تکنیک نهایی کردن جایگزین
💢تکنیک نهایی کردن جایگزین
@bazaryabimodern1987
👈تکنیک نهایی کردن جایگزین (Alternative close)، یکی از پرکاربردترین تکنیکهای هدایت مشتری به سمت تصمیمگیری نهایی و خرید محصول به حساب میآید
👈در این تکنیک، فروشنده برای تصمیمات مهمی که مشتری باید بگیرد، سه تا چهار گزینه را به او پیشنهاد میکند تا مشتری احساس کند تحت فشار قرار ندارد. از سوی دیگر، فروشنده هم با کمک این گزینهها، مشتری را اندک اندک به سمت خرید سوق میدهد
👈برای مثال، فرض کنید دو موضوع «قرارداد» و «میزان پیشپرداخت»، دو موضوعی هستند که در صورت توافق روی آنها، مشتری حاضر به خرید از ما میشود. طبق تکنیک نهایی کردن جایگزین، فروشنده ما باید برای هر کدام از این دو موضوع، سه تا چهار سناریوی مختلف را به مشتری پیشنهاد کند
👈مثلا فروشنده میتواند به مشتری پیشنهاد کند که: برای نهایی کردن متن قرارداد میتوانید یکی از این سه کار را انجام بدهیم. اول، جلسه جداگانهای برای نهایی کردن متن داشته باشیم. دوم، من متن پیشنهادی را برای شما بفرستم و شما آن را اصلاح کنید. سوم، وکلایمان روی متن نهایی گفتگو کنند
👈یادمان باشد، تعداد گزینههای پیشنهادی به مشتری نباید از سه مورد کمتر و از چهار مورد بیشتر باشد
@bazaryabimodern1987