MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید

۳۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۴ ثبت شده است

💢همان رفتاری را مشاهده می‌کنید که به آن پاداش می‌دهید
@bazaryabimodern1987
👈یکی از مشاوران مدیریت که به طور خاص در زمینۀ مدیریت نیروهای نظامی مطالعه می‌کرد، متوجه شد که افسران پلیس در شیفت کاری خود، هر روز صبح سوار ماشینی می‌شوند که به آنها تحویل داده شده، به بزرگراه محل ماموریت می‌روند و تا پایان وقت کاری در آن بزرگراه رفت و آمد می‌کنند
👈واضح است که این گشت‌زنی بدون هدف کمتر به امور اصلی محوله به پلیس مربوط می‌شود
👈برای همین، آن مشاور مدیریت در بررسی‌هایش متوجه شد که عملکرد و کارآیی افسران پلیس در آن شهر، بر اساس میزان مسافتی محاسبه می‌شود که هر روز با ماشین‌شان طی می‌کنند
👈برای همین، افسران پلیس هر روز مسافت‌های طولانی را می‌رفتند و برمی‌گشتند، بدون آن که کمک خاصی به برقراری امنیت در شهر کرده باشند
👈این داستان واقعی به ما یادآوری می‌کند که وقتی کارمندان خود را به صورت کلیشه‌ای مورد ارزیابی و پاداش‌دهی قرار می‌دهیم و فراموش می‌کنیم به رفتارهایی پاداش بدهیم که واقعاً مدنظرمان است، کارمندان هم بعد از مدتی سراغ رفتارهای سطحی و کلیشه‌ای می‌روند
👈در نتیجه، بعد از مدتی متوجه می‌شویم که علی‌رغم ارائه پاداش‌های متنوع و حتی زیاد، کارمندان‌مان انگیزۀ کافی برای کارهای بزرگ را ندارند و سرشان را با کارهای روزمره و بی‌اهمیت گرم می‌کنند
👈در چنین شرایطی همیشه باید سراغ تغییر نظام پاداش‌دهی سازمان‌مان برویم و مطمئن باشیم که با تغییرات کوچکی در این نظام می‌توانیم نتایج فوق‌العاده‌ای را به دست بیاوریم
👈اهمیت نظام‌ پاداش‌دهی زمانی برای من بیش از پیش روشن شد که یکی از اقوام پولدارم به پسرخوانده‌اش می‌گفت: «نگران پول در آوردن نباش! زمانی که من بمیرم، همه ثروتم به تو خواهد رسید
👈از قضا این فامیل ما برای مدت بسیار طولانی زنده ماند و در طول دوران پیری‌اش هیچ وقت نفهمید که چرا پسر خوانده‌اش تمایلی به حفظ سلامتی او ندارد
👈زمانی که این موضوع را با من مطرح کرد، به او پاسخ دادم «چون تو بابت مردن خودت به پسر خوانده‌ات پاداش می‌دهی نه بابت زنده بودنت»
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۸:۲۸
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️ برای سخنرانی هایتان به چهار نسخه ارائه‌ی مختلف فکر کنید
@bazaryabimodern1987
⭕️ مهم است که بتوانید سخنرانی خود را به شکل سریع، فشرده و مفصل و مشروح انجام دهید. پس کمی وقت بگذارید و نسخه‌های مختلفی از سخنرانی خود را آماده کنید. پیشنهاد ما این‌هاست:
🌀 ارائه‌ی پنج ثانیه‌ای (معرفی کل ایده / محصول / کسب و کار در یک جمله و به کمک شش یا هفت کلمه)
🌀 ارائه‌ی پانزده‌ثانیه‌ای (معرفی در قالب دو تا سه جمله)
🌀 ارائه‌ی سه دقیقه‌ای (یک معرفی تقریباً آسانسوری؛ البته نه داخل آسانسور، بلکه برای کسی که منتظر رسیدن آسانسور است)
🌀 ارائه‌ی پانزده دقیقه‌ای (با جزئیات و داده‌ها و اطلاعات کامل‌تر)
👈 حتی اگر می‌دانید برای ارائه‌ی اصلی ده یا پانزده دقیقه زمان دارید، باز هم از تمرین ۵ / ۱۵ / ۱۸۰ ثانیه غفلت نکنید. این تمرین‌ها به شما کمک می‌کنند که با قدرت و تسلط بیشتر، سخنرانی کرده و مخاطب خود را متقاعد کنید. مثلاً شاید ارائه‌ی پنج ثانیه‌ای در نهایت، به تیتر اسلاید اول شما در ارائه‌ی ده دقیقه‌ای تبدیل شود
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۸:۳۲
دکتر حسن سبک روح
يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۹:۱۴ ق.ظ

💢سیستم سفارش خودکار

💢سیستم سفارش خودکار
@bazaryabimodern1987
👈خودکارسازی فعالیت‌های مختلف مرتبط با بازاریابی و فروش، یکی از روندهای بسیار مهم در بازاریابی است. شرکت‌های حرفه‌ای برای این منظور از سیستمی به نام سفارش مجدد خودکار (Automatic reordering system) استفاده می‌کنند
👈سیستم‌های سفارش مجدد خودکار، سیستم‌هایی هستند که در آنها فرایند سفارش‌گیری از مشتریان بر اساس قرارداد بلندمدتی که بین فروشنده و خریدار منعقد می‌شود، انجام می‌شود و در نتیجه، میزان دخالت نیروهای فروش در فرایند سفارش‌گیری مجدد از مشتریان، به حداقل ممکن می‌رسد
👈برای مثال، شرکت‌های داروسازی از این سیستم برای پر کردن خودکار انبار داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها استفاده می‌کنند و زمانی که موجودی یک دارو به میزان مشخصی می‌رسد، شرکت تولیدکننده، انبار داروخانه یا بیمارستان طرف قرارداد را به صورت خودکار شارژ می‌کند
👈این روند حتی به سطح خرده‌فروشی‌هایی مثل سوپرمارکت‌ها نیز رسیده است. برای مثال، بسیاری از یخچال‌ها و قفسه‌های فروشگاهی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ مجهز به سیستم‌های هوش مصنوعی هستند و ورود و خروج محصول به یخچال یا قفسه را کنترل می‌کنند تا زمانی که موجودی آن به میزان مشخصی رسید، به صورت خودکار به تولیدکننده آن سفارش مجدد می‌دهند
👈سیستم‌های سفارش مجدد خودکار، فرصت از دست رفته فروش به دلیل موجود نبودن محصول و وابستگی شرکت‌ها به فروشندگان را به حداقل ممکن می‌رسانند. برای همین، به سیستم‌های محبوبی در شرکت‌های بزرگ تبدیل شده‌ و آینده فروش را در دست گرفته‌اند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۹:۱۴
دکتر حسن سبک روح
شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۸:۲۲ ق.ظ

💢پنج ویژگی فروشندۀ با اعتماد به نفس بالا

💢پنج ویژگی فروشندۀ با اعتماد به نفس بالا
@bazaryabimodern1987
👈این بدین معنا نیست که بقیۀ ویژگی‌ها مثل پشتکار، صداقت، هوش و غیره مهم نیستند، اما به نظر من اعتماد به نفس در بالاترین رتبۀ اهمیت قرار دارد
👈فروشنده‌ای که اعتماد به نفس بالایی دارد، غالباً این پنج ویژگی رفتاری را بروز می‌دهد:
1️⃣بر مشکلات و موانع پیش‌رو برای موفقیت در فروش غلبه کند
2️⃣با مخالفت‌های مشتری کنار بیاید و آنها را برطرف کند
3️⃣با شکست در یک فروش کنار بیاید و بدون آن که ناامید بشود به کارش ادامه بدهد
4️⃣با خواسته‌های مختلف مشتریان کنار بیاید و از پیگیری آنها خسته نشود
5️⃣ریسک‌پذیر است و حتی حاضر می‌شود برای رسیدن به هدف‌هایش از خودش هزینه کند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۸:۲۲
دکتر حسن سبک روح

🔴 با مشکل از یاد رفتن صحبت ها هنگام سخنرانی ها چه کنیم؟
@bazaryabimodern1987
⭕️ برای از نرفتن صحبت ها هنگام سخنرانی ،  یکی از نخستین گزینه‌هایی که گاهی به ذهن می‌رسد، ضدگلوله‌بودن یا نوعی کارکرد امنیتی است. خصوصاً این‌که معمولاً آن‌ها را پیش روی شخصیت‌های سیاسی می‌بینیم. این صفحه‌های شیشه‌ای در واقع، یکی از ابزارهای کمکی سخنرانی هستند و متن سخنرانی روی آن‌ها نمایش داده می‌شود.
🔻 نام این صفحه‌ها تله پرامپتر (Teleprompter) است و می‌توان آن‌ها را ابزار یادآوری متن نامید. 
🔺 پوشش (Coating) صفحه‌های شیشه‌ای به شکلی انجام شده که وقتی ما در جایگاه مخاطب به آن‌ها نگاه می‌کنیم، آن‌ها را تقریباً شفاف می‌بینیم و چهره‌ی سخنران از پشت‌شان پیداست.
🔺 اگر متن یک سخنرانی حساس باشد و انتخاب کلمات در آن اهمیت بالایی پیدا کند، سیاستمداران ریسک نمی‌کنند و ترجیحاً به سراغ اتوکیو می‌روند.
👈  استفاده‌ی افراطی از این ابزار، می‌تواند نقطه ضعف تلقی شود (مخالفان اوباما در دوران ریاست جمهوری او به شوخی می‌گفتند که اگر برق تله پرامپتر او قطع شود، کل دیپلماسی آمریکا متوقف خواهد شد).
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۸:۲۲
دکتر حسن سبک روح
شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۸:۲۱ ق.ظ

🔴▪️نکات طلایی زبان بدن در مواجه با مشتری

🔴▪️نکات طلایی زبان بدن در مواجه با مشتری 
@bazaryabimodern1987
⭕️اولین کار اینکه هیج قضاوتی در مورد مشتری نداشته باشید.
🔸بدانید شما کار فروش را انجام می دهید و باید بر اساس وظیفه تون عمل کنید حتی اگر قضاوتی نیز در مشتریان برای شما ایجاد می‌شود.
🔹اجازه ندهید قضاوتتون در عملکردتون  دخالت داشته باشد و شما جوری عمل کنید که تاثیر مثبت روی مشتریان داشته باشید.
🔸با علاقه به حرفهای آنان گوش دهید و خود را مشتاق به شنیدن حرفهای آنان نشان دهید.
🔹روی حرکات بدنی خود توجه کنید وقتی مشتری صحبت می کند روی بر نگردانید به اطراف نگاه نکنید فاصله رعایت کنید.
🔸وقتی مشتری صحبت می کند کمی به طرف مشتری خم شوید.
🔹دست یه سینه نباشید با دستهای باز مقابل مشتری بایستید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۸:۲۱
دکتر حسن سبک روح
شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۸:۱۹ ق.ظ

🔴 ⁣شوخ‌ طبعی یا عادتی شبیه به تنفس!

🔴 ⁣شوخ‌ طبعی یا عادتی شبیه به تنفس!
 @bazaryabimodern1987
شوخ‌طبعی از سازوکارهای دفاعی بسیارخوب، بالغ و سالم است. شوخ‌طبعی به عنوان سازوکاری در برابر استرس، تنیدگی، اضطراب و افسردگی عمل می‌کند. افراد شوخ‌طبع از هوش هیجانی و کفایت اجتماعی بالاتری برخوردارند. 
چهار سبک شوخ‌طبعی:
 شوخ‌طبعی پرخاشگرانه: در این سبک شوخی، گفته‌ها و رفتار فرد باعث تحقیر طرف مقابل می‌شود. 
 شوخ‌طبعی خودشکنانه: در این سبک شوخی فرد به تحقیر خود می‌پردازد تا جمع را بخنداند. 
 شوخ‌طبعی خودارزنده‌ساز: در این‌جا حتما لازم نیست مخاطبی وجود داشته باشد؛ بلکه ممکن است فرد با مشکل و مسأله‌ای مواجه شود و با آن شوخی کند تا از استرس و فشار ناشی از آن بکاهد، با این هدف که بهتر با مسأله مواجه شود.
شوخ‌طبعی پیونددهنده: در این سبک فرد برای این‌که رابطه‌اش با جمع صمیمانه‌تر شود به این شوخی می‌پردازد. هدف سرگرم‌کردن و خنداندن دیگران بدون تحقیر یا بی‌ارزش‌کردن خود و دیگری است. 
دو سبک اول یعنی سبک‌های پرخاشگرانه و خودشکنانه، سبک‌های ناسالم شوخی و دو نوع بعدی یعنی سبک‌های پیوند‌دهنده و خودارزنده‌ساز، سبک‌های سالم شوخی هستند. شوخی‌های پرخاشگرانه و خودشکنانه برخلاف تصوری که همگان از شوخی دارند، نه‌تنها سلامت روان را پیش‌بینی نمی‌کنند، بلکه با اضطراب، افسردگی و استرس رابطه دارند.
در سوی دیگر افرادی که شوخی‌های خودارزنده‌ساز و پیونددهنده را انجام می‌دهند، سلامت روان بالاتر و اضطراب، افسردگی و خصومت کم‌تری دارند. این‌ها روابط بهتری با اطرافیان دارند و در روابط اجتماعی خود ثبات هیجانی بالایی نشان می‌دهند.
در انتها به شوخ‌طبعی افراد خودشکوفا اشاره می‌کنیم. شوخی این افراد طنز و لطیفه‌ای ظریف است که علاوه بر خنداندن نکته‌ای آموزنده در آن وجود دارد. این نوع شوخی‌ها حکیمانه و مخاطب آن‌ها نوع بشر است و لبخندی همراه با درک را به مخاطب ارزانی می‌دارند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۸:۱۹
دکتر حسن سبک روح
شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۸:۱۸ ق.ظ

