💢اثر لنگر
💢اثر لنگر
@bazaryabimodern1987
👈اثر لنگر (Anchoring effect)، به این نکته مهم اشاره دارد که انسانها برای قضاوت درباره یک پدیده، آن را با پدیدهها و تجربیات قبلیشان مقایسه میکنند
👈برای مثال، وقتی به یک مشتری محصول جدیدی را پیشنهاد میدهیم، او آن محصول جدید را بر اساس تجربیات قبلیاش، مثل خرید محصولات جدید رقبا یا خرید محصولات کنونیمان در گذشته، ارزیابی میکند
👈برای همین، هنگامی که مشتری پیشنهاد یا محصول یا شرایطمان را قضاوت میکند، حتما باید متوجه شویم ما را با چه کسی مقایسه میکند
👈مثلا ممکن است مشتری به ما بگوید «محصولتان گران است». در این حالت، به جای توضیح دلایل گران بودن محصول یا منافع آن، ابتدا باید ببینیم مشتری بر اساس مقایسه محصول ما با چه محصولی به این نتیجه رسیده است که محصولمان گران است
👈وقتی چارچوب مرجع مشتری را بشناسیم، راحتتر میتوانیم قضاوت او را اصلاح یا رد کنیم
@bazaryabimodern1987