MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید

💢برای برندینگ بهتر، روی بازارهای کوچک‌تر تمرکز کنید
@bazaryabimodern1987
👈هر چقدر در تیراندازی، زدن به یک هدف بزرگ‌تر، راحت‌تر است، در برندینگ، قضیه کاملا متفاوت است و هدف گرفتن بازارهای کوچک‌تر، راحت‌تر است
👈در حقیقت، هر چقدر تعداد مشتریان هدف یک برند بزرگ‌تر و بیشتر می‌شود، کار ما در برندینگ سخت‌تر می‌شود چون باید برندمان را در ذهن انسان‌های بیشتری که تفاوت‌های زیادی با هم دارند، حک کنیم
👈به همین دلیل است که برخی از برندها، به خصوص برندهایی که منابع کمی در اختیار دارند، ترجیح می‌دهند روی یک بازار کوچک تمرکز و در مقابل وسوسه گسترش بازارشان مقاومت کنند
👈برای مثال، انتشارات پالیتیک اَند پراس را در نظر بگیرید که معتبرترین برند در زمینه چاپ کتاب‌های مربوط به سیاست، روابط بین‌الملل و حکم‌رانی است
👈از آن جایی که تعداد مخاطبان این قبیل کتاب‌ها چندان زیاد نیست، پالیتیک اَند پراس به راحتی می‌تواند با برگزاری کمپین‌هایی مثل سخنرانی درباره موضوعات مختلف در دنیای سیاست، مشتریان هدفش را گرد هم جمع کند و روی آنها اثر بگذارد
👈تمرکز روی این بازار کوچک به انتشارات پالیتیک اَند پراس کمک کرده تا در مقابل غولی چون آمازون که کتاب‌فروشی‌های بزرگی مثل بِرنز اَند نوبل را ورشکسته کرده، دوام بیاورد و حتی رشد کند
👈پس یادمان باشد، تمرکز روی یک بازار و محصول خاص، باعث قدرتمندتر شدن برندمان و توسعه آن به سمت بازارهای بزرگ و محصولات مختلف، باعث کاهش قدرت آن در طول زمان می‌شود
👈بر همین اساس، نباید در پاسخ‌ به این سوال که مشتری هدف برندمان کیست؟ به گونه‌ای عمل کنیم که تقریبا هر کسی را جزء مشتریان هدف برندمان در نظر بگیریم، زیرا این ذهنیت در نهایت باعث سردرگمی خودمان، برندمان و مشتریان‌مان می‌شود
👈مثلا مدیر برندی را در نظر بگیرید که در پاسخ به این سوال می‌گوید: خانم‌های 25 تا 54 سال، مشتریان هدف برند ما هستند
👈در چنین شرایطی باید پرسید: آیا واقعا یک خانم جوان 25 ساله، نیازها و خواسته‌هایی مشابه یک خانم میانسال 54 ساله دارد؟
👈تجربه نشان می‌دهد چنین پاسخ‌هایی سرآغاز تضعیف یک برند و در نهایت شکست خوردن و محو شدن آن از بازار می‌باشد
@bazaryabimodern1987

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی