MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید

۳۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۴ ثبت شده است

🔴▪️شرکت‌ها هنوز با واژه "محصولات ما" شروع می‌کنند و بعد می‌پرسند: "بازار ما" کجاست؟
@bazaryabimodern1987 
🔺بازاریابی واقعی آن است که شرکت سیرز انجام می‌دهد؛ سیرز کار را با مشتری، جمعیت‌شناسی، نیازها و ارزش‌هایش شروع می‌کند. سیرز نمی‌پرسد چه می‌خواهیم بفروشیم؟ می‌پرسد مشتری چه می‌خواهد بخرد؟ نمی‌گوید این کاری است که محصولات یا خدمات ما انجام می‌دهد. می‌گوید این‌ها ارزش‌ها و نیازهایی است که مشتری می‌خواهد ارضا شوند. از این منظر، فروش و بازاریابی دو مقوله متناقض‌اند؛ نه مترادف و نه مکمل.
🔻سیرز، فروشگاه خرده فروشی آمریکایی و چندملیتی است که در حال حاضر مالک ۲۲۴۸ فروشگاه زنجیره‌ای در ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک می‌باشد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۴ ، ۱۹:۰۶
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️مشتری احتمالی مناسب ویژگی‌هایی دارد که می‌توان آن‌ها را این‌گونه طبقه‌بندی کرد:
@bazaryabimodern1987 
🔰 زمان‌بندی: مشتری احتمالی نیازی واقعی دارد که توسط محصولات و خدمات شما برآورده می‌شود و هم‌اکنون این نیاز وجود دارد.
🔰مشکل: مشتری احتمالی مشکلی شفاف و مشخص دارد که محصول و خدمت شما آن‌ را حل می‌کند.
🔰 ارزش: مشتری احتمالی هدف مشخصی دارد که با کمک محصولات و خدمات شما با هزینه‌ای بسیار کم‌تر از ارزش خود هدف، می‌تواند به آن دست یابد.
🔰درد: مشتری ناراضی است یا ناخرسندی‌هایی‌ دارد که برطرف کردن آن‌ها از عهده محصولات و خدمات شما ساخته است.
🔰 نتیجه: مشتری احتمالی نیازی دارد یا می‌خواهد به نتایج مشخصی دست یابد و محصولات و خدمات شما باعث می‌شود که سریع‌تر، بهتر و ارزان‌تر به آن نتیجه دست یابد و بدون استفاده از این محصولات و خدمات چنین امکانی برایش میسر نمی‌شد.
↙️شفافیت مهم‌ترین عامل در هر شرایطی است. هم شما و هم مشتری احتمالی باید به‌ وضوح بدانید که چه نیاز، مشکل، هدف، نتیجه یا دردی وجود دارد و چرا محصول یا خدمت شما روشی مقرون‌به‌صرفه برای مواجهه با آن‌ها است.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۴ ، ۱۹:۰۶
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۴، ۰۷:۰۵ ب.ظ

🔴قوانین میلیون دلاری

🔴قوانین میلیون دلاری
@bazaryabimodern1987
1⃣هیچوقت چیزی را که خودتان نمی‌خرید به دیگران نفروشید.
2⃣هرگز برای کسی که به او احترام نمی‌گذارید کار نکنید.
3⃣فقط با کسانی کار کنید که از کار کردن با آن‌ها لذت می‌برید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۴ ، ۱۹:۰۵
دکتر حسن سبک روح
سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۴، ۱۲:۴۳ ب.ظ

نکات موفق فروش

نکات موفق فروش

@bazaryabimodern1987
📍اولین گام موفقیت، این است که بتوانی موفقیت دیگران را تحمل کنی

📍دومین گام موفقیت، این است که بتوانی موفقیت دیگران را تحسین کنی

📍سومین گام موفقیت، این است که بتوانی موفقیت دیگران را تقلید کنی

📍 آخرین گام موفقیت این است که بتوانی به شیوه خودت موفق شوی...  

📍ماه را نشانه بگیرید، اگر به هدف نزنید، حتما یکی از ستاره ها را خواهید زد
نترسید و ماه رو نشانه بگیرید💎
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۰۴ ، ۱۲:۴۳
دکتر حسن سبک روح
سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۴، ۱۲:۴۳ ب.ظ

🔴▪️ اجزای اصلی مذاکره چیست ؟

🔴▪️ اجزای اصلی مذاکره چیست ؟
@bazaryabimodern1987
1️⃣ اطلاعات:  طرفی که بهترین درک و شناخت را از آنچه باید انجام شود دارا باشد، قدرت
بیشتری در مذاکره دارد.

 2️⃣ زمان:  طرفی که از نظر وقت در تنگنا نباشد، کار خود را بهتر انجام می دهد. هیچ وقت
در تنگنای وقت مذاکره نکنید و اجازه ندهید طرف مقابل احساس کند در تنگنای وقت
هستید.

 3️⃣ قدرت:  هیچ وقت قدرت را به طرف مقابل واگذار نکنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۰۴ ، ۱۲:۴۳
دکتر حسن سبک روح
سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۴، ۱۲:۴۲ ب.ظ

🔴▪️ تکنیک های مذاکره

🔴▪️ تکنیک های مذاکره
@bazaryabimodern1987
 1️⃣هیچگاه اولین پیشنهاد را شما ندهید
 2️⃣همیشه دو خریدار را در کنار هم قرار دهید
 3️⃣همیشه قیمت بالاتری بدهید
 4️⃣هیچگاه خود را مشتاق نشان ندهید
 5️⃣ همیشه برای ترک مذاکره آماده باشید
 6️⃣ فکر کنید که طرف معامله به شما نیاز دارد
 7️⃣ یاد بگیرید که ساکت بمانید
 8️⃣ در مورد همه چیز تحقیق کنید
 9️⃣ هیچگاه در وسط کار مذاکره را بر هم نزنید
 🔟 همیشه مودب باشید
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۰۴ ، ۱۲:۴۲
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️فن بیان و سخنرانی چیزهایی نیستند که این روزها مد شده باشد!‌ 
@bazaryabimodern1987
برخلاف تصور بعضی‌ها که فکر می‌کنند چند سالی بیشتر نیست که آدم‌ها برای به کرسی نشاندن حرفشان خوب صحبت کردن را آموخته‌اند، اهمیت نفود کلام از همان روزهای اول که بشر به توانایی حرف زدن دست یافت، احساس شد.
🔸بهبود مهارت فن بیان و سخنرانی:
۱. شمرده صحبت کنید
۲. با اعتمادبه‌نفس صحبت کنید
۳. به چیزی که می‌گویید اعتقاد داشته باشید
۴. خودپرستی را کنار بگذارید
۵. با صدای تان با ملایمت رفتار کنید
۶. حواس‌تان به وضع نشستن یا ایستادن تان باشد
۷. مراقب زیر و بَم صدای‌تان باشید
۸. خودتان را آماده کنید
۹. «بدون آمادگی خواندن» را شروع کنید
۱۰. تمرین کنید
۱۱. آرام باشید
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۰۴ ، ۱۲:۴۱
دکتر حسن سبک روح
پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۴، ۱۱:۴۷ ق.ظ

در دنیای تبلیغات ضرب المثلی است که می‌گوید:

در دنیای تبلیغات ضرب المثلی است که می‌گوید: 
@bazaryabimodern1987
"فکر  نکنید مشتری احمق است، مشتری را جزئی از خود بدانید." 
✅ در بازاریابی مشتری دشمن شما  نیست، مشتری شریک و بالاتر از همه سرمایه شماست.
✅ هرگز اجازه ندهید خریدار و مشتری از شما ناراضی باشد و نسبت به شما احساس ناخوشایندی داشته باشد، در حد امکانات و توانایی خود رضایت او را جلب کنید...
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۰۴ ، ۱۱:۴۷
دکتر حسن سبک روح
پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۴، ۱۱:۴۶ ق.ظ

💢روش Proact در تصمیم‌گیری

💢روش Proact در تصمیم‌گیری
@bazaryabimodern1987
👈جان هاموند و همکارانش برای تصمیم‌گیری بهتر به ما توصیه می‌کنند این مراحل را طی کنیم: تشخیص مساله و مشکل؛ تعیین هدف‌مان از تصمیم‌گیری؛ شناسایی گزینه‌های تصمیم‌گیری؛ 
👈ما به این شیوۀ تصمیم‌گیری اصطلاحاً روش Proact می‌گوییم که از حروف نخستین کلمه‌های زیر تشکیل می‌شود:
1️⃣تشخیص مشکل یا همان Problem (Pr)
2️⃣تعیین هدف تصمیم‌گیری یا همان Objective (o)
3️⃣شناسایی گزینه‌های یا همان Alternatives (a)
4️⃣تعیین نتایج مهم در تصمیم‌گیری یا همان Consequences (c)
5️⃣ارزیابی و بالا و پایین کردن گزینه‌های مدنظر یا همان Trade off (t)
👈برای مثال، فرض کنید می‌خواهیم یک دستگاه جدید بسته‌بندی بخریم. در این حالت، فرایند تصمیم‌گیری به این شکل خواهد بود:
1️⃣تشخیص این که دستگاه کنونی دیگر به دردمان نمی‌خورد و هزینۀ تعمیر آن بسیار بالاست
2️⃣در نتیجه، تصمیم می‌گیریم دستگاهی با سرعت بالاتر و تکنولوژی به‌روز خریداری کنیم
3️⃣برای یافتن دستگاه بسته‌بندی مدنظرمان از روش‌هایی مثل جستجوی اینترنتی، پرس و جو از شرکت‌های دیگر و شرکت در نمایشگاه صنعت بسته‌بندی استفاده می‌کنیم
4️⃣برای ارزیابی دستگاه پیشنهادی هر شرکت از معیارهایی مانند قیمت، سرعت بسته‌بندی، مدت گارانتی، زمان تحویل و نصب استفاده می‌کنیم
5️⃣دستگاه پیشنهادی هر شرکت را بر اساس معیارهای فوق ارزیابی و در نهایت، بهترین دستگاه را انتخاب می‌کنیم
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۰۴ ، ۱۱:۴۶
دکتر حسن سبک روح
سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۴، ۰۱:۱۴ ب.ظ

💢بشتابید، قطار در حال حرکت است

💢بشتابید، قطار در حال حرکت است
@bazaryabimodern1987
👈در متقاعدسازی تکنیکی داریم به نام «قطار در حال حرکت است». در این تکنیک، وانمود می‌شود قطار می‌خواهد حرکت کند و هر کسی که زودتر سوار شود، صندلی بهتری گیرش می‌آید و هر کسی که دیرتر سوار شود، ممکن است صندلی خالی پیدا نکند و حتی شاید قطار را از دست بدهد
👈در دل این تکنیک از سه اصل متقاعدسازی کمک گرفته شده است:
1️⃣انسان‌ها وقتی می‌بینند اکثر مردم کار خاصی را انجام می‌دهند، با خودشان فکر می‌کنند که حتماً کار درستی است که همه آن را انجام می‌دهند و در نتیجه، آنها هم بدون فکر کردن همان کار را تقلید می‌کنند. در نتیجه، وقتی وانمود می‌شود خیلی‌ها در حال سوار شدن به قطار هستند (مثلاً در حال خریدن محصول‌مان هستند) بقیه هم به این جنبش می‌پیوندند
2️⃣تکنیک قطار در حال حرکت به نیاز انسان‌ها به تعلق به گروه پاسخ می‌دهد. در حقیقت، وقتی یک فرد همراه جماعت سوار قطار می‌شود، بخشی از نیازهای اجتماعی خود را برآورده می‌کند
3️⃣در تکنیک قطار در حال حرکت از اصل «محدودیت منابع» هم استفاده می‌شود و به این وسیله افراد تحریک می‌شوند تا فرصت را از دست ندهند
👈تکنیک قطار در حال حرکت در تبلیغات هم کاربرد دارد. در این نوع تبلیغات نشان داده می‌شود بسیاری از مردم به محصول یا خدمت مدنظرمان علاقه دارند و آن را مصرف می‌کنند. در نتیجه، بقیه هم تحریک می‌شوند محصول‌مان را بخرند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۴ ، ۱۳:۱۴
دکتر حسن سبک روح
سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۴، ۰۱:۱۳ ب.ظ

💢قیمت‌گذاری بر مبنای هزینۀ متوسط

 