🔴▪️چگونه قبل از مذاکره برنده باشیم؟

🔴▪️چگونه قبل از مذاکره برنده باشیم؟
@bazaryabimodern1987
🔺اطلاعات خودتان را پیش از مذاکره لو ندهید.
🔻تا جایی که امکان دارد به اطلاعات طرف مقابل دست پیدا کنید.
🔺همیشه صبر کنید تا طرف مقابل اولین پیشنهاد رو بدهد.
🔻از قبل به این فکر کنید که تا چه میزان از اطلاعات خودتان رو باید فاش کنید.
🔺وقتی  از طرف مقابل پیشنهادی مناسب مطرح می‌شود سعی کنید از پیشنهاد منطقی خود خیلی عقب‌نشینی نکنید.
 🔻نه گفتن را یاد بگیرید.
 🔺سعی کنید بیشتر شنونده باشید.
به زبان بدن طرف مقابل دقت کنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۸:۱۸
دکتر حسن سبک روح
شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۸:۱۷ ق.ظ

🔴▪️زیبا و آرام صحبت کنید!

🔴▪️زیبا و آرام صحبت کنید!
@bazaryabimodern1987
⭕️ آرام صحبت کردن نشانه عاقل بودن گوینده است و کسانی‌ که صدای آرام دارند، ممکن است به مرحله‌ای از رشد شخصیت رسیده باشند که نیازی به شلوغ کردن و ایجاد جنجال نداشته باشند، چرا که آنها از آرامش درون بهره می‌برند ...
🔹 با آرام صحبت کردن با مخاطبتان، نظرتان را در کمال آرامش القا کنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۸:۱۷
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️ارائه‌ آسانسوری؛ معرفی خود به دیگران در کمتر از ۳۰ ثانیه!!!
@bazaryabimodern1987
⭕️ارائه‌ آسانسوری یک صحبت کوتاه و قانع‌کننده است که شما به منظور ایجاد علاقه نسبت به فعالیت شرکت‌تان، از آن استفاده می‌کنید. همچنین می‌توانید از این روش برای ایجاد علاقه به یک پروژه، ایده یا محصول یا حتی خودتان استفاده کنید. یک ارائه آسانسوری خوب نباید بیشتر از بالا یا پایین رفتن آسانسور یعنی ۲۰ تا ۳۰ ثانیه طول بکشد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۸:۱۶
دکتر حسن سبک روح
شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۸:۱۵ ق.ظ

🔴▪️چگونه محصول خود را بفروشیم:

🔴▪️چگونه محصول خود را بفروشیم:
@bazaryabimodern1987
🔺درمورد خود و محصول خود شفاف سازی کنید
🔻90% از زمان را به صحبت های مشتری اختصاص دهید
🔺به مشتری اجازه دهید به شما اعتماد کند
🔻زمانی که محصول خود را تلفنی می‌فروشید بایستید
🔺به مشتریان خود زمان دهید تا تصمیم گیری کنند
🔻زیره به کرمان نبرید
🔺همه راه ها را امتحان کنید تا جواب مثبت بگیرید 
🔻خوش بین باشید، نه واقع گرا
🔺تا اخرین نفس پیگیر باشید
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۸:۱۵
دکتر حسن سبک روح
شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۸:۱۵ ق.ظ

💢سخت کوش باشید

💢سخت کوش باشید
@bazaryabimodern1987
👈چیزی به اندازه شهرت یافتن به سخت‌کوشی شما را نزد مدیر و سرپرست‌تان عزیز نمی‌کند
👈دکتر توماس استنلی در کتاب «همسایه میلیونر» می‌گوید: تقریبا همه میلیونرهای خودساخته‌ای که با آنها مصاحبه کرده‌ام، به من گفته‌اند که موفقیت‌شان ناشی از تلاش و سخت‌کوشی آنها بوده است
👈دکتر استنلی در ادامه می‌نویسد: در آمریکا مردم به طور متوسط هفته‌ای 40 ساعت کار می‌کنند تا به بقا و دوام خود ادامه بدهند. اگر شما هم همۀ کاری که می‌کنید 40 ساعت باشد، تنها می‌توانید زندگی بخور و نمیر داشته باشید
👈اما هر چقدر از حد 40 ساعت در هفته بالاتر بروید، چه این ساعت را صرف کار کنید یا صرف بهبود مهارت‌های خود، برای موفقیت‌تان سرمایه‌گذاری کرده‌اید
👈فقط یادمان باشد که تنها تلاش زیاد و ساعات طولانی کار کردن کافی نیست، بلکه باید روی کارهای پر ارزش متمرکز شوید تا به هدف‌های ارزشمندتان دست پیدا کنید
👈وقتی به صورت هدفمند سخت‌کوشی می‌کنید، میدان انرژی مثبتی پیرامون شما ایجاد می‌شود که اشخاص مثبت و فرصت‌های بیشتری را به زندگی و کسب و کارتان می‌کشاند
👈پس از امروز تلاش کنید در تمام لحظات و ساعات کاری خود به واقع کار کنید. بی‌جهت با دیگران صحبت نکنید. ساعات طولانی به صرف قهوه و زنگ تنفس نروید. سرتان را پایین بیندازید و واقعاً کار کنید
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۴ ، ۰۸:۱۵
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️شما و طرف مقابلتان به صورت لفظی به توافق نهایی رسیده اید اما ناگهان, طرف مقابل دبه میکند” و میگوید (ما زیاد مطمئن نیستیم این شرایط به نفع ما باشد یا نه… فکر کنم اینبار نتونیم به توافق برسیم.)
@bazaryabimodern1987
❇️یعنی : طرف مقابل شما احساس میکند شما اشتیاق زیادی برای انجام معامله دارید و نمیخواهید هرطور شده این معامله و مذاکره بی سرانجام رها شود بنابراین از اشتیاق شما سوءاستفاده میکند و میخواهد شرایط را هرطور شده بیشتر به نفع خودش تمام کند
❌واکنش غلط :
طرف مقابل : ما مطمئن نیستیم اینبار مذاکره به نفع ما باشد
شما : چه خدمات دیگری مایلید انجام دهیم تا به توافق دوطرفه برسیم؟
طرف مقابل : اگر 6 ماه خدمات پس از فروش رایگان نیز به محصول بیفزایید به نظر معامله معقولی باشد
✅واکنش صحیح :
طرف مقابل : ما مطمئن نیستیم اینبار مذاکره به نفع ما باشد
شما : چه چیزی باعث شده چنین فکری کنید؟
طرف مقابل : ممممم…. به نظرمان قیمت خیلی بالاست
شما : مشکلی نداره، من بهترین قیمت را پیشنهاد دادم اجازه دهید از طریق برگشت سرمایه برایتان توضیح دهم چرا این قیمت کمتر از ارزش محصول برای خرید است.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۴ ، ۱۷:۲۳
دکتر حسن سبک روح
پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۵:۲۲ ب.ظ

💢شش ابزار کارآمد بازاریابی محتوایی

💢شش ابزار کارآمد بازاریابی محتوایی
@bazaryabimodern1987

👈64 درصد شرکت‌های صنعتی، پژوهش‌های موردی (Case Study) را موثرترین تاکتیک بازاریابی محتوایی قلمداد می‌کنند
👈61 درصد شرکت‌های صنعتی، برگزاری وبینار و ارائه پادکست را جزء ابزارهای موثر در بازاریابی محتوایی به حساب می‌آورند
👈59 درصد شرکت‌های صنعتی، وبلاگ‌نویسی را ابزاری مناسب برای بازاریابی محتوایی می‌دانند
👈58 درصد شرکت‌های صنعتی در بازاریابی محتوایی‌شان از محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند
👈58 درصد شرکت‌های صنعتی برای بازاریابی محتوایی از ابزار خبرنامه کمک می‌گیرند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۴ ، ۱۷:۲۲
دکتر حسن سبک روح
پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۵:۲۲ ب.ظ

9 زبان بدن که شمارو کاریزماتیک نشون میده :

9 زبان بدن که شمارو کاریزماتیک نشون میده :
@bazaryabimodern1987
1- موقع صحبت کردن صاف بایستید و راه بروید.
صاف نگه داشتن بدن و قوز نکردن، شانه های رو به عقب و بالا نگه داشتن سر باعث می شود به چشم دیگران با اعتماد بنفس بیایید.
2- موقع ایستادن، پاهایتان را از هم فاصله بدهید
وقتی می ایستید و پاهایتان را به هم می چسبانید احساس عدم اطمینان و تردید را به مخاطب القا می کنید
3- درجه صدایتان را پایین بیاورید
4- درست دست دادن را یاد بگیرید
5- ژست قدرتمندی به خودتان بگیرید
تحقیقات انجام شده نشان می دهند که کمتر از دو دقیقه بعد از اینکه شما ژست و حالت پر قدرتی به خودتان می گیرید، ترشح هورمون استرس یعنی کورتیزول در بدن شما کاهش پیدا می کند.
6- تماس چشمی مثبت را با مخاطبتان حفظ کنید.
7- موقع حرف زدن از دستهایتان استفاده کنید.
8- لبخند بزنید.
9- به موفقیت هایتان در گذشته فکر کنید
به یاد بیاورید که در روز موفقیتتان چطور به نظر می رسید و صدا و لحن صحبت کردنتان چگونه بود. یادآوری این احساس واقعی به شما کمک می‌ کند تا همان حالتها را به خودتان بگیرید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۴ ، ۱۷:۲۲
دکتر حسن سبک روح
پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۵:۲۱ ب.ظ

💢پنج راه افزایش بهره‌وری مدیریتی

💢پنج راه افزایش بهره‌وری مدیریتی
@bazaryabimodern1987
1️⃣کارهایی که در آن مهارت دارید را خودتان انجام بدهید و کارهایی که در آن مهارت ندارید را به دیگران تفویض کنید. با این روش، سرعت و کیفیت کارهایی که انجام می‌دهید به شدت افزایش می‌یابد
2️⃣روی آموزش و یادگیری زیردستان‌تان تمرکز کنید تا مهارت و تجربه‌شان به سطح برسد که بتوانید کارهای مختلف‌تان را به آنها تفویض کنید. هر چقدر بتوانید وظایف فرعی‌تان را به دیگران بسپارید، وقت، انرژی و منابع‌ بیشتری برای انجام وظایف اصلی‌تان در اختیار خواهید داشت
3️⃣به عنوان یک رهبر قرار نیست همۀ کارهای کسب و کارتان را خودتان انجام بدهید. پس صرفاً روی کارها، وظایف و برنامه‌های اصلی تمرکز کنید و وسواس فکری دخالت در هر کاری را کنار بگذارید
4️⃣این که یک سری کارها را از قبل انجام می‌دهید، دلیل نمی‌شود که آنها را در آینده هم انجام بدهید. پس هر از چند وقتی کارهایی که انجام می‌دهید را مرور و کارهای غیرضروری و غیرمفید را کنار بگذارید
5️⃣فعالیت‌هایی که باید انجام بدهید را تا حد امکان ساده‌سازی کنید، به این معنا که گام‌های غیرضروری آن را حذف کنید. مثلاً لازم نیست برای هر موضوعی یک کمیتۀ کاری تشکیل بدهید
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۴ ، ۱۷:۲۱
دکتر حسن سبک روح
پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۵:۱۷ ب.ظ

💢فروش انطباقی چیست؟

💢فروش انطباقی چیست؟
@bazaryabimodern1987
👈فروش انطباقی (Adaptive selling) استراتژی‌ای در فروش است که در آن فروشنده روش فروش خود و حتی نوع ادبیات خود را با در نظر گرفتن سه معیار زیر تغییر می‌دهد:
1️⃣موقعیت فروش
2️⃣نیاز و مشکل مشتری
3️⃣بازخوردهای مشتری
👈برای مثال، فرض کنید که یک فروشنده تجهیزات پزشکی می‌خواهد از استراتژی فروش انطباقی استفاده کند. برای این منظور، او باید روش فروش خود را به صورت زیر طراحی کند:
1️⃣موقعیت فروش: اگر مشتری برای بار اول می‌خواهد تجهیزات ما را بخرد، باید روی منافع محصول تمرکز کنیم، ولی اگر مشتری می‌خواهد محصول‌مان را جایگزین محصول رقیب کند باید روی مزایای آن تمرکز کنیم
2️⃣نیاز و مشکل مشتری: اگر مشتری یک بیمارستان بزرگ است و از محصول ما به دفعات زیادی در روز استفاده می‌کند، باید روی ارائه خدمات پس از فروش و رفع سریع خرابی محصول تمرکز کنیم، ولی اگر مشتری یک کلینیک پزشکی کوچک است، باید روی ارائه آموزش کافی به پرسنل کلینیک تمرکز کنیم
3️⃣بازخوردهای مشتری: اگر مشتری بیشتر درباره احتمال خرابی محصول سوال می‌پرسد، باید بیشتر درباره وضعیت گارانتی و خدمات پس از فروش‌مان توضیح بدهیم، ولی اگر مشتری بیشتر درباره قیمت محصول می‌پرسد، باید بیشتر درباره طرح‌های خرید اقساطی محصول یا تخفیف احتمالی توضیح بدهیم
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۴ ، ۱۷:۱۷
دکتر حسن سبک روح
پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۵:۱۶ ب.ظ

