💢برای هر مشتری به اندازۀ کافی وقت بگذاریم
💢برای هر مشتری به اندازۀ کافی وقت بگذاریم
@bazaryabimodern1987
👈یکی از اشتباهات رایج در بین فروشندگان این است که تصور میکنند میتوانند به تمام مشتریان بالقوه بفروشند. این دسته از فروشندگان یک شعار جالب اما اشتباه دارند: «اگر مشتری را ببینم، حتماً میتوانم به او بفروشم»
👈در مقابل، فروشندگان حرفهای به خوبی میدانند که همۀ مشتریان بالقوه، یکسان نیستند و در نتیجه نمیتوانند به همۀ آنها بفروشند. برای همین، روی همۀ مشتریان بالقوه به طور یکسان وقت بگذارند
👈برای همین، فروشندگان حرفهای برای آن که بیش از حد برای جذب یک مشتری وقت نگذارند، به این سوالات فکر میکنند:
1️⃣آیا بیش از حد برای جذب این مشتری وقت نگذاشتهایم؟
2️⃣چقدر احتمال دارد با وقت گذاشتن بیشتر بتوانیم این مشتری را جذب کنیم؟
3️⃣این مشتری چقدر برای خریدن عجله دارد؟ اگر عجله ندارد، آیا وقت گذاشتن برای جذب او فایده دارد؟
4️⃣چرا این مشتری به پیشنهادات ما پاسخ مثبت نمیدهد؟ چقدر احتمال میدهیم با گذشت زمان، پاسخ مشتری از منفی به مثبت تبدیل شود؟
5️⃣آیا فشاری که با پیگیری مستمر در طول زمان به مشتری میآوریم، معقول است؟ آیا این فشار مشتری را ترغیب میکند از ما بخرد؟
6️⃣آیا اعتماد مشتری در طول زمان به ما بیشتر میشود یا کمتر؟
7️⃣چقدر احتمال دارد نیاز مشتری در طول زمان تغییر کند؟ اگر این گونه است، آیا وقتی که برای مشتری میگذاریم، توجیه دارد؟
@bazaryabimodern1987