MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

۳۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۴ ثبت شده است

قانون خوشبنی و اعتماد

💢قانون خوش‌بینی و اعتماد
@bazaryabimodern1987
👈خوش‌بینی و اعتماد رهبران یک شرکت به مدیران و کارمندان آن را می‌توانیم مهم‌ترین رمز موفقیت در تجارت بدانیم
👈دلیل این واقعیت آن است که خوش‌بینی و اعتماد یک رهبر به کارمندانش، الهام‌بخش آنهاست و به آنها نیروی مضاعفی می‌هد تا باور کنند می‌توانند به هدف‌های تعیین شده دست یابند
👈برای تبدیل شدن به یک رهبر خوش‌بین و امیدوار، باید در هر حادثه‌ای به جنبه‌های مثبت آن توجه کنید، حتی اگر آن حادثه یک اتفاق تلخ باشد
👈برای همین است که ناپلئون هیل معتقد است: خوش‌بین‌ها در هر مانع و مشکلی به دنبال روزنه‌هایی امیدوارکننده هستند و بر اساس این اصل مهم رفتار می‌کنند «مشکلات و موانع برای محدود کردن ما به وجود نمی‌آیند، بلکه برای راهنمایی کردن و آموزش دادن ما سر راه‌مان قرار می‌گیرند»
👈ویژگی دیگر خوش‌بین‌ها این است که به جای گذشته، به آینده نظر دارند و روی ساختن آینده تمرکز می‌کنند، نه روی حسرت خوردن از گذشته
👈ویژگی مهم‌تر خوش‌بین‌ها این است که «راه‌حل‌گرا هستند، نه مساله‌محور»، به این معنا که به جای تمرکز روی مسائل و مشکلات پیش‌رو، روی یافتن راه‌حل‌هایی برای برون‌رفت از وضعیت سخت کنونی تمرکز می‌کنند
👈علاوه بر این، خوش‌بین‌ها به جای این که دیگران را سرزنش کنند و تقصیر را متوجه کسی بدانند، به این فکر می‌کنند که «حالا چه کاری می‌توان انجام داد»
👈یادمان باشد، توماس ادیسون به این دلیل به بزرگ‌ترین مخترع جهان تبدیل شد که از فلسفۀ مخصوصی پیروی می‌کرد
👈او معتقد بود: موفقیت وقتی به دست می‌آید که بدانید چه اختراعی می‌خواهید بکنید و بعد آن قدر تجربه‌اندوزی و امتحان کنید تا بتوانید تمام موانع پیش‌رو را بردارید
@bazaryabimodern1987

موافقین ۱ مخالفین ۰

4گام برای رسیدن به یک انتقاد سازنده

🔴▪️۴ گام برای رسیدن به یک انتقاد سازنده
@bazaryabimodern1987
1⃣شروع نرم
وقتی از فردی درخواست تغییر در رفتارش می کنید، سعی کنید با جملات نرم و ملایم شروع کنید. بجای بکار بردن جمله "تو نباید" از فرمول بکارگیری جمله "دلم برای .‌.‌. تنگ شده است" بهره ببرید.
2⃣درباره احساسات تان صحبت کنید
انتقاد می‌تواند به راحتی بر احساسات سخت مانند عصبانیت و انزجار متمرکز شود. در عوض بهتر است درباره احساسات نرمتر خود صحبت کنید.
3⃣معانی عمیق‌تر را با دیگری مطرح کنید
دوستان یا افرادی که دوستشان دارید، ممکن است متوجه این نشوند که چرا شما در آنچه آن‌ها انجام می‌دهند، اینقدر سخت می‌گیرید. به وسیله صحبت کردن در مورد آن‌چه در نظر دارید، می‌توانید با آن‌ها گفتگوی صمیمانه‌تری داشته باشید.
4⃣پرورش عشق نه انزجار
اگر روی چیزی که شما را اذیت می‌کند متمرکز شوید، انزجار ایجاد می‌شود. دفن کردن آزار و اذیت‌ها می‌تواند باعث شود عشق و مراقبت از بین بروند. در عوض وقتی شما را ناراحت کرده‌اند، به ویژه اگر احساساتتان جریحه دار شده است، سعی کنید درباره آن چیز صحبت کنید.
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

پیشرفت های بنیادی در بازاریابی

💢پیشرفت‌های بنیادین در بازاریابی
 @bazaryabimodern1987
1️⃣در سایۀ گسترش فروشگاه‌های آنلاین و اپلیکیشن‌ها، بسیاری از واسطه‌های سنتی مثل عمده‌فروش‌ها و خرده‌فروش‌ها در حال از بین رفتن هستند. پس باید در سیستم توزیع شرکت‌مان بازنگری اساسی انجام بدهیم
2️⃣بسیاری از شرکت‌ها به جای انجام تحقیقات بازاریابی سنتی، برای شناخت مشتریان‌شان از ابزارهایی مثل پایگاه داده، داده‌کاوی و گوش دادن اجتماعی (سوشال لیسنینگ) استفاده می‌کنند. پس باید ما هم به سمت استفاده از این فناوری‌ها حرکت کنیم
3️⃣اگر بتوانیم با شناخت دقیق نیازها، خواسته‌ها، آرزوها و نگرانی‌های مشتریان‌مان، محصول یا خدمت مناسبی را به آنها پیشنهاد کنیم، قطعاً می‌توانیم مشتریان راضی کنونی‌مان را به مشتریان خشنودی تبدیل کنیم که رقبا به سختی می‌توانند آنها را از چنگ ما درآورند
4️⃣بهتر است به جای تمرکز بر افزایش سهم بازار، مثل شرکت‌های حرفه‌ای روی افزایش سهم‌مان از کیف پول مشتری تمرکز کنیم
5️⃣به جای تمرکز بر یک یا چند معاملۀ محدود با مشتری، باید مثل شرکت‌های بزرگ روی مفهوم «حفظ مشتری در طول عمر او» تمرکز کنیم
6️⃣بسیاری از شرکت‌ها 60 درصد از نیازهای خود را به صورت «برون‌سپاری» تامین می‌کنند. این نرخ در برخی از شرکت‌ها به 100 درصد رسیده است. پس بهتر است به جای آن که سرمایه‌مان را به موضوعاتی مثل تولید، حسابداری، انبارداری و غیره اختصاص بدهیم، آنها را روی بازاریابی سرمایه‌گذاری کنیم
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

