MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید

⭐️ساختار مدل ارزش‌گذاری برند Interbrand

این مدل بر پایه سه شاخص کلیدی استوار است:

1. ✅ عملکرد مالی برند
 (Financial Performance)
ارزیابی سودآوری برند، نه فقط شرکت.

📌 شاخص‌ها:
• درآمدهای آتی برند (برند محور)
• سود عملیاتی خالص (EBIT)
• نرخ رشد پیش‌بینی‌شده
• بازده سرمایه‌گذاری برند

🔸 هدف: تعیین «سودآوری برند به‌تنهایی»، بدون اثر عوامل غیرمرتبط (مثلاً سود حاصل از تکنولوژی یا املاک)

2. ✅ نقش برند در تصمیم خرید
(Role of Brand)
چند درصد از تصمیم خرید مشتری، مستقیماً به برند مربوط است؟

📌 مثال:
• در بازار نوشابه: نقش برند بسیار بالا (مثلاً ۶۰٪)
• در بازار سیمان یا فولاد: نقش برند پایین‌تر (مثلاً ۱۵٪)

🔸 هدف: جدا کردن تأثیر برند از سایر عوامل در تصمیم‌گیری مشتری

3. ✅ قدرت برند (Brand Strength)
توان برند در ایجاد وفاداری، حفظ مشتریان و تولید درآمد پایدار در آینده.
 Interbrand برای این بخش از ۱۰ شاخص قدرت برند استفاده می‌کند:
شاخص توضیح
1. وضوح (Clarity) آیا برند دارای چشم‌انداز، جایگاه و هویت مشخص است؟
2. تعهد (Commitment) آیا سازمان به برند خود وفادار است؟
3. حفاظت (Protection) برند ثبت شده، دارای حقوق مالکیت معنوی؟
4. پاسخ‌گویی (Responsiveness) برند چقدر به تغییرات بازار و نیاز مشتری پاسخ می‌دهد؟
5. تناسب (Relevance) چقدر برند با نیازهای فعلی مصرف‌کنندگان هماهنگ است؟
6. تمایز (Differentiation) برند چقدر منحصربه‌فرد است؟
7. انسجام (Consistency) آیا پیام برند در کانال‌های مختلف یکپارچه است؟
8. درک (Understanding) آیا مشتری برند را واقعاً درک کرده است؟
9. مشارکت (Engagement) ارتباط عاطفی و تعامل برند با مشتریان
10. اعتبار (Authenticity) برند چقدر واقعی و قابل اعتماد است؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی