💢آیا واقعاً به بازاریابی نیاز داریم؟
@bazaryabimodern1987
👈برخی از صاحبان کسب و کار خودشان را این گونه فریب میدهند که: ما محصول خوبی داریم، پس مشتری حتماً آن را میخرد و به همین دلیل نیازی به بازاریابی نداریم! تاریخ تجارت پر از محصولاتی است که از نظر فنی عالی بودند ولی در بازار شکست خوردند
👈داشتن محصول خوب، یا حتی محصول عالی، برای موفقیت در بازار ضروری است، ولی کافی نیست. این بازاریابی است که میتواند به عنوان مکملِ «محصول خوب» عمل کند و باعث موفقیت آن در بازار بشود
👈در حقیقت، میتوان گفت «محصولی خوب است که فروخته شود، محصولی که از نظر فنی عالی است ولی فروش نمیرود را نمیتوان یک محصول خوب به حساب آورد»
👈به بیان دیگر، محصول خوب باعث میشود تا «رضایت و وفاداری مشتریان» افزایش یابد و مشتریان فعلی، محصول را به بقیه معرفی و توصیه کنند
👈وقتی میتوانیم از این فواید بهرهمند شویم که بتوانیم «مشتری را جذب و او را به خرید محصول راضی کنیم». این وظیفه، اولین و مهمترین وظیفۀ بازاریابی است
👈پس میتوانیم نتیجه بگیریم که برای موفقیت در بازار، حتی اگر محصولی عالی داشته باشیم، باز هم به بازاریابی نیاز داریم و بدون داشتن یک برنامۀ بازاریابی خوب، احتمال شکستمان به شدت افزایش مییابد
@bazaryabimodern1987