💢قیمت‌گذاری بر مبنای هزینۀ متوسط
@bazaryabimodern1987
👈قیمت‌گذاری بر مبنای هزینه متوسط (Average cost pricing) روشی در قیمت‌گذاری است که در آن ابتدا میانگین بهای تمام شده محصولات مشابه هم را محاسبه و سپس بر اساس آن، قیمت یکسانی را برای تمام آن محصولات معین می‌کنیم
👈برای مثال، فرض کنید یک شرکت لبنیانی می‌خواهد برای محصولاتی مثل شیر، شیرکاکائو، شیرقهوه، شیرموز و غیره خود که مشابه هم هستند، ولی بهای تمام شده متفاوتی دارند، قیمت تعیین کند. معمولا شرکت‌ها برای راحتی کارشان و جلوگیری از بروز اشتباه، در این شرایط از قیمت‌گذاری بر مبنای هزینه متوسط استفاده می‌کنند
👈برای همین، شرکت لبنیاتی ابتدا میانگین بهای تمام شده محصولات موردنظرش را محاسبه و سپس قیمت نهایی یکسانی را برای تمام آنها تعیین می‌کند
👈وقتی از قیمت‌گذاری بر مبنای هزینه متوسط استفاده می‌کنیم، با این که قیمت نهایی محصول‌مان یکی است، ولی حاشیه سود محصولات‌مان متفاوت است. در نتیجه، باید فروشندگان‌مان را به گونه‌ای آموزش بدهیم که در فروش محصولات مورد نظر، بیشتر روی فروش محصولات با حاشیه سود بیشتر تمرکز کنند
👈مثلا اگر حاشیه سود شیرموز و شیرقهوه بیشتر از شیر و شیرکاکائو است، فروشندگان شرکت باید سعی کنند حتما شیرموز و شیرقهوه هم به مشتریان‌شان بفروشند تا سود شرکت افزایش یابد. در غیر این صورت، قیمت‌گذاری بر مبنای هزینه باعث کاهش سودآوری شرکت می‌شود
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۴ ، ۱۳:۱۳
دکتر حسن سبک روح
يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۴، ۰۸:۵۵ ب.ظ

چرا باید نفوذ کلام بیاموزیم؟

چرا باید نفوذ کلام بیاموزیم؟
@bazaryabimodern1987
حداقل به این ۳ دلیل هرکسی باید تا حدی با فنون سخنرانی و نفوذ کلام آشنایی داشته باشد:
شد:
1️⃣تقریبا هر کسی در زندگی‌اش در شرایطی قرار می‌گیرد که باید برای جمعی صحبت کند، بخواهد از عقایدش دفاع کند یا لازم باشد کسی را متقاعد کند. پس بهتر است خودمان را برای آن روز آماده کنیم.
2️⃣کارمندان با هر سمتی که داشته باشند، بر اساس توانایی سخنرانی در جمع و مهارت‌های ارتباطی به عنوان یکی از مهمترین مهارت‌هایی که باید کسب کنند رتبه بندی می‌شوند و پیشرفت می‌کنند.
3️⃣نفوذ کلام و توانایی متقاعد کردن دیگران با هر موقعیت اجتماعی که داشته باشید می‌تواند در کار شما، در زندگی‌تان یا حتی در دنیا تغییرات بزرگی ایجاد کند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۰۴ ، ۲۰:۵۵
دکتر حسن سبک روح
يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۴، ۰۸:۵۳ ب.ظ

🔴▪️چطور خوب صحبت کنیم؟

🔴▪️چطور خوب صحبت کنیم؟
@bazaryabimodern1987
🔻به گونه‌ای بلند حرف بزنید که صدایتان شنیده شود.
🔺دایره لغات خود را افزایش دهید.
🔺 از به کاربردن بیش از حد اصطلاحات بپرهیزید.
🔻از توقف نترسید.
🔺فقط زمانی که لازم است ژست بگیرید.
🔻 مختصر و مفید حرف بزنید.
🔺 نکات اصلی صحبتتان را تکرار کنید.
🔻 از مثال‌‌ها و دلایل محکم استفاده کنید.
🔺 عذرخواهی نکنید!
🔻 روی پیامتان متمرکز شوید نه خودتان.
🔺غیبت و شایعه‌پردازی نکنید و طعنه را کنار بگذارید.
🔻 منفی‌بافی نکنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۰۴ ، ۲۰:۵۳
دکتر حسن سبک روح
يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۴، ۰۸:۴۹ ب.ظ

👈 هفت اشتباه فاحش در بازاریابی

👈 هفت اشتباه فاحش در بازاریابی
@bazaryabimodern1987
✍️ در شرایط تجاری کنونی، بازاریابی امری ضروری است. 
🔹 در صورتی‌که روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید به جای سودمند بودن، می‌تواند زیان‌بار باشد. 
🔹 با دوری کردن از این اشتباهات رایج و معمول، از دام‌های بزرگ بازاریابی دوری گزینید.
۱ - نه هدفی، نه توقع و انتظاری
بسیاری از شرکت‌ها در واقع نمی‌دانند که از بازاریابی چه می‌خواهند یا انتظارشان از تلاش‌های شبانه‌روزی چیست. 
▫️ابتدا اهداف‌تان را مشخص و تنظیم کنید، سپس، بپذیرید که بازاریابی یک مرحله است. 
▫️در پایان، همواره از تناسب مراحل با اهدافتان، اطمینان حاصل کنید.
۲ - نداشتن خرید (buy in)
مجریان، مدیران و کارمندانی که بازاریابی را باور ندارند، به طور جدی می‌توانند زیان‌آور باشند و تمامی مراحل را تحت‌الشعاع قرار دهند. 
▫️خرید ‌(buy in) را با روشن کردن اهداف و مراحل عملیات بازاریابی‌تان به دست آورید.
۳ - ترس
شرکت‌ها در برخورد با بازاریابی بیش‌تر دچار ترسی مبهم و نامحسوس می‌شوند. 
▫️آن‌ها نه از خود بازاریابی، که از احتمال شکست‌شان در بازاریابی واهمه دارند. 
▫️این ترس حتی می‌تواند آنان را از آغاز و ادامه‌ کار باز دارد. 
▫️هنگامی که عملیات بازاریابی‌تان را راه‌اندازی می‌کنید، از این‌که بارها و بارها زمین بخورید و موفق نشوید، ترسی نداشته باشید.
۴ - بی‌توجهی به آموزش
اگر آموزش‌های لازم بازاریابی را در اختیار کارمندان‌تان قرار ندهید، آن‌ها همچنان بدگمان خواهند بود و این مسئله می‌تواند به از بین رفتن کل مراحل بازاریابی منجر شود.
۵ - هدر رفتن سرمایه
اجرای عملیات ۵۰ دلاری که از اجزای خوبی برخوردار است، می‌تواند راه‌گشاتر از عملیات ۵۰هزار دلاری باشد که به صورت ضعیفی طراحی شده است.
▫️بسیاری از فنون بازاریابی «سنتی»، مانند تبلیغات، نمی‌توانند در برآورد و ارزیابی هزینه‌ها نتایج قابل قبولی ارائه دهند. 
▫️حداقل دو بار در سال سرمایه بازاریابی‌تان را ارزیابی کنید.
۶ - اتلاف وقت
اگر در رفت‌وآمد به گروه‌های شبکه‌ای هیچ‌گونه تجارت و داد‌و‌ستدی نمی‌بینید؛ وقت خود را با رفتن به آن‌ها تلف نکنید. 
▫️تمام زمان بازاریابی‌تان را صرف اثبات ارزش‌مندی آن کنید، در کنار گذاشتن قسمت‌هایی که درست عمل نمی‌کند، تردیدی به خود راه ندهید.
۷ - نداشتن ارتباط
اگر درباره‌ برگزاری یک سمینار مهم به کارمندانتان اطلاعاتی نداده‌اید، آن را برگزار نکنید. 
▫️در تمامی مسائل و جرئیات بازاریابی، سیاست آزادی بیان را به کار گیرید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۰۴ ، ۲۰:۴۹
دکتر حسن سبک روح
پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۴، ۰۳:۱۶ ب.ظ