چگونه مدیرمان را کنترل کنیم

💢چگونه مدیرمان را مدیریت کنیم
@bazaryabimodern1987
👈اگر قدرت را توانایی یک فرد برای تاثیرگذاری بر دیگران تعریف کنیم، آن گاه متوجه یک استراتژی مهم می‌‌شویم: افراد حرفه‌ای با وابسته کردن دیگران به خودشان، نفوذشان در آنها و از این طریق، قدرت‌شان را افزایش می‌دهند
👈برای همین است که لازم نیست شما حتماً مدیر رسمی یک سازمان باشید تا بتوانید روی دیگران اعمال قدرت کنید
👈به بیان دیگر، اگر بتوانید دیگران را به خودتان وابسته کنید، قدرت‌تان آن قدر افزایش می‌یابد که حتی می‌توانید مدیرتان را هم کنترل کنید و در واقعیت، شما مدیر او باشید، نه او مدیر شما
👈افزایش قدرت از طریق افزایش وابستگی و تلاش برای مدیریت کردن مدیران، به این دلیل در میان کارمندان حرفه‌ای رایج شده که نیاز شرکت‌ها به کارمندان حرفه‌ای و متخصص روز به روز بیشتر می‌شود
👈پس اگر می‌خواهید مدیرتان و حتی سازمان‌تان را مدیریت کنید، بدون آن که مدیر باشید، باید تخصص‌های مورد نیاز سازمان‌تان را در اختیار بگیرید و مهارت‌تان در این تخصص‌ها را افزایش دهید
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

عناوین مهم مهندسی بازار صادراتی

📌 عناوین مهارت‌های مهندسی بازار صادراتی
@bazaryabimodern1987
1. مهارت‌های تحلیل و پژوهش بازار
2. مهارت‌های استراتژیک بازار
3. مهارت‌های بازاریابی و برندینگ
4. مهارت‌های ارتباطی و مذاکره
5. مهارت‌های مدیریت محصول و نوآوری
6. مهارت‌های مالی و اقتصادی
7. مهارت‌های لجستیک و کانال توزیع
8. مهارت‌های مدیریتی و رهبری
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

گاهی یک غول بزرگ را نمی بینیم

💢گاهی یک غول بزرگ را نمی‌بینیم
@bazaryabimodern1987
👈خیلی از ما عبور یک مورچۀ کوچک را نمی‌بینیم، ولی مگر ممکن است که یک غول بزرگ جلوی چشم‌مان ایستاده باشد و او را نبینیم؟
👈دانیِل سایمونز و کریستوفِر کاربِریس پس از انجام یک آزمایش جالب متوجه شدند که: بله ممکن است ما یک غول بزرگ را نبینیم
👈این دو پژوهشگر این تحقیق را انجام دادند: فیلم یک بازی بسکتبال به افراد مختلف نشان داده شد. یک تیم لباس سیاه و تیم دیگر لباس سفید بر تن داشتند
👈از مشاهده‌گران خواسته شد تعداد دفعاتی که توپ بین بازیگران سفیدپوش رد و بدل می‌شود را بشمارند
👈آنها هم به دقت این کار را انجام دادند به گونه‌ای که بعد از پایان بازی، تعداد دفعات پاسکاری توپ را با حداکثر یک یا دو خطا گزارش دادند
👈اما اکثر مشاهده‌گران یک چیز مهم را از قلم می‌انداختند و آن را نمی‌دیدند: انسانی که با لباس گوریل به وسط زمین می‌آمد، می‌ایستاد، بر سینه‌اش می‌کوبید و از جلوی تصویر رد می‌شد
👈چرا مشاهده‌گران چنین چیزی را ندیده بودند؟ پاسخ اینجاست: وقتی ما نگاه و توجه خود را روی یک موضوع خاص در محیط پیرامون‌مان متمرکز می‌کنیم، نسبت به هر آن چه که به آن موضوع بی‌ربط است، کور می‌شویم
👈ما به این پدیده اصطلاحاً «نابینایی ناشی از توجه» می‌گوییم که علت اصلی بی‌توجهی ما به عوامل اصلی اثرگذار بر تصمیمات مهم‌مان است
👈برای همین است که می‌گویند: ما چیزی را می‌بینیم که می‌خواهیم ببینیم!
👈در حقیقت، وقتی در تصمیمی غرق می‌شویم، خصوصاً زمانی که برای گرفتن آن تصمیم نیازمند تمرکز بسیار زیاد هستیم، بسیاری از عوامل مهم را نمی‌بینیم
👈به همین خاطر است که می‌گویند: هنگام تصمیم‌گیری‌های مهم، کمی از موضوع مدنظرتان فاصله بگیرید، تمرکزتان را به هم بزنید و بکوشید مساله و موضوع تصمیم‌تان را در چارچوب بزرگ‌تری ببینید
@bazaryabimodern1987

