💢نظرات و کامنتهای آنلاین را جدی بگیرید
💢نظرات و کامنتهای آنلاین را جدی بگیرید
@bazaryabimodern1987
👈با افزایش نفرت مشتریان از تبلیغات کلاسیک، استقبال آنها از «نظرات و کامنتهای دیگران» که در فضای مجازی، فروشگاههای اینترنتی و اپلیکیشنهای موبایلی منتشر میکنند، افزایش یافته است
👈طبق تحقیقات ما، 84 درصد مردم به نظرات و کامنتهای دیگران در فضاهای آنلاین اعتماد دارند و 89 درصد مردم قبل از تصمیمگیری نهایی، این نظرات و کامنتها را میخوانند
👈به همین دلیل، اگر میخواهید وفاداری مشتریانتان را افزایش بدهید، به هیچ وجه نباید قدرت «نظرات و کامنتهای آنلاین» را نادیده بگیرید
👈تحقیقات ما از شرکتهای کوچک و متوسطی که بیش از 10 سال عمر کردهاند نیز نشان میدهد که 90 درصد آنها، به «نظرات و کامنتهای آنلاین» اهمیت میدهند و آنها را کاملا جدی میگیرند
👈با این حال، بسیاری از شرکتها از «نظرات و کامنتهای آنلاین» فراریاند، چون تصور میکنند اگر وارد این فضا بشوند، در کنار لذت بردن از نظرات مثبت، باید پاسخگوی نظرات منفی هم باشند
👈اما کارآفرینان و مدیران موفق معتقدند نظرات و کامنتهای منفی مشتریان، بهترین فرصت هم برای تعامل بیشتر با مشتریان و هم برای یافتن معایب محصول و خدمات شرکت است
👈در حقیقت، کارآفرینان و مدیران موفق عمیقا باور دارند که نظرات و کامنتهای منفی و انتقادی، بهترین منبع اطلاعاتی برای یافتن ایدههای جدید جهت بهبود یک کسب و کار و محصول به حساب میآیند
👈از سوی دیگر، یادتان باشد وقتی به نظرات و کامنتهای منفی، به صورت مودبانه، به موقع و منطقی پاسخ میدهید، به مرور اعتبار برندتان را افزایش میدهید
👈در مقابل، اگر این قبیل نظرات و کامنتها را نادیده بگیرید و پاسخ ندهید، یا پاسخی بیادبانه و غیرمنطقی به آنها بدهید، اعتبار برندتان به شدت خدشهدار میشود
👈پس به شما توصیه میکنم مدیریت نظرات و کامنتهای آنلاین را بسیار بسیار جدی بگیرید و حتما یک تیم مستقل برای این کار آماده کنید
👈از این تیم بخواهید، ضمن پاسخگویی به تمام نظرات و کامنتهای مثبت و منفی، اطلاعاتی که در دل این نظرات و کامنتها نهفته است را برای شما استخراج کنند
👈مثلا اگر میبینند نظرات منفی درباره بدقولی شرکت در تحویل سفارشات در حال افزایش است، حتما خیلی سریع موضوع را به شما اطلاع بدهند تا بتوانید قبل از آن که این مشکل به یک بحران تبدیل شود، فکری به حال آن بکنید
@bazaryabimodern1987