💢روی معیارهای مهم از نظر مشتریان تمرکز کنید
💢روی معیارهای مهم از نظر مشتریان تمرکز کنید
@bazaryabimodern1987
👈مشتریان، پیشنهادات شما را بر اساس معیارها و مسائل خودشان قضاوت میکنند نه معیارها و مسائل مدنظر شما. به همین دلیل، آگاهی از معیارها و مسائل مهم برای مشتریان، کلید اصلی موفقیت در بازاریابی است، اما متاسفانه کشف این معیارها و مسائل کار آسانی نیست
👈برای مثال، هر چند قیمت عامل مهمی در انتخاب یک سوپرمارکت است، اما تنها عامل در این زمینه به حساب نمیآید و مشتریان برای انتخاب سوپرمارکتی که از آن خرید کنند، به معیارهای مختلفی توجه میکنند
👈سوپرمارکتهای زنجیرهای تِسکو با در نظر گرفتن این واقعیت به ایدههای خوبی برای کسب مزیت رقابتی رسیده است
👈تسکو که میداند قیمت، تنها یکی از عوامل مدنظر مشتریان است، مانند بقیه سوپرمارکتها، قیمتهای خود را پایین نگه داشته است، اما به خوبی آگاه است که پایین نگه داشتن قیمت، به تنهایی باعث به وجود آمدن مزیت رقابتی برای یک سوپرمارکت نمیشود
👈تسکو در تحقیقات خود متوجه شد یکی از عواملی که برای مشتریان در سوپرمارکتها مهم است، مدت زمانی است که در صف انتظار میمانند
👈به همین دلیل، تِسکو در تبلیغات خود روی این وعده مانور میدهد که در سوپرمارکتهای ما فقط یک نفر جلوی شما ایستاده است
👈تسکو برای اجرای این وعده خود، سیستم نظارتی و کنترلی بسیار شدیدی را راهاندازی کرده و با کمک ابزارهای مختلف مثل دوربینهای موجود در شعبههایش، تعداد نفراتی که در صف ایستادهاند را به صورت مرتب کنترل میکند
👈اگر تعداد نفرات در صف صندوق یک شعبه از دو نفر بیشتر شوند، مدیر آن فروشگاه توسط دفتر مرکزی شرکت توبیخ و جریمه میشود
👈این رویکرد باعث شده تا تِسکو به محبوبترین سوپرمارکت زنجیرهای تبدیل شود چون مشتریان هم پول کمتری میپردازند و هم مدت کمتری در صف منتظر میمانند
@bazaryabimodern1987