موافقین ۱ مخالفین ۰

استراتژی ثابت شده برای فروش محصولات

👈  استراتژی ثابت شده برای افزایش فروش محصولاتتان
@bazaryabimodern1987
✍ یافتن افرادی که محصول شما را خریداری کنند، بخش مهمی از کل فرآیند فروش است.
🔹 آیا محصولی خوب دارید، اما مشتریان مناسب ندارید که آن را خریداری کنند؟
🔹 آیا از روش دسترسی به مشتریان خود اطمینان ندارید یا پیام فروشتان گیج‌کننده است؟
۱ - مردم خریدار منفعت هستند.
مردم محصول را خریداری نمی‌کنند بلکه نتایجی را که آن محصول ارائه می‌دهد، می‌خرند.
▫️فرآیند شناسایی مشتری ایده‌آل خود را با تهیه لیستی از تمامی فوایدی که مشتریان از استفاده از محصول یا خدمات شما می‌برند، آغاز کنید.
▫️مسابقه «تقسیم نوشابه»
مسابقه «تقسیم نوشابه» فقط با اضافه کردن اسامی شخصی به بطری‌های نوشابه کوکاکولا باعث افزایش ۴ درصدی در فروش شد.
▫️آن‌ها نیاز مردم برای شخصی‌سازی را جذب کردند، هیچ چیزی مانند نوشیدن یک نوشابه با نام خودتان روی آن نیست.
۲ - مشتری خود را به روشنی تعریف کنید.
چه کسی احتمال دارد که محصول شما را بلافاصله خریداری کند؟ از آن مشتری یک شمایل بسازید.
▫️سوالات خاص بپرسید:
▪️چند ساله هستند؟
▪️آیا مونث هستند یا مذکر؟
▪️آیا فرزند دارند؟
۳ - مشکل را به روشنی شناسایی کنید.
مشتری‌تان چه مشکلی دارد که شما می‌توانید آن را حل کنید؟
▫️اگر مشتری‌تان را به درستی شناسایی کرده باشید، این افراد برای حل مشکلشان به شما پول می‌پردازند.

▪️گاهی مشکلات روشن و واضح هستند.
▪️گاهی مشکلات آشکار یا روشن نیستند.
▪️گاهی مشکلی برای مشتری وجود ندارد.
▫️اگر مشکلی وجود نداشته باشد، مشتری محصول شما را خریداری نخواهد کرد.
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

به کارمندمان گوش کنیم

💢به کارمندان‌مان گوش کنیم
@bazaryabimodern1987
1️⃣با دقت به حرف کارمندان‌مان گوش کنیم، نه این که وقتی مشغول انجام کار هستیم، حرف آنها را هم بشنویم. به همین علت است که می‌گویند: «گوش دادن با دقت، بالاترین نوع احترام گذاشتن است»
2️⃣برای پاسخ دادن به حرف کارمندان‌مان عجله نکنیم و اجازه بدهیم حرف‌شان را کامل و شفاف بگویند
3️⃣هر جایی که حرف کارمندان‌مان را متوجه نشدیم، از آنها بخواهیم تا بیشتر توضیح بدهند، نه این که پیش خودمان بگوییم «اگر بگویم حرفت را نفهمیدم به جایگاهم ضربه می‌خورد»
4️⃣پیش از پاسخ به نظرات، انتقادات و ایده‌های کارمندان‌مان، خلاصه‌ای از حرف‌شان را با زبان و ادبیات خودشان بازگو کنیم تا مطمئن شویم منظورشان را دقیق متوجه شده‌ایم
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

روی جلب اعتماد تمرکز کنید

💢روی جلب اعتماد مشتری تمرکز کنید
@bazaryabimodern1987
👈اکثر فروشندگانی که با حقه‌بازی می‌فروشند، تصور می‌کنند «مشتری که متوجه نمی‌شود و حتی اگر متوجه شود هم فراموش می‌کند و ما را می‌بخشد»
👈برای همین، به شیوۀ «فروش از طریق حقه‌بازی و فریب دادن مشتری» ادامه می‌دهند و بعضی وقت‌ها هم واقعاً فروش خوبی را به ارمغان می‌آورند
👈اما واقعیت این است که مشتریان امروزی اولاً بسیار با‌هوش‌تر از قبل شده‌اند، ثانیاً اطلاعات گسترده‌ای را در اختیار دارند و ثالثاً به مشتریان قبلی‌مان دسترسی دارند. برای همین، حتی اگر فرض کنیم فروش با حقه‌بازی ایرادی ندارد، نمی‌توانیم این روش را ادامه بدهیم
👈برای همین است که فروشندگان حرفه‌ای به یک اصل مهم پایبندند: هیچ وقت نباید با فریب‌کاری بفروشیم، چون این اعتماد است که خوب می‌فروشد
👈این دسته از فروشندگان، خودشان را «مرشد مشتری در مسیر حل مشکلات و چالش‌هایش» می‌دانند و برای همین تلاش می‌کنند با جلب اعتماد مشتری، او را قانع کنند «به نفع‌ شماست اگر از دستورات ما پیروی کنید»
👈وقتی به جای فروش با فریب‌کاری، روی فروش با اعتمادسازی تمرکز می‌کنیم، دو اتفاق خوب برای‌مان رخ می‌دهد:
1️⃣مشتریانی که به ما اعتماد کرده‌اند، رابطه‌شان را با ما حفظ می‌کنند و به احتمال بسیار زیاد مجدداً از ما می‌خرند
2️⃣مشتریانی که به ما اعتماد کرده‌اند، ما را به اطرافیان، دوستان و همکاران‌شان معرفی می‌کنند
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢شش ویژگی بازاریابی نئاندرتالی

💢شش ویژگی بازاریابی نئاندرتالی
@bazaryabimodern1987
1️⃣بازاریابی را با فروش برابر می‌گیرد
2️⃣بیش از توجه به مشتری و نیازها و خواسته‌هایش، به فریب دادن او از طریق تبلیغات تاکید دارد
3️⃣به جای تلاش برای حفظ رابطۀ طولانی مدت با مشتری، می‌کوشد حداکثر سود را از یک معامله با مشتری به دست آورد
4️⃣به جای قیمت‌گذاری هدفمند، هزینه‌ها و بهای تمام شده را پایۀ قیمت‌گذاری قرار می‌دهد
5️⃣به جای یکپارچه کردن برنامه‌ها، ابزارها و کمپین‌های بازاریابی، برای هر کدام از آنها جداگانه برنامه‌ریزی می‌کند
6️⃣به جای کوشش برای شناسایی نیازهای واقعی، پنهان و آیندۀ مشتریان، به فکر فروش هر چه بیشتر محصولات کنونی شرکت است
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

اینده را چگونه پیش بینی می کنید

💢چگونه آینده را پیش‌بینی کنیم؟
@bazaryabimodern1987
1️⃣میزان فروش فعلی به مشتریان فعلی و امکان افزایش آن در آینده
2️⃣تغییر شرایط مشتریان کنونی در آینده و تاثیر آن بر میزان تقاضای آنها
3️⃣تغییر وضعیت رقبا و تاثیر آن بر میزان خرید مشتریان کنونی از آنها
4️⃣شرایط کلی بازار و تاثیر آن بر میزان تقاضای مشتریان کنونی
5️⃣کیفیت رابطۀ فروشندگان با مشتریان کنونی و تاثیر آن بر میزان تقاضای آنها
6️⃣احتمال خرید محصولات جدید شرکت توسط مشتریان کنونی
7️⃣احتمال تعویض محصولات خریداری شده توسط مشتریان کنونی با محصولات جدید
8️⃣احتمال افزایش پشتیبانی شرکت از فروشندگان در مواردی مثل تبلیغات، پروموشن و غیره
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

ویژگی شخصیتی افراد

💢ویژگی های شخصیتی افراد، در تجربه استرس موثر می باشد. برخی تیپ های شخصیتی استرس بیشتری را تجربه می کنند.
@bazaryabimodern1987
✅تیپ شخصیتی A
👈بیش از حد کار می کنند، در وقت استراحت و تعطیل
👈تحت فشار ضرب الاجل ها و مهارت های انجام کار قرار می گیرند.
👈در حال رقابت با خود و دیگران هستند.
👈اغلب مضطربند.
👈چند هدف به صورت همزمان انتخاب می کنند. 👈اوقات فراغت را اتلاف وقت می دانند.
👈همواره وقت کم دارند.
👈موفقیت ها را با کسب اندازه می گیرند.
👈ذهنشان با ارقام پر است.
👈ناشکیبا بوده، غالبا پرخاشجو و خشن اند.

✅تیپ شخصیتی B
👈صبور و شکیبا و بردبار هستند.
👈از اوقات فراغت نهایت استفاده را می برند.
👈اهل رقابت نیستند.
👈خونسرد و آرام هستند.
👈نسبت به موقعیتهای کاری زیاد حساس نیستند.
👈بدون احساس گناه استراحت می کنند.
👈کار را سر فرصت انجام می دهند.
👈اهل لاف و گزافه نیستند.
👈دربرخوردها و مراوداتشان ملایم هستند.
👈برای تفریح کار می کند و نه برای برنده شدن
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

تمرین کاریزماتیک

💢تمرین‌هایی برای کاریزماتیک شدن
@bazaryabimodern1987
1️⃣حضوری فعال، قدرتمند و مطمئن از خودتان بروز دهید
2️⃣از لحن جذاب و تاثیرگذار استفاده کنید
3️⃣اطمینان خاطر و اعتماد به نفس‌تان را نشان بدهید
4️⃣با افراد مدنظرتان به صورت مستقیم صحبت کنید و با آنها ارتباط چشمی برقرار کنید
5️⃣قیافۀ مهربانی به خودتان بگیرید
6️⃣شفاف صحبت کنید و بکوشید لکنت زبان نداشته باشید
7️⃣یک هدف کلی و جذاب را تعیین و برای رسیدن به آن، بقیه را تشویق کنید
8️⃣با دیگران مرتب دربارۀ اطمینان‌تان به توانایی آنها صحبت کنید
9️⃣به افراد مدنظرتان نشان بدهید که اعتقاد قلبی دارید می‌توانند به چشم‌انداز و اهداف تعیین شده دست یابند
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

ویژگی افراد

💢ویژگی های شخصیتی افراد، در تجربه استرس موثر می باشد. برخی تیپ های شخصیتی استرس بیشتری را تجربه می کنند. 
@bazaryabimodern1987
✅تیپ شخصیتی A
👈بیش از حد کار می کنند، در وقت استراحت و تعطیل
👈تحت فشار ضرب الاجل ها و مهارت های انجام کار قرار می گیرند. 
👈در حال رقابت با خود و دیگران هستند.
👈اغلب مضطربند.
👈چند هدف به صورت همزمان انتخاب می کنند. 👈اوقات فراغت را اتلاف وقت می دانند. 
👈همواره وقت کم دارند. 
👈موفقیت ها را با کسب اندازه می گیرند. 
👈ذهنشان با ارقام پر است. 
👈ناشکیبا بوده، غالبا پرخاشجو و خشن اند. 

✅تیپ شخصیتی B
👈صبور و شکیبا و بردبار هستند. 
👈از اوقات فراغت نهایت استفاده را می برند.
👈اهل رقابت نیستند.
👈خونسرد و آرام هستند. 
👈نسبت به موقعیتهای کاری زیاد حساس نیستند. 
👈بدون احساس گناه استراحت می کنند. 
👈کار را سر فرصت انجام می دهند. 
👈اهل لاف و گزافه نیستند. 
👈دربرخوردها و مراوداتشان ملایم هستند. 
👈برای تفریح کار می کند و نه برای برنده شدن
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

قانون شجاعت

💢قانون شجاعت @bazaryabimodern1987 👈یکی از سیاستمداران معروف می‌گوید: «شجاعت، بزرگ‌ترین فضیلت است، زیرا هر چیز دیگری بر اساس آن شکل می‌گیرد» 👈برای همین است که رهبران بزرگ، شجاعت کافی برای تصمیم‌گیری و اقدام در شرایط شک و تردید را دارند، حتی اگر بدانند تضمینی برای موفقیت وجود ندارد 👈این موضوع که به قانون شجاعت معروف است، به معنای بی‌اعتنایی به شرایط ایجادکنندۀ شک و تردید نیست، بلکه به معنای کنترل کردن ترس و نگرانی و احاطه یافتن بر آن است 👈به همین دلیل است که گِلِن فورد می‌گوید: «اگر کاری را که از آن می‌ترسید، انجام ندهید، بدانید که آن ترس زندگی شما را کنترل و در نهایت نابود می‌کند» 👈برای پیروی از قانون شجاعت باید بر دو مانع بزرگ غلبه کنیم: ترس از شکست و ترس از انتقاد 👈برای غلبه بر این دو مانع باید به این موضوع ایمان بیاوریم که رسیدن به موفقیت‌های بزرگ، مستلزم شکست‌های متعدد است و در نتیجه، باید خودمان را برای انتقادهای اطرافیان‌مان آماده کنیم 👈برای همین است که توماس جِی واتسون، بنیانگذار آی‌بی‌اِم معتقد بود: «اگر می‌خواهید سریع‌تر به موفقیت برسید، باید میزان شکست‌تان را دو برابر کنید، چون موفقیت در سمت دیگر شکست قرار دارد» @bazaryabimodern1987
موافقین ۰ مخالفین ۰