📌روح سازمان چگونه شکل می گیرد؟

📌روح سازمان چگونه شکل می گیرد؟
@bazaryabimodern1987
💢روح هر سازمان از بالا در آن دمیده می‌شود!
🔸تنها گواه بر صداقت وجدیت یک مدیر و رهبر، پافشاری بی‌چون و چرای او بر صداقت است. مهم‌تر از همه این است که این موضوع باید در تصمیم گیری‌های مجموعه مدیریتی او متجلی شود؛ زیرا از طریق صداقت و منش است که مدیریت و رهبری اعمال می‌گردد.
🔸شخصیت است که الگو می‌سازد و مورد تقلید قرار می‌گیرد، شخصیت چیزی نیست که کسی بتواند مردم را در مورد آن بفریبد. کسانی که با آنها کار می‌کنیم به ویژه زیردستان طی چند هفته به خوبی در می‌یابند که آیا مدیرشان صداقت دارد یا خیر؛ چه بسا در بسیاری از کاستی‌ها آنها را ببخشند: در عدم توانایی و کفایت، احساس ناامنی، یا حتی بدخلقی؛ اما نداشتن صداقت را بر او نمی‌بخشند. همچنین مدیر ارشد را نمی‌بخشند که او را انتخاب کرده است.
🔸این قاعده به ویژه در خصوص افرادی که در راس سازمان هستند مصداق پیدا می‌کند، چرا که روح یک سازمان از بالا در آن دمیده می‌شود. اگر در یک سازمان روحیه قوی حاکم باشد بی‌تردید دلیل آن روحیه افراد بالادست است. اگر روحیه این افراد دچار انحطاط باشد دلیل آن چیزی نخواهد بود جز فساد از بالا، چنانچه ضرب المثلی می‌گوید: "درخت از سرشاخه می خشکد."
✴️ هیچ فردی را نباید در مسندی بزرگ نشاند مگر آن که مدیران عالی اراده کرده باشد شخصیت و منش او سرمشق و الگوی زیردستان شود.
پس وقتی به شما شغلی پیشنهاد می‌شود، شخصیت رهبر و مدیرعامل و مدیران ارشد را ارزیابی کنید وخود را در کنار انسان‌هایی قرار دهید که پای‌بند اصول هستند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۴ ، ۱۷:۱۶
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۱۰:۴۳ ب.ظ

💢برنامه‌ریزی موثر

💢برنامه‌ریزی موثر
@bazaryabimodern1987
👈فروشندگان حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که برنامه‌ریزی موثر روز کاری‌شان، مهم‌ترین نقش را در موفقیت آنها در فروشندگی دارد
👈برای آن که روزهای کاری‌مان را موثرتر برنامه‌ریزی کنیم باید به این اصول پایبند باشیم:
1️⃣برنامۀ هر روز را حتماً روز قبل از آن بنویسیم
2️⃣برنامه‌های هر روزمان را بر اساس اهمیت‌شان اولویت‌بندی کنیم، نه این که صرفاً فهرستی از چند برنامه را پشت سر هم بنویسیم
3️⃣در برنامۀ هر روزمان یک زمان مشخص را برای کارها، مشکلات، جلسات و اتفاقات پیش‌بینی نشده و بحرانی در نظر بگیریم
4️⃣قبل از شروع روز کاری‌مان حتماً برنامۀ آن روز را مرور و تلاش کنیم حین مرور برنامه به خودمان انرژی بدهیم که حتماً می‌توانم این برنامه را اجرا کنم
5️⃣برنامه‌هایمان را به گونه‌ای تنظیم کنیم که هیچ کدام‌شان بیشتر از 1 ساعت زمان نبرند چون اگر بیشتر از 1 ساعت شود، خسته‌مان می‌کند
6️⃣حتما در برنامه‌هایمان استراحت‌های 15 دقیقه‌ای را در نظر بگیریم
7️⃣یادمان باشد که هدف ما از برنامه‌ریزی، افزایش فروش است، پس اگر با تماس یا مراجعۀ بدون اطلاع قبلی مشتری مواجه شدیم، باید پاسخ به مشتری را در اولویت قرار بدهیم نه این که بگوییم چون در برنامه‌ام نیست، به او پاسخ نمی‌دهم
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۰۴ ، ۲۲:۴۳
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۱۰:۴۲ ب.ظ

🔴▪️مختصر صحبت کنید، نه خشن!

🔴▪️مختصر صحبت کنید، نه خشن!
@bazaryabimodern1987
✅هیچ اهمیتی ندارد که متن گفتگوی شما تا چه اندازه جالب است، بیستر کاربران ایمیل‌های طولانی را نخوانده رها می‌کنند. اگر حجم نوشته در ایمیل زیاد باشد، مطمئن باشید که اصلاً خوانده نخواهد شد.
✅تا جای ممکن از عکس، ویدئو و لینک استفاده کنید تا پاسخ خود را کوتاه کنید. اگر مقاله‌ای در رابطه با راه‌حل مشکلات مشتریان منتشر کرده‌اید، لینک آن را در ایمیل قرار دهید تا مشتری‌ها در صورت تمایل به آن مراجعه کنند.
✅هدف از ارائه پشتیبانی به مشتریان، پاسخ دادن به سوالات‌شان است تا حس کنند مشکلات‌شان به گوش شما می‌رسد. البته باید توجه داشته باشد که ممکن است ارائه یک لینک به کاربر مشکل کاربر را برطرف کند، اما قرار دادن آن در چند جمله کوتاه باعث ایجاد یک گفتگوی انسانی خواهد شد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۰۴ ، ۲۲:۴۲
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۱۰:۴۱ ب.ظ

💢هنر پرسشگری برای متقاعدسازی

💢هنر پرسشگری برای متقاعدسازی
@bazaryabimodern1987
👈ما انسان‌ها اصولاً خوش‌مان نمی‌آید که دیگران به ما بگویند چه کار کنیم و چه کار نکنیم. برای همین، اگر قصد داریم دیگران را متقاعد کنیم، هرگز نباید به آنها بگوییم چه کنند و چه نکنند
👈در عوض، با طرح هوشمندانه سوال‌های مختلف می‌توانیم طرف مقابل‌مان را به سمت مورد نظر هدایت کنیم زیرا وقتی از دیگران سوال می‌کنیم، ذهن آنها فعال می‌شود و خودشان به بررسی بیشتر موضوع می‌پردازند
👈برای درک بهتر نقش پرسشگری در متقاعدسازی دیگران، سه عبارت زیر را بخوانید و به این موضوع فکر کنید که کدام یک تاثیرگذارتر است؟
1️⃣این فناوری از نظر علمی کاملاً مورد تایید قرار گرفته و شامل سه تاکتیک راحت و ساده است که می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش بدهد
2️⃣آیا دوست دارید هزینه‌هایتان را کاهش بدهید؟
3️⃣آیا می‌خواهید رازهای کاهش هزینه‌های شرکت‌تان با استفاده از یک فناوری جدید را بدانید؟
👈بدون شک، گزینه‌های دوم و سوم که به صورت سوالی مطرح شده‌اند، اثرگذارتر از گزینۀ اول هستند
👈از بین گزینه‌های دوم و سوم هم گزینۀ سوم چون سوال شفاف‌تر و مشخص‌تری است، اثرگذاری بیشتری در متقاعد کردن طرف مقابل دارد
👈پس برای متقاعدسازی افراد می‌توانیم سوالی را بپرسیم که نتیجۀ مطلوب در آن نهفته است
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۰۴ ، ۲۲:۴۱
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۱۰:۴۰ ب.ظ

