💢5 لایه اصلی یک محصول
💢5 لایه اصلی یک محصول
👈یکی از ضعفهای رایج در مدیریت محصول، عدم آشنایی با مفهوم «طبقهبندی محصول» است که باعث میشود مدیر محصول نتواند ویژگیها و آینده محصول را به درستی تعیین کند
👈هر محصولی شامل این پنج طبقه است:
@bazaryabimodern1987
1️⃣منافع اصلی (Core Benefits) که شامل ویژگیهای اصلی محصول هستند که باید چه در محصول فعلی و چه در محصولات آتی، همواره بالاترین عملکرد و کیفیت را داشته باشند
2️⃣محصول واقعی (Actual Product) که محصول یا خدمتی است که در حال حاضر به بازار عرضه میکنیم. محصول واقعی باید نقاط تشابه فراوانی با محصولات واقعی رقبا داشته باشد، در غیر این صورت، توسط مشتری نادیده گرفته میشود
3️⃣محصول مورد انتظار (Expected Product) که محصول یا خدمتی است که مشتری با توجه به سوابق، تبلیغات و وعدههای ما انتظار دارد دریافت کند. محصول مورد انتظار باید ویژگیهای برتری نسبت به محصولات واقعی رقبا داشته باشد
4️⃣محصول مکمل (Augmented Product) که محصولات و خدماتی هستند که در کنار محصول واقعیمان عرضه میکنیم، مثل خدمات پس از فروش، خدمات مشاورهای یا قطعات مصرفی
5️⃣محصول بالقوه (Potential Product) که محصول یا خدمتی است که میخواهیم در آینده و بر اساس بهبود کلی یا جزئی محصول واقعی فعلیمان به بازار عرضه کنیم
@bazaryabimodern1987