💢مخاطبانتان را درگیر کنید
💢مخاطبانتان را درگیر کنید
@bazaryabimodern1987
👈در روانشناسی اصلی داریم به نام «اصل درگیری» که طبق آن، انسانها وقتی با چیزی عملا درگیر میشوند، به آن بیشتر علاقهمند میشوند و نسبت به آن احساس تعهد بیشتری پیدا میکنند
👈به همین دلیل است که یکی از بهترین راههای متقاعدسازی، درگیر کردن طرف مقابلمان است، حتی اگر این درگیر شدن و مشارکت کردن، بسیار جزیی باشد
👈برای درگیر کردن مخاطبانمان میتوانیم از این پنج استراتژی استفاده کنیم:
1️⃣درگیری شناختی
👈وقتی فرد در مورد موضوعی فکر میکند یا آن را تجزیه و تحلیل میکند، دچار درگیری شناختی میشود و گوشهای از ذهنش را به موضوع مدنظر ما اختصاص میدهد
👈برای مثال، وقتی مدیری از زیردستانش میخواهد راجع به موضوعی فکر کنند و به او مشورت بدهند، از استراتژی درگیری شناختی کمک گرفته است
2️⃣درگیری عاطفی
👈وقتی موضوعی برای فرد جالب توجه باشد، به آن علاقهمند میشود و درگیری عاطفی با آن پیدا میکند. این نوع درگیری باعث نوعی دلبستگی و وابستگی فرد به موضوع میشود
👈برای مثال، مدیری که تلاش میکند اهمیت یک موضوع و تاثیر آن بر آینده شغلی و زندگی شخصی کارمندان را توضیح بدهد، تلاش میکند آنها را از نظر عاطفی درگیر کند
3️⃣درگیری اجتماعی
👈درگیری اجتماعی در اثر ارتباط با افراد پیرامون یک موضوع مشخص به وجود میآید. برای این نوع درگیری، فرد باید با افراد دیگری، فعالیتهای مشترکی مثل همفکری، ایدهیابی و غیره را انجام بدهد
👈مثلا وقتی مدیر یک واحد از کارمندانش میخواهد یک گروه داخلی برای یافتن ایدههای جدید تشکیل بدهند و هر هفته حداقل دو ساعت با هم راجع به موضوع فکر کنند، کارمندانش را از انظر اجتماعی درگیر کرده است
4️⃣درگیری فرآیندی
👈وقتی که فرد در انجام کاری مشارکت میکند، درگیری فرایندی رخ میدهد
👈برای مثال، مدیری که افراد مخالف یک محصول یا کمپین جدید را در عرضه آن محصول جدید به بازار یا اجرای آن کمپین جدید درگیر میکند و به آنها مسئولیت میدهد، در حال اجرای استراتژی درگیری فرآیندی است
5️⃣درگیری در تغییر
👈همیشه افراد زیادی در مقابل تغییر و اصلاح مقاومت میکنند. یکی از بهترین راهها برای کاهش مقاومت آنها، درگیر کردن ایشان در فرایند تغییر و تحول است
👈برای مثال، مدیری که از مخالفان یک طرح نظرخواهی میکند و یا از آنها میخواهد معایب طرح را پیدا کنند، در حال درگیر کردن آنها در تغییر است
@bazaryabimodern1987