💢تمرکز جریان ذهنی چیست؟

💢تمرکز جریان ذهنی چیست؟
@bazaryabimodern1987
👈تقریبا برای همه ما در زندگی زمان‌هایی وجود دارد که چنان مشغول انجام یک فعالیت می‌شویم که هیچ چیز دیگری به نظرمان نمی‌آید به گونه‌ای که حتی متوجه گذشت زمان هم نمی‌شویم
👈این وضعیت را «تمرکز جریان ذهنی» می‌نامند که می‌توانیم به آن به دید یک ابزار موثر برای افزایش انگیزه در کارمندان خود نگاه کنیم
👈تحقیقات نشان داده که تمرکز جریان ذهنی بیشتر زمانی رخ می‌دهد که روی یک کار مورد علاقه‌، جذاب، خلاقانه، چالشی و نیازمند حد بالایی از مهارت تمرکز کرده‌ایم
👈جالب است بدانید که این وضعیت بیشتر در محیط کار اتفاق می‌افتد تا در خانه و وقت استراحت. در حقیقت، مطالعاتی که روی هزاران نفر انجام شده نشان می‌دهد که وقتی انسان‌ها در خانه هستند، معمولاً هدف مشخصی ندارند و در نتیجه، تمرکز جریان ذهنی برای آنها اتفاق نمی‌افتد
👈برای همین، می‌توانیم با ایجاد شرایط زیر، تمرکز جریان ذهنی را در محیط کاری ایجاد و از این طریق، بهره‌وری و انگیزه کارمندان را افزایش بدهیم:
1️⃣هدف روشن، چالشی و مهمی را برای کارمندان تعیین کنیم
2️⃣از نتایج و چگونگی عملکرد کارمندان به آنها بازخورد بدهیم
3️⃣کارمندان را در جریان روند کارها و اطلاعات مهم قرار بدهیم
4️⃣کارهایی را به کارمندان بسپاریم که با مهارت آنها در ارتباط است یا می‌توانند برای انجام آن کار مهارت جدیدی را بیاموزند
5️⃣محیط آرامش‌بخشی را برای کارمندان فراهم کنیم تا بتوانند فارغ از هیاهوی شرکت‌ها تمرکز کنند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۰۴ ، ۲۲:۴۰
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۱۰:۴۰ ب.ظ

💢با ذهن آزاد و متمرکز تصمیم بگیرید

💢با ذهن آزاد و متمرکز تصمیم بگیرید
@bazaryabimodern1987
👈داستان معروفی دربارۀ الیاس هاو، مخترع انگلیسی چرخ خیاطی وجود دارد. او مدت‌ها با خودش کلنجار می‌رفت که چطور می‌توان با همین سوزن‌های معمولی که در انتهای آنها یک سوراخ ریز برای عبور نخ وجود دارد، یک دستگاه مکانیکی برای خیاطی درست کرد
👈یک شب، الیاس هاو خواب دید که در جنگلی گم شده و عده‌ای آدم‌خوار با نیزه‌های نوک تیز خود او را احاطه کرده‌اند. آنها به او گفتند: یا تا صبح چرخ خیاطی را اختراع می‌کنی یا تو را می‌خوریم!
👈صبح شد و او هنوز معما را حل نکرده بود اما ناگهان یادش آمد که در خواب، سر نیزه‌های آدم‌خوارها مثل سوزن خیاطی سوراخ بود
👈همین خواب آشفته، ایده‌ای را به ذهن او رساند: او به جای این که سوراخ عبور نخ را در انتهای سوزن قرار دهد، سوراخ را در نوک سوزن تعبیه کرد و به این ترتیب، نخستین چرخ خیاطی تولید شد
👈این مثال و مثال‌های بی‌شمار دیگر به ما تاکید می‌کنند: بهترین ایده‌ها معمولاً در هنگام دوش گرفتن، دویدن، پیاده‌روی و حتی خوابیدن سراغ ما می‌آیند
👈اما چرا این گونه است؟ چون در این زمان‌ها، ما آرامش داریم و می‌توانیم از نظر ذهنی تمرکز کنیم
👈در حقیقت، این عدم تمرکز است که به ما اجازه نمی‌دهد ایده‌های خوبی را کشف کنیم و تصمیمات بهتری بگیریم
👈برای همین است که حتی توماس ادیسون هم هنگامی که می‌خواست در آزمایشگاه خود به مساله پیچیده‌ای فکر کند، روی صندلی می‌نشست، با هر یک از دستانش یک وزنه‌ای را بلند می‌کرد، به خلسه فرو می‌رفت و در خلسه به مساله فکر می‌کرد
👈وقتی خواب او سنگین می‌شد، وزنه‌ها از دستانش رها می‌شدند و او بیدار می‌شد و ایده‌هایی که به ذهنش رسیده بود را یادداشت می‌کرد
👈پس یادمان باشد: اگر ذهن ما در فضا و موقعیت مناسبی باشد، پاسخ صحیح خود به خود بدان راه می‌یابد
👈اما متاسفانه شرایط جهان امروزی به گونه‌ای است که آن قدر فضای اطراف‌مان شلوغ و پر سر و صداست که نمی‌توانیم تمرکز کنیم
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۰۴ ، ۲۲:۴۰
دکتر حسن سبک روح
چهارشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۱۰:۱۲ ق.ظ

