MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید
سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۱۴ ق.ظ

💢 شش شگرد و تکنیک خلاقیت در طراحی محصول جدید

💢 شش شگرد و تکنیک خلاقیت در طراحی محصول جدید
@bazaryabimodern1987
1️⃣ فهرست‌بندی ویژگی‌ها
👈 در این تکنیک، ویژگی‌های محصول‌مان را فهرست و هر ویژگی را از نو تعریف می‌کنیم
👈 برای مثال، یک یخچال را در نظر بگیرید. برای طراحی یک یخچال جدید با کمک این تکنیک، باید ویژگی‌های مختلف یخچال مثل جنس بدنه، اندازه، قفسه‌بندی داخل و غیره را فهرست و از نو تعریف کنیم
👈 مثلا ممکن است تصمیم بگیریم از دسته‌های چوبی به جای دسته‌های پلاستیکی استفاده کنیم
2️⃣ ارتباطات اجباری
👈 ایده‌های گوناگون مرتبط با کارمان را به هم مرتبط می‌کنیم تا از دل آن، یک محصول جدید خلق شود
👈 برای مثال، فرض کنید یک آژانس مسافرتی داریم و می‌خواهیم یک سری تور مسافرتی جدید با کمک این تکنیک، طراحی کنیم
👈 برای این کار باید ایده‌ها و جنبه‌های مختلف مرتبط با یک مکان گردشگری را با یک تور مسافرتی ترکیب کنیم
👈 مثلا ممکن است ایده‌‌ای مثل پخت یا تست انواع غذاها و نان‌های سنتی مقصد تور توسط مسافران را به تورمان اضافه کنیم
3️⃣ تجزیه و تحلیل ریخت‌شناسی
👈 در این تکنیک، راهکارهای حل یک یا چند مساله یا مشکل یا ارضای یک یا چند نیاز را با هم دیگر ترکیب می‌کنیم
👈 بسیاری از محصولات نو در صنایع غذایی بر اساس این تکنیک طراحی می‌شوند، مثل شیر غنی شده با ویتامین دی که در حقیقت، ترکیب ارضای دو نیاز مختلف با یکدیگر است: نیاز به کلسیم و نیاز به ویتامین دی
👈 تخم‌مرغ شانسی، جالب‌ترین محصولی است که با کمک این تکنیک، طراحی شده است. در یک تخم‌مرغ شانسی، راهکار ارضای سه نیاز مختلف، با یکدیگر ترکیب شده‌اند: شکلات، به عنوان ارضای نیاز به یک میان وعده؛ شانسی بودن محتویات داخل محصول، به عنوان ارضای نیاز به هیجان؛ و سرهم کردن اسباب‌بازی داخل تخم‌مرغ شانسی، به عنوان ارضای نیاز به سرگرمی
4️⃣ تجزیه و تحلیل نقیض فرض‌ها
👈 در این تکنیک، تمام فرضیات رایج درباره محصول یا خدمتی که می‌فروشیم را فهرست و سپس آنها را نقض می‌کنیم تا به یک محصول یا خدمت جدید برسیم
👈 بارزترین محصولی که با این تکنیک اختراع شده است، پنکه بدون پره است. در اختراع این محصول، این فرض که پنکه باید پره داشته باشد، نقض شده است
5️⃣ زمینه‌های جدید
👈 در این تکنیک، زمینه‌ها و موارد جدیدی را برای مصرف محصول یا خدمت‌مان پیدا می‌کنیم
👈 برای مثال، اختصاص بخشی از یک هتل برای نگهداری حیوانات خانگی مسافران هتل، یافتن یک زمینه جدید برای خدمت هتلداری است
6️⃣ نقشه‌برداری ذهنی
👈 در این تکنیک، برداشت‌های مشتریان از محصول یا خدمت‌مان را فهرست‌ و بین آنها با محصول یا خدمت‌مان رابطه برقرار می‌کنیم
👈 مجتمع‌های بین‌راهی، نمونه خوبی در استفاده از این تکنیک هستند. این مجتمع‌ها بر این اساس ابداع شدند که مسافران از یک پمپ‌بنزین، برداشت‌هایی مثل «محل سوخت‌گیری»، «محل استراحت کوتاه»، «محل خرید تنقلات» و غیره دارند
👈 با ترکیب این برداشت‌ها، خدمت جدیدی به نام مجتمع‌های بین‌راهی شکل گرفت
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۲۸
دکتر حسن سبک روح

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی