MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید

🔴▪️نکات (هفت ویژگی منحصر به فرد و متمایز برندهای موفق جهان) :
@bazaryabimodern1987
1⃣شناخت مخاطب:
 برندهای موفق جهان درک کاملی از مخاطبان خود دارند.همین درک نیز به آنها کمک می‌کند که بازار هدف خود و ویژگیهای مخاطبان خود را شناسایی کنند.بنابراین می‌توان گفت که درک و شناخت بازار و مخاطبان هدف یکی از مهمترین نکاتیست که برندها به آن توجه کنند.زیرا داشتن اطلاعات کافی در مورد مخاطبان و شناخت بازار هدف،پل ارتباطی بین یک برند و مخاطبان آن است.
💡نکته‌ی مهمی که برندهای موفق جهان را از سایر برندها متمایز می‌کند شناخت صحیح مخاطبان هدف است. زیرا ورود به بازارهای مختلف برندها را از اهداف خود دور می‌کند.
2⃣یکتایی و منحصر به فرد بودن:
 توانایی ایجاد یک هویت منحصر به فرد و یکتا یکی از وجوه تمایز برندهای موفق جهان است. به عنوان مثال برند اپل یکی از برندهای معروف جهان در ارائه محصولات نوآورانه و منحصر به فرد است. اما به یاد داشته باشید که ایجاد یک هویت منحصر به فرد نیازمند ارائه ایده‌های انقلابی و خاص نیست. بلکه توانایی ارائه یک ویژگی یا ترفند منحصر به فرد است که سبب یکتایی و تمایز یک برند از سایر برندها می‌شود.
🔅بنابراین هر برندی برای تبدیل  شدن به یکی از برندهای موفق جهان باید این نکته را مد نظر قرار دهد که آیا می‌تواند ارائه یک ویژگی منحصر به فرد را در استراتژی برندینگ خود قرار دهد یا خیر.
3⃣ایجاد شور و اشتیاق:
 ایجاد شور و اشتیاق در مخاطبان یکی از رموز برندسازی موفق در طولانی مدت است.اگر برندهای موفق جهان مورد بررسی  قرار گیرند، بدون شک متوجه میشوید که صاحبان این برندها با تلاشی مداوم و شبانه‌روزی و تحمل سختی‌های بسیار، موفق به ایجاد یک برند قوی شده‌اند. از سوی دیگر نیز توانایی ایجاد شور و اشتیاق در مخاطبان با ایجاد ویژگی‌های منحصر به فرد یکی از مهمترین گامها برای پیشبرد استراتژی تبلیغات و بازاریابی دهان به دهان است.اشتیاق مخاطبان یک برند تاثیر به سزایی در پیشبرد استراتژی بازاریابی آنها دارد.
4⃣ثبات:
 ثبات کیفیت محصولات یکی از مهمترین موضوعهایی است که باید برندها به آن توجه کنند.زیرا زمانی که مشتری تصمیم می‌گیرد برای بار دوم محصولات یک برند خاص را تهیه کند انتظار دارد،کیفیت این محصولات به خوبی قبل باشد.همین  موضوع باعث میشود که برندهای موفق جهان استراتژیهای محکمی برای بهبود کیفیت محصولات خود داشته باشند.
 زیرا بهبود وثبات کیفیت محصولات یکی از مزیتهای رقابتی است که بیشتر برندها با آن مواجه هستند. این موضوع در صنایع غذایی و رستوران‌های زنجیره‌ای اهمیت بیشتری می‌یابد.
🏅از این رو ثبات کیفیت محصولات یکی از عوامل موفقیت برند مک دونالد است. زیرا محصولات آن در سراسر  جهان با کیفیت و طعم یکسانی ارائه می‌شوند.
5⃣رقابت‌پذیری:
 رقابت‌پذیری یکی دیگر از ویژگیهای مهم برندهای موفق جهان است.زیرا یک برندینگ موفق زمانی تحقق می‌یابد که برندها در فضایی رقابتی قرار گیرند.در غیر اینصورت تلاش برای بهبود کیفیت و ارائه محصولات با کیفیت رنگ میبازد.بنابراین زمینه فعالیت و الگوریتم‌های آن باید به گونه‌ای باشد که بتواند رقابت‌پذیری قابل قبولی را در فضای رقابتی موجود داشته باشد.
6⃣امکان مواجهه با برند:
 یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد برندهای موفق جهان امکان ارتباط و مواجهه با این برندها از طریق کانال‌های مختلف است. بدیهی است که شرکت‌ها و  برندهای بزرگ جهان به دلیل داشتن بودجه‌ی بازاریابی بالا در کانال‌های مختلفی حضور دارند.
〽️اما رشد اینترنت و افزایش حضور برندها در شبکه‌های اجتماعی کانال‌های ارتباطی بیشتری را در اختیار کسب وکارهای کوچک قرار داده است.بنابراین لازم است برندها بر روی انتخاب مناسبترین استراتژی شبکه‌های اجتماعی تمرکز کنند تا بیشترین نتیجه را بگیرند.
7⃣رهبری:
هر برند،شرکت و یا تیمی برای موفقیت نیاز به رهبری دارد تا با بررسی موقعیتهای مختلف بهترین استراتژی ممکن را در اختیار اعضای تیم خود قرار دهد. از سوی دیگر از آنجایی رهبر از نقاط ضعف وقوت مجموعه خود آگاه است،میتواند با تقویت نقاط ضعف و تمرکز بر نقاط قوت برندینگ قویتری را شکل دهد.
@bazaryabimodern1987

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی