MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید

۳۰ مطلب در فروردين ۱۴۰۴ ثبت شده است

جمعه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۴، ۰۵:۰۹ ب.ظ

🔴▪️ اجزای اصلی مذاکره چیست ؟

🔴▪️ اجزای اصلی مذاکره چیست ؟
@bazaryabimodern1987
1️⃣ اطلاعات:  طرفی که بهترین درک و شناخت را از آنچه باید انجام شود دارا باشد، قدرت
بیشتری در مذاکره دارد.
 2️⃣ زمان:  طرفی که از نظر وقت در تنگنا نباشد، کار خود را بهتر انجام می دهد. هیچ وقت
در تنگنای وقت مذاکره نکنید و اجازه ندهید طرف مقابل احساس کند در تنگنای وقت
هستید.
 3️⃣ قدرت:  هیچ وقت قدرت را به طرف مقابل واگذار نکنید.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۴ ، ۱۷:۰۹
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️نکات (هفت ویژگی منحصر به فرد و متمایز برندهای موفق جهان) :
@bazaryabimodern1987
1⃣شناخت مخاطب:
 برندهای موفق جهان درک کاملی از مخاطبان خود دارند.همین درک نیز به آنها کمک می‌کند که بازار هدف خود و ویژگیهای مخاطبان خود را شناسایی کنند.بنابراین می‌توان گفت که درک و شناخت بازار و مخاطبان هدف یکی از مهمترین نکاتیست که برندها به آن توجه کنند.زیرا داشتن اطلاعات کافی در مورد مخاطبان و شناخت بازار هدف،پل ارتباطی بین یک برند و مخاطبان آن است.
💡نکته‌ی مهمی که برندهای موفق جهان را از سایر برندها متمایز می‌کند شناخت صحیح مخاطبان هدف است. زیرا ورود به بازارهای مختلف برندها را از اهداف خود دور می‌کند.
2⃣یکتایی و منحصر به فرد بودن:
 توانایی ایجاد یک هویت منحصر به فرد و یکتا یکی از وجوه تمایز برندهای موفق جهان است. به عنوان مثال برند اپل یکی از برندهای معروف جهان در ارائه محصولات نوآورانه و منحصر به فرد است. اما به یاد داشته باشید که ایجاد یک هویت منحصر به فرد نیازمند ارائه ایده‌های انقلابی و خاص نیست. بلکه توانایی ارائه یک ویژگی یا ترفند منحصر به فرد است که سبب یکتایی و تمایز یک برند از سایر برندها می‌شود.
🔅بنابراین هر برندی برای تبدیل  شدن به یکی از برندهای موفق جهان باید این نکته را مد نظر قرار دهد که آیا می‌تواند ارائه یک ویژگی منحصر به فرد را در استراتژی برندینگ خود قرار دهد یا خیر.
3⃣ایجاد شور و اشتیاق:
 ایجاد شور و اشتیاق در مخاطبان یکی از رموز برندسازی موفق در طولانی مدت است.اگر برندهای موفق جهان مورد بررسی  قرار گیرند، بدون شک متوجه میشوید که صاحبان این برندها با تلاشی مداوم و شبانه‌روزی و تحمل سختی‌های بسیار، موفق به ایجاد یک برند قوی شده‌اند. از سوی دیگر نیز توانایی ایجاد شور و اشتیاق در مخاطبان با ایجاد ویژگی‌های منحصر به فرد یکی از مهمترین گامها برای پیشبرد استراتژی تبلیغات و بازاریابی دهان به دهان است.اشتیاق مخاطبان یک برند تاثیر به سزایی در پیشبرد استراتژی بازاریابی آنها دارد.
4⃣ثبات:
 ثبات کیفیت محصولات یکی از مهمترین موضوعهایی است که باید برندها به آن توجه کنند.زیرا زمانی که مشتری تصمیم می‌گیرد برای بار دوم محصولات یک برند خاص را تهیه کند انتظار دارد،کیفیت این محصولات به خوبی قبل باشد.همین  موضوع باعث میشود که برندهای موفق جهان استراتژیهای محکمی برای بهبود کیفیت محصولات خود داشته باشند.
 زیرا بهبود وثبات کیفیت محصولات یکی از مزیتهای رقابتی است که بیشتر برندها با آن مواجه هستند. این موضوع در صنایع غذایی و رستوران‌های زنجیره‌ای اهمیت بیشتری می‌یابد.
🏅از این رو ثبات کیفیت محصولات یکی از عوامل موفقیت برند مک دونالد است. زیرا محصولات آن در سراسر  جهان با کیفیت و طعم یکسانی ارائه می‌شوند.
5⃣رقابت‌پذیری:
 رقابت‌پذیری یکی دیگر از ویژگیهای مهم برندهای موفق جهان است.زیرا یک برندینگ موفق زمانی تحقق می‌یابد که برندها در فضایی رقابتی قرار گیرند.در غیر اینصورت تلاش برای بهبود کیفیت و ارائه محصولات با کیفیت رنگ میبازد.بنابراین زمینه فعالیت و الگوریتم‌های آن باید به گونه‌ای باشد که بتواند رقابت‌پذیری قابل قبولی را در فضای رقابتی موجود داشته باشد.
6⃣امکان مواجهه با برند:
 یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد برندهای موفق جهان امکان ارتباط و مواجهه با این برندها از طریق کانال‌های مختلف است. بدیهی است که شرکت‌ها و  برندهای بزرگ جهان به دلیل داشتن بودجه‌ی بازاریابی بالا در کانال‌های مختلفی حضور دارند.
〽️اما رشد اینترنت و افزایش حضور برندها در شبکه‌های اجتماعی کانال‌های ارتباطی بیشتری را در اختیار کسب وکارهای کوچک قرار داده است.بنابراین لازم است برندها بر روی انتخاب مناسبترین استراتژی شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنند تا بیشترین نتیجه را بگیرند.
7⃣رهبری:
هر برند،شرکت و یا تیمی برای موفقیت نیاز به رهبری دارد تا با بررسی موقعیتهای مختلف بهترین استراتژی ممکن را در اختیار اعضای تیم خود قرار دهد. از سوی دیگر از آنجایی رهبر از نقاط ضعف وقوت مجموعه خود آگاه است،میتواند با تقویت نقاط ضعف و تمرکز بر نقاط قوت برندینگ قویتری را شکل دهد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۴ ، ۱۷:۰۸
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۴، ۰۵:۰۶ ب.ظ

💢قبل از تصمیم‌های مهم بخوابید

💢قبل از تصمیم‌های مهم بخوابید
@bazaryabimodern1987
👈ممکن است توصیه به خوابیدن کافی قبل از تصمیم‌گیری‌های مهم، کمی شبیه به نصیحت‌های مادربزرگ‌ها به نظر برسد، ولی واقعیت این است که محققان زیادی این نصیحت مادربزرگانه را تایید کرده‌اند
👈مطالعات نشان می‌دهند دانش‌آموزانی که قبل از امتحان به اندازه کافی می‌خوابند، حتی اگر به اندازه بقیه درس نخوانده باشند، در نهایت نمره بهتری به دست می‌آورند
👈این مطالعات به ما یادآوری می‌کنند که کم‌خوابی می‌تواند به تصمیم‌گیری‌های فاجعه‌آمیز بیانجامد. برای مثال، فاجعه اتمی در ایالت پنسیلوانیای آمریکا در شیف شب به وقوع پیوست. یا برخی از مدیران ناسا در پروژه چلنجِر که با تصمیمات‌شان باعث سقوط این موشک شدند از 72 ساعت قبل از روز موعود خوب نخوابیده بودند
👈مطالعات پلیس آمریکا هم نشان می‌دهد که پس از حدود 22 ساعت کم‌خوابی یا بدخوابی، سیستم محرکه و ماهیچه‌های بدن به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی الکل 8% خون را فراگرفته است
👈برای همین است که دکتر دیوید دینگز، رییس دپارتمان خواب‌ و خواب‌آلودگی دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: «هیچ وقت تصمیم‌های مهم‌تان را در زمان خستگی، بی‌حوصلگی و خواب‌آلودگی اتخاذ نکنید»
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۴ ، ۱۷:۰۶
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۴، ۰۵:۰۵ ب.ظ

💢برای فروختن از مشتری درخواست کنید

💢برای فروختن از مشتری درخواست کنید
@bazaryabimodern1987
👈واقعیت این است که مشتریان همیشه می‌خواهند چیزی بخرند اما معمولاً از تصمیم‌گیری برای خرید چیزی که به آن نیاز دارند، فرار می‌کنند. چرا؟ چون نمی‌خواهند زیر بار تعهد مالی، زمانی و روانی این کار بروند
👈پس این وظیفۀ ما فروشندگان است که مشتریان‌مان را به سمت پذیرش چنین تعهدی هدایت کنیم و منتظر تصمیم‌گیری از سمت آنها نمانیم
👈با این حال، فروشندگان خطاکار معمولاً به این پنج دلیل از مشتریان‌شان درخواست نمی‌کنند که محصول‌شان را بخرند:
1️⃣فروشندگان خطاکار از «نه» شنیدن از مشتری می‌ترسند
2️⃣فروشندگان خطاکار به اشتباه تصور می‌کنند وظیفه‌شان فقط معرفی محصول است و اگر این کار را به درستی انجام بدهند، مشتری خودش محصول را می‌خرد
3️⃣فروشندگان خطاکار نمی‌دانند چگونه باید مشتریان را به سمت تصمیم‌گیری هدایت کنند
4️⃣فروشندگان خطاکار هیچ استراتژی برای پایان دادن به یک مذاکرۀ فروش و درخواست از مشتری برای خرید ندارند
5️⃣فروشندگان خطاکار از ابتدای مذاکرۀ فروش، کنترل آن را از دست داده‌اند و در نتیجه نمی‌توانند پایان این فرایند را هم کنترل کنند
👈در مقابل، فروشندگان حرفه‌ای به خوبی می‌دانند که باید مشتری را به سمت تصمیم‌گیری هدایت کنند و در از درخواست کردن از مشتری نمی‌ترسند یا خجالت نمی‌کشند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۴ ، ۱۷:۰۵
دکتر حسن سبک روح
دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۴، ۰۶:۳۵ ق.ظ

💢همه را در هدف‌گذاری مشارکت ندهید

💢همه را در هدف‌گذاری مشارکت ندهید
@bazaryabimodern1987
👈مدیران معاصر در دوره‌های دانشگاهی خود با مفهوم «مشارکت دادن دیگران در هدف‌گذاری» آشنا شده‌اند. برای مثال، پیتر دراکر، دخالت دادن دیگران در تعیین اهداف سازمان را امری لازم می‌داند و از آن با عنوان «مدیریت بر مبنای هدف» نام می‌برد
👈برای همین، طی 40 سال گذشته مدیریت یک جانبه و مستبدانه رو به زوال گذاشته و جای خود را به مدیریت مشارکتی داده است
👈اما وقتی با نتایج تحقیقاتی که در این حوزه انجام شده، مواجه می‌شوید، کمی شگفت‌زده خواهید شد. این یافته‌ها نشان می‌دهند که تفاوت زیادی بین تعیین اهداف توسط یک مدیر و تعیین اهداف با مشارکت کارمندان وجود ندارد
👈در حقیقت، تحقیقات نشان می‌دهد که تعیین اهداف با مشارکت و اعمال نظر کارمندان، تاثیر ناچیزی روی عملکرد، تعهد و انگیزۀ آنها دارد
👈برای همین، در بعضی شرایط، اهدافی که به صورت مشارکتی تعیین می‌شوند، بهتر اجرا می‌شوند و در برخی از شرایط دیگر، اهدافی که صرفاً توسط مدیر تعیین و به کارمندان ابلاغ می‌شوند، بهتر نتیجه می‌دهند
👈برای همین این سوال پیش می‌آید که چرا وقتی افراد در تعیین اهداف دخالت دارند، برای دستیابی به آن بیشتر تلاش نمی‌کنند؟
👈دلیل این اتفاق را می‌توان در شرایطی دانست که جزء شرایط ضروری برای اثربخشی مدیریت مشارکتی هستند. در حقیقت، برای این که مدیریت مشارکتی اثربخش باشد، باید برای این کار به اندازه کافی وقت در نظر گرفته شود
👈همچنین موضوعاتی که نظر کارمندان در آن دخیل است، باید با منافع و علاقه آنها سازگار باشد
👈علاوه بر آن، کارمند مذکور نیز باید از لحاظ هوشی، علمی، تجربی و مهارتی در سطح خوبی قرار داشته باشد
👈واقعیت این است که شرایط مذکور در بسیاری از محیط‌های کاری فراهم نیستند و برای همین، بسیاری از کارمندان ترجیح می‌دهند سهم‌شان از سازمان، انجام کار باشد نه مشارکت در تعیین اهداف
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۰۴ ، ۰۶:۳۵
دکتر حسن سبک روح
دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۴، ۰۶:۳۲ ق.ظ

🔴▪️ تکنیک های مذاکره

🔴▪️ تکنیک های مذاکره
@bazaryabimodern1987
 1️⃣هیچگاه اولین پیشنهاد را شما ندهید
 2️⃣همیشه دو خریدار را در کنار هم قرار دهید
 3️⃣همیشه قیمت بالاتری بدهید
 4️⃣هیچگاه خود را مشتاق نشان ندهید
 5️⃣ همیشه برای ترک مذاکره آماده باشید
 6️⃣ فکر کنید که طرف معامله به شما نیاز دارد
 7️⃣ یاد بگیرید که ساکت بمانید
 8️⃣ در مورد همه چیز تحقیق کنید
 9️⃣ هیچگاه در وسط کار مذاکره را بر هم نزنید
 🔟 همیشه مودب باشید

@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۰۴ ، ۰۶:۳۲
دکتر حسن سبک روح
دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۴، ۰۶:۳۲ ق.ظ

🔴▪️4 تاکتیک‌ هوشمندانه در برابر رقبا

🔴▪️4 تاکتیک‌ هوشمندانه در برابر رقبا
@bazaryabimodern1987
1️⃣رقبا را وسوسه نکنید:رقبا به بازارهایی وارد می‌شوند که گمان می‌کنند سودی بالاتر از حد متوسط دارد. هر اقدامی برای منحرف کردن حواس آن‌ها از سود احتمالی یا واقعی‌‌تان، حضور شما در بازار را طولانی‌تر و قوی‌تر می‌کند.

2️⃣ جلب‌ توجه نکنید:نخستین استراتژی هنگام ورود به یک بازار سودآور این است که جلب‌توجه نکنید. خیلی کوچک و بی‌سروصدا وارد شوید و نشان دهید که سراغ بخش بسیار کوچکی از بازار رفته‌اید.

3️⃣ برنامه‌هایتان را مخفی نگه‌ دارید:رازدار باشید،‌ به خصوص هنگام ارائه محصولات جدید یا وقتی فرصت‌‌های فوق‌العاده‌ای در بازار پیدا می‌کنید. تا وقتی که برای عرضه محصول کاملا آماده نیستید تا حد ممکن پنهان‌کاری کنید.

4️⃣ توجه‌شان را منحرف کنید:به دنبال راه‌‌هایی برای منحرف کردن توجه رقبا از محصولات،‌ خدمات و بازارهای اصلی‌تان باشید. اگر یک محصول پرسود و چند محصول کم‌سود دارید، وقتی رقبا می‌پرسند کسب‌وکارتان چگونه پیش می‌رود، توجه‌شان را به محصولات پر تعداد کم‌سود جلب کنید تا فکر کنند بازار آنجا است و باید انرژی خود را آنجا صرف کنند.
 @bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۰۴ ، ۰۶:۳۲
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۲۳ فروردين ۱۴۰۴، ۰۲:۳۳ ب.ظ