💢راه رسیدن به موفقیت‌های بزرگ

💢راه رسیدن به موفقیت‌های بزرگ
@bazaryabimodern1987
👈چندی پیش و پس از همایشی در مینیاپولیس، بازرگانی برایم حکایت جالبی را تعریف کرد. او گفت:
👈من در یک خانواده کشاورز بزرگ شده‌ام و بیشتر عمرم را در شهر کوچکی در حومۀ مینیاپولیس زندگی کرده‌ام
👈تا قبل از این که هشت سال پیش به همراه دوستم در یکی از همایش‌های شما شرکت کنم، چیزی دربارۀ هدف‌گذاری نشنیده بودم
👈پس از تمام شدن آن همایش، به خانه رفتم و روی یک برگ کاغذ هدف‌های بزرگ و کوچکم را نوشتم و برای رسیدن به آنها یک برنامۀ جامع تدارک دیدم و بی‌درنگ دست به کار شدم
👈از آن روز تا به حال، همه روزه کاری برای نزدیک شدن به هدف‌هایم انجام داده‌ام و در مدت هشت سال، درآمدم بیش از هزار درصد افزایش یافته است
👈پس از آن بود که از او خواستم راز رسیدن به این موفقیت خیره‌کننده را برای بقیه هم توضیح بدهد. او روی سِن آمد و خطاب به بقیه گفت:
👈وقتی همه روزه به طور منظم هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کنید و بلافاصله دست به کار می‌شوید، به نتایجی دست پیدا می‌کنید که شما را شگفت‌زده می‌کند. این گونه در مدت یک تا دو سال، به اهدافی می‌رسید که در شرایط عادی در پنج تا ده سال به آنها دست می‌یابید
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۰۴ ، ۱۰:۱۲
دکتر حسن سبک روح
شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۸:۳۱ ب.ظ

ده نکته مهم زندگی‌مان و کسب و کارمان

ده نکته مهم زندگی‌مان و کسب و کارمان
@bazaryabimodern1987
1- "نه" گفتن
2- نپذیرفتن هرچیزی که خلاف عقایدت هست
3- سلامت روانت رو به اولویت های دیگران ترجیح میدی
4- رسیدگی و مراقبت از خودت
5- اینکه خود واقعیت باشی نه اون چیزی که دیگران میخوان
6- اینکه وقتی کسی با رفتارش باعث آزارت میشه رو بهش میگی
7- فاصله گرفتن از دوستان و آدم‌های سمی
8- در اولویت قرار دادن نیاز‌های خودت
9- اینکه خودت رو مسئول احساسات دیگران ندونی
10- اینکه تمام انرژی و وقتت رو صرف دیگران نکنی و بخوای روی رشد و خوشحالی خودت تایم و انرژی بزاری.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۰۴ ، ۲۰:۳۱
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۸:۳۴ ب.ظ

۲۵ نشانه که یک نفر به شما دروغ می‌گوید

۲۵ نشانه که یک نفر به شما دروغ می‌گوید
@bazaryabimodern1987
۱. بیش از حد صورت خود را لمس می کند
۲. یک لبخند مصنوعی و الکی به لب دارند
۳. با بی تفاوتی شانه بالا می‌اندازند
۴. پاهای بی قراری دارند و مدام به زمین یا میز ضربه می‌زنند
۶. ارتباط چشمی زیادی برقرار نمی‌کنند
۷. بیش از حد از انگشت اشاره‌شان استفاده می‌کنند
۸. به شدت عرق می‌کنند
۹. به طور تصادفی دستهایشان را به اطراف بدن حرکت می‌دهند
۱۰. لبهای خود را غنچه می‌کنند!
۱۱. حالت تدافعی دارند
۱۲. مدام پشت گردن یا کنار گوش‌شان را می‌خارانند
۱۳. یک چیزی برای محافظت از خودشان دم دستشان است
۱۴.  معمولا زیاد سرفه می‌کنند
۱۵.بیش از حد پلک می‌زنند
۱۶. نفس‌شان تغییر می‌کند
۱۷. گونه هایشان خیلی سرخ است
۱۸.لبهایش را به طور غیر ارادی گاز می گیرد
۱۹. در ارتعاش صدایشان تغییرات ایجاد می‌شود
۲۰. قهقهه های طولانی و خنده‌های بی دلیل دارند
۲۱: کف دست‌شان را پنهان می‌کنند
۲۲. حالت چهره‌شان تغییر می‌کند
۲۳: از برخی اصطلاحات خاص استفاده می‌کنند
۲۴. از برخی آواها یا کلمه‌ها استفاده می‌کند
۲۵. آدم دروغگو معمولا تپق می‌زند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۰۴ ، ۲۰:۳۴
دکتر حسن سبک روح

🔴برقرای «ارتباط با برترها» در همۀ زمینه‌ها را به نوعی عادت تبدیل کنید.
@bazaryabimodern1987
همیشه با کسانی معاشرت داشته باشید که بانفوذتر، تحصیل‌کرده‌تر و حتی موفق‌تر هستند. این اشخاص، در مقایسه با کسانی که با شما هم‌سطح هستند، چیز بیشتری برای به اشتراک‌گذاری دارند.
این عادت با تمایل شما به تغییر، به چالش کشیدن سنت‌ها، رشد و انجام کارهایی مرتبط است که دیگران تصورش را هم نمی‌توانند بکنند.
با دیگرانی که بالاتر از شما هستند ارتباط برقرار کنید و ارتباط افقی و رو به پایین را فراموش کنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۰۴ ، ۱۹:۱۶
دکتر حسن سبک روح
پنجشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۷:۱۵ ب.ظ

💢روند برون‌سپاری

💢روند برون‌سپاری
@bazaryabimodern1987
👈برون‌سپاری یعنی سپردن بخشی از وظایف یک شرکت به یک فرد یا شرکت مستقل. این نوع شیوۀ کار به یک روند فراگیر در بسیاری از شرکت‌ها، به خصوص شرکت‌های بزرگ تبدیل شده است
👈در گذشته، شرکت‌ها بخش‌های بی‌اهمیت فعالیت‌شان مثل نیروهای نظافتی، حمل و نقل کالا، انبارداری و غیره را برون‌سپاری می‌کردند تا خودشان را از شر این کارهای دم‌دستی و پرزحمت راحت کنند
👈اما امروزه بسیاری از شرکت‌ها از برون‌سپاری این قبیل فعالیت‌ها فراتر رفته‌اند و حتی فعالیت‌های مرتبط با شایستگی‌های کلیدی‌شان را هم برون‌سپاری و جمع‌سپاری می‌کنند
👈در این روند، شرکت‌ها فعالیت‌هایی مانند تولید، تامین، توزیع و حتی فروش و تبلیغات را برون‌سپاری می‌کنند تا بتوانند طبق نظر پیتر دراکر روی دو وظیفۀ اصلی‌شان تمرکز کنند
👈در حقیقت، پیتر دراکر، پدر مدیریت نوین، معتقد است که هر شرکتی فقط و فقط دو وظیفۀ اصلی دارد که باید خودش روی آنها سرمایه‌گذاری کند و برای همین می‌تواند بقیۀ فعالیت‌هایش را برون‌سپاری کند. این دو وظیفه عبارتند از:
1️⃣بازاریابی، به معنای یافتن فرصت‌های جدید در بازار و طراحی استراتژی‌ها، برنامه‌ها و کمپین‌هایی برای اثرگذاری روی مشتریان
2️⃣نوآوری به معنای عرضۀ محصولات و خدمات جدید و بهبود مستمر مدل کسب و کار شرکت
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۰۴ ، ۱۹:۱۵
دکتر حسن سبک روح
پنجشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۷:۱۵ ب.ظ

