💢تماس با مشتریان سابقمان را حفظ کنیم
💢تماس با مشتریان سابقمان را حفظ کنیم
@bazaryabimodern1987
👈فروشندگان حرفهای به خوبی میدانند که وقتی یک مشتری محصول یا خدمت ما را میخرد، به این معناست که به ما برای خرید مجدد آن محصول یا خدمت در آینده چراغ سبز نشان میدهد
👈با این حال، بسیاری از فروشندگان به این اصل مهم بیتوجه هستند و تصور میکنند مشتریانی که محصول یا خدمت ما را خریدهاند، ارزش چندانی ندارند، چون نیازشان را برطرف کردهاند. برای همین، ارتباطشان را با این دسته از مشتریان قطع میکنند و در نتیجه، اگر مشتری سابق بخواهد محصول یا خدمتمان را باز هم بخرد، اصولاً یاد ما نمیافتد و در نتیجه سراغ رقبا میرود
👈برای همین باید برنامۀ مشخصی برای تماس با مشتریان سابقمان داشته باشیم، به خصوص اگر مدت زمان زیادی از آخرین تماس ما با آنها میگذرد
👈اگر بتوانیم این روش را به درستی اجرا کنیم، شانسمان برای فروش مجدد به مشتریان سابق به 50 درصد افزایش مییابد، یعنی از هر 2 مشتری سابقمان، یکی از آنها مجدداً از ما میخرد
👈این در حالی است که شانس موفقیت ما در فروش به یک مشتری جدید، یک به چهار است، یعنی از هر 4 مشتری جدیدی که تلاش میکنیم به آنها بفروشیم، یک نفرشان از ما خرید میکند
👈این آمار در جذب مشتریان بالقوهای که اصولاً شناختی از ما و محصول و خدمتمان ندارند، به یک به 20 میرسد، یعنی از هر 20 مشتری بالقوهای که ما را نمیشناسند، یک نفرشان از ما خرید میکند
👈این آمار به ما تاکید میکند که باید برنامۀ مدنظرمان برای حفظ تماس با مشتریان سابق را جدی بگیریم و آن را به گونهای اجرا کنیم که هم مشتری از ما خسته و آزرده خاطر نشود و هم ما را فراموش نکند
@bazaryabimodern1987