💢برای خاتمۀ مذاکره استراتژی داشته باشید

💢برای خاتمۀ مذاکره استراتژی داشته باشید
@bazaryabimodern1987
👈فروشندگان حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که به نتیجه رسیدن مذاکرۀ فروش، به هیچ وجه اتفاقی و از روی شانس نیست بلکه باید برای خاتمۀ موفقیت‌آمیز یک مذاکرۀ فروش، استراتژی دقیقی داشته باشیم
👈استراتژی خاتمۀ مذاکرۀ فروش، فرایندی است که از آن در تمام مذاکرات فروش‌مان برای هدایت مشتری به سمت تصمیم‌گیری نهایی و خریدن محصول‌مان استفاده می‌کنیم
👈این فرایند معمولاً به این صورت است که بعد از خاتمۀ معرفی محصول، چند سوال کوتاه از مشتری می‌پرسیم و با کمک آنها مشتری را به سمت تصمیم‌گیری هدایت می‌کنیم
👈اگر فروشندۀ تازه‌کاری هستیم، برای خاتمۀ یک مذاکرۀ فروش می‌توانیم از این سه نوع سوال استفاده کنیم:
1️⃣سوالات جایگزین
در این استراتژی، چند گزینه دربارۀ محصول‌مان پیش‌روی مشتری قرار می‌دهیم تا یکی از آنها را انتخاب کند. مثلاً بعد از معرفی یک خودرو به مشتری از او می‌پرسیم «رنگ سفید آن را می‌پسندید یا رنگ مشکی‌اش را؟»
2️⃣سوالات عملی
در این استراتژی، عملیاتی که مشتری باید انجام بدهد را در قالب سوال از او می‌پرسیم. برای مثال، فرض کنید بعد از معرفی یک نوع مادۀ اولیۀ صنعتی می‌خواهیم مشتری را به سمت خرید هدایت کنیم. در این حالت می‌توانیم از او بپرسیم «فردا قرارداد را برای‌تان ارسال کنم یا با خودم بیاورم که نگاهی به آن بیاندازیم؟»
3️⃣سوال مستقیم
در این استراتژی، خیلی شفاف از مشتری می‌پرسیم که آیا می‌خواهد محصول‌ مدنظرمان را بخرد یا نه. برای مثال، فرض کنید یک یخچال جدید را به مشتری معرفی کرده‌ایم و در انتهای معرفی‌مان از مشتری می‌پرسیم «می‌خواهید سفارش‌تان را ثبت کنم؟»
👈این سه استراتژی، یک مشکل مشترک دارند و آن این که مشتری را باز هم در موقعیت تصمیم‌گیری قرار می‌دهیم
👈برای همین، اگر فروشندۀ کهنه‌کار و حرفه‌ای هستیم بهتر است استراتژی خاتمۀ مذاکره‌مان را به این صورت طراحی کنیم که برای مشتری تصمیم‌ بگیریم و فقط از او بخواهیم تصمیم‌مان را تایید کند
👈برای مثال، فرض کنید می‌خواهیم بعد از معرفی خودرو به مشتری، او را به سمت خرید هدایت کنیم. در این حالت به جای آن که از مشتری بپرسیم «رنگ سفید آن را می‌پسندید یا رنگ مشکی‌اش را؟» از او می‌پرسیم «من رنگ مشکی را برای‌تان سفارش می‌دهم، موافقید؟»
👈بعد از پرسیدن این سوال، مشتری این سه انتخاب را دارد:
1️⃣مشتری تصمیمی که برایش گرفته‌ایم را می‌پذیرد و با آن موافقت می‌کند که در این صورت مذاکرۀ فروش را با موفقیت خاتمه داده‌ایم
2️⃣مشتری تصمیمی که برایش گرفته‌ایم را نمی‌پسندد و آن را تغییر می‌دهد. مثلاً می‌گوید نه من رنگ سفید این خودرو را بیشتر دوست دارم. در این حالت، مذاکرۀ فروش را بر اساس خواستۀ مشتری خاتمه می‌دهیم
3️⃣مشتری با کل تصمیمی که برایش گرفته‌ایم مخالفت می‌کند و آن را نمی‌پذیرد. در این حالت، متوجه می‌شویم که این مشتری آمادۀ خرید نیست و نباید بیشتر از آن برای او وقت و انرژی بگذاریم بلکه باید اجازه بدهیم زمان بگذرد و بعداً مجدداً سراغش برویم. 
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۰۴ ، ۱۵:۱۶
دکتر حسن سبک روح
چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۴، ۰۵:۱۱ ب.ظ

🔴▪️7 رمز پنهان برای فروش موفق

🔴▪️7 رمز پنهان برای فروش موفق
@bazaryabimodern1987
1️⃣گزینش هدف (هدف‌گذاری)
2️⃣یک برنامه فروش را دنبال کنید
همه پزشکان بزرگ، وکلای بزرگ، تکنسین‌های بزرگ و کسانی که فروش بزرگی دارند، در یک چیز مشترکند، آن‌ها همگی برنامه‌ای را که شامل سوال کردن و گوش دادن به مشتریان است، دنبال می‌کنند.
3️⃣به مشتریان اجازه انتخاب بدهید
4️⃣تمرین فروش کنید
5️⃣هرگز به فروشندگان خود به عنوان ابزار فروش نگاه نکنید
6️⃣به همه مشتریان توجه کنید
7️⃣با ابرستاره‌ها احاطه شوید
توقع مشتریان همواره بسیار زیاد است و رقابت بین مشتریان هرگز شدید نیست. روزی خواهد آمد که دیگر کالاها برای مشتریان ایجاد انگیزه نمی‌کنند، در آن زمان کارکنان شما نباید کوتاه یا بلند باشند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۰۴ ، ۱۷:۱۱
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️۱۵ راز افرادی که متقاعد کردن دیگران را خوب بلدند
@bazaryabimodern1987
⭕️اصولا به کسی می‌گویند آدم خوش ‌سر و زبان که قادر باشد با چهار کلام حرف زدن آدم‌های دیگر را متقاعد کند کاری که او می‌خواهد را انجام دهند.
سلاح مخفی این افراد «جایکردن خود در دل دیگران» است. با همین زبان ۱۰ سانتی‌متری‌شان کاری می‌کنند که نه تنها شیفته‌ی نظراتشان بشوید، بلکه کشته و مرده‌ی خودشان هم بشوید. 
لابد می‌پرسید رازشان چیست؟
🔻مخاطب خودشان را می‌شناسند
🔺با آدم‌ها اتصال برقرار می‌کنند
🔻سعی نمی‌کنند حرفشان را زورکی به کرسی بنشانند
🔺مثل موش ترسو نیستند
🔻از زبان بدن مثبت استفاده می‌کنند
🔺واضح و دقیق حرف می‌زنند
🔻کاربن نیستند؛خود اورجینال‌شان هستند
🔺نظرات دیگران را تصدیق می‌کنند
🔻سؤال‌های خوبی می‌پرسند
🔺تصویرسازی می‌کنند
🔻همان اول کار جلوه‌ی قدرتمندی از خود به جا می‌گذارند
🔺می‌دانند کِی باید عقب‌نشینی کنند
🔻آدم‌ها را به اسم صدا می‌زنند
🔺آدم‌های حال‌بِده‌ای هستند
🔻لبخند می‌زنند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۰۴ ، ۱۷:۱۰
دکتر حسن سبک روح
چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۴، ۰۵:۰۸ ب.ظ

🔴▪️ملاحظاتی پیرامون آخرین لحظه‌های حساس مذاکره

🔴▪️ملاحظاتی پیرامون آخرین لحظه‌های حساس مذاکره
@bazaryabimodern1987
⭕️لحظه های آخر مذاکره که منافع حیاتی برای طرفین درمیان است، نقش تعیین کننده ای در نتیجه مذاکرات دارد و اشتباه از سوی هریک از طرفین می تواند بسیار خطرناک باشد. 
🔻عمده مشکلاتی که در این مرحله رخ می دهد ناشی از خستگی افراد و تعجیل در به پایان رساندن مذاکره است. حتی خبره ترین مذاکره کنندگان ممکن است دچار خستگی شوند و با بروز خستگی:
🔸دقت، فدای سرعت و تعجیل می شود. د
🔸در این وضعیت معمولا جزئیات به چشم نمی آید.
🔸ممکن است یک طرف در مورد نتیجه بخش بودن آن همه تلاش و کار، به تردید افتد.
🔺در مذاکره‌ها معمولا طرفین از عنصر خستگی به عنوان یک تاکتیک بهره برداری می کنند. طرفی که بر خستگی غلبه کند، پیروز میدان است.
ایجاد یک احساس نادرست از فوریت کار در ذهن طرف مقابل، می تواند حربه موفقی در تمام کردن یک مذاکره به نفع طرف دیگر باشد. 
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۰۴ ، ۱۷:۰۸
دکتر حسن سبک روح
چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۴، ۰۵:۰۷ ب.ظ

🔴▪️ده نکته مهم برای موفقیت در مدیریت

🔴▪️ده نکته مهم برای موفقیت در مدیریت
@bazaryabimodern1987
1️⃣همگام بودن با تکنولوژی
2️⃣مدیریت اطلاعات
3️⃣تعادل احساسات
4️⃣مدیریت ارتباطات بر ارتباطات:بر ارتباطات خود مدیریت کنید، نه بر کارمندانتان.
5️⃣توانایی سازگار شدن با محیط
6️⃣مدیریت منابع
7️⃣اخلاق خوب
8️⃣تنوع:امروزه مدیران با قشرهای مختلفی از مردم کار می‌کنند.
9️⃣هدایت نه مدیریت:ایجاد اعتماد و تحرک از ویژگی‌های یک رهبر موفق است
🔟رویاهای شغلی:رویاهای شغلی شما نباید یک هدف مقطعی یا شخصی باشد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۰۴ ، ۱۷:۰۷
دکتر حسن سبک روح
چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۴، ۰۵:۰۶ ب.ظ

*۹ جمله با تاثیر جادویی بر ناخودآگاه مشتری:*

*۹ جمله با تاثیر جادویی بر ناخودآگاه مشتری:*
@bazaryabimodern1987
۱. ❗️چطور می‌تونم  به شما خدمت کنم؟
۲. ❗️من می‌تونم این مشکل رو حل کنم.
۳. ❗️نمی‌دونم، ولی جواب‌اش را پیدا می‌کنم و خدمتتون میگم.
۴. ❗️من مسئولیت این کار رو برعهده می‌گیرم.
۵. ❗️من شما رو لحظه به لحظه در جریان کار قرار میدم.
۶. ❗️من در زمان تعیین شده کالا رو تحویل شما خواهم داد.
۷. ❗️کالا مطابق سفارش شما خواهد بود.
۸. ❗️کار کامل انجام خواهد شد.
۹. ❗️از خرید شما سپاسگزارم.
این جملات رو با لحن و زبان بدن مناسب بگید و پیگیری کنیدو تاثیر اونها رو بر ناخودآگاه مشتری ببینید.
*یکی از تفاوتهای اساسی بین فروشندگان کارکشته و فروشندگان پیش پاافتاده, در روش گفتار اونهاست.*
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۰۴ ، ۱۷:۰۶
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۴، ۰۹:۱۰ ب.ظ

💢از دنیای واقعی فاصله نگیرید

💢از دنیای واقعی فاصله نگیرید
@bazaryabimodern1987
👈اگر می‌خواهیم تصمیم درست بگیریم، باید گزینه‌های مدنظرمان را به صورت جدی و در فضای واقعی تجزیه و تحلیل کنیم
👈برای درک بهتر این واقعیت به ظاهر ساده اما بسیار مهم، بیایید به نتایج تحقیقات بازار یک شرکت نفتی نگاهی بیاندازیم
👈این شرکت نفتی در تحقیقات بازارش از رانندگان پرسید: «آیا حاضرید سوخت تمیزتر و پاک‌تری را خریداری کنید؟». اکثر قریب به اتفاق رانندگان پاسخ دادند «بله دوست داریم سوخت پاک‌تری بخریم و به محیط زیست کمک کنیم
👈اما وقتی این شرکت نفتی سوخت پاک‌تری را با قیمت بالاتری عرضه کرد، صدای نارضایتی بسیاری از مشتریانش درآمد که چرا قیمت سوخت را افزایش داده است
👈این موضوع حتی در فعالیت‌های خیریه‌ای هم مشاهده می‌شود. بر این اساس، وقتی انسان‌ها با یک فرد فقیر مواجه می‌شوند، احتمال این که به او کمک کنند به شدت افزایش می‌یابد
👈اما وقتی به همین انسان‌ها آمارهایی دربارۀ فقر در جامعه داده می‌شود، خیلی برای کمک به فقرا تحریک نمی‌شوند، چون آمارها آنها را به دنیای واقعی نزدیک نمی‌کند
👈آقای پاول گرین، استاد بازاریابی دانشگاه وارتون، با در نظر گرفتن این واقعیت‌ها، روزشی به نام «تحلیل همه جانبه» را برای انجام تحقیقات بازار بهتر طراحی کرد
👈در این روش، برخلاف روش‌های سنتی که پرسش‌نامه‌هایی را در اختیار افراد قرار می‌دهند و از او می‌خواهند که نظراتش را بگوید، مخاطب را مجبور می‌کنند تا در شرایط واقعی از میان گزینه‌های مدنظر محقق بازار، یکی را انتخاب کند
👈به عنوان مثال، مشتری مجبور می‌شود از بین چند اتاق هتل با امکانات مختلف و قیمت‌های متفاوت، یکی را انتخاب کند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۰۴ ، ۲۱:۱۰
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۴، ۰۹:۰۹ ب.ظ

💢رویکرد مدرن به آمیختۀ بازاریابی

💢رویکرد مدرن به آمیختۀ بازاریابی
@bazaryabimodern1987
👈یکی از وظایف اصلی مدیران بازاریابی، طراحی و اجرای آمیختۀ بازاریابی است که اصطلاحاً به آن 4Ps می‌گویند که شامل چهار عنصر اصلی است: محصول (Product)، قیمت (Price)، توزیع (Place) و در نهایت پیشبرد (Promotion)
👈اما چهار عنصر فوق بدون چهار عنصر زیر بی‌فایده هستند:
1️⃣مردم (People): در آمیختۀ بازاریابی مدرن، باید نگاه‌مان به مشتریان به عنوان «خریداران محصول» را به «مردمانی که خواهان ارتباطات انسانی و احترام هستند» تغییر بدهیم
2️⃣فرایند (Process): در آمیختۀ بازاریابی مدرن، باید به این موضوع دقت کنیم که مشتریان صرفاً به قیمت محصول‌مان دقت نمی‌کنند، بلکه برای آنها ساده، سریع و کم هزینه بودن فرایند خرید، مصرف و کنار گذاشتن محصول‌ است که اهمیت به‌سزایی دارد
3️⃣برنامه‌ها (Programs): در آمیختۀ بازاریابی مدرن، قرار دادن محصول در شبکه‌های توزیع کافی نیست، بلکه باید برنامه‌های دقیقی برای تشویق شبکه‌های توزیع جهت معرفی و پیشنهاد محصول‌مان به مشتریان داشته باشیم
4️⃣عملکرد (Performance): در آمیختۀ بازاریابی مدرن، جذابیت یک تبلیغ، جایزه، قرعه‌کشی، محتوا و سایر اجزای پیشبرد مهم نیست، بلکه تاثیر آن بر رفتار و تصمیم‌‌های مشتری است که اهمیت دارد
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۰۴ ، ۲۱:۰۹
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۴، ۰۹:۰۸ ب.ظ

💢از زاویه دید مشتری به مسائل نگاه کنید

💢از زاویه دید مشتری به مسائل نگاه کنید
@bazaryabimodern1987
👈فروشندگان حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که مشتری عاشق محصول یا خدمت‌شان نیست، بلکه فقط و فقط عاشق منافع و فواید محصول یا خدمتی است که می‌خواهد بخرد
👈در حقیقت، فروشندگان حرفه‌ای به این موضوع ایمان دارند که ویژگی‌های فنی محصول یا خدمتی که می‌فروشند، از نظر مشتری هیچ اهمیتی ندارد و فقط یک سری حرف‌های خسته‌کننده هستند
👈این حرف بدین معنا نیست که ویژگی‌های فنی محصول یا خدمت‌مان مهم نیستند و می‌توانیم یک محصول یا خدمت بی‌کیفیت را به مشتری پیشنهاد کنیم، بلکه به این معناست که باید از زاویه دید مشتری به ویژگی‌های فنی محصول یا خدمت‌مان نگاه کنیم
👈وقتی از زاویۀ دید مشتری به ویژگی‌ها و مشخصات فنی محصول یا خدمت‌مان نگاه می‌کنیم، آن گاه منافع آن را کشف خواهیم کرد و با ارائه منافع محصول یا خدمت‌مان می‌توانیم مشتری را عاشق آن کنیم
👈برای همین است که هنگام آشنا شدن با محصول یا خدمتی که می‌خواهیم بفروشیم، باید خودمان را جای مشتری بگذاریم و به این قبیل سوالات فکر کنیم: «این محصول یا خدمت چه مشکلی از مشتری را حل می‌کند؟»، «این محصول یا خدمت مشتری را به کدام یک از اهدافش می‌رساند» و «این محصول یا خدمت چقدر به مشتری برای انجام بهتر وظایف روزمره‌اش کمک می‌کند؟»
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۰۴ ، ۲۱:۰۸
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۴، ۰۹:۰۷ ب.ظ

