💢به مشتریانتان اعتماد کنید
💢به مشتریانتان اعتماد کنید
@bazaryabimodern1987
👈تقریبا همه شرکتها سازوکاری برای رسیدگی به شکایات مشتریانشان دارند که در اغلب موارد، ضوابط و محدودیتهای بسیاری بر آن اعمال میکنند تا به تصور خودشان جلوی سوء استفاده مشتری شاکی را بگیرند
👈برای همین است که بیشتر ما این شرایط را تجربه کردهایم که اقدام جبرانی کافی در برابر شکایتمان انجام نمیشود و در نهایت مجبور میشویم یا بیخیال شکایتمان بشویم یا با شرکت مدنظر جرّ و بحث و حتی از آن شکایت کنیم
👈به همین دلیل است که شرکتهای حرفهای تلاش میکنند با اطمینان به مشتریانشان و سادهسازی فرایندهای رسیدگی به شکایتهای آنها، خودشان را از رقبا متمایز کنند
👈برای مثال، شرکت گرانتی راک، یکی از بزرگترین تامینکنندگان مصالح ساختمانی مثل شن، ماسه، سیمان و غیره در آمریکاست
👈محصولاتی که این شرکت عرضه میکند، مشابه بقیه شرکتهاست و متمایز کردن آن از رقبا، کار بسیار سختی است
👈برای همین، شرکت تصمیم گرفت خودش را از طریق سازوکار رسیدگی به شکایات مشتریان از رقبا متمایز کند
👈گرانتی راک، یک تصمیم انقلابی گرفته و به مشتریانش اعلام کرده میتوانند خودشان به شکایتشان رسیدگی کنند
👈در حقیقت، اگر مشتری از شرکت راضی نباشد، میتواند مبلغی که احساس میکند برای جبران خسارتش لازم است را از فاکتور شرکت کسر کند و مابقی پول را به شرکت بپردازد
👈گرانتی راک حتی این موضوع را روی فاکتورهایی که صادر میکند هم به صورت رسمی اعلام کرده است
👈شاید شما هم مثل خیلیهای دیگر فکر کنید که مشتریان از چنین امکانی سوءاستفاده میکنند، اما واقعیت این است که اگر مشتریانتان، افراد و شرکتهای منصفی باشند، هیچ وقت از این سازوکارها سوءاستفاده نمیکنند چون به خوبی میدانند که با این کار، آبروی خودشان را میبرند
👈در مقابل، سوءاستفاده احتمالی چند مشتری از این قبیل سازوکارها به شما کمک میکند آنها را شناسایی و رابطهتان را با آنها قطع کنید و از این طریق، آنها را از خودتان محروم نمایید
👈یادتان باشد، هیچ وقت پلیس خودروهایی که پشت چراغ قرمز ایستادهاند را جریمه نمیکند، بلکه فقط خودرویی که تخلف کرده را جریمه میکند
👈پس شما هم نباید به این بهانه که شاید عدهای از مشتریان از این قبیل خدمات ویژهتان سوءاستفاده کنند، همه مشتریانتان را با قطع کردن این نوع خدمات، جریمه کنید
@bazaryabimodern1987