💡۷ رفتار اصلی انسان‌های دارای اعتمادبه‌نفس بالا

💡۷ رفتار اصلی انسان‌های دارای اعتمادبه‌نفس بالا
@bazaryabimodern1987
۱. از مسئولیت فرار نمی‌کنند. برای نمونه زمانی که با تاخیر به سرکار می‌رسند، ترافیک را بهانه نمی‌کنند.
۲. از انجام کارهای ترسناک خودداری نمی‌کنند و اجازه نمی‌دهند ترس زندگی‌‌شان را دربرگیرد و مانع تجربه کردن امور جدید توسط آن‌ها شود.
۳. همواره در راحتی و رفاه به سر نمی‌برند. زیرا می‌دانند ماندن در این وضعیت باعث ناکامی در رسیدن به آرزوهایشان خواهد شد و در صورتی که بخواهند موفق شوند باید راحت طلبی را کنار بگذارند.
۴. هرگز هیچ‌کدام از کارهایشان را به زمان مناسب، شرایط مناسب، هفته بعد، هر زمان که وقت کافی وجود داشت موکول نمی‌کنند.
۵. تلاش نمی‌کنند بر دیگران سلطه یابند و به واکنش‌های منفی توجه نمی‌کنند.
۶. درباره مردم قضاوت و پیش‌داوری نمی‌کنند. زیرا آن‌ها با خودشان به حدی مهربان هستند که نیازی به این ندارند که برای احساس برتر بودن در غیاب اطرافیانشان به آن‌ها توهین کنند.
۷. خودشان را با هیچ‌کس مقایسه نمی‌کنند و هرگز با هیچ کسی جز خودشان در گذشته رقابت نمی‌کنند.
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

پرزنت کردن شرکت جلوی مشتری

📌 هنگام پرزنت مشتری سعی کنید با هیجان و با اعتماد به نفس کامل حرف بزنید.

📍 اگر برای سوال مشتری جوابی ندارید، لطفا جواب را حدس نزنید.

📍 قبل از پرزنت مشتری جدید سعی کنید اطلاعاتی در مورد آن از جاهای مختلف بدست آورید.

📍 حتما اکثر واقعیت ها در مورد محصول و سرویس خود را ارائه بدهید. هیچ محصول و سرویسی بی عیب و نقص نیست.

📍 مشتری را با پیشنهاد های گوناگون گیج نکنید. در هر جلسه سعی کنید تعدادی  محصول یا خدمات را معرفی کنید.

📍 بهترین بازاریاب و مدیر فروش شهر را انتخاب کنید و با هر قیمتی آن را استخدام کنید.

📍 بابت خدمات خود، شرایط توهمی و پرت ندهید. مشتری از شرایط بازار  خبر دارد.

📍 با همکار خود در مقابل مشتری بحث و جدال نکنید. 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰

مراحل سخنرانی

 
1-آمادگی (تسلط کافی بر موضوع درس)
2- مقدمه سخنرانی
 
3- ارائه سخنرانی
4- جمع بندی و نتیجه گیری
موافقین ۰ مخالفین ۰

چرا باید نفوذ کلام بیاموزیم؟

چرا باید نفوذ کلام بیاموزیم؟
@bazaryabimodern1987
1️⃣تقریبا هر کسی در زندگی‌اش در شرایطی قرار می‌گیرد که باید برای جمعی صحبت کند، بخواهد از عقایدش دفاع کند یا لازم باشد کسی را متقاعد کند. پس بهتر است خودمان را برای آن روز آماده کنیم.
2️⃣کارمندان با هر سمتی که داشته باشند، بر اساس توانایی سخنرانی در جمع و مهارت‌های ارتباطی به عنوان یکی از مهمترین مهارت‌هایی که باید کسب کنند رتبه بندی می‌شوند و پیشرفت می‌کنند.
3️⃣نفوذ کلام و توانایی متقاعد کردن دیگران با هر موقعیت اجتماعی که داشته باشید می‌تواند در کار شما، در زندگی‌تان یا حتی در دنیا تغییرات بزرگی ایجاد کند.
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢تلاش‌های لحظۀ آخری در مذاکره

💢تلاش‌های لحظۀ آخری در مذاکره
@bazaryabimodern1987
👈بسیاری از مذاکره‌کنندگان حرفه‌ای وقتی به پایان مذاکره نزدیک می‌شوند، به تلاش‌های لحظۀ آخری برای گرفتن امتیازهای بیشتر روی می‌آورند
👈برای مثال، خریدار یک ماشین را در نظر بگیرید که پس از توافق بر سر تمام موارد با فروشندۀ ماشین، از او می‌خواهد که به عنوان شیرینی، یک سری کفی نو روی ماشین بیاندازد
👈یا خریدار یک خانه که بعد از توافق بر سر همۀ موارد با فروشنده، از او می‌خواهد تا بعضی از اقلام موجود در خانه مثل اجاق گاز و یخچال را با خودش نبرد
👈برخلاف آن چه به نظر می‌رسد، تلاش‌های لحظۀ آخری به هیچ وجه آنی و فی‌البداهه نیستند، بلکه کاملاً برنامه‌ریزی شده و دقیق هستند
👈دلیل موفقیت تلاش‌های لحظۀ آخرین این است که انسان‌ها اصولاً زمانی که مطمئن می‌شوند مذاکره به نتیجۀ دلخواه‌شان رسیده، ناخودآگاه دست و دلبازتر می‌شوند
👈بعضی وقت‌ها هم احساس می‌کنند اگر امتیاز لحظۀ آخری را به طرف مقابل ندهند، کل امتیازهایی که گرفته‌اند از بین می‌رود
👈اما اگر به این نکته دقت کنیم که تلاش‌های لحظۀ آخری اصولاً یک تاکتیک مذاکراتی هستند، بنابراین نباید با دست و دلبازی و ترس با این تاکتیک مقابله کنیم
👈از طرف دیگر، یادمان باشد مذاکره‌کنندگان حرفه‌ای زمانی از این تاکتیک استفاده می‌کنند که طرف مقابل‌شان زمان زیادی را برای مذاکره صرف کرده است
👈پس نباید اجازه بدهیم با طولانی شدن بیش از حد مذاکره، طرف مقابل هوس کند با تلاش‌های لحظۀ آخری از ما امتیازهای بیشتری بگیرد
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢از دست دادن و به دست آوردن

