💢تحلیل محصول جدید
💢تحلیل محصول جدید
@bazaryabimodern1987
👈برای آن که تصمیم بگیریم یک محصول جدید را به بازار عرضه کنیم یا نه، باید به این سه سوال کلیدی پاسخ بدهیم:
1️⃣آیا بازاری برای محصولمان وجود دارد؟ آیا مردم و شرکتها حاضرند برای محصولی که در ذهنمان داریم، پول خرج کنند و آن را بخرند؟
❌هنگام پاسخ به این سوال، به خاطر داشته باشید که 80 درصد محصولات جدید به دلیل پاسخ ندادن به این سوال، یا دادن یک پاسخ خوشبینانه به آن، شکست میخورند و خیلی زود از بازار حذف میشوند
2️⃣آیا بازار محصول جدیدمان به اندازه کافی بزرگ هست؟
❌یادتان باشد، اگر تعداد مشتریانی که حاضرند برای خرید محصولتان پول بدهند، به اندازه کافی زیاد نباشد، نمیتوانید به صورت اقتصادی بفروشید. یعنی میزان فروشتان نمیتواند کفاف هزینههایتان را بدهد و در نتیجه، بعد از مدتی با تحمل زیان سنگین از بازار خارج میشوید
3️⃣آیا بازار محصول جدیدمان به اندازه کافی متمرکز هست که بتوانیم به صورت اقتصادی به آن دسترسی پیدا کنیم؟
❌این که مشتریانی برای محصول جدیدمان وجود دارد و تعدادشان به حدی هست که هزینههای ما را پوشش بدهد، برای موفقیت محصول جدیدمان کافی نیست، چون اگر این مشتریان پراکنده باشند، هزینه دسترسی به آنها آن قدر زیاد میشود که کل سود محصول جدید را از بین میبرد
@bazaryabimodern1987