اقدامات انجام شده به وسیله هر فرد مرتبط را مشاهده کنید.    
🔸بپرسید که آیا دوباره همان را می خرند؟
🔸بپرسید که آیا آن را به واحد تجرای دیگری پیشنهاد میدهند؟
🔸تمام چیزهایی را که می گویند ثبت و ضبط کنید.
🔸دیدن محصول در عمل و پرسش درباره ان دیدگاه جدیدی از نحوه فروش آن ارائه می دهد. 
✅ اگر این مرحله را انجام دهید، نه تنها فرصتی برای یادگیری، بلکه فرصتی برای فروش نیز مهیا می شود.
 @bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

❤️اهمیت تاثیر اولیه در متقاعدسازی

❤️اهمیت تاثیر اولیه در متقاعدسازی
@bazaryabimodern1987
1️⃣لبخند را فراموش نکنید
لبخند و روی گشاده نیرومندترین ابزار برای ایجاد برداشت اولیه خوب و مثبت است. وقتی دیگران لبخند و روی باز شما را می‌بینند، احساس می‌کنند با فردی دوست‌داشتنی و قابل اعتماد مواجه‌ شده‌اند
2️⃣رفتار خود را کنترل کنید
باید تمام جزئیات رفتار شما در لحظه ورود به اتاق یا صحنه سخنرانی یا آغاز یک گفتگو، کاملاً حساب شده، جذاب، دوستانه و احترام‌آمیز باشد
3️⃣محکم و استوار دست بدهید
دست دادن یکی از سریع‌ترین و موثرترین راه‌های برقراری ارتباط است. دست دادن محکم، شما را مطمئن و مورد اعتماد نشان می‌دهد
4️⃣ارتباط چشمی برقرار کنید
در هنگام مکالمه، نگاه کردن به چشم طرف مقابل در ایجاد ارتباط و جلب اعتماد او بسیار موثر است
5️⃣نشان دهید که شنونده خوبی هستید
به طرف مقابل‌تان نشان بدهید که می‌خواهید حرف‌ها، نظرات و خواسته‌های او را به طور دقیق و کامل بشنوید. وقتی خودتان را مشتاق شنیدن نشان می‌دهید، گام موثری در ایجاد برداشت اولیه مطلوب برمی‌دارید
6️⃣هرگز تأخیر نکنید
به هیج وجه دیر سر قرار حاضر نشوید چون تاخیر باعث می‌شود قبل از این که ارتباط شروع شود، به بی‌ملاحظه بودن، بی‌توجهی، بی‌نظمی و بی‌دقتی متهم شوید
7️⃣تمرکز کنید
به هیچ وجه نگذارید مسائل حاشیه‌ای و افکار نامربوط، فرصت حیاتی تاثیرگذاری اولیه را از شما بگیرند. قبل از شروع ملاقات، نفسی عمیق بکشید و تمام توجه و تمرکز خود را صرف نحوه برقراری ارتباط با طرف مقابل بکنید
8️⃣در مراسم معرفی عجله نکنید
هنگام معرفی، با دقت به اسامی و عنوان‌های طرف مقابل‌تان توجه کنید و آنها را خوب به خاطر بسپارید
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