💢از دنیای واقعی فاصله نگیرید
💢از دنیای واقعی فاصله نگیرید
@bazaryabimodern1987
👈اگر میخواهیم تصمیم درست بگیریم، باید گزینههای مدنظرمان را به صورت جدی و در فضای واقعی تجزیه و تحلیل کنیم
👈برای درک بهتر این واقعیت به ظاهر ساده اما بسیار مهم، بیایید به نتایج تحقیقات بازار یک شرکت نفتی نگاهی بیاندازیم
👈این شرکت نفتی در تحقیقات بازارش از رانندگان پرسید: «آیا حاضرید سوخت تمیزتر و پاکتری را خریداری کنید؟». اکثر قریب به اتفاق رانندگان پاسخ دادند «بله دوست داریم سوخت پاکتری بخریم و به محیط زیست کمک کنیم
👈اما وقتی این شرکت نفتی سوخت پاکتری را با قیمت بالاتری عرضه کرد، صدای نارضایتی بسیاری از مشتریانش درآمد که چرا قیمت سوخت را افزایش داده است
👈این موضوع حتی در فعالیتهای خیریهای هم مشاهده میشود. بر این اساس، وقتی انسانها با یک فرد فقیر مواجه میشوند، احتمال این که به او کمک کنند به شدت افزایش مییابد
👈اما وقتی به همین انسانها آمارهایی دربارۀ فقر در جامعه داده میشود، خیلی برای کمک به فقرا تحریک نمیشوند، چون آمارها آنها را به دنیای واقعی نزدیک نمیکند
👈آقای پاول گرین، استاد بازاریابی دانشگاه وارتون، با در نظر گرفتن این واقعیتها، روزشی به نام «تحلیل همه جانبه» را برای انجام تحقیقات بازار بهتر طراحی کرد
👈در این روش، برخلاف روشهای سنتی که پرسشنامههایی را در اختیار افراد قرار میدهند و از او میخواهند که نظراتش را بگوید، مخاطب را مجبور میکنند تا در شرایط واقعی از میان گزینههای مدنظر محقق بازار، یکی را انتخاب کند
👈به عنوان مثال، مشتری مجبور میشود از بین چند اتاق هتل با امکانات مختلف و قیمتهای متفاوت، یکی را انتخاب کند
@bazaryabimodern1987