💢ما مشاوره مشتریان‌مان هستیم، نه یک فروشنده
@bazaryabimodern1987
👈فروشندگان حرفه‌ای هیچ وقت تصور نمی‌کنند که یک فروشنده هستند، بلکه خودشان را مشاور ارشد مشتریان‌شان می‌دانند
👈اگر این گونه فکر نکنیم، نمی‌توانیم در برابر فشارهای شدید شغل فروشندگی دوام بیاوریم و خیلی زود خسته می‌شویم و این شغل را رها می‌کنیم
👈همین چند سال پیش بود که خود برای جذب یک مشتری جدید حسابی به مشکل خوردم و هر کاری می‌کردم، نمی‌توانستم آن مشتری را جذب کنم
👈برای همین، در یکی از جلسات فروش به مشتری مدنظرم گفتم: تصمیم گرفته‌ام خدمات آموزشی‌مان را به شما نفروشم و فقط می‌خواهم یک سری از چالش‌های پیش‌روی شرکت‌تان را برای‌تان فهرست کنم و نظرم را دربارۀ شیوۀ غلبه بر آنها بگویم
👈بعد از طرح این موضوع، برای هفتۀ بعد قرار ملاقات گذاشتیم و من فهرستی از چالش‌های اصلی آن شرکت به همراه ایده‌هایم برای غلبه بر آن چالش‌ها را با مدیران شرکت در میان گذاشتم، بدون آن که اشاره‌ای به خریدن خدمات آموزشی موسسه‌ام بکنم
👈بعد از آن جلسۀ طولانی و پرچالش، دیگر با مشتری تماس نگرفتم، ولی چند روز بعد از جلسه، مشتری زنگ زد و گفت: ما دربارۀ ایده‌های جذاب شما خیلی صحبت کردیم و متوجه شدیم که برای اجرای این ایده‌ها اول باید کارمندان‌مان را به خوبی آموزش بدهیم. برای همین، از شما می‌خواهم تا پیش‌نویس قرار را برای‌مان بفرستید
👈آنجا بود که یک بار دیگر به اهمیت این جملۀ مشهور در فروش حرفه‌ای بیشتر پی بردم: ما فروشنده نیستیم، ما حلّال مشکلات مشتریان‌مان هستیم، حتی اگر آن مشکلات به ما ربطی نداشته باشند
👈بنابراین، اگر می‌خواهیم در فروش موفق شویم، همواره باید خودمان را جای مشتری قرار بدهیم و به این موضوع فکر کنیم که: مشکلات مشتری، مشکلات ماست و باید برای حل آنها راهکارهای خلاقانه‌ای را پیدا کنیم
@bazaryabimodern1987