💢قانون تدارک

💢قانون تدارک
@bazaryabimodern1987
👈نشانۀ یک انسان جدی و حرفه‌ای در هر زمینه‌ای، این است که در مقایسه با افراد متوسط، تدارک بیشتری می‌بیند
👈وقتی حرف از تدارک دیدن می‌زنیم، منظورمان توجه کردن به جزییاتی است که از چشم افراد عادی و غیرحرفه‌ای دور مانده‌اند
👈دلیل این موضوع آن است که یک بی‌دقتی و عدم توجه به جزییات می‌تواند تفاوت یک موفقیت بزرگ را به یک شکست بزرگ تبدیل کند
👈برای درک بهتر قانون تدارک بیایید به سخنرانی چند سال پیش جوئل وِلدون در انجمن سخنرانان ملی آمریکا با عنوان «فیل‌ها نیش نمی‌زنند» نگاهی بیاندازیم
👈جان کلام وِلدون این بود که پشه‌ها، همان جزییات کوچکی هستند که آنها را هیچ وقت به اندازۀ یک فیل توی چشم نیستند و دیده نمی‌شوند
👈اما برخلاف فیل که کسی را نیش نمی‌زند، یک پشه می‌تواند کل شب ما را بیدار نگه دارد و کلافه‌مان کند
👈پیام وِلدون خیلی ساده بود: اگر می‌خواهید به رأس هرم حوزۀ کاری‌تان برسید، باید حسابی به جزییات دقت کنید
👈برای همین است که حتی در دین مسیحیت می‌گویند: «شیطان را در جزییات به ظاهر بی‌اهمیت پیدا کنید»
👈فقط یادمان باشد، توجه به جزییات به این معنا نیست که خود به خود موفق می‌شویم، بلکه به این معناست که اگر به جزییات کارمان دقت نکنیم، قطعاً شکست می‌خوریم
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۰۴ ، ۲۱:۰۷
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۴، ۰۹:۰۵ ب.ظ

مشکلات شنونده خوبی نبودن

🔴▪️ مشکلات شنونده خوبی نبودن
@bazaryabimodern1987
⭕️ گردشگری که در خلیجی کوچک مشغول ماهیگیری بود ناگهان به داخل اب افتاد.
چاره ای جز شنا کردن نداشت در حالی که شنیده بود آن خلیج پر از تمساح است.
پیرمردی را در ساحل دید و از وی پرسید این اطراف تمساح هست؟
پیرمرد پاسخ داد هیچ تمساحی نیست سال هاست....
〰️ و گردشگر شروع به رفتن به سمت ساحل کرد.
〰️ در نیمه راه پیرمرد با ترس و تعجب به وی می نگریست!
〰️ او پرسید راستی چطور از شر تمساح ها خلاص شدید؟
💢 پیرمرد فریاد زد : ما کار خاصی نکردیم کوسه های داخل آب دخل آن ها را آوردند!
🔆 فرق گوش دادن با شنیدن :
گوش دادن سه نشانه دارد :
1️⃣ درک صحبت طرف مقابل
2️⃣ لذت بردن از صحبت طی برقراری ارتباط
3️⃣ داشتن نیت کمک رسانی

@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۰۴ ، ۲۱:۰۵
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۴، ۰۹:۰۲ ب.ظ

⭕️ لبخند مشتری؛ نشانه‌ای از موفقیت شما

⭕️ لبخند مشتری؛ نشانه‌ای از موفقیت شما
@bazaryabimodern1987
🛑 نکات طلایی برای ارائه خدمات به‌یادماندنی:
🛑 به زبان ساده صحبت کنید:
به جای استفاده از اصطلاحات پیچیده، ویژگی‌ها و مزایای محصول را به زبان مشتری توضیح دهید.
🛑مشتری را راهنمایی کنید، نه تحت فشار قرار دهید:
به او حق انتخاب بدهید و نشان دهید که نیازهایش برای شما در اولویت است.
🛑 لبخند همیشه راهگشاست:
حتی در مواقع بروز مشکل، لبخند و لحن دوستانه به کاهش تنش کمک می‌کند.
🛑 ارائه پیشنهادات شخصی:
بر اساس نیازهای مشتری، پیشنهادهای سفارشی بدهید که حس خاص بودن را به او القا کند.
 نکته: مشتری خوشحال نه‌تنها خودش بازمی‌گردد، بلکه دیگران را نیز به سمت برند شما هدایت می‌کند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۰۴ ، ۲۱:۰۲
دکتر حسن سبک روح

هرگز برای فرار از بیکاری، شغل فروشندگی را انتخاب نکنید❗️
@bazaryabimodern1987
فروشندگی نیازمند مهارتهای اساسی زیر است:👇
مهارت فروش اول ⬅️ علاقه به ماهیت فروش
مهارت فروش دوم ⬅️ شخصیت برونگرا و اجتماعی
مهارت فروش سوم ⬅️ اعتماد به نفس در سخنوری
مهارت فروش چهارم ⬅️ قدرت ارائه قوی
مهارت فروش پنجم ⬅️ درجه ای بالا از خود انگیختگی
مهارت فروش ششم ⬅️ جاه طلبی
مهارت فروش هفتم ⬅️ انعطاف پذیری بالا
مهارت فروش هشتم ⬅️ روابط عمومی در حد عالی
مهارت فروش نهم ⬅️ قابلیت شنود دقیق
مهارت فروش دهم ⬅️ شخصیت فردی و گروهی
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۰۴ ، ۱۴:۰۹
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۳ خرداد ۱۴۰۴، ۰۳:۲۴ ب.ظ