🔴▪️با لحن مثبت صحبت کنید

🔴▪️با لحن مثبت صحبت کنید
@bazaryabimodern1987
⭕️لحن مثبت مکالمه را به سمت جلو پیش می‌برد و از سوءتفاهم‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.
〰️کلماتی مانند نتوانستن، نشدن و باید بار منفی دارند و بهتر است در زمان صحبت با مشتری از آن‌ها استفاده نکنیم.
〰️همیشه به خاطر داشته باشید که بر روی مشکل تمرکز کرده و به راه حل آن فکر کنید؛ به جای آنکه یک عکس‌العمل بدون فکر انجام دهید.
❇️مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:
🔸بد: "نه ما آن چه می‌خواهید را نداریم."
🔸معمولی: "متوجه منظور شما شدم و می‌دانم که این ویژگی مفید است، اما متأسفانه در حال حاضر برنامه‌ای برای استفاده از این ویژگی نداریم."
🔸خوب: "بسیار ممنون هستیم که وقت خود را در اختیار ما قرار داده‌اید و نظر خود را با ما به اشتراک گذاشته‌اید. در حال حاضر، امکان استفاده از این ویژگی وجود ندارد. اکثر ویژگی‌هایی که ما در آینده به محصولاتمان اضافه می‌کنیم از ایده‌های شما گرفته می‌شوند. از اینکه ایده‌ی خود را با مطرح کرده‌اید سپاسگزاریم."
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۰۴ ، ۱۹:۱۵
دکتر حسن سبک روح
پنجشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۷:۱۵ ب.ظ

🔴▪️همیشه با مشتری موافق باشید

🔴▪️همیشه با مشتری موافق باشید
@bazaryabimodern1987
⭕️فرقی نمی‌کند خریدار چه بگوید، چه تعیین کند یا چه بخواهد.
❇️تحت هیچ شرایطی نباید با او مخالفت کنید یا بگویید او اشتباه می‌کند یا برآورده‌کردنِ درخواست او امکان‌پذیر نیست. اگر در این استراتژی ساده مهارت پیدا کنید، این استراتژی فروش، شما را نجات خواهد داد.
❇️جمله‌ی قدیمیِ «همیشه حق با مشتری است» درست نیست. در واقع در بیشتر موارد، حق با مشتری نیست یا حتی مشتری دروغ می‌گوید، ولی این مسئله به آن معنا نیست که باید بر سر او فریاد بکشید یا به او بگویید حق با او نیست. وقتی به مشتری می‌گویید «شما نمی‌توانید»، «اجازه ندارید» یا «این کار غیرممکن است»، موجب می‌شوید که او حالت تدافعی بگیرد، بر موضع خود بیشتر پافشاری کند و احتمالِ به توافق رسیدن با او کاهش پیدا کند. پس سعی کنید روی اصول مشتری مداری تمرکز کنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۰۴ ، ۱۹:۱۵
دکتر حسن سبک روح
پنجشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۴، ۰۷:۱۴ ب.ظ

💢تماس با مشتریان سابقمان را حفظ کنیم

💢تماس با مشتریان سابقمان را حفظ کنیم
@bazaryabimodern1987
👈فروشندگان حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که وقتی یک مشتری محصول یا خدمت ما را می‌خرد، به این معناست که به ما برای خرید مجدد آن محصول یا خدمت در آینده چراغ سبز نشان می‌دهد
👈با این حال، بسیاری از فروشندگان به این اصل مهم بی‌توجه هستند و تصور می‌کنند مشتریانی که محصول یا خدمت ما را خریده‌اند، ارزش چندانی ندارند، چون نیازشان را برطرف کرده‌اند. برای همین، ارتباط‌شان را با این دسته از مشتریان قطع می‌کنند و در نتیجه، اگر مشتری سابق‌ بخواهد محصول یا خدمت‌مان را باز هم بخرد، اصولاً یاد ما نمی‌افتد و در نتیجه سراغ رقبا می‌رود
👈برای همین باید برنامۀ مشخصی برای تماس با مشتریان سابق‌مان داشته باشیم، به خصوص اگر مدت زمان زیادی از آخرین تماس ما با آنها می‌گذرد
👈اگر بتوانیم این روش را به درستی اجرا کنیم، شانس‌مان برای فروش مجدد به مشتریان سابق به 50 درصد افزایش می‌یابد، یعنی از هر 2 مشتری سابق‌مان، یکی از آنها مجدداً از ما می‌خرد
👈این در حالی است که شانس موفقیت ما در فروش به یک مشتری جدید، یک به چهار است، یعنی از هر 4 مشتری جدیدی که تلاش می‌کنیم به آنها بفروشیم، یک نفرشان از ما خرید می‌کند
👈این آمار در جذب مشتریان بالقوه‌ای که اصولاً شناختی از ما و محصول و خدمت‌مان ندارند، به یک به 20 می‌رسد، یعنی از هر 20 مشتری بالقوه‌ای که ما را نمی‌شناسند، یک نفرشان از ما خرید می‌کند
👈این آمار به ما تاکید می‌کند که باید برنامۀ مدنظرمان برای حفظ تماس با مشتریان سابق را جدی بگیریم و آن را به گونه‌ای اجرا کنیم که هم مشتری از ما خسته و آزرده خاطر نشود و هم ما را فراموش نکند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۰۴ ، ۱۹:۱۴
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️شما آنچه را که لیاقتش را دارید در این دنیا بدست نمی آورید، شما فقط آنچه را که مذاکره میکنید، بدست می آورید.
@bazaryabimodern1987
⭕️مهارت مذاکره از اساسی ترین، تعیین کننده ترین و قدرتمندترین مهارت های افراد موفق است.
شما اگر مذاکره کردن بلد باشید، در هر شرایطی بهترین گزینه را گزینه های داده شده به شما انتخاب خواهید.
🔰مذاکره جزء جدایی ناپذیر زندگی همه ما است.
شما صبح پس از بیدار شدن از خواب هم درحال مذاکره با خودتان هستید (صبحانه تخم مرغ؟ یا پنیر؟) تا اینکه برای داشتنِ بهترین چیزها در زندگی بزرگترین چالــش مهارت مذاکره است که باید آموخته باشید.
☑️کارمندانی که تا به حال با رئیس شان وارد مذاکره نشده بودند، پایین ترین حقوق را دریافت میکردند.
☑️کارمندانی که با رئیس شان حداقل یکبار مذاکره برای حقوق بیشتر مذاکره کرده بودند، حقوق بالاتری نسبت به کارمندانی که مذاکره نکرده بودند، دریافت میکردند.
☑️کارمندانی که مهارت مذاکره را بلد بودند و با رئیس شان وارد مذاکره میشدند، گاهی تا 2 برابر حقوق کارمندان دسته اول را دریافت میکردند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۰۴ ، ۱۹:۱۳
دکتر حسن سبک روح