قیف جدید بازاریابی
💢قیف جدید بازاریابی
@bazaryabimodern1987
👈بازاریابها از گذشته از ابزاری به نام قیف بازاریابی استفاده میکنند. قیف بازاریابی به ما تاکید میکند که باید تعداد زیادی مشتری بالقوه را وارد سیستم بازاریابیمان کنیم و آنها را از مراحل گوناگونی عبور بدهیم تا در نهایت تعداد کمی مشتری وفادار برایمان باقی بماند
👈اما تغییراتی که در رسانههای ارتباطی صورت گرفته، به ما تاکید میکند که باید نگاهمان به قیف بازاریابی و چگونگی ارتباط مشتریان با برندمان را تغییر بدهیم
👈برای این منظور میتوانیم از ابزاری به نام «مسیر تصمیم مشتری» استفاده کنیم. ما برای طراحی این ابزار، آن را روی تقریباً 20 هزار مشتری در پنج صنعت خودروسازی، مراقبت از پوست، بیمه، لوازم منزل و گوشی موبایل امتحان کردهایم
👈تحقیقات ما نشان میدهد که مشتریان امروزی برای تصمیمگیری دربارۀ خرید یک برند، مسیری چهار مرحلهای را طی میکنند که مراحل آن عبارتند از:
1️⃣مد نظر قرار دادن برندهای مختلف
2️⃣ارزیابی کردن برندهای مختلف
3️⃣خریدن و تجربه کردن یک برند
4️⃣حمایت کردن از برند و ارتباط گرفتن با آن
👈پس اگر میخواهیم در بازارهای امروزی موفق شویم، باید ایدههای خلاقانهای برای این چهار هدف داشته باشیم:
1️⃣چه کار کنیم تا مشتری برند ما را هم موقع خرید مدنظر قرار بدهد؟
2️⃣چگونه به مشتریان ثابت کنیم که برندمان بهتر و جذابتر از رقباست؟
3️⃣چه کار کنیم تا مشتری از برندمان لذت ببرد و تجربه خوبی از آن داشته باشد؟
4️⃣چگونه حمایت مشتری از برندمان را به دست آوریم و ارتباط بین او با برندمان را تقویت کنیم؟
@bazaryabimodern1987