💢سوابق مشتری را نگه داریم
@bazaryabimodern1987
👈با توجه به پیشرفت‌های بسیار زیادی که در حوزۀ پایگاه داده صورت گرفته است، نگهداری سوابق تماس‌ها و فروش‌ها به یک مشتری، اصلاً کار دشواری نیست
👈در حقیقت، با وجود انواع و اقسام نرم‌افزارهای مختلف برای جمع‌آوری و نگهداری سوابق تعامل با مشتریان، تنها کاری که باید انجام بدهیم این است که نوع اطلاعات مدنظرمان و کاربرد آنها برای تعامل بهتر با مشتریان را مشخص کنیم
👈به عنوان فردی که سال‌های سال است در فروشندگی حضور دارم، پیشنهاد می‌کنم این دسته از اطلاعات را ذخیره و تحلیل کنید:
1️⃣میزان فروش واقعی و بالقوه به هر مشتری
2️⃣میزان انرژی، زمان و منابع اختصاص یافته برای جذب، حفظ و ارتقاء مشتری
3️⃣پنج دلیل اصلی عدم جذب یک مشتری
4️⃣تعداد جلسات و تماس‌ها با هر مشتری بالقوه برای تبدیل او به مشتری واقعی
5️⃣تعداد مشتریان جدید معرفی شده توسط مشتری فعلی
6️⃣پتانسیل مشتری فعلی برای افزایش فروش به او
7️⃣تعداد مشتریان جدید جذب شده از هر کانال بازاریابی؛ مثلاً تعداد مشتریان جدید جذب شده از اینستاگرام، وب‌سایت و غیره
8️⃣میزان و هزینۀ خدمات پس از فروش مورد نیاز مشتری
@bazaryabimodern1987