💢 6 معیار اصلی انتخاب اجزای یک برند
💢 6 معیار اصلی انتخاب اجزای یک برند
@bazaryabimodern1987
1️⃣ قابلیت به خاطر سپردن: اجزای برند باید به آسانی به خاطر سپرده شوند تا مشتری هنگام خرید یا تصمیمگیری خرید، راحت آنها را به یاد بیاورد. نامهای کوتاهی مثل تاید و کرست به دلیل کوتاه و ساده بودنشان، به راحتی به خاطر سپرده میشوند
2️⃣ با معنا بودن: اجزای برند تا جای ممکن باید با محصول و ویژگیها و ادعاهای اصلی آن مرتبط باشند. مثلا نام دای هارد (به معنای جان سخت) با ادعای این برند در مورد قوی بودن باتریهای خودروییاش سازگار است
3️⃣ دوستداشتنی بودن: اجزای برند باید از نظر مشتریان هدف، جذاب و دوست داشتنی باشند. برای مثال، برند میلکا، تولیدکننده شکلات، سعی میکند با استفاده از نماد خود که یک گاو دوستداشتنی است، محبوبیتش را افزایش دهد
4️⃣ انتقالپذیر بودن: اجزای برند باید به گونهای انتخاب شوند که اگر شرکت بعدا خواست سبد محصولاتش را توسعه بدهد، این امکان را داشته باشد. مثلا، برند برگر کینگ، با این که بسیار موفق است، اما قابل انتقال به سایر محصولات نیست و این حقیقت، دست شرکت را برای توسعه کسب و کارش بسته است
5️⃣ انطباقپذیر بودن: اجزای برند باید به گونهای انتخاب شوند که شرکت بتواند آنها را در طول زمان و بر اساس تغییر سلیقه مشتریان، تغییر بدهد. بر همین اساس، اجزای برند باید به کمترین جزئیات، طراحی شوند تا دست شرکت برای تغییر آنها در آینده باز باشد. برای مثال، برند بتی کروکر، تولیدکننده انواع پودر کیک، ظاهر برندش را در 80 سالی که از عمرش میگذرد، 8 بار تغییر داده است
6️⃣ قابلیت محافظت: اجزای برند باید به گونهای انتخاب شوند که شرکت بتواند آنها را به صورت رسمی ثبت کند. از سوی دیگر، بهتر است اجزای نزدیک به اجزای برندتان، مثل نامهای مشابه یا نزدیک را هم ثبت کنید تا بتوانید از برندتان در مقابل رقبای کپیبردار دفاع کنید
@bazaryabimodern1987