💢 بزرگترین وظیفه ما در برندینگ چیست؟
💢 بزرگترین وظیفه ما در برندینگ چیست؟
@bazaryabimodern1987
👈 هلموت پانکه، مدیرعامل سابق خودروسازی بی.ام.دبلیو، میگوید: «بزرگترین وظیفه ما در خلق یک برند قوی و دوستداشتنی، این است که بتوانیم بگوییم نه!»
👈 یک مدیرعامل، مدیر بازاریابی یا مدیر برند، چه وقتی باید بگوید نه؟!
👈 یکی از اصول مهم برندینگ، «ثبات و نپریدن از این شاخه به آن شاخه» است. مدیران حرفهای به خوبی میدانند لازم است درآمدهای کوتاهمدت ناشی از «عرضه محصولات و خدمات متنوع با یک برند معروف و دوستداشتنی» را قربانی کنند تا بتوانند محبوبیت و معروفیت برندشان را حفظ کنند
👈 به بیان دیگر، توسعه یک برند و عرضه هر نوع محصول یا خدمتی با آن، باعث گیجی مشتریان هدف آن برند میشود. برای همین، مدیران حرفهای باید در برابر وسوسه خطرناک گسترش بیش از اندازه برندشان مقاومت کنند، زیرا میدانند این وسوسه، آنها را در دام خطرناک زیر میاندازد:
1️⃣ همه شرکتها نیاز دارند که درآمدشان را با عرضه محصولات و خدمات جدید با برندی که ساختهاند، افزایش دهند
2️⃣ بنابراین، برندشان را توسعه میدهند و محصولات و خدمات جدید و متعددی را با آن به بازار عرضه میکنند
3️⃣ این کار، درآمد و سود شرکت در کوتاهمدت را افزایش میدهد
4️⃣ اما، در بلندمدت، تمرکز برند را از بین میبرد
5️⃣ بنابراین، در بلندمدت منجر به کاهش درآمد و سود شرکت و تضعیف برند میشود
6️⃣ و در نهایت، عمر برند را کوتاه میکند
@bazaryabimodern1987