قیف جدید بازاریابی

💢قیف جدید بازاریابی
@bazaryabimodern1987
👈بازاریاب‌ها از گذشته از ابزاری به نام قیف بازاریابی استفاده می‌کنند. قیف بازاریابی به ما تاکید می‌کند که باید تعداد زیادی مشتری بالقوه را وارد سیستم بازاریابی‌مان کنیم و آنها را از مراحل گوناگونی عبور بدهیم تا در نهایت تعداد کمی مشتری وفادار برای‌مان باقی بماند
👈اما تغییراتی که در رسانه‌های ارتباطی صورت گرفته، به ما تاکید می‌کند که باید نگاه‌مان به قیف بازاریابی و چگونگی ارتباط مشتریان با برندمان را تغییر بدهیم
👈برای این منظور می‌توانیم از ابزاری به نام «مسیر تصمیم مشتری» استفاده کنیم. ما برای طراحی این ابزار، آن را روی تقریباً 20 هزار مشتری در پنج صنعت خودروسازی، مراقبت از پوست، بیمه، لوازم منزل و گوشی موبایل امتحان کرده‌ایم
👈تحقیقات ما نشان می‌دهد که مشتریان امروزی برای تصمیم‌گیری دربارۀ خرید یک برند، مسیری چهار مرحله‌ای را طی می‌کنند که مراحل آن عبارتند از:
1️⃣مد نظر قرار دادن برندهای مختلف
2️⃣ارزیابی کردن برندهای مختلف
3️⃣خریدن و تجربه کردن یک برند
4️⃣حمایت کردن از برند و ارتباط گرفتن با آن
👈پس اگر می‌خواهیم در بازارهای امروزی موفق شویم، باید ایده‌های خلاقانه‌ای برای این چهار هدف داشته باشیم:
1️⃣چه کار کنیم تا مشتری برند ما را هم موقع خرید مدنظر قرار بدهد؟
2️⃣چگونه به مشتریان ثابت کنیم که برندمان بهتر و جذاب‌تر از رقباست؟
3️⃣چه کار کنیم تا مشتری از برندمان لذت ببرد و تجربه خوبی از آن داشته باشد؟
4️⃣چگونه حمایت مشتری از برندمان را به دست آوریم و ارتباط بین او با برندمان را تقویت کنیم؟
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۰۴ ، ۱۴:۳۳
دکتر حسن سبک روح
پنجشنبه, ۲۲ فروردين ۱۴۰۴، ۰۵:۳۵ ق.ظ

تعارض سازمانی چه کمکی می‌تواند به سازمان بکند؟

تعارض سازمانی چه کمکی می‌تواند به سازمان بکند؟
@bazaryabimodern1987
تعارض سازمانی آنقدرها که فکرش را می‌کنیم منفی نیست و اگر درست مدیریت شود می‌تواند به سازمان کمک کند. در ادامه به برخی از فواید این مفهوم برای سازمان اشاره می‌کنیم:
   1️⃣ به تفکر تحلیلی کمک می‌کند: تعارض سازمانی ممکن است نگرش‌ها، نظرات، قوانین، سیاست‌ها، اهداف، برنامه‌ها و مواردی از این قبیل را به چالش بکشد و این یعنی ما نیاز به یک تفکر تحلیلی برای ساختار دهی مجدد به پدیده‌ها داریم.
   2️⃣ تعارض سازمانی به افزایش انسجام و همبستگی سازمانی کمک می‌کند: تعارض موجب وفاداری و انسجام در سازمان می‌شود و احساس گروهی بیشتری برای رقابت با افراد خارج از کشور ایجاد می‌کند. این مقوله به فداکاری و تعهد به اهداف سازمانی کمک می‌کند.
    3️⃣ تعارض سازمانی رقابت را ارتقا می‌بخشد و از این رو منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود: مشاهده شده است که برخی افراد به دلیل تعارض و رقابت شدید انگیزه بالایی پیدا می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، کارمندی که با وجود تعارض سازمانی توانسته ارتقا پیدا کند، به‌احتمال‌زیاد سخت‌تر تلاش می‌کند تا ثابت نماید که او لیاقت و توانمندی این جایگاه را دارد و شایسته ترفیع است؛ بنابراین تعارض سازمانی ممکن است به سطح بالایی از تلاش و بازده منجر شود.
   4️⃣ تعارض می‌تواند پایه و اساسی برای توسعه سازمانی به شمار رود: تعارض سازمانی زمانی حاصل می‌شود که با وضع موجود مخالفت کنید و همین امر پیش‌شرط لازم برای تغییر است. افراد خلاق و مبتکر همیشه به دنبال زمینه‌هایی برای به چالش کشیدن وضع موجود هستند. این چالش‌ها منجر به جستجوی گزینه‌های جایگزینی می‌شود که تغییر و توسعه سازمانی را در پی خواهد داشت.
  5️⃣  تعارض سازمانی تنش‌ها را کاهش می‌دهد: عدم بیان برخی اختلافات می‌تواند منجر به تحریف حقیقت، احساس ناامیدی و تنش، عقاید مغرضانه و در نتیجه ترس و بی‌اعتمادی شود. تعارض سازمانی تا حدی این مسئله را کاهش می‌دهد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۰۴ ، ۰۵:۳۵
دکتر حسن سبک روح
چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۴، ۰۶:۰۸ ق.ظ

خودتان را برای یک اقتصاد زنانه آماده کنید

💢خودتان را برای یک اقتصاد زنانه آماده کنید
@bazaryabimodern1987
👈زنان در سطح جهان سالانه 20 هزار میلیارد دلار خرج می‌کنند و این رقم در پنج سال آینده به 28 هزار میلیارد دلار می‌رسد
👈در همین دوره، درآمد کل سالانۀ 13 هزار میلیارد دلاری آنها به 18 هزار میلیارد دلار می‌رسد که رقمی بزرگ‌تر از اقتصاد بسیاری از کشورها مثل هند است
👈با توجه به این ارقام، احمقانه است که بازارها محصولات و خدمات مصرفی زنانه را نادیده یا دست کم بگیریم، اما متاسفانه واقعیت آن است که بسیاری از شرکت‌ها، حتی آنهایی که محصولات و خدمات بسیار خوبی دارند هم هنگامی که بحث به زنان می‌رسد، این بازار را نادیده می‌گیرند
👈برای همین زمان آن فرا رسیده تا اطلاعات‌مان دربارۀ بازار و اقتصاد زنانه را افزایش بدهیم. برای مثال، گروه مشاوران بوستون اخیراً تحقیق جامعی دربارۀ اقتصاد زنانه انجام داده و در این تحقیق، رفتار مصرفی بیش از 12 هزار زن در 40 کشور مختلف را بررسی کرده است
👈نتایج این تحقیق به ما یادآوری می‌کند که نمی‌توانیم با محصولات و خدمات کنونی‌مان که عموماً مردانه هستند و با کسب و کارهایی که مردان آنها را کنترل می‌کنند، از مواهب اقتصاد زنانه بهره‌مند شویم
👈طبق این تحقیق، چهار بازار زنانه بیشترین پتانسیل رشد را دارند: غذا، تناسب اندام، زیبایی و پوشاک. همچنین زنان آشکارا نارضایتی خود را از دو بازار مردانه ابراز کرده‌اند: خدمات مالی و خدمات سلامت
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۰۴ ، ۰۶:۰۸
دکتر حسن سبک روح
سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۴۰۴، ۰۶:۱۰ ق.ظ

راکت دو مرحله ای

💢راکت دو مرحله‌ای
@bazaryabimodern1987
👈بسیاری از برندها پس از کسب موفقیت‌های خیره‌کننده، به ناگهان تمرکزشان را به هم می‌زنند و در نتیجه، پس از مدتی شکست می‌خورند
👈برای مثال، زمانی نه چندان دور، سییرز معروف‌ترین فروشگاه کاتالوگی در آمریکا بود، ولی مدیران شرکت به هوای بهره‌مندی بیشتر از برند مشهور و محبوب‌شان تصمیم گرفتند وارد فروشگاه‌های حضوری هم بشوند
👈اختصاص میلیاردها دلار از سرمایۀ شرکت به تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث به هم خوردن تمرکز سییرز شد به گونه‌ای که شرکت کسب و کار اصلی‌اش که همان فروش کاتالوگی بود را فراموش کرد و حتی نتوانست کسب و کارش را از فروش کاتالوگی به فروش آنلاین گسترش بدهد و این بازار جدید را به آمازون واگذار کرد
👈تجربه‌هایی مانند سییرز به ما یادآوری می‌کند که برندینگ مثل یک راکت دو مرحله‌ای است، به این معنا که یک کسب و کار برای موفقیت و رسیدن به اوج از دو مرحله عبور می‌کند: مرحلۀ اول که شامل شروع کسب و کار است و مرحلۀ دوم که شامل توسعۀ کسب و کار است
👈اگر می‌خواهیم در این سفر دو مرحله‌ای موفق شویم، نباید با همان برند اول‌مان، وارد مرحلۀ رشد بشویم. به بیان دیگر، برای مرحله رشد باید برند دیگری را توسعه بدهیم و تمرکز برند اول‌مان را به هم نزنیم
👈برای مثال، زمانی که کُداک رهبر بازار فیلم‌ و چاپ عکس بود، تکنولوژی عکاسی و فیلم‌برداری دیجیتال رواج پیدا کرد و کُداک برای آن که از بازار عقب نماند، کسب و کار چاپ عکس خود را رها کرد و با همان برند اولیه‌اش وارد صنعت عکاسی دیجیتال شد
👈اما این کار فقط باعث شد تا تمرکز کُداک به هم بخورد و در نتیجه هم صنعت چاپ عکس را از دست بدهد و هم نتواند در صنعت عکاسی دیجیتال با رقبایی مثل سونی رقابت کند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۰۴ ، ۰۶:۱۰
دکتر حسن سبک روح
دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۴، ۰۷:۱۷ ب.ظ

