💢قانون تمایز
@bazaryabimodern1987
👈بسیاری از شرکت‌ها این قانون بسیار بدیهی ولی مهم را فراموش می‌کنند: برای موفقیت در تجارت، کالا یا خدمت شما باید منحصر به فرد، بهتر و به طور کلی متمایز از رقبایتان باشد تا به مقدار کافی بفروشید و موفق شوید
👈اگر این قانون را رعایت نکنیم، مشتری هیچ دلیلی نمی‌بیند که محصول یا خدمت ما را جایگزین محصولات و خدمات رقبا کند و به جای آنها از ما بخرد
👈برای مثال، فروشگاه زنجیره‌ای نورداِستورم به این دلیل موفق شده که بهترین خدمات ممکن را به مشتریانش ارائه می‌کند و از این جهت خودش را از رقبایش متمایز کرده است
👈بی‌اِم‌و هم به این دلیل از رقبایش متمایز شده که افراد از رانندگی با خودروهای این شرکت لذت می‌برند
👈این مثال‌ها، سخن بسیار ارزشمند و مهم جَک وِلش، مدیرعامل افسانه‌ای جنرال الکتریک را به ما یادآوری می‌کند: «اگر از رقبایتان متمایز نیستید، اصلاً رقابت نکنید»
👈جک وِلش معتقد بود: در هر بازاری که حضور دارید، باید روی عاملی متمایز از رقبا تمرکز کنید، نه این که تلاش کنید شبیه رقبایتان بشوید
👈برای همین است که تویوتا به جای تمرکز روی لذت رانندگی، روی کیفیت خودروهایش تمرکز کرده تا بتواند از بی‌اِم‌و متمایز شود
👈یا والمارت برای رقابت با نورداِستورم، به جای تمرکز بر خدمات مشتریان، روی کاهش قیمت‌ها تمرکز و از این طریق خودش را متمایز کرده است
👈پس اگر می‌خواهید موفقیت‌تان در تجارت را پیش‌بینی کنید، به این سوال به ظاهر ساده، در یک جمله جواب بدهید: در چه عاملی از رقبایتان متمایز هستید؟
@bazaryabimodern1987