💢2 الگوی مدیریت نوآوری
@bazaryabimodern1987
1️⃣الگوی مدیر ایده‌ها (Idea manager model)
در این الگو، یک نفر یا یک واحد سازمانی را به عنوان مرکز انتقال ایده‌های جدید در نظر می‌گیریم. تنها کار این فرد یا واحد سازمانی، کشف ایده‌های جدید در داخل سازمان یا خارج از آن و معرفی آن ایده‌ها به مدیران ارشد شرکت است. این فرد یا واحد باید منابع کافی برای ایده‌یابی و به خصوص برای تشویق صاحبان ایده به تولید ایده‌های جدید بیشتر را در اختیار داشته باشد
2️⃣الگوی اقدام‌های راهبردی نفس‌گیر (Strategic breakthrough model)
در این الگو، ابتدا شکاف بین وضعیت کنونی و وضعیت مطلوب‌مان در نوآوری را مشخص می‌کنیم. مثلاً تعیین می‌کنیم که «سال آینده باید حداقل 5 بسته‌بندی خلاقانه را به بازار عرضه کنیم». سپس از مدیران، کارمندان و واحدهای سازمانی‌مان می‌خواهیم تا ایده‌های خلاقانه‌شان برای پر کردن شکاف مدنظر را ارائه کنند. برای مثال، زمانی که مشاور بخش نوآوری جنرال الکتریک بودم، این اقدام راهبردی نفس‌گیر را در دستور کار قرار دادیم: طراحی و تولید دستگاه اسکنری که قیمت آن یک چهارم قیمت دستگاه‌های موجود در بازار باشد
@bazaryabimodern1987