💢هشت منبع در اختیار یک شرکت

💢هشت منبع در اختیار یک شرکت
@bazaryabimodern1987
👈هر شرکتی را می‌توان به مثابه مجموعه‌ای منحصر به فرد از منابع مشهود و نامشهود در نظر گرفت. انواع اصلی منابع در اختیار یک شرکت عبارتند از:
1️⃣منابع مالی: شامل وجود نقد، دسترسی به بازارهای مالی، امکانات فیزیکی، تجهیزات، مواد اولیه و سیستم‌های کامپیوتری شرکت
2️⃣منابع فکری و معنوی: شامل تخصص‌ها، اختراعات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های شرکت
3️⃣منابع قانونی: شامل ثبت اختراعات، برندها و قراردادهای شرکت
4️⃣منابع انسانی: شامل کارمندان و مدیران شرکت و تخصص، مهارت، تجربه و انگیزه‌های آنها
5️⃣منابع سازمانی: شامل فرهنگ و ارزش‌ها، چشم‌انداز، روابط و فرایندهای کاری و از همه مهم‌تر مشتریان شرکت
6️⃣منابع اطلاعاتی: شامل اطلاعات موجود از مشتریان، رقبا، بازارها و محیط پیرامون شرکت
7️⃣منابع رابطه‌ای: شامل نوع روابط شرکت با مشتریان، فروشندگان، شبکه‌های توزیع، گروه‌های ذی‌نفع و سازمان‌های دولتی
8️⃣منابع ناشی از شهرت: شامل شهرت و محبوبیت برندها، محصولات و خدمات شرکت
👈فقط یادمان باشد که از بین این هشت نوع منبع، منابع مالی اهمیت کمتری نسبت به بقیۀ منابع دارند، پس به جای آن که مرتب به فکر تامین منابع مالی باشیم، باید به فکر تامین هفت نوع منبع دیگر باشیم
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۰۴ ، ۱۹:۱۷
دکتر حسن سبک روح

💢اگر برنامه‌ریزی نکنیم، شکست را برنامه‌ریزی کرده‌ایم
@bazaryabimodern1987
👈کسی به عمد برای شکست خوردن برنامه‌ریزی نمی‌کند، اما اگر برای کسب و کارمان برنامه‌ریزی دقیقی نداشته باشیم، تحت تاثیر قانون «تصادف» قرار می‌گیریم و در نتیجه، کسب و کار موفق و مطمئنی نخواهیم داشت
👈به بیان دیگر، نداشتن برنامه‌ریزی یعنی سپردن عاقبت کسب و کارمان به مجموعه‌ای از حوادث و اتفاقاتی که ممکن است به نفع‌مان هم باشند اما معمولاً به زیان‌مان تمام می‌شوند
👈پس برای موفقیت در کسب و کارمان نباید شبیه به افرادی فکر کنیم که معتقدند موفقیت بیشتر از هر چیزی ناشی از بخت و اقبال و شرایطی است که نقشی در آن ندارند
👈بد نیست به این نکته اشاره کنم که در پژوهشی که به تازگی انجام شده، 63 درصد افراد گفتند تنها در صورتی می‌توانند یک بازنشستگی خوب داشته باشند که در قرعه‌کشی بلیت‌های بخت‌آزمایی برنده شوند
👈این آمار بدان معناست که اکثریت افراد فکر می‌کنند وضعیت مالی‌شان در حکم یک قمار بزرگ است که کنترلی روی آن ندارند
👈اما باید بدانیم کسانی که در زندگی شخصی و کاری‌شان موفق می‌شوند، به این موضوع باور دارند که زندگی یک بازی قمار نیست، بلکه یک بازی منطقی است که شانس هم در آن نقش دارد، ولی شانس به کسانی کمک می‌کند که اهداف دقیقی دارند و برای رسیدن به اهداف‌شان برنامه‌ریزی دقیقی انجام می‌دهند
👈برای آن که از زیر سلطۀ قانون «تصادف» خارج شویم، ابتدا باید زمینه‌هایی از کسب و کارمان را که از آن ناراضی هستیم، مشخص کنیم و سپس به این سوال پاسخ بدهیم که چگونه می‌توانیم دلایل این نارضایتی را از بین ببریم؟
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۰۴ ، ۱۹:۱۴
دکتر حسن سبک روح
دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۴، ۰۷:۱۲ ب.ظ

💢‏۵ قانون برتر دنیا :

💢‏۵ قانون برتر دنیا :
@bazaryabimodern1987
۱- قانون مورفی:
از هرچی بیشتر بترسی، بیشتر اتفاق میفته.
۲- قانون کیدلین:
اگه بتونی یه مشکل رو به طور واضح رو کاغذ بنویسی، اون وقت اون موضوع نصفش حل شده.
۳- قانون گیلبرت:
بزرگترین مشکل در محل کار اینه که کسی بهت نمیگه که چیکار باید بکنی.
‏۴- قانون ویلسون:
اگه اطلاعات و هوش رو همیشه در درجه اول قرار بدی، اون وقت پول همین‌جوری میاد.
۵- قانون فالکْند:
وقتی مجبور نیستی که تصمیمی بگیری، پس تصمیمی نگیر.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۰۴ ، ۱۹:۱۲
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۱۶ فروردين ۱۴۰۴، ۰۸:۱۸ ق.ظ

عادت‌های کلیدی افراد موفق:

عادت‌های کلیدی افراد موفق:
@bazaryabimodern1987
ایلان ماسک (کارآفرین و مدیرعامل)
1. ساعات کاری طولانی: او هفته ای 80 تا 100 ساعت کار می‌کند.
2. یادگیری مستمر: علاقه شدید به مطالعه و یادگیری موضوعات جدید، مانند برنامه‌نویسی و فیزیک.
3. تفکر بلندمدت: برنامه‌ریزی برای پروژه‌های بلندمدت (مانند سفر به مریخ).
4. حل مسئله: توجه به مشکلات مهم و یافتن راه‌حل‌های نوآورانه.
زلاتان ابراهیموویچ (فوتبالیست حرفه‌ای)
1. اعتماد به نفس بالا: ایمان به توانایی‌های خود.
2. تلاش بی‌وقفه: تمرین‌های فیزیکی سخت و مداوم.
3. تمرکز بر بازی: کنار گذاشتن حواشی و تمرکز روی اهداف شخصی.
4. انعطاف‌پذیری: سازگاری با تیم‌ها و فرهنگ‌های مختلف.
کریستیانو رونالدو (فوتبالیست حرفه‌ای)
1. کار سخت: ساعت‌ها تمرین اضافه حتی بعد از جلسات رسمی.
2. رژیم غذایی دقیق: تغذیه سالم و پایبندی به یک برنامه تغذیه‌ای منظم.
3. ذهنیت مثبت: باور به تلاش و پشتکار به جای استعداد ذاتی.
4. خواب مناسب: اهمیت دادن به کیفیت خواب برای بازسازی بدن.
لیونل مسی (فوتبالیست حرفه‌ای)
1. ساده زیستن: تمرکز روی فوتبال و پرهیز از حاشیه‌ها.
2. تعهد به تیم: اولویت دادن به موفقیت تیمی به جای فردی.
3. تمرین مستمر: بهبود مهارت‌ها از طریق تمرین‌های خلاقانه.
4. پایبندی به خانواده: حمایت خانواده را از عوامل اصلی موفقیتش می‌داند.
بیل کارستن (مدیرعامل سابق IKEA)
1. ساده‌زیستی: زندگی و مدیریت با کمترین تجملات.
2. کار تیمی: اهمیت به ساخت یک فرهنگ کاری قوی.
3. انعطاف‌پذیری: تغییر مسیرهای کاری با توجه به نیاز مشتری.
4. نوآوری مستمر: ارائه راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه برای مشتریان
✅ جمع‌بندی:
تمام این افراد، علاوه بر عادات کاری و شخصی خاص خود، در یک چیز مشترک هستند: تعهد به اهداف، پشتکار و تمرکز مداوم بر رشد و پیشرفت.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۰۴ ، ۰۸:۱۸
دکتر حسن سبک روح

🔴 ۱۰ راهکار ساده که شما را به یک فرد خوش صحبت تبدیل می‌کنند...🗣
@bazaryabimodern1987
۱. به هیچ وجه، تاکید می‌شود، به هیچ وجه در حین مکالمه کار دیگری انجام ندهید( مثل کار کردن با گوشی) .
۲- اظهار فضل نکنید. بدین شکل که از تعصب بی‌جا و استفاده از کلمات سنگین پرهیز کرده و خود را دانای کل ندانید.
۳- سوالاتی با پایان باز بپرسید. سوالات باز در واقع سوالاتی هستند که در مخاطب شور و اشتیاقی مضاعف ایجاد کرده و پاسخ‌های مطلبوبتری را نتیجه می‌دهند.
‌۴- با جریان و ریتم صحبت همراه شوید. بعضی مواقع طرف مقابل علاقه دارد تا از موضوع اصلی فاصله گرفته و گریزی به مطالب مختلف بزند. شما نباید با گرفتن موضع تدافعی، شوق و شور فرد مقابل را سلب کنید.
۵- اگر مطلبی را نمی‌دانید، بهتر است طفره نرفته و اعتراف به ندانستن آن مطلب کنید.
۶- تجربیات خود را با دیگران مقایسه نکنید. امکان ندارد دو فرد متفاوت روند مشابه و یکسانی در مواجه با زندگی در پیش گیرند. این که سعی کنید تجربیات هر فرد را با خود یکی در نظر بگیرید ممکن است فرد مقابل را به موضع دفاعی ببرد.
۷- تلاش کنید که صحبت‌های خود را بارها تکرار نکنید. تکرار کردن چند باره‌ی هر مطلب مسلماً حوصله مخاطبین را سر‌ می‌برد.
۸- از ذکر جزییات بپرهیزید و بکوشید اصل مطلب و موضوع را در صحبت  کردن دنبال کنید.
۹- سعی کنید صحبت‌های مخاطب خود را تمام و کمال بشنوید تا منظور وی را به طور کامل درک کنید.
۱۰- خلاصه و مختصر نکات خود را ارائه کنید. با زیاده روی در مکالمه قطعاً مخاطب خسته خواهد شد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۴ ، ۰۶:۳۴
دکتر حسن سبک روح
چهارشنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۴، ۰۹:۱۲ ب.ظ

نکات طلایی زبان بدن

🏆 نکات طلایی زبان بدن
@bazaryabimodern1987
✏️۱- همواره لباسی را بپوشید که کاملا اندازه شما باشد.
✏️۲- پوشیدن لباسهای بزرگ تنها اندام شما را اغـراق آمـیـز تـر جـلوه داده و آنـها را پنهان نمیکند.
✏️۳- بیشتر سعی کنید تنها در زمانی که کمر باریکی دارید از کمر بند استفاده کنید.
✏️۴- پارچـه هـای سـنگین مانـند پـشمـی، بافـتنی و چرمی شما را سنگین وزن تر جلوه میدهند.
✏️۵- پارچه های سبک وزن مانند کتان، نخی شما را لاغر تر جلوه میدهند.
✏️۶- رنگهای تیره شما را لاغر تر و کوچک تر میکنند.
✏️۷- رنگهای روشن شما را بزرگتر و حجیم تر میکنند.
✏️۸- لباسهای بالا تنه و پایین تنه یکرنگ شما را لاغر تر جلوه میدهند.
✏️۹- لباسهای بالا تنه و پایین تنه با رنگهای متفاوت شما را بلند قد تر میکند.
✏️۱۰- لباسهای یقه بلند گردن را کوتاه تر میکند.
✏️۱۱- گردن بند کوتاه نیز گردن را کوتاه تر میکند.
✏️۱۲- روسـری کـه به سـمت پـایین آویزان شـده باشد، قـد شما را بلند تر جلوه میدهد.
✏️۱۳- لـبـاس بـا خطوط افقی شما را چاق تـر و بـا خـطـوط عمودی شما را لاغر تر جلوه میدهـد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۴ ، ۲۱:۱۲
دکتر حسن سبک روح
چهارشنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۴، ۰۹:۱۱ ب.ظ

به فکر توسعه بازارتان باشید

💢به فکر توسعه بازارتان باشید
@bazaryabimodern1987
👈اگر بازارتان به خودی خود در حال گسترش باشد، در آن صورت خیلی دربارۀ چگونگی توسعۀ آن فکر نخواهید کرد. اما واقعیت این است که امروزه بازار بسیاری از محصولات و خدمات در حال کوچک شدن است
👈یکی از مثال‌های جالب در این زمینه، بازار نفت است. این بازار با آن که یکی از قدیمی‌ترین بازارهای دنیاست، اما فعالان آن به شدت نگران اندازۀ این بازار در آینده هستند
👈این نگرانی به حدی زیاد شده که برخی از متخصصان معتقدند بازار نفت نه تنها یک بازار رو به رشد نیست، بلکه در عمل نسبت به بازارهای دیگر رو به زوال است
👈بر این اساس، بسیاری از فعالان صنعت نفت معتقدند شرکت‌های نفتی باید از الان به فکر توسعۀ بازارشان باشند و به گذشتۀ خود افتخار نکنند
👈فعالان صنعت نفت باور دارند که ای کاش امروز هم جان دی. راکفلِر زنده بود و با ایده‌های بدیع خود می‌توانست بازار نفت را توسعه بدهد
👈راکفلِر در زمانی که خیلی‌ها فکر می‌کردند بازار نفت یک بازار بزرگ است، به فکر توسعۀ روزافزون آن بود و برای همین، میلیون‌ها دستگاه گردسوز نفتی رایگان به چین هدیه داد تا بازار نفت را توسعه بدهد
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۴ ، ۲۱:۱۱
دکتر حسن سبک روح
چهارشنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۴، ۰۹:۰۹ ب.ظ

استرس شغلی چیست

🅱استرس چیست و چه تاثیری در عملکرد شغلی دارد؟
@bazaryabimodern1987
استرس پاسخ بدن به فشارهایی است که بر آن وارد می‌شوند. بسیاری از رویدادهایی که در زندگی برای افراد رخ می‌دهند، می‌توانند زمینه‌ به وجود آمدن استرس را فراهم کنند. استرس معمولاً زمانی به وجود می‌آید که ما موقعیتی جدید، غیرمنتظره یا تهدیدآمیز را تجربه می‌کنیم یا احساس می‌کنیم که کنترل کمی بر روی موقعیت داریم.
تاثیر استرس بر عملکرد شغلی
حضور فرد در کاری که با توانایی‌ها و اطلاعات او همخوان نیست یا تغییر در وظایف کاری، از جمله عوامل زمینه‌ساز استرس در محیط کار هستند. به طور کلی استرس شغلی استرسی است که با محیط کار یا عوامل مرتبط با آن ارتباط دارد. استرس روی سازمان‌ها و افراد شاغل در آن تاثیر می‌گذارد. هر چه میزان استرس شغلی بالاتر باشد، عملکرد فرد بیشتر مختل می‌شود.
در ادامه چند مورد از تاثیرات استرس بر عملکرد شغلی را مطرح می‌کنیم:
➡️باعث زودرنجی یا پرخاشگری کارکنان در ارتباط با همکاران یا مشتریان می‌شود.
➡️باعث بی‌تفاوتی و بی‌علاقگی فرد برای رسیدن به ظاهر خود می‌شود.
➡️باعث کاهش خلاقیت و اعتماد به نفس می‌شود.
➡️باعث بی‌تفاوتی نسبت به وظایف و افزایش اشتباهات می‌شود.
➡️باعث اختلال در تمرکز و ناتوانی درتصمیم‌گیری می‌شود.
➡️باعث خستگی مفرط، ناراحتی و احساس گناه می‌شود.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۴ ، ۲۱:۰۹
دکتر حسن سبک روح
چهارشنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۴، ۰۹:۰۸ ب.ظ

۸ نکته روانشناس

8 نکته از روانشناس دیل کارنگی
@bazaryabimodern1987
1. هر فردی حداقل پنج دقیقه در روز احمق است.
2. خرد واقعی این است که از این محدودیت زمانی تجاوز نکنید.
3. اگر سرنوشت به شما لیمو داد، از آن لیموناد درست کنید.
4. در کار و روابط بفهمید که او به چه چیزی نیاز دارد، نه شما. تمام دنیا با کسی خواهد بود که بتواند این کار را انجام دهد.
5. مشغول و پرکار بمانید. این ارزان ترین دارو روی زمین است - و یکی از موثرترین آنها.
6. اگر می خواهید افراد را تغییر دهید، از خودتان شروع کنید. این هم سالم تر و هم ایمن تر است.
7. بدترین عواقبی که ممکن است کار شما به دنبال داشته باشد را از قبل تصور کنید بعد آن را بپذیرید و بعد اقدام کنید!
8. لبخند هیچ هزینه ای ندارد، اما بسیار باعث شادی قلبها می شود
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۴ ، ۲۱:۰۸
دکتر حسن سبک روح
چهارشنبه, ۱۴ فروردين ۱۴۰۴، ۰۹:۰۷ ب.ظ

پنج دشمن کار تیمی

🅱پنج دشمن کار تیمی
@bazaryabimodern1987
1⃣ بی‌اعتمادی:
اینکه حس کنید در برابر اعضای تیم آسیب‌پذیر هستید، باعث می‌شود نتوانید به آنها اعتماد کنید.
2⃣ ترس از درگیری:
گاهی‌اوقات افراد دوست دارند آرامش مصنوعی را در محیط خود حفظ کنند. این باعث می‌شود درگیری‌های مؤثر و نتیجه‌بخش ایدئولوژیک را در نطفه خفه کنند.
3⃣ بی‌مسئولیتی:
شفاف‌نبودن همه‌چیز باعث می‌شود اعضای تیم تصمیماتی بگیرند که به آنها پایدار نمی‌مانند.
4⃣ طفره‌رفتن از پاسخ‌گویی:
ترس از دست دادن اعتبار در میان افراد دیگر باعث می‌شود بعضی‌ها تقصیر را به گردن دیگران بیندازند.
5⃣ بی‌توجه بودن به نتیجه:
دنبال کردن اهداف شخصی و بالابردن رتبه باعث می‌شود برخی افراد روی موفقیت تیمی تمرکز نداشته باشند.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۰۴ ، ۲۱:۰۷
دکتر حسن سبک روح

۸ حس که همتون تجربش کردید ولی شاید اسماشونو نمی‌دونستید:
@bazaryabimodern1987
1. Liminal: به احساس انتظاری گفته می‌شود که در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار تجربه می‌کنیم، انتظار به همراه دلتنگی.
2. Kairos: به احساسی گفته می‌شود که در لحظات خاص و مهم زندگی‌مان داریم و نمی‌خواهیم هیچ‌وقت آن لحظه تمام شود، یا می‌خواهیم برگردیم و آن لحظه را چندین بار زندگی کنیم.
3. Vellichor: به احساس خوب و آرامشی گفته می‌شود که وقتی وارد کتاب‌فروشی، گل‌فروشی یا لوازم‌تحریری می‌شویم، تجربه می‌کنیم.
4. Anemoia: این حس به دلتنگی گفته می‌شود که برای زمان، دوره یا شخصی است که هیچ‌وقت آن را تجربه نکرده‌ایم یا آرزوی آن را داشته‌ایم.
5. Mimesis: به احساس ناخوشایندی گفته می‌شود که هنگام انجام دادن یا تایید کردن کارهای کلیشه‌ای و تکراری بر اثر اجبار به سراغ‌مان می‌آید.
6. Gnossienne: حس کم‌شناختی نسبت به کسانی است که مدت زیادی با آن‌ها در ارتباط بوده‌ایم، به عبارتی آن‌ها یک زندگی درونی پیچیده دارند که ما کم‌اطلاعاتی از آن‌ها داریم و همیشه دوست داشتیم بیشتر در موردشان بدانیم.
7. Chrysalism: به حس امنیت و راحتی گفته می‌شود که وقتی در خانه هستیم و رعد و برق می‌زند و طبیعت خشمگین است، تجربه می‌کنیم. یک حس گرم و نرم.
8. Heimweh: به احساسی گفته می‌شود که وقتی از عزیزانمان دوریم، یک حس غربت به سراغ‌مان می‌آید که انگار هیچ‌کس دورمان نیست و آن کسی که رفته، همه‌چیز ما بوده است
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۰۴ ، ۱۷:۳۹
دکتر حسن سبک روح
پنجشنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۴، ۰۵:۳۸ ب.ظ

💢تئوری‌های اصلی شناسایی انگیزه‌های مشتریان

💢تئوری‌های اصلی شناسایی انگیزه‌های مشتریان
@bazaryabimodern1987
👈هر فردی، در هر زمان مشخصی، نیازهای متعددی دارد، اما داشتن نیاز باعث نمی‌شود که فرد سراغ محصول یا خدمت ما بیاید
👈در حقیقت، یک نیاز وقتی فرد را برای خرید محصول یا خدمت ما تحریک می‌کند که به یک انگیزه تبدیل ‌شود. بر این اساس، انگیزه، نیاز شدیدی است که فرد را مجبور به یافتن راهی برای ارضاء آن نیاز می‌کند
👈روانشناسان تئوری‌های مختلفی را برای توصیف انگیزه‌های انسانی مطرح کرده‌اند. دو تئوری مطرح در این زمینه شامل تئوری فروید و تئوری مازلو است که کاربردهای متفاوتی در بازاریابی دارند
👈فروید معتقد بود که انسان‌ها معمولاً از انگیزه‌های واقعی‌ای که رفتارهای آنان را شکل‌ می‌دهند، بی‌خبرند. او باور داشت که انسان‌ها هر چه بزرگ‌تر می‌شوند، امیال بیشتری را درون‌شان سرکوب می‌کنند، ولی، این امیال هیچ وقت به طور کامل از بین نمی‌روند بلکه خودشان را در رویاها، لغزش‌های زبانی، رفتارهای عصبی و خشن و بیماری‌های روانی فرد نشان می‌دهند
👈طبق تئوری فروید تصمیم‌گیری‌های خرید هر فردی تحت تاثیر انگیزه‌های ناخودآگاه او قرار دارند. انگیزه‌هایی که حتی ممکن است خود فرد هم از وجود آنها بی‌خبر باشد
👈بنابراین، تصمیم‌گیری‌هایی مثل خرید یک بی‌ام‌و اسپورت توسط یک فرد مسن، ممکن است بیانگر این مسالة ساده باشد که خریدار مسن دوست دارد به بقیه بگوید که دل جوانی دارد
👈در مقابل، مازلو سعی داشت تا دلایل برانگیخته‌ شدن افراد در یک زمان معین توسط یک نیاز مشخص را توصیف کند. برای همین، مازلو سعی می‌کرد پاسخی برای چنین پرسش‌هایی بیابد: چرا در یک زمان مشخص، فردی به دنبال افزایش امنیت شخصی‌اش است و فرد دیگری به دنبال جلب احترام دیگران؟
👈پاسخ مازلو به این قبیل پرسش‌ها این است که نیازهای انسان در یک سلسله مراتب قرار می‌گیرند. از نظر مازلو، نیازهای اصلی انسان در این سلسله مراتب عبارتند از: نیازهای زیستی، نیازهای ایمنی، نیازهای اجتماعی، نیازهای احترام و نیازهای خودشکوفایی
👈طبق تئوری مازلو، هر فردی ابتدا سعی می‌کند تا مهم‌ترین و شدیدترین نیازش را ارضاء کند. وقتی که آن نیاز ارضاء شد، دیگر نمی‌تواند به عنوان منبع انگیزشی عمل کند، و در نتیجه، فرد سعی می‌کند تا مهم‌ترین و شدیدترین نیاز بعدی‌اش را ارضاء کند
👈به عنوان مثال، یک فرد گرسنه (که نیاز زیستی شدیدی دارد) هیچ علاقه‌ای به آخرین شاهکار هنری (که یک نیاز خودشکوفایی را ارضاء می‌کند) از خود نشان نمی‌دهد. اما به محض این که یک نیاز مهم و شدید ارضاء شد، نیاز شدید و مهم بعدی خودنمایی می‌کند
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۰۴ ، ۱۷:۳۸
دکتر حسن سبک روح
سه شنبه, ۶ فروردين ۱۴۰۴، ۰۵:۳۷ ق.ظ

چگونه از مشکلات فرار نکنید؟ راهنمایی برای مدیران

چگونه از مشکلات فرار نکنید؟ راهنمایی برای مدیران
در دنیای مدیریت، مشکلات اجتناب‌ناپذیرند. مدیران موفق کسانی هستند که به جای فرار از مشکلات، با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند و به دنبال راه‌حل‌های مؤثر می‌گردند. در ادامه، چند راهکار کلیدی برای مدیریت بهتر چالش‌ها ارائه شده است.
۱. پذیرش مسئولیت
مدیران باید مسئولیت کامل تصمیمات و چالش‌های پیش‌آمده را بپذیرند. فرار از مشکلات و نادیده گرفتن آن‌ها فقط باعث پیچیده‌تر شدن شرایط می‌شود. شفافیت و تعهد به حل مسائل، اعتماد تیم را افزایش می‌دهد و موجب بهبود عملکرد سازمان می‌شود.
۲. تحلیل مشکل به جای نادیده گرفتن آن
اولین گام در حل مشکلات، شناخت دقیق آن‌هاست. به‌جای نادیده گرفتن نشانه‌های بحران، مشکل را تجزیه و تحلیل کنید. سؤالاتی مانند "علت اصلی این مشکل چیست؟" و "چه راه‌حل‌هایی وجود دارد؟" به یافتن راهکارهای عملی کمک می‌کنند.
۳. برخورد فعال به جای واکنش منفعلانه
مدیران موفق به جای اینکه منتظر بمانند تا مشکلات به آن‌ها تحمیل شود، به‌صورت پیشگیرانه عمل می‌کنند. پیش‌بینی ریسک‌ها، برنامه‌ریزی برای مقابله با آن‌ها و ایجاد استراتژی‌های انعطاف‌پذیر به کاهش آسیب‌های ناشی از مشکلات کمک می‌کند.
۴. استفاده از دیدگاه تیم
مشکلات اغلب پیچیده‌اند و راه‌حل‌های آن‌ها نیاز به همکاری و همفکری دارد. مشارکت دادن اعضای تیم در یافتن راه‌حل‌ها نه‌تنها باعث افزایش خلاقیت می‌شود، بلکه احساس مسئولیت و انگیزه در بین کارکنان را نیز تقویت می‌کند.
۵. تمرکز بر راه‌حل، نه سرزنش
به‌جای تمرکز روی مقصر یابی، انرژی خود را صرف یافتن راه‌حل کنید. فرهنگ سازمانی‌ای که بر حل مسئله تأکید دارد، به رشد تیم و بهبود فرآیندهای کاری کمک می‌کند.
۶. حفظ آرامش و مدیریت استرس
فرار از مشکلات اغلب ناشی از ترس و استرس است. مدیران باید مهارت‌های مدیریت استرس را بیاموزند، از تکنیک‌هایی مانند مدیتیشن، ورزش و تنظیم اولویت‌ها برای حفظ آرامش و تمرکز استفاده کنند.
۷. یادگیری از مشکلات
هر مشکل یک فرصت برای یادگیری است. پس از حل هر چالش، عملکرد خود و تیم را بررسی کنید تا در آینده بهتر عمل کنید. ثبت تجربیات و درس‌های آموخته‌شده به بهبود مستمر سازمان کمک می‌کند.
 نتیجه‌گیری
مدیریت مشکلات مهارتی است که مدیران باید در خود تقویت کنند. با پذیرش چالش‌ها، تفکر تحلیلی، همکاری تیمی و تمرکز بر راه‌حل‌ها، می‌توان از مشکلات عبور کرد و سازمان را به سمت موفقیت هدایت کرد.
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ فروردين ۰۴ ، ۰۵:۳۷
دکتر حسن سبک روح
دوشنبه, ۵ فروردين ۱۴۰۴، ۰۶:۰۰ ب.ظ

نشانه‌ اشخاص نامناسب برای مشورت

۶ نشانه‌ اشخاص نامناسب برای مشورت@bazaryabimodern1987اگر مشورت‌دهنده شخصی تصادفی است و حتی زمینه‌ی کاری‌اش با شما یکسان نیست، باید اعتبار مشورت دریافتی و مشورت‌دهنده را دوباره ارزیابی کنید. به‌ویژه درباره‌ی مشورت کسانی که به مصلحت و منافع طرف مقابل نمی‌اندیشند، باید بسیار محتاط بود. کسانی که حواس‌شان به شما هست و به شما و موفقیت‌تان اهمیت می‌دهند، بهترین افراد برای مشورت هستند.۲. مشورت دریافتی با موقعیت شما جور نیستافراد معمولا براساس تجربیات خودشان مشورت می‌دهند که آن هم شاید با موقعیتی که مشورت‌گیرنده درگیر آن است مطابقت نداشته باشد.۳. مشورت‌دهنده بدون اینکه گوش کند فقط حرف می‌زنداگر مشورت‌دهنده زیاد از «باید» استفاده می‌کند مراقب باشید. مشورت‌دادن خوب نیازمند اطلاع از شرایط طرف مقابل است و زمانی مشورت‌دهنده می‌تواند به‌درستی از شرایط‌تان مطلع شود که وقت بگذارد و سؤالاتی از شما بپرسد.۴. مشورت صرفا حول محور نتیجه‌ی نهایی می‌چرخد و نه فرایند تصمیم گیریدرباره‌ی مشورت‌هایی که فقط بر خود تصمیم متمرکزند و درخصوص مراحل تصمیم گیری کمکی نمی‌کنند محتاط‌تر رفتار کنید، چراکه فرایند ارزیابی به‌اندازه‌ی جواب نهایی حائز اهمیت است.۵. مشورت‌دهنده جهت‌گیری احساسی داردغلیان احساسی زیاد می‌تواند نشانه‌ی جهت‌گیری مشورت‌دهنده باشد. شاید او برنامه‌ای در سر دارد که با برنامه‌‌ی شما نمی‌خواند.۶. مشورت دریافتی با حس درونی‌تان مغایر استاگر ندای درون‌تان با مشورت دریافتی مخالف است، شاید بد نباشد که به حس درونی‌تان اعتماد کنید.︎چگونه به مشاوره‌ی غلط پاسخ بدهیم؟اگر متوجه شدید که درحال دریافت مشورت درستی نیستید، باز هم می‌توانید ادامه‌ی صحبت‌های طرف مقابل را بشنوید. اشکالی ندارد به مشورتی که لزوما کمک‌کننده نیست گوش کنید. شاید مشورت کردن با طرف مقابل به‌کارتان نیاید، اما حداقل می‌توانید از خلال صحبت‌هایش به چیزی درباره‌ی خود آن شخص پی ببرید که بعدها به‌دردتان بخورد یا حتی می‌توانید در فکرتان، برای طرف مقابل استدلال مخالف بیاورید.@bazaryabimodern1987

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۰۴ ، ۱۸:۰۰
دکتر حسن سبک روح
يكشنبه, ۴ فروردين ۱۴۰۴، ۰۴:۴۸ ب.ظ

مشکلات و مصائب فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی

مشکلات و مصائب فروش تلفنی و بازاریابی تلفنی
@bazaryabimodern1987
با توجه به تمام مشکلاتی که در رعایت حریم شخصی افراد در ایران وجود دارد
بازاریابی و فروش تلفنی از وجهه مطلوبی در میان کاربران برخوردار نیستند و گهگاه فعالیت چنین گروه هایی جنبه اسپم مارکتینگ بخود می‌گیرد
مهارت های مورد نیاز  بازاریابی تلفنی
بازاریاب تلفنی باید به مهارت های فروش و مذاکره تسلط داشته باشد
1.انتقال مکالمات فروش آماده شده از طریق روخوانی از روی نوشته هایی که محصولات و خدمات را معرفی می‌کند به منظور راضی کردن مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات
2. تسلط به توضیح محصولات و خدمات و قیمت‌ها و پاسخ به سوالات مشتریان در مورد آنها
3. کسب اطلاعات مشتریان مانند نام نشانی و روش‌های پرداخت و وارد کردن این اطلاعات در سیستم
4.تنظیم نوشته های فروش برای هدف گیری بهتر نیازها و علایق افراد و عکس العمل های مشتریان
5.برنامه ریزی قرارهای مشتریان برای تماس‌های بعدی و مشخص کردن قرارهای بعدی با مشتریان جهت اطلاع رسانی بهتر
6. تسلط بر فن بیان و مهارت‌های مکالمات زبانی، بجای زبان بدن
تنظیم تن صدا و دانش روانشناسی احساسی مشتریان از روی شناخت لحظه ای آنها و مدیریت مکالمه با تسلط کافی بر اطلاعات محصول و شرایط حال بازار و رقبا
نمونه ای از یک فروش تلفنی
در ابتدا با معرفی شرکت مکالمه را شروع کنید و با بیان این جمله که امکان دارد چند لحظه وقتتون رو در اختیار شرکت ما قرار بدهید صحبت را ادامه دهید و معرفی محصولات و قیمت‌ها و پروموشن های محصول اقدام بعدی است و توجه داشته باشید که نباید  مکالمه را طوری پیش ببرید که خسته کننده به نظر بیاید و با صحبت های حاشیه ای هر از چند گاهی زنگ تفریحی برای صمیمیت بیشتر ایجاد کنید و در نهایت بعد از گرفتن درخواست شرایط پرداخت را مقرر کنید و در خاتمه با متانت کامل از اینکه  مشتری وقتش را در اختیار شما گذاشته سپاسگذاری کنید و نحوه ارسال بار را برایش توضیح داده و قرار تماس بعدی را با او در میان بگذارید و خداحافظی کنید
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۰۴ ، ۱۶:۴۸
دکتر حسن سبک روح
شنبه, ۳ فروردين ۱۴۰۴، ۰۶:۱۹ ب.ظ

پیگیری کنید، پیگیری کنید، پیگیری کنید

💢پیگیری کنید، پیگیری کنید، پیگیری کنید
@bazaryabimodern1987
👈خاطرتان هست آخرین باری که بعد از اولین ملاقات با یک مشتری جدید، برای او پیام تشکر فرستادید و از او بابت وقتی که به شما داده تشکر کردید، کِی بود؟
👈متاسفانه، بسیاری از فروشندگان هیچ ایده‌ای برای حفظ ارتباط‌شان با مشتری ندارند و رابطه‌شان با مشتری را پیگیری نمی‌کنند
👈با این حال، انتظار دارند در ذهن مشتری بمانند و مشتری هر وقت به محصول مدنظر فروشنده نیاز پیدا کرد، با آنها تماس بگیرد
👈برای درک بهتر اهمیت پیگیری و حفظ روابط با مشتریان، اجازه بدهید حقه کوچکی که یکی از دوستانم در ماهی‌گیری از آن استفاده می‌کند را برای‌تان توضیح بدهم
👈وقتی که مشغول ماهی‌گیری هستید، اگر ماهی به طعمه شما نوک بزند و شما ثابت بمانید و قلاب‌تان را تکان ندهید، به راحتی ماهی را از دست می‌دهید. اما وقتی قلاب‌تان را در جهت حرکت ماهی، حرکت می‌دهید و او را دنبال می‌کنید، به احتمال بسیار زیاد، می‌توانید آن ماهی را صید کنید
👈در فروش هم همین قانون وجود دارد. وقتی مشتری به شما نزدیک می‌شود و مثلا می‌پذیرد که یک جلسه با هم داشته باشید یا یک بار محصول‌تان را امتحان می‌کند، یعنی به طعمه شما نوک زده است
👈حالا اگر بی‌حرکت بمانید و هیچ ایده‌ای برای پیگیری از مشتری نداشته باشید، یعنی به احتمال زیاد آن مشتری را از دست می‌دهید
👈اما اگر رابطه‌تان را با مشتری حفظ کنید، حتی اگر مطمئن هستید مشتری به این زودی‌ها از شما نمی‌خرد، این شانس را دارید که هر وقت مشتری به محصول‌تان نیاز پیدا کرد، ناخودآگاه یاد شما بیافتد و به احتمال زیاد از شما بخرد
👈برای اجرای این استراتژی مهم، یادتان باشد که مشتری خیلی زود شما و محصول‌تان را فراموش می‌کند، چون اصولا هر فردی، گرفتاری‌ها و مشغله‌های خودش را دارد و دلیلی ندارد که همیشه به یاد شما و محصول‌تان باشد
👈به همین دلیل، این شما هستید که باید همیشه جلوی چشم مشتری باشید تا شما را از یاد نبرد و در زمان مقتضی، از شما بخرد
👈خود من برای این منظور، از هدایایی مثل کارت پستال یا تابلوی نقاشی‌ای استفاده می‌کنم که مطمئنم مشتری آن را جلوی چشم می‌گذارد و هر وقت که آن را می‌بیند، ناخودآگاه یاد من می‌افتد
@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۰۴ ، ۱۸:۱۹
دکتر حسن سبک روح
جمعه, ۲ فروردين ۱۴۰۴، ۰۵:۰۲ ب.ظ

🔴۱۵ راه ساده برای نفوذ در قلب مشتری

۱۵ راه ساده برای نفوذ در قلب مشتری @bazaryabimodern1987
۱-در سلام کردن پیشقدم باشید و جواب سلام را هم به گرمی بدهید
۲-قصدتان کمک کردن باشد، حتی اگر سود مستقیمی در کار نباشد
۳-مشاور مشتری خود باشید
۴-دیگر کافی است. دست از قضاوت بردارید
۵-یکپارچگی شخصیت و هویت داشته باشید
۶-به ظاهر و بهداشت خود توجه کنید
۷-به پرسش مشتری ،تک کلمه ای پاسخ ندهید
۸-در زمان مکالمه با چهره گشوده و متبسم با مشتری برخورد کنید
۹-با مشتری بحث نکنید
۱۰-حرفهایتان راساده و قابل فهم بزنید
۱۱- در پاسخ به درخواست مشتری سرعت عمل به خرج دهید
۱۲- در رفتار خود نشان دهید که مشتری شما فرد مهمی است
۱۳-از نام خانوادگى مشتری استفاده کنید
۱۴-به چشمان مشتری نگاه کنید
۱۵-خداحافظی خوبی داشته باشید.. @bazaryabimodern1987
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ فروردين ۰۴ ، ۱۷:۰۲
دکتر حسن سبک روح

🔴▪️به طور کلی پیش از شرکت در هر مذاکرهای به سه نکته اساسی باید توجه داشت :
@bazaryabimodern1987
1️⃣پیش داوری نکنید: در وهله اول همه چیز به آنچه در میز مذاکره میگذرد بستگی دارد .
2️⃣التزامی و با تحکم صحبت نکنید: شاید تنها در صورتیکه شما در ارتش باشید و زیردستانی در آنجا داشته باشید میتوانید دستور دهید و آنها برایتان انجام دهند .
3️⃣برای طرف مورد مذاکره ارزش قائل شوید: به یاد داشته باشید که همیشه هدف از مذاکره انجام یک معامله است نه ضربه زدن به طرف مذاکره. وقتی برای حضور در یک جلسهٔ مذاکره آماده میشوید، گام نخست را با ارائهٔ یک تعریف از موضوع مورد مذاکره و دادن اطلاعات مورد نیاز برای جمع مذاکره کننده آغاز کنید .
@bazaryabimodern1987

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۰۴ ، ۱۷:۰۱
دکتر حسن سبک روح
پنجشنبه, ۱ فروردين ۱۴۰۴، ۰۴:۵۹ ب.ظ

🔴▪️ مشکلات شنونده خوبی نبودن

🔴▪️ مشکلات شنونده خوبی نبودن
@bazaryabimodern1987
⭕️ گردشگری که در خلیجی کوچک مشغول ماهیگیری بود ناگهان به داخل اب افتاد.
چاره ای جز شنا کردن نداشت در حالی که شنیده بود آن خلیج پر از تمساح است.
پیرمردی را در ساحل دید و از وی پرسید این اطراف تمساح هست؟
پیرمرد پاسخ داد هیچ تمساحی نیست سال هاست....
〰️ و گردشگر شروع به رفتن به سمت ساحل کرد.
〰️ در نیمه راه پیرمرد با ترس و تعجب به وی می نگریست!
〰️ او پرسید راستی چطور از شر تمساح ها خلاص شدید؟
💢 پیرمرد فریاد زد : ما کار خاصی نکردیم کوسه های داخل آب دخل آن ها را آوردند!
🔆 فرق گوش دادن با شنیدن :
گوش دادن سه نشانه دارد :
1️⃣ درک صحبت طرف مقابل
2️⃣ لذت بردن از صحبت طی برقراری ارتباط
3️⃣ داشتن نیت کمک رسانی
اگر در طی گفت و گو حداقل یکی از سه ویژگی بالا را نداشته باشید در حال شنیدن هستید نه گوش دادن!

@bazaryabimodern1987

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۰۴ ، ۱۶:۵۹
دکتر حسن سبک روح