💢سیستم سفارش خودکار
@bazaryabimodern1987
👈خودکارسازی فعالیت‌های مختلف مرتبط با بازاریابی و فروش، یکی از روندهای بسیار مهم در بازاریابی است. شرکت‌های حرفه‌ای برای این منظور از سیستمی به نام سفارش مجدد خودکار (Automatic reordering system) استفاده می‌کنند
👈سیستم‌های سفارش مجدد خودکار، سیستم‌هایی هستند که در آنها فرایند سفارش‌گیری از مشتریان بر اساس قرارداد بلندمدتی که بین فروشنده و خریدار منعقد می‌شود، انجام می‌شود و در نتیجه، میزان دخالت نیروهای فروش در فرایند سفارش‌گیری مجدد از مشتریان، به حداقل ممکن می‌رسد
👈برای مثال، شرکت‌های داروسازی از این سیستم برای پر کردن خودکار انبار داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها استفاده می‌کنند و زمانی که موجودی یک دارو به میزان مشخصی می‌رسد، شرکت تولیدکننده، انبار داروخانه یا بیمارستان طرف قرارداد را به صورت خودکار شارژ می‌کند
👈این روند حتی به سطح خرده‌فروشی‌هایی مثل سوپرمارکت‌ها نیز رسیده است. برای مثال، بسیاری از یخچال‌ها و قفسه‌های فروشگاهی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ مجهز به سیستم‌های هوش مصنوعی هستند و ورود و خروج محصول به یخچال یا قفسه را کنترل می‌کنند تا زمانی که موجودی آن به میزان مشخصی رسید، به صورت خودکار به تولیدکننده آن سفارش مجدد می‌دهند
👈سیستم‌های سفارش مجدد خودکار، فرصت از دست رفته فروش به دلیل موجود نبودن محصول و وابستگی شرکت‌ها به فروشندگان را به حداقل ممکن می‌رسانند. برای همین، به سیستم‌های محبوبی در شرکت‌های بزرگ تبدیل شده‌ و آینده فروش را در دست گرفته‌اند
@bazaryabimodern1987