💢چالشهای پیشروی بازاریابی
💢چالشهای پیشروی بازاریابی
@bazaryabimodern1987
👈تحقیق ما از 220 مدیر بازاریابی شرکتهای بزرگ چندملیتی نشان میدهد بازاریابی با چالشهای اساسی زیر روبهرو است:
⚡️افزایش روزافزون رقابت به خصوص بین شرکتهای فیزیکی و شرکتهای مجازی؛ مثلا بین نمایندگیهای یک شرکت بیمه و وبسایتهای فروش بیمه
⚡️افزایش روزافزون جنگهای قیمتی به خصوص بین شرکتهای داخلی و شرکتهای چینی
⚡️افزایش روزافزون درخواست مشتریان برای گرفتن خدمات بیشتر و بهتر از شرکتها
⚡️افزایش روزافزون درخواست مشتریان برای ارتقاء کیفیت محصولات شرکتها
⚡️افزایش روزافزون ورود و معرفی محصولات جدید و خلاقانه توسط شرکتها و در نتیجه، افزایش سریع از مُد افتادن محصولات شرکتها
⚡️تغییر سریع نیازها و خواستههای مشتریان و در نتیجه سختتر شدن پیشبینی این موارد
⚡️افزایش روزافزون تفاوت بین بخشهای مختلف بازار و در نتیجه سختتر شدن انتخاب بازارهای هدف برای شرکت
⚡️ظهور مستمر بازارهای جدید و در نتیجه سختتر شدن کار شرکتها در پوشش همه بازارها
⚡️افزایش روزافزون قدرت شبکههای توزیع و در نتیجه افزایش قدرت چانهزنی آنها در مقابل شرکتها
⚡️افزایش روزافزون نگرانی مشتریان از تاثیرات شرکتها بر محیط زیست و در نتیجه افزایش فشار به آنها برای رعایت اصول بازاریابی سبز
⚡️افزایش قوانین و مقررات دولتی و سختتر شدن نظارت دولتها بر فعالیت شرکتها
⚡️ادغام کشورها در قالب اتحادیههای تجاری مثل اتحادیه اروپایی و سختتر شدن ورود به بازار این قبیل اتحادیهها
⚡️افزایش هزینههای تبلیغات و پروموشن با توجه به گسترده شدن شبکههای اجتماعی و در نتیجه، لزوم حضور شرکتها در شبکههای سنتی مثل تلویزیون و مجازی به صورت همزمان
@bazaryabimodern1987