💢3 دشمن تغییر
@bazaryabimodern1987
1️⃣منطقۀ راحتی 
منطقۀ راحتی به این معناست که انسان‌ها و سازمان‌ها دوست دارند کاری که از قبل انجام می‌دهند را ادامه بدهند و هیچ تغییری در آن ایجاد نکنند. وقتی انسان‌ها و سازمان‌ها در منطقۀ راحتی‌شان گیر می‌کنند، توجه‌شان به محیط اطراف و تغییرات آن به شدت کاهش می‌یابد و در نتیجه، توانایی‌‌شان برای تغییر را از دست می‌دهند
2️⃣درماندگی آموخته شده 
درماندگی آموخته شده به این معناست که انسان‌ها و سازمان‌ها باور می‌کنند که نمی‌توانند تغییری در شرایط ایجاد کنند و باید با تغییرات به وجود آمده در محیط و بازار کنار بیایند. این حالت زمانی رخ می‌دهد که انسان‌ها و سازمان‌ها احساس می‌کنند زمان، منابع، انرژی و مهارت کافی برای ایجاد تغییرات لازم را ندارند
3️⃣مسیر کمترین مقاومت
بسیاری از انسان‌ها و سازمان‌ها متوجه ضروت تغییر هستند، ولی می‌خواهند کوتاه‌ترین، ساده‌ترین و سریع‌ترین مسیر برای تغییر را پیدا کنند. برای همین، معمولاً در مسیری می‌افتند که آنها را به بیراهه می‌برد، چون اصولاً هیچ میان‌بُری برای ایجاد تغییرات بزرگ وجود ندارد
@bazaryabimodern1987