💢از دست دادن و به دست آوردن
@bazaryabimodern1987
👈همه ما نسبت به «از دست دادن چیزی» حساس هستیم و از آن نفرت داریم. این طبیعت انسان است و نمی‌شود با آن مبارزه کرد
👈دقیقا به همین دلیل است که در بسیاری از مواقع صرفاً برای از دست ندادن و نباختن، تصمیمات غیرعقلانی می‌گیریم
👈برای مثال، شرکتی را در نظر بگیرید که صرفاً برای نباختن یک مزایده به رقبا، قیمتی را پیشنهاد می‌کند که کاملاً غیرمنطقی است و به شرکت زیان هنگفتی وارد می‌کند
👈در یک پژوهش گسترده، به نیمی از شرکت‌کنندگان یک لیوان هدیه داده و از آنها خواسته شد تا این لیوان را به گروهی که لیوان نداشتند، بفروشند
👈پس از آن از صاحبان لیوان خواسته شد قیمت پیشنهادی‌شان را مشخص کنند و از طرف دیگر، از کسانی که لیوان نداشتند هم خواسته شد تا حداکثر قیمتی که حاضرند بپردازند را اعلام کنند
👈دارندگان لیوان به طور میانگین قیمت 7 دلار را برای لیوان‌ها تعیین کردند، ولی گروهی که لیوان نداشتند، اعلام کردند تا نهایتاً 2 و نیم دلار حاضرند برای خرید لیوان بپردازند
👈این پژوهش بار دیگر ثابت کرد انسان‌ها ارزش چیزی که در اختیار دارند را بیشتر از واقعیت آن ارزیابی می‌کنند، چون اصولاً دوست ندارند آن را از دست بدهند
👈برای همین است که یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: یک پرنده در دست، بهتر از دو پرنده روی درخت است
👈این ضرب‌المثل به ما تاکید می‌کند که نباید هنگام تصمیم‌گیری صرفاً به از دست دادن چیزی که داریم، فکر کنیم، بلکه باید به این موضوع بپردازیم که در قبال چیزی که از دست می‌دهیم، چه چیزی به دست می‌آوریم؟
👈در حقیقت، یادمان باشد که هر تصمیمی که می‌گیریم، نوعی «بده بستان» در آن نهفته است که مجموع آن «بده بستان» باید به نفع‌مان باشد نه صرفاً چیزی که از دست می‌دهیم یا به دست می‌آوریم
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

🔴▪️ چرا هوش کلامی مهم است؟

🔴▪️ چرا هوش کلامی مهم است؟
@bazaryabimodern1987
⭕️ بخش مهمی از ارتباطات ما در طول روز، کلامی است. ما در طول روز با خانواده، سرکار، همکاران، هم کلاسی ها، همسر و بچه هایمان و آدم های اطرافمان (مثلاً در اتوبوس و مترو و تاکسی) و همجنین فروشندگان و مشتریان صحبت می کنیم.
✅ بنابراین لازم است برای تقویت این مهارتمان وقت بگذاریم و تمرین کنیم.
برایان تریسی می گوید: 85%  موفقیت افراد به این دلیل هست که آنها ارتباطات و نوع مهارت‌های ارتباطی خودشان را به شدت ارتقا دادند.
👈 بنابراین می بینیم که یکی از ارکان موفقیت افراد موفق، همین ارتباطات خوب کلامی شان است.
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢در باب اهمیت مشتری‌یابی

💢در باب اهمیت مشتری‌یابی
@bazaryabimodern1987
👈تلاش مستمر برای یافتن مشتریان جدید، یکی از رموز اصلی موفقیت در فروش است. برای همین، اگر در این کار شکست بخوریم، در مابقی ابعاد فروشندگی هم شکست می‌خوریم
👈برای درک بهتر این واقعیت، فروشنده‌ای را فرض کنید که توانایی بالایی در مذاکره و معرفی محصولات شرکت دارد، اما حوصلۀ مشتری‌یابی را ندارد
👈به نظرتان وقتی تعداد مشتریان جدیدی که این فروشنده باید با آنها وارد تعامل بشود، به اندازۀ کافی زیاد نیست، آیا مهارت بالای فروشنده در مذاکره و معرفی محصول به دردش می‌خورد؟ 
👈برای همین است که فروشندگان حرفه‌ای، بیش از هر مهارتی، روی تقویت مهارت مشتری‌یابی‌شان تمرکز می‌کنند و هیچ وقت تلاش‌شان برای مشتری‌یابی را کاهش نمی‌دهند
👈در حقیقت، فروشندگان آماتور وقتی تعداد مشتریان کنونی‌شان افزایش می‌یابد و پورسانت خوبی گیرشان می‌آید، دست از مشتری‌یابی بر می‌دارند
👈ولی فروشندگان حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که فروش مثل جریان آب از یک سد است و مخزن این سد به وسیلۀ مشتری‌یابی پر می‌شود
👈برای همین هر چقدر هم که در تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل موفق باشند، باز هم می‌دانند که نباید اجازه بدهند مخزن سد فروش‌شان خالی شود. به همین دلیل، هیچ وقت از مشتری‌یابی غافل نمی‌شوند
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