💢13 رفتار پسندیدۀ یک فروشنده

💢13 رفتار پسندیدۀ یک فروشنده
@bazaryabimodern1987
1-اعتدال در غذا خوردن به این معنا که در طول روز نه خیلی گرسنه بمانید نه خیلی غذا بخورید
2-زمانی سکوت‌تان را بشکنید و حرف بزنید که می‌توانید ارزش متمایزی را برای شنوندگان بیافرینید
3-نظم داشته باشید و تحت هر شرایطی به برنامۀ منظم‌تان پایبند باشید
4-برای اجرای تصمیمات‌تان بیش از اندازه فکر نکنید. سراغ اجرا بروید و در طول اجرا، برنامه‌تان را بهبود بدهید
5-تا جای ممکن جلوی هدر رفت منابع‌تان را بگیرید، حتی اگر این کار باعث نارضایتی اطرافیان‌ می‌شود
6-هیچ وقت زمان‌تان را هدر ندهید و در هر حالتی مشغول یک کار ارزشمند باشید
7-همیشه صادق و درستکار باشید و به تعهدتان عمل کنید
8-هیچ وقت از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنید و عواقب کارتان را بپذیرید
9-در هر کاری میانه‌روی کنید و از افراط بپرهیزید
10-هیچ وقت شلختگی را تحمل نکنید، چه شلختگی در پوشش‌تان و چه شلختگی در کارهایتان را
11-در هر حالتی آرامش‌تان را حفظ کنید و اجازه ندهید مسائل بی‌اهمیت و غیرمنتظره، تمرکزتان را به هم بزند
12-هیچ وقت از روی هوا و هوس شخصی تصمیم نگیرید و در تصمیم‌گیری‌تان احساسات را کنار بگذارید
13-همیشه فروتن باشید و بدانید چیزهای زیادی وجود دارد که باید یاد بگیرید
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۰۴ ، ۱۵:۲۴
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۳ خرداد ۱۴۰۴، ۰۳:۱۷ ب.ظ

چند تکنیک مؤثر در بازاریابی تلفنی

چند تکنیک مؤثر در بازاریابی تلفنی

📌 در زیر چند تکنیکی را که بازاریابی تلفنی را اثربخش و موفق مینماید، شرح میدهیم :
@bazaryabimodern1987
1️⃣ تکنیک اول :
قبل از تماس تلفنی هدف خود را مشخص و مکتوب کنید. شما باید برای پاسخ ‌های احتمالی طرف مقابل چندین راه و پیشنهاد جایگزین داشته باشید. ازآنجاکه بازاریابی تلفنی هم می‌تواند نوعی مذاکره باشد پس باید قبل از برقراری تماس برنامه‌ریزی کنید و هدف داشته باشید. دقت کنید که پشت تلفن شما زمان زیادی را برای فکر کردن در اختیار ندارید به همین دلیل است که باید از قبل خود را برای جواب به هر جمله‌ای آماده کنید.
2️⃣ تکنیک دوم :
 همیشه یک کاغذ و قلم کنار تلفن آماده بگذارید با این کار علاوه بر اینکه می‌توانید در حین صحبت نوت برداری کنید، درصورتی ‌که نیاز شد تا شماره یا آدرسی را یادداشت کنید، مشتری و مخاطب خود را معطل نکرده‌اید. منتظر نگه ‌داشتن مشتری در پشت تلفن چندین برابر مخرب ‌تر از معطل نگه‌داشتن مخاطب به ‌صورت حضوری است.
3️⃣ تکنیک سوم :
درست است که در بازاریابی تلفنی مخاطب چهره و رفتار شما را نمی ‌بیند ولی سعی کنید در پشت تلفن از زبان بدن برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب استفاده کنید. از معایب عمده بازاریابی تلفنی عدم امکان برقراری تماس چشمی، لبخند و عدم کمک گرفتن از حرکات دست ‌ها برای متقاعدسازی است. عمده ابزار برای تماس تلفنی فقط همان صدا و لحن گفتگوکننده است. پس باید هرچه بیشتر با شور و هیجان و با لحن مثبت و پرانرژی صحبت کنید.
4️⃣ تکنیک چهارم :
 متنی را از قبل برای مفاد بازاریابی تلفنی خود آماده کنید. این متن باید شامل ویژگی‌های محصولی که می‌خواهید معرفی کنید و مزیت ‌های رقابتی کالا و کسب ‌و کارتان باشد. باید از این متن به ‌صورت حرفه‌ای پشت تلفن استفاده کنید به ‌گونه‌ای که مشتری متوجه روخوانی کردن شما و آماده بودن متن نشود.
5️⃣ تکنیک پنجم :
اگر مذاکره تلفنی شما اهمیت بسیار بالایی دارد و یا با فرد مهمی برای اولین بار قرار است صحبت کنید سعی کنید تماس تلفنی شما به ‌صورت ایستاده باشد. در حالت ایستاده بدن آدرنالین بیشتری را وارد خون کرده و باعث می‌شود شما تسلط بیشتری را در مقایسه باحالت نشسته داشته باشید.
6️⃣ تکنیک ششم :
 سعی کنید از انجام دادن کارهای جانبی و اضافی مثل خوردن خوراکی، سیگار کشیدن، روزنامه خواندن و… در حین تماس خودداری کنید. این قبیل کارها حواس ‌پرتی شما را تشدید کرده و موجب تعلل در پاسخگویی به مخاطب می‌شود.
7️⃣ تکنیک هفتم :
 در صحبت کردن کاملاً با حوصله باشید. انحصار کلام را بشکنید و به مخاطب اجازه گفتگو کردن بدهید. ادب و نزاکت را رعایت کنید و به آداب و عقیده مشتری خود احترام بگذارید.💎
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۰۴ ، ۱۵:۱۷
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️ چطور بر ترس قرار گرفتن در برابر دوربین پخش زنده غلبه کنیم؟
@bazaryabimodern1987
💢 بر مخاطب تمرکز داشته باشید . . . نه خودتان
📍 اگر در میانه برنامه به این نتیجه رسیدید که تمرکز شما به جای مخاطب بر روی خودتان است. عدم لرزش صدا، نکاتی که باید مطرح کنید، اینکه در جلوی دوربین چگونه به نظر برسید و ... باید به یاد داشته باشید که احتمالا زیاد مهمترین مرکز توجه خود را از دست می دهید و آن هم چیزی نیست جز مخاطب شما. باید همواره به یاد داشته باشید که هدف اصلی در اینجا شما نیستید، بلکه ارائه یک خدمت به مخاطب شماست.
👈 پیش از آغاز برنامه زمانی برای شناسایی نیازهای مخاطب صرف کنید، اینکه بزرگترین نیازهای وی چیست؟ اینکه آنها نیاز به فائق آمدن و حل کردن چه چیزهایی دارند؟ اینکه در واقع نیاز دارند چه چیزی از شما بشنوند؟
📌 اینکه بخوبی بدانید به چه صورت می توانید برای مخاطب مفید واقع شوید، به شما کمک می کند تا بهتر و بیشتر روی خود مسلط باشید و برنامه زنده خوبی را اجرا کنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۰۴ ، ۱۵:۱۶
دکتر حسن سبک روح