📌چالش های مهم در سازگاری با شغل جدید
📌چالش های مهم در سازگاری با شغل جدید
@bazaryabimodern1987
شروع کار جدید تقریبا همیشه کمی اضطرابآور است. احتمالا در این شرایط از خود میپرسید: «اگر شغل جدید آن چیزی که انتظار داشتهام نباشد، چه باید کرد؟» یا «اگر نتوانم با همکاران جدید سازگار شوم، چه اتفاقی میافتد؟» وجود چنین چالشهایی هنگام شروع شغل جدید کاملا طبیعی است. در ادامه، راهکارهایی برای سازگارشدن با شغل جدید توسط کانال آکادمی مدیریت گردآوری شده که برای پیشنهاد میکنیم.
اطلاعات بیش از حد
یکی از دشوارترین جنبههای شروع شغل جدید این است که باید بهسرعت خود را به سایر اعضای تیم برسانید. این مسئله زمانی بیشتر اهمیت مییابد که شما جایگزین فرد دیگری شده باشید. بنابراین اکثر کسانی که جدید استخدام میشوند، تقریبا بلافاصله خود را در معرض بمباران اطلاعاتی و هزاران نکته جزئی که باید در نظر بگیرند، میبینند.
در این شرایط، برخی از کارمندان جدید نکات مختلف و سؤالات احتمالی خود را در دفترچهای یادداشت میکنند. شما هم میتوانید این روش را امتحان کنید.
انجامدادن کارهای دمدستی یا اصلا کارنکردن
با اینکه برخی از کارمندان جدید با حجم کاری بیش از حد روبهرو میشوند، دسته دوم اغلب کاری برای انجامدادن ندارند. در صورتی که احساس میکنید کاری برای انجامدادن ندارید، از پیشقدمشدن و درخواست کار نترسید. بیهوده نشستن شاید سبب شود که ناکارآمد به نظر برسید. بنابراین حتی اگر همه به اندازهای مشغولاند که نمیتوانند شما را راهنمایی کنند یا برای شما وظایفی تعیین کنند، سعی کنید خودتان بهتنهایی چیزی یاد بگیرید و راهی برای کارآمدبودن در منصب شغلی خود بیابید.
میان اعتمادبهنفسداشتن و تکبر، تعادل برقرار کردن
هنگام آغاز شغل جدید طبیعی است که بخواهیم بلافاصله ایدههای جدید خود را مطرح کنیم. بااینحال، نباید فراموش کنید که میان اعتماد به ایدههای خود و تکبر مرز باریکی وجود دارد. در حقیقت کارمندان قدیمی بیشتر مواقع تازهکارهایی را که فکر میکنند همهچیز را میدانند، دوست ندارند. درنتیجه بهتر است که پیش از ارائه پیشنهاد برای تغییر رویههای موجود، درباره فرایندهای قبلی آگاهی کامل کسب کنید. بهجای اینکه ایدههای خود را مطرح کنید، آنها را بلافاصله جایی بنویسید و بهمرور زمان پیشنهاد بدهید.
ملاقات با همکاران جدید
اگر میخواهید با همکاران خود پیوندی همیشگی برقرار کنید، باید تعامل با آنها را ادامه بدهید. بهخاطرسپردن نامها و چهرههای بسیاری که در چند روز اول میبینید ممکن است کمی دشوار باشد، چه رسد به اینکه بخواهید جزئیات شخصی درباره آنها را هم به یاد داشته باشید.
یادداشتبرداری درباره کسانی که بهتازگی ملاقات کردهاید، حافظه شما را تقویت میکند و به شما این امکان را میدهد که دفعه بعدی که آنها را میبینید، موضوعی برای شروع مکالمه داشته باشید.
یادگیری مناسبات تیم کاری
قرار نیست دقیقا همان روابطی را که در شغل قبلی داشتهاید با رئیس و همکاران جدید خود داشته باشید. بهعنوان کارمند جدید، سبکهای ارتباطی و کاری موردعلاقه همکاران نزدیک را یاد بگیرید تا بتوانید برای خود در مناسبات مختلف جایی پیدا کنید.
هماهنگشدن با فرهنگ کاری شرکت
هنگامی که به استخدام شرکتی درمیآیید، باید فرهنگ آن را بپذیرید تا به بخشی از آن تبدیل شوید. در جایگاه کارمند جدید، فعال باشید. وقت استراحت از همکاران با خوراکیهای خوشمزه پذیرایی کنید، به گروههای مختلف شرکت بپیوندید و خود را در امور مختلف مشارکت بدهید. تأثیر اعمال و رفتار شما در مقایسه با آنچه میگویید، بیشتر است. همکاران از اشتیاق شما برای سازگاری با فرهنگ شرکت استقبال میکنند.
آگاهی به پوشش متعارف در شرکت
این روزها شرکتها کمتر از گذشته کارمندان را به رعایت قوانین رسمی پوشش مجبور میکنند، اما احتمالا در برخی از شرکتها نمیتوانید با شلوار جین و تیشرت حاضر شوید. بنابراین برای اینکه در روزهای اول غیرعادی به نظر نرسید، میتوانید از مسئولان شرکت نوع پوشش مرسوم را بپرسید یا به نوع پوشش کارمندان دقت کنید تا نکاتی درباره آنچه باید بپوشید، یاد بگیرید.
حفظ تعادل میان کار و زندگی
هفتههای ابتدایی شغل جدید اغلب شلوغاند و برنامه منظمی ندارند. بنابراین بهتر است که در این هفتهها کارهای شخصی خود را به تعویق بیندازید. اگر فکر میکنید که در طول هفته برای انجامدادن کارهای شخصی به زمان بیشتری نیاز دارید، پس از اینکه چند ماه را به اثبات تعهد کاری خود گذراندید، از سرپرست تیم درباره برنامه کاری فشرده شرکت سؤال کنید.
@bazaryabimodern1987