فروشندگی نیازمند مهارتهای اساسی زیر است:👇

فروشندگی نیازمند مهارتهای اساسی زیر است:👇
@bazaryabimodern1987
مهارت فروش اول ⬅️ علاقه به ماهیت فروش
مهارت فروش دوم ⬅️ شخصیت برونگرا و اجتماعی
مهارت فروش سوم ⬅️ اعتماد به نفس در سخنوری
مهارت فروش چهارم ⬅️ قدرت ارائه قوی
مهارت فروش پنجم ⬅️ درجه ای بالا از خود انگیختگی
مهارت فروش ششم ⬅️ جاه طلبی
مهارت فروش هفتم ⬅️ انعطاف پذیری بالا
مهارت فروش هشتم ⬅️ روابط عمومی در حد عالی
مهارت فروش نهم ⬅️ قابلیت شنود دقیق
مهارت فروش دهم ⬅️ شخصیت فردی و گروهی
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢همیشه آماده باشیم

💢همیشه آماده باشیم
@bazaryabimodern1987
1️⃣تقویت دیدگاه مثبت و امیدواری نسبت به آینده
2️⃣افزایش تمرکز روی یادگیری از شکست‌ها به جای ناامید شدن از شکست‌ها
3️⃣خواندن روزانۀ مطالب علمی، آموزشی و انگیزشی دربارۀ فروشندگی
4️⃣بررسی مستمر وضعیت بازار، مشتریان و رقبا
5️⃣افزایش مستمر شناخت از محصول و شرایط شرکت
6️⃣تقویت روابط با مشتریان
7️⃣تمرکز روی یافتن پاسخ‌های جدیدتر به این سوال مهم: «چگونه می‌توانم وظایفم در فروشندگی را بهتر و متمایزتر از گذشته انجام بدهم؟»
8️⃣کمک به مشتریان در مسائل به ظاهر بی‌ربط به فروشنده
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢ترفندهای غیراخلاقی برای اعتمادسازی

💢ترفندهای غیراخلاقی برای اعتمادسازی
@bazaryabimodern1987
1️⃣معامله صوری
در این ترفند، فروشنده با انجام معاملات صوری، اعتماد طرف مقابل را جلب می‌کند. برای مثال، زمین‌خواران در مناطق دور افتاده، برای افزایش قیمت زمین‌هایشان از معاملات صوری کمک می‌گیرند، به این معنا که زمین‌ها را با قیمت بسیار بالا در روزنامه و اینترنت آگهی می‌کنند، سپس یکی از هم‌دستان‌شان آن زمین را با قیمت بالا می‌خرد تا بتوانند سر مشتریان واقعی را کلاه بگذارند
2️⃣دارم ولی نمی‌فروشم
در این ترفند، فروشنده از فروش محصولی که چشم مشتری را گرفته، خودداری می‌کند تا بتواند محصولی که خودش می‌خواهد را به او بفروشد. برای مثال، فرض کنید بعد از کلی بررسی، یک مدل پرینتر را انتخاب کرده‌اید، ولی فروشنده به شما می‌گوید: پرینتر خوبی را انتخاب کرده‌اید، اما اگر بخواهم صادق باشم، اگر خودم می‌خواستم پرینتر بخرم، این را نمی‌خریدم
3️⃣فرم رسمی
در این ترفند، فروشنده با دادن فرم‌های به ظاهر رسمی، اطلاعات افراد را می‌گیرد و حتی آنها را تشویق می‌کند تا مبلغی به او پرداخت کنند، ولی بعد از مدتی غیبش می‌زند. برای مثال، چند وقت پیش فردی به یک هتل لوکس در لس‌آنجلس رفت و یک آگهی رنگی برای استخدام تعدادی بازیگر محلی برای بازی در یک سریال را در روزنامه‌ای معتبر چاپ کرد. بعد از آن، تعداد زیادی از افراد به هتل مراجعه کردند و آن فرد از آنها خواست تا فرمی را تکمیل کنند. سپس به تعداد زیادی از آنها گفت: اگر می‌خواهید در این سریال بازی کنید، ابتدا باید عضو انجمن بازیگران لس‌آنجلس بشوید و برای این کار مبلغ 275 دلار بپردازید. این فرد پس از گرفتن پول از صدها نفر، هتل را برای همیشه ترک کرد
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

چهار نوع زندگی شغلی

🅱️ چهار نوع زندگی شغلی
@bazaryabimodern1987

1️⃣کارمندی

⭕️ما برای دیگران کار میکنیم

2️⃣کار فرمایی

⭕️دیگران برای ما کار میکنند

3️⃣خوش فرمایی

⭕️ما برای خودمان کار میکنیم

4️⃣سرمایه گذاری

⭕️سرمایه برای ما کار میکند
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

💢قانون تمایز

💢قانون تمایز
@bazaryabimodern1987
👈بسیاری از شرکت‌ها این قانون بسیار بدیهی ولی مهم را فراموش می‌کنند: برای موفقیت در تجارت، کالا یا خدمت شما باید منحصر به فرد، بهتر و به طور کلی متمایز از رقبایتان باشد تا به مقدار کافی بفروشید و موفق شوید
👈اگر این قانون را رعایت نکنیم، مشتری هیچ دلیلی نمی‌بیند که محصول یا خدمت ما را جایگزین محصولات و خدمات رقبا کند و به جای آنها از ما بخرد
👈برای مثال، فروشگاه زنجیره‌ای نورداِستورم به این دلیل موفق شده که بهترین خدمات ممکن را به مشتریانش ارائه می‌کند و از این جهت خودش را از رقبایش متمایز کرده است
👈بی‌اِم‌و هم به این دلیل از رقبایش متمایز شده که افراد از رانندگی با خودروهای این شرکت لذت می‌برند
👈این مثال‌ها، سخن بسیار ارزشمند و مهم جَک وِلش، مدیرعامل افسانه‌ای جنرال الکتریک را به ما یادآوری می‌کند: «اگر از رقبایتان متمایز نیستید، اصلاً رقابت نکنید»
👈جک وِلش معتقد بود: در هر بازاری که حضور دارید، باید روی عاملی متمایز از رقبا تمرکز کنید، نه این که تلاش کنید شبیه رقبایتان بشوید
👈برای همین است که تویوتا به جای تمرکز روی لذت رانندگی، روی کیفیت خودروهایش تمرکز کرده تا بتواند از بی‌اِم‌و متمایز شود
👈یا والمارت برای رقابت با نورداِستورم، به جای تمرکز بر خدمات مشتریان، روی کاهش قیمت‌ها تمرکز و از این طریق خودش را متمایز کرده است
👈پس اگر می‌خواهید موفقیت‌تان در تجارت را پیش‌بینی کنید، به این سوال به ظاهر ساده، در یک جمله جواب بدهید: در چه عاملی از رقبایتان متمایز هستید؟
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

