💢فروش زیاد به شرکت‌های کوچک
@bazaryabimodern1987
👈شرکت‌های کوچک، در اکثر کشورها در حال رشد هستند به گونه‌ای که در آمریکا، نیمی از نیروی کار در این قبیل شرکت‌ها استخدام می‌شوند و 60 تا 80 درصد شرکت‌های تازه تاسیس در صنایع مختلف، جزء شرکت‌های کوچک به حساب می‌آیند
👈شرکت‌های کوچک همانند شرکت‌های بزرگ به تکنولوژی، محصولات و خدمات صنعتی مختلف نیاز دارند با این تفاوت که حجم و فرایند خرید آنها کاملا متفاوت از شرکت‌های بزرگ است
👈 به همین دلیل، شرکت‌های تولیدکننده تکنولوژی‌ها، محصولات و خدمات صنعتی باید استراتژی بازاریابی جداگانه‌ای را برای فروش به شرکت‌های کوچک در نظر بگیرند
👈برای آشنایی با استراتژی فروش به شرکت‌های کوچک، بیایید نگاهی به استراتژی دو شرکتی معروف بیاندازیم:
1️⃣شرکت آی‌بی‌اِم
آی‌بی‌اِم قصد دارد تا چند سال آینده سهم فروش به شرکت‌های کوچک از کل فروش خود را به 20 درصد برساند. برای این منظور، آی‌بی‌اِم سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای خاصی را برای شرکت‌های کوچک طراحی کرده است. علاوه بر این، ساختار سازمانی مجزایی را برای فروش به شرکت‌های کوچک ایجاد کرده و در کنار این ساختار، از فروشندگان مستقل و فریلنسر نیز استفاده می‌کند
2️⃣امِریکن اکسپرس
این شرکت کارت‌های اعتباری ویژه‌ای را برای شرکت‌های کوچک طراحی کرده است تا با کمک آن بتوانند خریدهایشان را به صورت اعتباری و با اقساط کمتر ولی بلندمدت‌تر انجام بدهند. در کنار این کار، شرکت وب‌سایت ویژه‌ای را برای شرکت‌های کوچک راه‌اندازی کرده تا با کمک آن بتوانند محصولات و خدمات شرکت‌های بزرگ را به صورت اعتباری بخرند
@bazaryabimodern1987