برندینگ موثر با نام خوب آغاز میشود
💢برندینگ موثر با نام خوب آغاز میشود
@bazaryabimodern1987
👈همه متخصصان برندسازی معتقدند برندینگ خوب با نامگذاری آغاز میشود، چون جایگاهیابی، تصویرذهنی، مفاهیم مرتبط و تجارب ناشی از یک برند همه میتوانند از خلال یک نام منتقل شوند
👈نام برند مانند یک قلاب ذهنی برای برند اعتبار و ارتباط صید میکند. به همین دلیل است که متخصصان برندینگ با تجربه معمولاً توصیه میکنند که نام برند باید کوتاه، به یاد ماندنی و خاص باشد
👈من به شخصه معتقدم خود اسم باید به ماهیت برند شما جان بدهد. در حقیقت، خود نام باید این درک را ایجاد کند که محصول شما در چه زمینهای است و یا چه کسانی مخاطبین آن هستند
👈برای مثال، افرادی هیچ وقت مجبور نیستند برای دریافتن این واقعیت که دستمال کاغذیهای براونی چه قدر نرم هستند، یک تبلیغ ببینید، چون نام براونی که از نوعی شیرینی نرم و ترد گرفته شده، این واقعیت را به مشتریان برند القاء میکند
👈یا به عنوان مثالی دیگر، شما برای توضیح این که مزیت اصلی محصولات غذایی Fit N Trim برای سگها چیست؟ به خواندن یک بروشور نیاز ندارید، چون هر دو کلمۀ فیت و تریم به تناسب و کاهش چربی اضافه در بدن اشاره میکنند
👈با این حال، برندهای معروفی نیز هستند که نامشان به خودی خود حامل معنای محصولشان نیست. مثلاً به نامهایی مثل مکدونالد، مرسدس بنز، اَپل و رولکس دقت کنید که هیچ معنا و مفهوم خاصی را به مشتری القاء نمیکنند
👈اما یادمان باشد، معنا و ارزش برند چنین نامهایی در طی سالیان سال و از خلال تبلیغات و کمپینهای گران قیمت و گسترده به وجود آمده است؛ کاری که از عهده بسیاری از برندهای کوچک ساخته نیست
👈به همین دلیل است که تاکید میکنم یک نام با معنای ذاتی و آشکار، یک ابزار الزامی برای ساختن یک برند موفق نیست، اما استفاده از این نوع اسامی، کار برندسازی را راحتتر میکند، به خصوص برای برندهایی که بودجه کافی برای تبلیغات و کمپین ندارند
@bazaryabimodern1987