🔴▪️7 رمز پنهان برای فروش موفق

🔴▪️7 رمز پنهان برای فروش موفق
@bazaryabimodern1987
1️⃣گزینش هدف (هدف‌گذاری)
2️⃣یک برنامه فروش را دنبال کنید
همه پزشکان بزرگ، وکلای بزرگ، تکنسین‌های بزرگ و کسانی که فروش بزرگی دارند، در یک چیز مشترکند، آن‌ها همگی برنامه‌ای را که شامل سوال کردن و گوش دادن به مشتریان است، دنبال می‌کنند.
3️⃣به مشتریان اجازه انتخاب بدهید
4️⃣تمرین فروش کنید
5️⃣هرگز به فروشندگان خود به عنوان ابزار فروش نگاه نکنید
6️⃣به همه مشتریان توجه کنید
7️⃣با ابرستاره‌ها احاطه شوید
توقع مشتریان همواره بسیار زیاد است و رقابت بین مشتریان هرگز شدید نیست. روزی خواهد آمد که دیگر کالاها برای مشتریان ایجاد انگیزه نمی‌کنند، در آن زمان کارکنان شما نباید کوتاه یا بلند باشند.
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

☑️ تایم استاندارد ویزیت مشتری در مسیر نویسی و تور های ویزیت روزانه

☑️  تایم استاندارد ویزیت مشتری در مسیر نویسی و تور های ویزیت روزانه 
@bazaryabimodern1987
بر اساس برنامه ریزی 8 ساعت کاری مدون برای هر بازاریاب در طول روز 
با فرض اینکه، 8صبح شروع واقعی ویزیت مشتری و 4 بعدازظهر پایان کاری ویزیت مشتری باشد. 
8 ساعت در مجموع 480 دقیقه در روز
اگر 20 دقیقه تایم ویزیت ، بعلاوه طی مسافت در طول مسیر، برای هر مشتری  در نظر بگیریم مجموعا روزانه 24 مشتری را می‌توانیم ویزیت و سرکشی نماییم
پیشنهاد می‌شود شرکتها، بیش از 24 مشتری در مسیر روزانه را برای بازاریابها در نظر نگیرند. تخطی از این تایم و تعداد مشتری ، حتی به ضرر شرکتها و در نهایت، به از دست دادن تدریجی مشتری هایش، بخاطر کاهش تمرکز بر مشتری خواهد انجامید.
تورهای ویزیت جهت سرکشی از هر مشتری بر اساس کالاهای تند فروش و کند فروش، متفاوت است
مثلا لبنیات شاید هر روز یا یک روز در میان باید سرکشی صورت پذیرد 
یا
خشکبار شاید ماهی 3 بار سرکشی را بطلبد و اقلام دیگر بنا بر نیاز مشتری متفاوت است.
قرار دادن تعداد مشتری های بیش از حد مجاز، در مسیر روزانه، برای هر بازاریاب، عملا نیرو و انگیزه و تاثیر گذاری بازاریاب را بر مشتری و مسیر، بتدریج کم خواهد کرد و در نهایت مایوس شدن اورا در پی خواهد داشت
باید توجه داشته باشیم که فعالیت در هر کسب و کاری، اگر برای اعضا ، لذت بخش باشد، کارایی و بازدهی کاری پرسنل آن مجموعه را بطور چشمگیری بالا خواهد برد 
زمانی شما از یک بازاریاب بیشترین بهره را خواهید برد که او به شغلش احساس علاقه کند و از آن لذت ببرد. 
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰

✍️ هفت S مک کینزی یکی از نسخه‌ها برای تقویت کسب و کارها است، این هفت پیش نیاز برای مدیریت کسب و کار ضروری و حیاتی است.

👈 مدیریت کسب و کارها
✍️ هفت S مک کینزی یکی از نسخه‌ها  برای تقویت کسب و کارها است، این هفت پیش نیاز برای مدیریت کسب و کار ضروری و حیاتی است.
@bazaryabimodern1987
۱ - ارزشهای مشترک: 
اعتقادات، باورها و اهداف ارزشی که بین بخشها و افراد شرکت یا کسب و کار مشترک هستند و باید باشند.
۲ - استراتژی: 
برنامه جامع و کامل کسب و کار برای تحقق اهداف بلند مدت.
۳ - ساختار: 
روشها و بدنه عملیاتی مدیریت کسب و کار که بخشها و افراد را به هم مرتبط می‌کند، بخشی از آن از طریق چارت سازمانی.
۴ - سیستم: 
ساز و کارهایی که کارها از طریق آنها انجام می‌گیرد مثل سیستم مالی، فروش، استخدام.
۵ - نیروی انسانی: 
کمیت و کیفیت افرادی که موجود هستند و یا باید جذب شوند از طریق تدوین شرایط احراز شغل.
۶ - سبک: 
سبکهای مختلف مدیریت و رهبری که بایستی به اقتضای شرایط درون و برون سازمانی کسب و کار تنظیم شوند.
۷ - مهارتها: 
مهارتهای لازم مدیریت و رهبری مثل مهارتهای ارتباطی، تصمیم گیری، اطلاعاتی و یا مهارتهای ادراکی، انسانی و فنی.
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