💢از زاویه دید مشتری به مسائل نگاه کنید
💢از زاویه دید مشتری به مسائل نگاه کنید
@bazaryabimodern1987
👈فروشندگان حرفهای به خوبی میدانند که مشتری عاشق محصول یا خدمتشان نیست، بلکه فقط و فقط عاشق منافع و فواید محصول یا خدمتی است که میخواهد بخرد
👈در حقیقت، فروشندگان حرفهای به این موضوع ایمان دارند که ویژگیهای فنی محصول یا خدمتی که میفروشند، از نظر مشتری هیچ اهمیتی ندارد و فقط یک سری حرفهای خستهکننده هستند
👈این حرف بدین معنا نیست که ویژگیهای فنی محصول یا خدمتمان مهم نیستند و میتوانیم یک محصول یا خدمت بیکیفیت را به مشتری پیشنهاد کنیم، بلکه به این معناست که باید از زاویه دید مشتری به ویژگیهای فنی محصول یا خدمتمان نگاه کنیم
👈وقتی از زاویۀ دید مشتری به ویژگیها و مشخصات فنی محصول یا خدمتمان نگاه میکنیم، آن گاه منافع آن را کشف خواهیم کرد و با ارائه منافع محصول یا خدمتمان میتوانیم مشتری را عاشق آن کنیم
👈برای همین است که هنگام آشنا شدن با محصول یا خدمتی که میخواهیم بفروشیم، باید خودمان را جای مشتری بگذاریم و به این قبیل سوالات فکر کنیم: «این محصول یا خدمت چه مشکلی از مشتری را حل میکند؟»، «این محصول یا خدمت مشتری را به کدام یک از اهدافش میرساند» و «این محصول یا خدمت چقدر به مشتری برای انجام بهتر وظایف روزمرهاش کمک میکند؟»
@bazaryabimodern1987