💢رقبای غیرمستقیمتان را خوب بشناسید
💢رقبای غیرمستقیمتان را خوب بشناسید
@bazaryabimodern1987
👈یکی از اشتباهاتی که بسیاری از فروشندگان مرتکب میشوند این است که تصور میکنند رقبا، فقط شرکتهای دیگری هستند که محصولاتی مشابه محصول ما میفروشند
👈در نتیجه، وقتی با مشتری مذاکره میکنند، صرفاً روی همین رقبا تمرکز و محصولشان را آنها مقایسه میکنند. ما به این دسته از رقبا اصطلاحاً رقبای مستقیم میگوییم
👈این در حالی است که رقبای غیرمستقیم بسیار مهمتر از رقبای مستقیم هستند. رقبای غیرمستقیم، شرکتهای دیگری هستند که محصولشان در ظاهر شباهتی به محصول ما ندارد، اما مشتری میتواند به جای محصول ما، محصول آنها را بخرد
👈برای مثال، فرض کنید فروشندۀ نرمافزارهای حسابداری هستیم و میخواهیم به مشتری بالقوهمان ثابت کنیم که خریدن نرمافزارمان یک تصمیم مدیریتی درست است
👈در این مسیر، اگر صرفاً روی سایر شرکتهای عرضهکنندۀ نرمافزارهای حسابداری تمرکز کنیم، به احتمال زیاد نمیتوانیم مشتری را قانع کنیم که نرمافزار ما را بخرد چون هر چه راجع به برتریهای نرمافزارمان نسبت به رقبا بگوییم، تصور میکند داریم اغراق میکنیم
👈برای همین، قبل از مقایسۀ نرمافزارمان با رقبا، باید به مشتری توضیح بدهیم که اصولاً چرا باید یک نرمافزار حسابداری بخرد
👈برای این منظور، باید داشتن یک نرمافزار حسابداری را با سایر روشهای حسابداری مثل استخدام یک حسابدار خبره، استفاده از نرمافزارهای رایگان، استفاده از موسسات حسابرسی و غیره مقایسه کنیم
👈پس همیشه یادمان باشد، قبل از مقایسه خودمان با رقبای مستقیم، باید ابتدا خودمان را با رقبای غیرمستقیممان مقایسه کنیم چون مشتری خودش میتواند ما را با رقبای مستقیممان مقایسه کند
@bazaryabimodern1987